Je těžké přemýšlet o volbě prezidenta ve chvíli, kdy patologický kazisvět po desíti letech na pražském Hradě svým tunelem v amnestii právě přerazil páteř českého práva.
autorka: Eva Turnová  Je riskantní, i svobodnou volbou, svěřovat pravomoci komukoliv. Hitler i Gottwald napřed také vyhráli ve volbách. Ale demokracie taková je, bohužel zneužitelná. Nelze zavázat politika, že demokracii udrží. Demokracii vytváří a udržují občané. Pokud ti sami ji neuhájí a nenaplní, tak ji prostě nemají. Psané zákony samy sebe neochrání. Teď jde o volbu člověka, který jako prezident nejpravděpodobněji demokracii nezradí jinými zájmy.
  VOLÍM KARLA Schwarzenberga. Znám ho 25 let a mám k němu důvěru. Ostatním buď nevěřím, nebo si myslím, že nemají šanci na druhé kolo.
  Ovšem nejspíš to dopadne tak, že my svobodomyslní občané své hlasy roztříštíme, a pak se budeme ve druhém kole prezidentské volby divit, jak došlo k tomu, že se rozhoduje mezi shrbeným husákovsko-komunistickým karieristou a hulvátskou buranskou nádobou na jakoukoliv špínu.

VANDROVALI HUDCI

  K nám písničkářům až nespravedlivě laskavé vydavatelství Galén mi pod stromeček vydalo CD Vandrovali hudci. Celý hodinový koncert. Na gramofonovou desku se tehdy vešlo pouze čtyřicet minut.
  Je to moje nejhezčí deska vydaná napínavě v roce 1976. O rok později byla vyhlášena deskou roku, ale časopis Melodie už k tomu nesměl uvést, že to zpívám já. Jednou nohou jsem stál ve výšinách slávy a druhou v bartolomějské propasti. Měl jsem ale jiný cíl než slávu, tak mě ta propast vtáhla do podzemních toků neslavného osudu.
  Jedním z mých cílů bylo také zůstat věrný tomu, co jsem našel ve sbírce Františka Sušila. Tomu, co je v ní existencionální a posvátné. První deskou, Stůj břízo zelená z roku 1974, se podařilo vybourat zazděné okno do nepentličkové vesnické kultury, kterou Sušil objevil, zaznamenal, a v roce 1859 svým definivńim vydáním rozprostřel před zrak české společnosti. Dva a půl tisíce písní se zápisem slov i not. Česká společnost se ale pravdivosti této monumentální sbírky tak zděsila, že ji zatlačila do zapomnění.
  K jejímu druhému vydání došlo až po více než osmdesáti letech, za druhé světové války. Ale ze zapomnění už to tuto sbírku nevytáhlo. Když se mi náhodou v roce 1968 dostalo do rukou vydání Sušilovy sbírky, narazil jsem na cosi neznámého.
  První porci jsem zpět do národního nevědění naservíroval deskou Stůj břízo zelená v roce 1974. Druhé sousto se mi podařilo do veřejného prostoru dostat ještě v roce 1976 deskou Vandrovali hudci. Byl to v tu chvíli strhující příběh, ale deska se nestala klasikou, stejně jako Sušil. Sušil prostě musí být zapomenut.
  Možná nejkrásnější píseň na této desce je ta, kterou Sušil nazval ŽÁRLIVEC. Melodie nemá stupnici a příběh nemá děj. Leoš Janáček ji prý považoval za největší moravskou baladu a chtěl podle ní napsat operu. Jsem rád že nenapsal, píseň by se v ní rozložila.
  Sušil zaznamenal obrazy slov pohybujících se po tónech. Tak to byla i pravda, tak to slyšel. Moje a Hladíkova kytara a Frešova basa dělají jen ozdobný rám, jak jsme tomu zvyklí v obrazárnách. Nejsme ochotni se smířit s nezarámovanými obrazy. Sušil zapsal jen slova a melodii, nikdo mu k tomu na žádný nástroj nehrál. Žádný cimbál, žádné primášovy housličky, žádné kytary. Při svých cestách si na místní fary zval vesničany, o kterých se vědělo, že zpívají. Jako básník žasl nad slovy pomalovanými nářečím a v neškolených hlasech rozpoznanou melodii zachoval. A to chtělo odvahu. Ze všech sběratelů, kterými jsem pak listoval, byl Sušil asi takový jediný.
  Biolog a sběratel Úlehla mu později vyčítal, že nezapisoval rytmické a melodické ochylky v rámci slok. Jenže nedávný sběratel, už z doby instrumentální, nebyl schopen pochopit někoho z doby vokální. Vesničani, kteří si po staletí v nestabilní lidské paměti krákorali písně v podivných stupnicích nebo nestupnicích, přece jenom se prezentovali jinak než ti pozdější, kteří na pozadí své mysli už slyšeli nějaký nástroj a nebo rovnou sběrateli s nějakým nástrojem ke zpěvu zahráli. I takové instrumentální písně má Sušil ve sbírce, většinou svatební a taneční. Ale ty mě jako písničkáře ovlivněného v šedesátých letech beatnickou poezií a sártrovským existencionalismem, nezaujaly.
  Jedno však víme jistě. Vývoj kolektivního vědomí v písních, lidových písních, které se proplétaly časem a neměly autora, ale zároveň patřily k nějaké místu, které je považovalo za své, ten v druhé polovině 19. století skončil. Nacionalistický romantismus sice tyto hodnoty objevil, ale i zničil, protože je vykolejil na vlastenectví, vitalismus a právě nacionalismus. Básník a muzikant František Sušil, možná proto, že byl katolickým knězem, cítil tyto hodnoty pokorněji.
  Překvapivé je, že Erbenova, také monumentální sbírka, která vyšla jen několik let po Sušilově, představuje jiné písně a jiné hodnoty. Byla tehdy česká a moravská hranice tak neprodyšná, že ve společném státě, jazyce, území a historii šlo o jiné kultury? Nebo byl rozdíl v cílech sběratelů? Pravděpodobně to byla Erbenova úspěšná politická volba, která z něj udělala hvězdu národní kultury, protože jinak nepochopím, proč se "naši" literární vědci tolik zabývali duševní prázdnotou Erbenovy sbírky a zůstali zcela nedotčeni velkou literatutou, kterou nasbíral Sušil.
  Hmm, chtěl jsem napsat krátký propagační článeček k desce Vandrovali hudci, aby si někdo to cédéčko koupil. Ale spíš je pravděpodobné, že tak daleko už nikdo nedočetl. Možná už ani nepřelezl moje úvodní VOLÍM KARLA a plivne po mně nějakou tou internetovou diskusní jedovatou slinou. Češi nesnášejí politiku. Vyhýbají se jí a považují ji pouze za svinstvo. Takže jsou pouhými pozorovateli svých dějin, nikoliv jejími tvůrci, a jsou podváděni svými politiky, protože nechodí k volbám a nevstupují do politických stran.
  VANDROVALI HUDCI stojí 250 Kč plus poštovné. Posílá mi to teď Magdalena, tak to nevracejte jako nevyžádanou poštu. A pokud je tohle psaní také nevyžádaná pošta, tak to smažte.
  Přeji krásný a šťastný rok už bez Klause, a s kým si teď prožijeme dalších dlouhých pět let na Hradě, to už fakt rozhodne národ sám. Demokracie je boj. V diktatuře je dobojováno. A dosud jen Rusové říkali: Naděje odcházíš-li, alepoň se poohlédni... My bydlíme v nadějeplné, přátelské a neválčící Evropě, nám naděje nikam neodchází. A Evropa je dobrý domov.

Jaroslav Hutka

Odesílatel: ANK Petr Růžička
Datum: 8. ledna 2013, 1:30:43

Jardo díky taky volím Karla pamatuješ jak přiletěl v listopadu 89 do Wroclavi ?


Odesílatel: Eva Rokytová
Datum: 8. ledna 2013, 1:16:14

Milý Jardo: je to děs, že nám - notabene ještě před volbou (!) - cpou pod nos TOLIKO 2 "favority" - 2 komunisty!!! :-(
Volba ze 2 zel je vždycky špatná... a nemělo by k ní nikdy dojít. Bože, kam až to došlo!??? A národ to nevnímá. Stydím se za nás za všechny, kteří se tak dostanou do stejný patový situace: pokud postoupí do druhýho kola tihle dva - nemám koho volit! :-(
Všecko však nasvědčuje tomu, že komoušové budou slavit další Vítěznej únor, pardon, tentokrát leden..... A máme na krku další normalizaci! :-(((
Eva


Odesílatel: Matej
Datum: 8. ledna 2013, 0:17:03

Absolutně s Vámi pane Hutko souhlasím, uvažuji naprosto stejně a budu volit stejně, kéž by tak učinila většina přemýšlejících lidí...., člověk si chvílemi říká, že po tomhle kazisvětovi, bude kdokoliv lepší, ale ta představa toho pantáty z Vysočiny..., ta je děsivá.
Vše nejlepší v novém roce Vám přejeme ze Stodolce !
Děkuji a přeji hezký den Matěj Kudla


Odesílatel: Karel Dohnal
Datum: 8. ledna 2013, 0:14:34

Krásně napsáno, mluvíš mi z duše Jardo, já jsem rozhodnut pro Př. Sobotku a knížete mám na druhém místě ze stejných důvodů jako ty.
Šťastný a úspěšný, ať je Nový rok!!! A v něm, plný síly, přeji každý krok.
Pf 2013. Karel Dohnal.


Odesílatel: Filip Karfik
Datum: 8. ledna 2013, 0:09:09

Mily pane Hutko, mylite se: obe Vase desky z let 1974 a 1976 se staly klasikou a s nimi, diky Vam, i pisne ze Susilovy sbirky. Mnozi z moji generace je znaji nazpamet, tak jako Vase vlastni pisne z te doby.
Srdecne Vas Filip Karfik


Odesílatel: Katarina Vaculíková
Datum: 8. ledna 2013, 0:01:24

...krasne si sva slova nakladl.. :-) promin, ze nepatricne cituji W+H..napsl to vsechno krasne a oznaceni "patologicky kazisvet" by melo zlidovet... volim taktez, par nas je...
tvoje desky mam (podepsane, to jsme jeste spolu "sedeůpi" vsudemozne, nejvic U zpevacku) a obcas - majic (opet) gramo si te i pustim..., snad najdu duvod, proc si te poridit nebo darovat na CD - uz to zacina byt taky "zastaraly"nosic, zjistuji...
nekdy se na tebe tesi pod okny v Trojance nebo jinde v roce novem
Katarina


Odesílatel: romanjanouch
Datum: 8. ledna 2013, 0:02:35

Jen oprava - nejultrakapitalističtější - ufff, to je slovo:)


Odesílatel: DADA CLUB KASPER
Datum: 7. ledna 2013, 23:55:00

Tak jasně, podporujeme jej v obou mých nálevnách! Dař se! Z-DADA


Odesílatel: pav.krizek
Datum: 7. ledna 2013, 23:36:37

Vážený Jaroslave,
tentokrát bych si dovolil s Vámi nesouhlasit. I když chápu, že Vaše přátelství s p. Schwarzenbergem Vás k tomuto činu láka.
Jsem trochu rebel a v minulých volbách jsem chtěl, aby jste se dostal do parlamentu. Nakonec to nevyšlo. Tak si dokážu představit Vás i jako prezidenta. Když nastupoval do funkce V. Havel, nikdo si to představit nedokázal, spousta lidí v něm viděla kriminálníka. No a kdyby mohl, tak jej tam lidé chtějí do dnes. Je to tou jeho houževnatostí, neustálou jeho konfrontací. A jsem přesvědčen, že si V. Klause jako nástupce nejen nedokázal představit, ale moc dobře věděl, že je to špatně i pro celou republiku. Nu což i to se stalo, a pan narcista se stal bohužel nástupcem.
Jenomže Karel Schwarzenberg je pro sjednocování a přijetí eura za každou cenu, což vede ke globalizaci a ztrátě identity. A i když Klaus po vstupu do funkce obdivoval anglické království, eurocestu jako optimální, tak jediné pozitivní co před svým odchodem nyní dělá je ,že konečně popírá své vlezdoprdelkování a popírá sám sebe. Tohle měl V. Havel srovnané ve své hlavě již při nástupu do funkce hlavy státu.
...
Takže prezident nechť je nestraník, a kdyby mohl Karel Randák pokračovat, aniž by jej někdo před volbama zastřelil, byl by to právě on. Získáním imunity by mohl nechat zavřít třičtvrtiny parlamentu za mříže a tím by opět naplnil stavy věznic.
V které to době vlastně žijeme? Tohle jsme opravdu chtěli? Hm…..nemít děti, přísahám, že odcházím do exilu, třeba do nepálu, tam je nejvyšší přežít ve zdejších podmínkách. Člověk si trochu vyčistí hlavu vysokohorským vzduchem.
Tak hodně zdaru pane Jaroslave a třeba v příštích prezidentských volbách na shledanou.
Pavel Křížek


Odesílatel: Němec Luděk
Datum: 7. ledna 2013, 23:07:23

To se nedá nic dělat. Já zase budu volit pana Přemysla Sobotku. Pan Schwarzenberg je sice důvěryhodný, ale už je přece jen vyššího věku.


Odesílatel: Dub, Rudolf - Private
Datum: 7. ledna 2013, 23:09:49

Dobrý večer, Vandrovali hudci mám . dočetl jsem až sem
Různé 3 nebo 5-králové výzvy mi připadají mírně hysterické:
-Možná jej znáte 25 let, ale zblbnutí mocí či jak říkají na Ostravsku "ochujení mocí" je v každém věku
-Jeho pragmatismus a spojení s p. Kalouskem, resp. dání mu volného pole působnosti mi připadá strašnější, než ostatní "vady" kandidátů
Spíše mi vadí předhození zástupného tématu, aby unikaly zásadnější věci.
Nechutná rvačka o fixní plat, nesníženého o daně, jako u ostatních, když de facto jde o střihání pásek a chození na pohřby ostatním.
Myslím si, že jste dlouhodobě mimo "mísu".
A jest mi to líto, protože si velmi vážím Vašeho díla okolo "Sušila" atd.
To nic nemění na tom, že pouštět Vaše vinyly je radost.
S pozdravem


Odesílatel: Gabriela Vránová
Datum: 7. ledna 2013, 23:08:13

Souhlasím! Dobrý rok všem i Vám přeje Gabriela Vránová


Odesílatel: Ondřej Mirovský
Datum: 7. ledna 2013, 22:42:45

Děkuji za mejl !
Já nemohu voit člověka co zradil stranu, která ho dostala do politiky a taky člověka co jde na ruku jaderné lobby co se těší na stavbu zcela neekonomických nových bloků v JE Temelín.
s pozdravem Ondřej M.


Odesílatel: Pavel V. Doležal, FSL
Předmět: Od Jaroslava ke Karlovi...
Datum: 7. ledna 2013, 22:28:44

Dobrý večer, pane Jaroslave.
Promiňte, že Vás obtěžuji ale když jsem si před chvílí přečetl Váš email (tedy jen první odstavec) pořád jsem si říkal, že tohle nevypadá jako by to psal Hutka. A pak mi svitlo... Víte koho mi ten první odstavec tak připomněl? Karla Kryla. Myslím, že toto přirovnání Vám jistě bude připadat jako jedno z nejnepravděpodobnějších...
Přeji Vám vše dobré a též volím Karla (S.).
S pozdravem Pavel Doležal.


Odesílatel: Vít Černý
Datum: 7. ledna 2013, 22:28:11

Ahoj Jardo, je to drsné a hlavně nepochopitelné.
V přímém přenosu jsme svědky legalizace zločinů.
A nejsmutnější na tom je, že lidé brblou, ale nic nedělají.
Přeji pohodový den, alespoň v rámci možností.
Vítek


Odesílatel: JM
Datum: 7. ledna 2013, 22:35:32

Z celého srdce Vás zdravím, Jardo, dočetla jsem po samý konec a ráda. Panu Schwarzenbergaovi titul hlavy státu dle mého právem náleží. To je i moje volba.
Přeju všechno krásné a dobré. Jarmila


Odesílatel: Martin Šimsa
Datum: 7. ledna 2013, 22:37:49

Zdravím a sděluji, že volím Jiřího Dienstbiera. Karla Schwarzenberga jsem si vážil před Listopadem a jako poradce Václava Havla. Zklamal mě účinkováním ve vládách Topolánka a Nečase, komédií, kdy mnohokrát odcházel z Topolánkovy vlády kvůli Čunkovi a neodešel kvůli pochybnému výroku detektivní kanceláře, kterou si za tím účelem najal, založením strany TOP 09 s nejnedůvěryhodnějším politikem současné pravice Miroslavem Kalouskem a nepřebíráním odpovědnosti za činnost vlád, v nichž seděl. Jiří Dienstbier je mladý, slušný, nezkorumpovaný sociální demokrat, který může přispět k očištění naší současné demokracie. To od Karla Schwarzenberga nelze čekat.
Jinak souhlasím s kritikou současného stavu
s pozdravem Martin Šimsa


Odesílatel: Deti Zeme Brno
Datum: 7. ledna 2013, 22:10:32

Zdravim!
Ano, ano, jedini prijatelni jsou na pravici knize a na levici J.Dienstbier.
Zrejme do finale pronikne bezpaterni sedivy Fischer a buran Zeman...
Ja volim JD... bylo by to vyborne, pokud KS + JD byli oba ve finale...
Zdravi vas Miroslav Patrik :-)


Ahoj Jaroslave,
díky za pravidelné informace o Tvých koncertech,plánech,výletech, názorech a tak. Jsem rád, že si měl možnost vydat opět CD Vandrovali hudci. Obě Tvé desky ze 70. let mám pečlivě uschované, černý vinyl, čtvrteční fronta v Supraphonu, někdy i podpultové zboží. Ale to není důvod proč píšu. Pochopitelně celá naše rodina volí pana knížete Karla. Většina slušných lidí z Českého ráje, tak činí. Je to jediná volba, věřím, že by to mohlo dobře dopadnout.Jsem velký optimista, venkovský přírodní člověk, který se dokáže radovat z maličkostí.Život je nádherný.Nesmíme se nechat opět vyšachovat. Svoboda je úžasná záležitost. Náš národ si jí neváží.Přeji hodně nových písní, optimismus a pohodu do roku 2013. Zdraví Dalibor Cidlinský sr.
Odesílatel: Michael Havas
Datum: 7. ledna 2013, 22:09:16

Vážený pane Hutka
souhlasím s Vámi na 100% -
české "koketování se smrti", to roztříštění hlasů podle emocí místo aby člověk s chladnou hlavou zvážil, kdo vůbec má možnost porazit Zemana v 2 kole .
V této šovinistické zemi, bohužel žádná žena (myslím tím pi Roithovou, nikoli Bobby).
ODS si tam dala Sobotku jako bílého koně, radí svým členům, aby hlasovali pro Zemana. Další opo smlouva na obzoru.
Zdravím Michael Havas


Odesílatel: Ing. Václav Nádvorník
Datum: 7. ledna 2013, 21:50:37

Dobrý večer pane Hutka,
Vaše písně poslouchám už od dob hluboké totality a v současné době mám rozečtenou Vaši knihu prózy z období exilu, kterou vydalo vynikající nakladatelství Galén. Vaše písně nahrané v emigraci ( CD exil a nic ) mi připadají být velmi současné.
Bohužel v názoru na osobnost Karla Schwarzenberga se neshodneme. Na rozdíl od Vás ho sice neznám osobně, ale vnímám ho jako člověka, který je součástí stávající tragikomické vládní sestavy a někoho, kdo je spojen s osobou Miroslava Kalouska. V poslení době sílí vliv osobností, kterých si jinak vážím, na zvolení Karla Schwarzenberga prezidentem republiky, znám i jeho kdysi pozitivní hodnocení Karlem Krylem ( v knize Půlkacíř ). Tím, že se Karel Schwarzenberg stále drží v současné vládě a nadále podporuje Miroslava Kalouska, je pro mě stejně nepřijatelný a nevolitelný jako bývalí komunisté Miloš Zeman nebo Jan Fischer.
Přeji pevné zdraví v roce 2013 a úspěšné dokončení dalšího dílu pamětí v Indii.
Václav Nádvorník


Odesílatel: Viktor Velek
Datum: 7. ledna 2013, 21:43:38

Dobry den, dekuji za sdeleni Vasi orientace a oplacim stejnou minci: budu volit Jana Fischera - za vsechny jen jeden argument:
Jan 8.7: "Kdo z vás je bez hříchu, ať po ní první hodí kamenem."
Pan Schwarzenberg podle me ztratil soudnost: jednak s ohledem na vek, tak i na to, ze diky nemu vladne nasi zemi pan Kalousek. Za vek nemuze, za to druhe ano. Jeho vulgarity omlouva a sam se jich mozna i diky Kalouskovi dopousti.
Pravda, pred patnacti lety to byl jiny Karel, ten dnesni je uz... o nicem.
Tolik do diskuse. Doufam, ze ac spolu nesouhlasime, vzdy budeme hajit pravo toho druheho, aby si rikal sve.
Zdravi Viktor Velek


Odesílatel: Hrbek David
Datum: 7. ledna 2013, 21:35:42

Já volím Jana Fischera. Knížete jen tehdy, kdyby byl ve druhém kole se Zemanem.
Zdravím. David Hrbek


Odesílatel: linek
Datum: 7. ledna 2013, 21:27:04

Jaroslave - klidně mne považujte za defetistu, ale špína již na tomto světě zvítězila a český prezident tomu nemůže zabránit. Pro mne Komenského "Labyrint světa a ráj srdce" je jedinou možnou cestou - cestou individuální svobody. Co se pana Karla týče - nemohu mít důvěru k tomu, kdo svým charismatem legitimizuje lidi typu pana Kalouska, nebo Drábka, byť by osobně byl sebevíce sympatickým. - A to on bezpochyby je.
s pozdravem Vladimír Línek


Odesílatel: Iveta Jordanová
Datum: 7. ledna 2013, 21:05:43

Jestli kníže do voleb odvolá Kuzmiaka z Číny a distancuje se od prasáren Kalouska, můj hlas dostane taky. Jinak už ne.
Díky a zdravím, IJ


Odesílatel: Vavra Michal
Datum: 7. ledna 2013, 20:48:17

Páteři nejvíc vadí první přeražení. Obávám se, že si naše právo na přerážení své páteře za poslední léta už zvyklo.
Mám to štěstí, že žiji na samotě v Lužických horách a všichni kolem mne budou volit Karla. Neznám nikoho, kdo by volil někoho jiného.
Ale bude to patrně tím, že se již léta nestýkám s nikým mimo rodinu a úzký kruh známých.
Nechtěl bys u nás na jaře zahrát?
Třeba na velikonoce. Když nic jiného, rád si s tebou pokecám do ranních hodin.
Tvůj Michal Vávra


Odesílatel: Kubata Petr
Datum: 7. ledna 2013, 20:18:15

Volím také Schwarzenberga a nikomu to nevnucuji . Zachovejte si nestrannost je to důležité. Komunisty nesnáším, ale tu veřejnou rozkrádačku co je nyní také ne.


Odesílatel: Peter Vasicek
Datum: 7. ledna 2013, 20:18:58

ja schwarzenberkovi krajne neduveruji.ne jen, ze kryje antisemity na mzv, jako je jirka cistecky.ne jen , ze je vozrala.ne jen, ze je absolutne inkompetentni co do zahranicni politikyne jen, ze ve vidni zruinoval palac schwarzenberg a pak zebral o podporu rakouskeho statu.ne jen, ze zpronevreil dedictvi vaclava havlaaaadr. med. petr vasicek.berlin - praha


Odesílatel: Eturnova
Datum: 7. ledna 2013, 19:45:01

Já taky volím Karla a jako pokus o zhmotnění své představy jsem namalovala obrázek na případnou korunovou známku.
A jako bonus posílám vánoční sloupek :-)
Držím nám palce. Eva Turnová


Odesílatel: Karel Navrátil
Datum: 7. ledna 2013, 18:41:51

Díky Jardo, momentálně to vypadá, že všichni příčetní volí jako Ty, ale otázkou je, kolik bude příčetných.
Držme si palce.
Na Tvůj koncert se chystám opakovaně mnoho měsíců, ne-li let, ale většinou se kříží s těmi mymi.
Tak snad tentokrát ?-)
Karel Navrátil


Odesílatel: Amistar
Datum: 7. ledna 2013, 18:40:33

Ahoj Jardo, jasně, že volím Karla.
Měj se Jirka Čutka


Odesílatel: Mikolas Chadima
Datum: 7. ledna 2013, 18:33:20

Milý Jaroslave
Karla nevolím. Mám k tomu mnoho důvodů. Možná, že kdysi byl čestný člověk.
Už není.
Je mně záhadou, jak se mu povedlo přesvědčit tolik lidí, že je čestný a že by mohl být pro Českou republiku přínosem.
Není čestný a nebude pro republiku přínosem. Přínosem bude pro Vatikán.
Svoji čest ztratil podržením Čunka, a zachranou Kalouska před odchodem z politiky.
Prý se od vlády distancuje. nezlob ae, ale on se distancuje od vlád už 8 let, ale v těch vládách sedí a využívátoho koryta pro své zájmy. nevěřím mu. okud se mu jeho soudruzi nelíbí, má možnost z vlády odejít.
Pro republiku něco uděšlal do roku 1989. Od té doby nic. Naopak. On přivedl k VH Junka, Bakalu a podobný prachytý zmrdy. Myslím, že kdyby se člověk oprostil od sentimentu a začal se zajímat o fakta, zjistí to velmi rychle.
A tak opakuji. Karel není punk. Neosobnosti, neboť osobnosti činí opak, nevolí Karla!!!
A bažanta si k vánocům dostal?
Mikolas


Odesílatel: RTA
Datum: 8. ledna 2013, 5:35:48

No dobrá, a proč mi to píšete? S vaším názorem na V.Klause a na K.Schwarzenberga nesouhlasím. Mějte se dobře a nebuďte tak nakrknutej, jak si doba a svět žádá. Ostatně s dobou a světem, myslím, byste měl mít svoje zkušenosti. R.Ševčík.


Odesílatel: Luďa Razimová-Kučerová
Datum: 8. ledna 2013, 2:19:22

Zde, nepřehlédněte ani poslední odstavec.
A pokud si nedovedete Zuzanu Roithovou představit v roli prezidenta, mrkněte na Roithova.cz
A jestlipak, Jardo, víš, že Zuzana hraje velmi dobře na kytaru a zpívá, a zpívá i Tvé věci!
Luďa


Odesílatel: Jeronym Klimes
Datum: 8. ledna 2013, 4:05:44

Vazeny pane Hudko,
ja to docetl az dokonce - zajimava uvaha.
Proc me to zaujalo? Protoze ted pred Vanoci jsem psal nekolik doprovodu pro deti ke koledam a naprosto souhlasim - prapodivny rytmus, zahadne stupnice, doprovod vzpirajici se bezne harmonii. :-)
Jinak Vase alba - Vandrovali hudci i stoji Briza zelena znam jeste z dob Bolsevika. Sice jsem to moc neposlouchal, ale par pisni jsem si oblibil.
s uctou a pranim zdaru jk

PS. taky volim bozskeho Kaju. :-)


Odesílatel: František Štorm
Datum: 8. ledna 2013, 5:55:48

Ahoj Jardo,
sdílím Tvoje obavy, přičemž provozuji pštrosí politiku zabořen do agondského písku a utěšuju se faktem, že idioti vládnou všude, nejen v Česku.
Kdy přijedete?
fr.


Odesílatel: Šimon Pellar
Datum: 8. ledna 2013, 7:00:47

Ahoj Jardo,
mluvíš mi z duše, ale obávám se spolu s Tebou, že ve druhém kole si budu připadat jako v roce 68, kdy jsem s hrstkou dalších kráčel před zástupem studentů křičících "Císař na Hrad", a řval jsem do čela průvodu, že se všichni zbláznili.
bestest sip


Odesílatel: Jan Kalendovský
Datum: 8. ledna 2013, 7:34:37

Dobrý den, milý pane Hutko,
já volím Miloše Zemana, který je sice ze stejné líhně jako Václav Klaus, ale aspoň s ním bude veselo (jak doufám). Od pana Schwarzenberka nečekám na rozdíl od Vás nic, ale opravdu nic dobrého. Z ostatních kandidátů by mohl připadat v úvahu snad ještě mladý Dienstbier. Mějte se a smějte se.
Váš Jan Kalendovský


Odesílatel: petra
Datum: 8. ledna 2013, 8:12:22

Ahoj Jardo,
Velmi výstižné! J


Odesílatel: Maxa
Datum: 8. ledna 2013, 8:14:21

Ahoj Mistře Jaroslave, je to smutné, ale máš zase pravdu.Ne, že by bylo smutné, že máš pravdu, ale že to tak je.S tím Schwarzenbergrem bych Ti přál, aby uspěl, ale moc tomu nevěřím. Příliš mnoho poťouchlíků tu kydalo hnůj. Bohužel, je ve straně s Kalouskem a mnoho lidí se těší na to až ten půjde do cely vedle Ratha. Ten stín tu je. Já mm největší strach z té hulvátské buranské nádoby. Český národ rád zapomíná, to jsme viděli v posledních volbách. A nějak mi to připadá, že ty dlouhé prsty jedné kanceláře Prognostického ústavu, ať už z důvodů jánabráchyzmu či tvůrčího větru z východu, pořád fungují. Vždyť by se také mohlo stát, když už jsme měli prezidenty, co byli zavřeni, že bychom měli zavřeného exprezidenta. Nejde tedy o to, že by byli lidé nepoučitelní, ale že se rychle učí. Je to pud sebezáchovy. Bohužel tihle lidé tak nějak nepočítají s vyšší frekvencí nové civilizace.
Ale mnoho pěkného hraní přeje Standa


Odesílatel: Dorka
Datum: 8. ledna 2013, 8:22:30

Jistěže dočetl a zdraví srdečně,
Jiří Šuchman


Odesílatel: Pavel Frana
Datum: 8. ledna 2013, 8:42:12

Milý Jardo, děkuji za pěkný email.
Moc pěkně si to napsal. Volím také knížete.
Pěkný den. Pavel Fráňa, Brno


Odesílatel: Sarka Mala
Datum: 8. ledna 2013, 9:01:08

Dobrý den pane Hutko, taky volím Karla, ale musím říct trochu navzdory vašemu dopisu, ty opravdu hloupé řeči v úvodu jsou mi natolik nepříjemné, že jsem se rozhodla vám odpovědět i když to nikdy nedělám. Myslím, že by jste neměl odrazovat lidi od správné, a v tuto chvíli podle mě jediné možné, volby takovou směsí nenávisti a vlastní malosti. Mívala jsem vás moc ráda a moc jsem si vás vážila, to už je ale nenávratně pryč. Nepoškozujte prosím dobrou věc vaší vlastní přízemností a vnitřní zlobou.
S pozdravem a přáním nalezení vnitřního míru Šárka Malá


Odesílatel: Vladimír Janík
Datum: 8. ledna 2013, 9:25:14

Dobrý den
naprosto souhlasím, že musíme všchni začít u sebe. Tak to říkal i Klus, po 20 letech svobody první opravdový Slavík,který si to sám svojí poctivostí a odvahou vyzpíval. Pane Bože za co(ž) jsi mu právem pomohl ke slavíkovi.
Je ale hrozné sledovat umělecký svět. Ani zákazy nedokázaly to co moc peněz. Ze strachu o korunu umělci mlčí, nebo je to jen dojem nás z konce republiky kteří sledujeme dění v kultuře v Praze bohužel jen v televizi? Kde je satira, ironie i přímý výsměch? V divadlech, snad.
Vladimír Janík


Odesílatel: Pavel Kouble
Datum: 8. ledna 2013, 9:39:42

Dobrý den pane Hutko.
Vždy jsem si Vás vážil za Vaši odvahu, počínaje mým vnímáním hudby a textů, kdy jste vytupoval s p. Lutkou. To byli komančové vždy pěkně nasra.....
Vážím si Vás i nyní a kvituji Vaše úvahy o kandidátech na prezidenta.
Jsem na světě dlouho téměř jako Vy a mám na svět politiky velmi skeptický pohled.
S velkou jistotou tuším, že ti "rozhodovači" , myšleno politici, o našich životech se rodí někde po jejich vystudování prominentní školy a následně dostrkáváni do postíčků a postů zapřaženi, jako spolehlivý vagon, do vlaku dodavatelů energií, různých "tunelMelínů", dozorčích rad a podobně.
Vážený pane Hutko, pan Kníže mně připadá jako jeden z mála opravdu spolehlivých kandidátů.
Ještě mně také, jako vhodný kandidát napadla paní Bobošíková.
Tak uvidíme jak my, český národ, dopadneme.
S pozdravem a přaním hezkého dne
Pavel Kouble


Odesílatel: Martin Patricny
Datum: 8. ledna 2013, 9:48:53

Ano, taky se toho tříštění trochu bojím, ale předem už s ním počítat- je to ještě volba?
Jako přesvědčený feminista- namlouvám si, že rozumný- uvažuju o T. Fischerové.Chlapi toho hnusu už tady udělali dost.
Na K.Schw. mě překvapilo, že dělá štafáž Kalouskovi. Kalousek nepatří k "nim"?
Nedávno mě tak napadlo, zda byl pro tuhle zemičku horší Beneš, nebo Klaus... a to měl Klaus ještě nedávno p r ý 70. procent důvěry obyvatelstva. Tak kde to žiju!
Donedávna jsem si myslel, že stačí dělat co nejlíp to, co umím a chovat se slušně. Ale to co se děje teď....
Zdraví Martin Patřičný


Odesílatel: Jana Vohralíková
Datum: 8. ledna 2013, 9:56:03

Dobry den, dekuji za hezky text, ktery tak proste ale jasne shrnul to, s cim se leckdo z nas pere. Take budu volit Karla i kdyz ho neznam jako Vy 25 let, ale ostatni duvody jsou stejne. V jedne veci bych ale s Vami polemizovala . Kdyz budeme volit pana Schwarzenberga a stejne si u toho myslet, ze to nedopadne, tak to fakt nedopadne. Negativni myslenky maji velkou silu... Mejte se moc hezky a at se Vam dari v novem roce. Jana Vohralikova


Odesílatel: tereza bouckova
Datum: 8. ledna 2013, 9:24:17

souhlasím s vámi zcela


Odesílatel: Antonín Bajaja
Datum: 8. ledna 2013, 10:04:27

Vážený pane Jaroslave Hutko, děkuji za výstižná, upřímná, hluboká slova. Co se týká Karla Schwarzenberga, jsme v akordu, i když bohužel menšinovém. Přesto se snažím být optimistou. Vaše řádky o Fr. Sušilovi mě tak potěšily (ne-li nadchly), že jsem vytáhl z knihovny to legendární vydání Moravských národních písní z roku 1941 a znovu (po letech) si zalistoval. Kam se hrabe Erben! Vaše CD si seženu a moc rád si "zavandruji".
Pěkně zdravím! Antonín Bajaja


Odesílatel: JK.Seznam
Datum: 8. ledna 2013, 10:04:30

Je vidět, že Vaše angažovanost pro Stranu zelenou (Bursíka) Vás nepoučila.
Zdravím Jiří Krautwurm


Odesílatel: Ing. CSc, Jan Slechta
Datum: 8. ledna 2013, 13:10:45

Vždycky ses stavěl, že máš patent na rozum, a to prostě a jednoduše není pravda, děláš se moc chytrým a nejsi;
Zdraví JŠ


Odesílatel: Ivana Šolcová
Datum: 8. ledna 2013, 15:45:01

Děkuji, že i jste i za mne zformuloval důvody, proč volit Karla Schwarzenberga.
Přesvědčuji všechny ve svém okolí a doufám, že nás bude v prvním kole dost :-)
Posílám dál.
Ivana Šolcová


Odesílatel: Jiří Šetlík
Datum: 8. ledna 2013, 15:48:45

Děkuji za program, a také poctu Sušilovi. I já Vám posílám P.F. 2013 a budu samozřejmě(asi marně) volit Karla Schwarzenberga. S pozdravením Vám a Vašemu zpívání Jiří Šetlík


Odesílatel: Martin Tomášek
Datum: 7. prosince 2012, 20:45:23

Jo, jo Karel Schwarzenberg to jistí, netříštit a věřit.
Zdar a sílu - Martin Tomášek


Odesílatel: Fráňa Olomouc
Datum: 8. ledna 2013, 18:11:00

Ahoj Jardo.
Velmi výstižně napsáno. Zejména ne zaujala definice: že se rozhoduje mezi shrbeným husákovsko-komunistickým karieristou a hulvátskou buranskou nádobou na jakoukoliv špínu.
Já budu také volit Karla Schwarzenberga.
Přeji pěkný den. Petr FRÁŇA


Odesílatel: Martina Bittnerová
Datum: 8. ledna 2013, 18:22:44

Pane Hutko, ačkoliv mi asi neodepíšete, stejně si dovoluji Vám sdělit svůj názor. Většinová česká společnost není otevřená tak, jak by si určitá její část (řekla bych i duchaplnější) přála. Většině skutečně stačí Nohavica k obědu (nepatřím do řad jeho fanoušků) a k večeři televizní seriál. Od takové společnosti nemůžete očekávat, že bude ctít ty pravé životní hodnoty a bude řešit skutečnost, zda je někdo slušný člověk, nebo ne. Je to velice smutné zjištění a já sama osobně z něj radost nemám. Jenomže když se zaposloucháte do davu, slyšíte jen hořekování a bezduché nadávání.
Bohužel dav čeká na laciné sliby a pro kus dobrého koláče se třeba přetrhne.
V naší současnosti je všechno jenom takové "pseudo" a mám pocit, že zároveň i hra.
Nemusíte se mnou samozřejmě souhlasit, ale napsat jsem to musela. Ať Vám to hraje, zpívá i tvoří. S pozdravem
Martina Bittnerová


Odesílatel: RS DYNAMICS
Datum: 8. ledna 2013, 19:03:06

Pane Hutka, dekuju za krasna, kultivovana, uderna, lec smutna slova. Tak to je, bohuzel.
Take nemam jinou volbu nez pana Karla.
S pozdravy Jiri BLAHA


Odesílatel: roby
Datum: 8. ledna 2013, 19:01:37

Doporučuji ke zhlédnutí řadu dok. filmů s názvem Zeitgeist, druhý díl nese název Zeitgeist Addendum a třetí Zeitgeist Moving Forward. Zvláště pak dokument s názvem Endgame (vše na Youtube s českými titulky). Posledně jmenovaný je zároveň důvodem, proč nemohu volit pana knížete, neb je v tom namočený. Tato hra není opravdu žádná legrace. Jedná se o směřování v podstatě ke globální fašistické vládě. A to mohl pan kníže v televizi jakkoli bagatelizovat setkávání tzv. elit, známé jako "skupina Bilderberg".
Do otroctví pravděpodobně padneme, ale můžeme alespoň jako informovaní a ne úplně zlomení jedinci. Hraje se o vše, možná ještě je naděje. K té naději doporučuji ještě sérii přednášek Davida Icka s názvem "Lev již nedřímá". Toto sděluji s veškerou pokorou, nikomu nic necpu, nechť se každý přesvědčí sám. Přeji zároveň vše dobré do dalšího roku. Robert Hendl


Odesílatel: Hel
Datum: 8. ledna 2013, 19:34:58

Taky volim Karla a na nize napsane radky rikam ano, ano, ano. Tesim se na shledanou zase nekdy na koncerte! Hela


Odesílatel: Ženatý Mirek
Datum: 8. ledna 2013, 20:46:19

Nelze než podepsat. díky. Ženatý Mirek


Odesílatel: sv.slavka
Datum: 9. ledna 2013, 0:58:53

Jardo, taky ti přeji krásný nový rok a doufám, že dalších pět let let prožijeme s Karlem, taky voíme Karla-celá rodina, sice ho neznáme, ale zdá se nám jako jediný kdo by to měl dělat-je podle nás jiný. Představa, že by tento stát vedl pokřivený výpitek je děsivá,.
Gratuluji k CD, samozřejmě ho doma mám i stůj břízo zelená a už dva roky co jsme dostavěli domek pověšeny i tvoje linoryty, jsou to nejrásnější cd co mám a tak se tě chci zeptat jestli neuvažuješ o tom, že bys ze Sušilovy sbírky nahrál ještě aspoň jedno cd? je škoda aby se na tak krásný moravský balady zapomělo. Krásný den přeje Laďka, Blansko


Odesílatel: Kolátor Josef
Datum: 9. ledna 2013, 8:14:41

Dobrý den, než budete volit, přikládám článek historika.
Domnívám se, že ač hledali, jak mohli, na Dientsbiera krom toho, že je čechoameričan, zatím nic nenašli.
Kamarádství stranou, volit s rozumem.
Zdravím Kolátor


Odesílatel: Pavel Hekela
Datum: 9. ledna 2013, 12:18:48

Milý pane Jardo Hutko,
moc Vás zdravím z Olomóca a mám upřímnou radost, že máme stejné názory - jak na Velkého Amnestora, tak na volbu nové hlavy státu /VOLÍM KARLA Schwarzenberga/. S Vaším dovolením budu Váš názor šířit mezi svými přáteli, kteří - jak jinak - jsou také vyznavači Vaší /nejen/ písničkové tvorby. Je jich v Olomócu dost - a není divu, vždyť jste náš!
Přátelsky a s úctou Pavel Hekela


Odesílatel: Margita Abrmanova
Datum: 8. ledna 2013, 22:28:45

Vážený pane Jaroslave,
musím říci, že jsem dojata vaší odpovědí, protože píšete vy sám osobně. Vaše písničky jsme poslouchali na střední škole tajně, kromě hodin osvíceného a statečného pana Zdeňka Rybky, který je o dějinách umění, klidně pustil na celou třídu byla to krásná doba. Díky Vám.
Nyní ale k té volbě. Kdysi jsem také uvažovala o panu Schwarzenbergovi, jenže pod jeho záštitou vládne dnes českým finacím pan Kalousek a nejen jim. K prostým lidem jsou jeho reformy necitelné. Vláda, v které má tato strana podíl, se chová arogantně k vlastnímu lidu i ke kultuře této země.
Já znám osobně paní Fischerovou a je mi jasné, že tato země má nyní šanci mít takového pilitika v čele státu, jakého si vlastně všichni přejeme: nezkorumpovaného, inteligentního a s pevným charakterem, znalého poměrů a věcí politických i ekonomických. Je jen na nás jestli poznáme, že jím je žena, paní Táňa Fischerová.
Myslím že záleží opravdu na každém z nás, jestli budeme mít rádi tuto zem a jestli na ni budeme hrdi.
Máme být na co. Poznala jsem to při setkánich s přáteli z Holandska, Anglie, atd. Oni nás vnímají rovnocenně. Proto Vám píšu tyto řádky. Stále ještě je tato zem krásná, naše a má bohatou kulturu a historii, má inteligentní obyvatelstvo, které teď čelí obrovskému nátlaku komerční manipulace a není vyzbrojeno dlouholetou zkušeností s ní jako naši západní přátelé.
Musíme se to učit.
Pan Schwanzenberg bohužel využívá stejného mediálního a reklamního tlaku jako všichni ostatní, kteří manipulují myšlením lidí této země. Vím, že je to těžké, ale i přes osobní přátelství, prosím, zvažte svoji volbu, svoboda znamení také svobodně myslet. Pan Schwanzwenberg nás to bohužel svými billboardy neučí. Paní Fischerová žádné bilboardy nemá a plakáty šíří a tiskonou lidé, kteří ji chtějí zvolit. Je to něco podobného, co jsme prožívali v osumašedesátém, vlastní tvořivost a nadšení prostých lidí pro dobrou věc.
Srdečně zdraví Margita Abrmanová


Odesílatel: harazim.r
Datum: 8. ledna 2013, 17:58:06

Dobrý den, pane Hutko. Dochází mi od Vás pravidelně pozvání na budoucí koncerty a Vaše různá zamyšlení a texty. Adresu na mne jste zřejmě získal od nějakých mých kamarádů v Uherském Hradišti, nebo jiných lidí staré "bigbítové" generace. Bohužel ale musím konstatovat, že s Vašimi názory dosti často nesouhlasím a Vaše urážky hlavy státu mi nejsou po vůli. Já měl naopak velké výhrady k předchozímu presidentovi a posílám Vám zase můj názor na věc. Je to záležitost z roku 2003 průběžně doplňovaná a velmi mě rmoutí, že jsem měl v lecčem pravdu potvrzenou dějinným vývojem. Já vím, že poměrně dost lidí z této umělecké komunity je levicově založená, ale jsou mezi námi hudbou a uměním spřízněnými dušemi i lidé racionálního, odpovědného a pracovitého zaměření.
Z hlediska volebního ohledně presidenta jsem na straně dřívějšího systému volby a nikoliv příznivec současného cirkusového spektáklu prapodivných figur slibujících i nemožné. Nemohu si vybrat a když, tak dotyčný je pod volitelným prahem. Ale k postavě knížete Schwarzenberga mám oprávěnné výhrady. Jeho restituce při uplatnění rakouského práva na půdě českého soudu jsou opravdu kuriozní. Adoptovaný potomek totiž v našem právu dědická práva oproti biologickému dědici ztrácí. To ovšem nebránilo knížeti v Čechách opět tlačit na restituce jiné větve rodu, což mu znesdnadňuje nevlastní sestra Pezoltová. Tlak na přijetí Lisabonské smlouvy a podlézání EU s výhledem na prolomení zákona "Lex Schwarzenberg" i jiných Benešových dekretů je zřejmý. Prapodivná privatizace Becherovky s nižší cenou, než nejvyšší nabídka za pomoci kumpánů Luxe, Kalouska a Bakaly byla také křišťálově čistá, že ano...Avizované odcházení z vlády, jestli v ní zůstane Čunek, je také zvláštní příklad zásadovosti. Nechal si jej prověřit prapodivnou agenturou a zjistil, že je v pořádku. To mu ovšem nebránilo posléze moudře přikyvovat při kritice soudcovské mafie právě s Čunkem zmiňované. No a poslední anabaze s Kalouskem v prapodivné partaji už je jen vyvrcholení čistého, charakterního a zásadového postoje našeho knížete....
P.S. Jsem rodák z malého města v pohraničí - Jeseníku. Nebyl jsem v pionýru, SSM ani nijaké straně. Pro restituce jsem všemi desíti, jak pro šlechtické majetky, církevní i občanské. Zastávám názor, že kdokoliv z výše jmenovaných se umí starat o svěřený majetek lépe, než skorumpovaný státní aparát především středního a nižšího stavu. Nesvádím totiž vše na politiky, ale na celou tuto neomarxisticky nablblou společnost, které stačí nabídnout medializované případy, několik seriálů a je vymalováno.
Z Brna dne 8.1.2013 zdraví R. Harazim


Odesílatel: Jiří Matějka
Datum: 9. ledna 2013, 16:04:49

Ahoj, také volím Karla. Kdyby většina volila Karla Schwarzenberga a ještě si na něj vsadila u sázkové kanceláře, tak by každý měl dvojí výhru. Jednak dobrýho prezidenta a k tomu, jelikož aktuální kurz je 1 : 40, za každou vsazenou tisícovku 40.000 Kč. Matěj


Odesílatel: Jaroslav Chocholouš
Datum: 10. ledna 2013, 19:40:55

Moc a moc Vás zdravím do Prahy !
Se zájmem jsem si přečetl poslední povídání.Jen tak mimochodem, já osobně budu volit také pana Karla Schwarzenberga a to prostě proto, že lepší kandidát v nabídce není a jít nevolit je blbost.Takže budu moc držet palce ať to Karlovi a tím i nám dopadne !!
Jo a také si s radostí objednám rozšířenou verzi desky Vandrovali hudci - ale to udělám klasicky přes Vaši zásilkovou službu.
Ještě mi dovolte popřát Vám a všem Vašim blízkým šťastný nový rok 2013 a v celém tom roku především hodně zdraví a krásných písní pro nás, Vaše posluchače.
Z Poděbrad srdečně zdraví Jarda Chocholouš


Odesílatel: Vaclav Vasku
Datum: 10. ledna 2013, 12:00:38

Ahoj Jardo,
dočetli jsme až do konce a cédéčko si koupíme. Moje žena Terezka, které jsem to o Sušilovi četl nahlas, z postele hlásí, že také volí Karla.
Hodně radosti z tvoření v roce 2013 přejí
Václav a Terezka


Odesílatel: Jana Hlínová
Datum: 8. ledna 2013, 12:42:57

Vážený pane Hutko,
dnes mi přišel e-mail, kterým jste autorem a který zřejmě koluje po celé zemi. Nejsem spisovatel a neumím psát tak krásně jako Vy...přesto mi to nedá, abych Vás neoslovila. V době, kdy Vám vyšla deska " Stůj břízo zelená" jsem se narodila a tak jsem Vás měla možnost zaregistrovat, až po roce 1989. Ale pak to za to stálo a děkuji Vám za Vaše písničky, názory a za Vaš bytí .....nám, kteří se v listopadu 89 plácali v pubertě a nevěděli co se kolem nich děje, jste celkem jasně nastínil situaci a ukázal směr kam jít.
A tak, již jako dospělá a s pořádným odstupem času, posílám velké poděkování.....Jana


Odesílatel: Jindřich Tluka
Datum: 10. ledna 2013, 22:01:55

Čau Jardo,
připlížily se presidentské volby - jiné než jakékoli dosud. Také jsem zvědav, jestli národ (snad zatím pořád ještě bez uvozovek) konečně zvedne hlavu od žlabu a zamíří svou touhou přece jen výš...
Nejstrašnější na dnešním marasmu je, že je to důsledek dobrovolné volby, ta žumpa je produktem posledního dvacetiletí. Mrzká pohnutka činí všechno podstatně horším a do stavu současného rozkladu už přece nenutil gestapák, estébák ani sovětské tanky. Chápu že nechápu...
Amnestie je poslední pomstou a posledním svinstvem, kterým osvobodil gaunery sobě blízké na každý způsob. Když po Listopadu vylezl z teplíčka dobře chráněné nory, divil se každý, kde se vzal. Já se nedivil, brzy mi bylo jasno. A tak na rozdíl od bla-bla-bla pozdě prozřevších tomu, který jediný strávil ve vrcholné politice celou dobu, aby všechno otrávil, je možné jen připomenout to o Božích mlýnech. Že zbytečně a marně, je nabíledni. Patologická zrůda, které uhranula skoro každého blba a hajzla a mimoděk ukázala, kde se nalézá politický cit a intuice řadového českého občana (pakliže nejde už jen o bezprizorné obyvatele).
*Naděje umírá poslední, ale s tím nesouhlasím. Naděje neumírá nikdy - jinak by to nebyla NADĚJE. Věřím, že ty dvě či snad tři volitelné osoby dostanou nakonec tolik hlasů, že ustřelí palici dalšímu dílu seriálu schizofrenické patologie polistopadového zmaru. Bolševici, členové protiprávní tlupy, si vyskakují a pískají. Co se stane když se nevykydá chlív ví i poslední pacholek - nač se ptát sedláka? A nemyslím, že by v této době bylo Česko ještě dobrou evropskou adresou. Ona už ani Evropa, zapráskaná kdejakým svinstvem a především tím vlastním, ne.
*Jardo, těším se naviděnou - nejlépe s vínkem a hrstí Tvých písní. Pak i ta naděje a chuť být je hezčí a blíž...
*Ahoj ahoj Jindra Tluka


Odesílatel: Zuzana Adamcová
Datum: 10. ledna 2013, 22:31:33

Vazeny pane Hutko, i ja a cela moje rodina, volime Karla Sch. Preju nam vsem stastnou volbu. V opacnem pripade, jiz nyni parkuju svym autem volantem k zapadu. Emm



Odesílatel: Josef Kobra Kučera
Datum: 12. ledna 2013, 2:36:01

Kníže patří na hrad. Ne pro to, že je šlechtic i duchem, ale hlavně je to z kandisátů jedinej slušnej člověk. Kobra


Odesílatel: Martina Bittnerová
Datum: 11. ledna 2013, 19:43:22

Pane Hutko, máte pravdu, že člověk nesmí podléhat a především by měl zůstat sám sebou. Je milé, že jste se ozval. Mějte se prima.


Odesílatel: Spurna, Katerina
Datum: 11. ledna 2013, 11:29:57

Dobrý den, děkujeme za dopis. (take volime Karla) S úctou K. Spurná


Odesílatel: Geronimo
Datum: 11. ledna 2013, 8:20:53

Ahoj Jardo, ano, taktez..., ale narod je nepremyslive stado... namisto jednoho posuka, zrejme bohuzel zvoli posuka druheho, jen v jine barve. Bohuzel.
Kez bych se mylil...
Namaste a Haribol! Zdravi martin Geronimo


Odesílatel: vlada_doma
Datum: 11. ledna 2013, 4:08:05

Dobrý večer, ačkoliv si Vás vážím a Vaše písničky mám rád, moje volba je jiná. Pana Schwarzenberga bych možná volil ve 2.kole, kdyby stál proti bolševikovi, ale teď volím pana Sobotku. S pozdravem Vladimír Kazbal


Odesílatel: Andrea Stolbova
Datum: 12. ledna 2013, 15:45:25

Dobrý den,
musím opět reagovat na Váš text.....v podstatě říkáte to, co já nejsem schopna takto výstižně formulovat!
Rozhodovala jsem se mezi paní Fischerovou a "Knížetem". Hlas pro paní Fischerovou jsem vyhodnotila jako roztříštitelný....takže "Kníže" byla má konečná volba. A to, jak jste nazval dva původně myšlené kandidáty druhého kola, bych ´lépěji´ formulovat nedokázala.
S přáním všeho dobrého Andrea Štolbová


Odesílatel: Rostislav Letos
Datum: 8. ledna 2013, 11:55:46

Dobrý den vážený pane Hutko,
rád bych Vám poděkoval za pro mne objevný "sleevenote" k CDčku Vandrovali hudci.
Vaše předvolební úvaha (fejeton? PR pro Karla?) mne ale žádným nadšením nenaplnila. První věta to je taková hromádka Vašich osobních emocí. V takovém rozpoložení by člověk raději neměl oslovovat širší veřejnost. Nejsem ani fanouškem ani obdivovatelem pana Klause. Vaše zvolání "...patologický kazisvět po desíti letech na pražském Hradě svým tunelem v amnestii právě přerazil páteř českého práva.." je sice krásně básnicky patetické, ale hlavně je daleko od reality.
Patologický kazisvět..? To byste v rozumné diskusi bey afektů neobhájil.
Přerazil páteř českého práva..? Každý prezident naší republiky má ze zákona možnost udělit amnestii komu chce. Pokud tady chcete kritizovat, pak byste spíše měl kritizovat zákon (nebo je to článek ústavy?), který to umožňuje, ale nikoliv tohoto prezidenta a takovým způsobem. Jestli někdo přeráží páteř českého práva, pak jsou to především všichni soudci, advokáti, exekutoři a policisté, kteří existující právní předpisy naší země nedodržují, přehlížejí, ignorují nebo překrucují, všichni ústavní činitelé, kteří se svojí mizernou a nekvalitní prací přímo podílejí na tvorbě špatných zákonů a také my všichni, kteří vědomě či nevědomě ignorujeme skutečnost, že před a nad každým lidmi vymyšleným právem musí být především naplňována a dodržována obecná mravnost.
Ale Vy tohle všechno jistě víte. Jenom jste se nechal unést.
Co mi k Vám ale už vůbec nesedlo je, že jste jednoho kandidáta nazval "..shrbeným husákovsko-komunistickým karieristou.. ". Jde mi o to slovíčko "shrbený". Nemohu si pomoct, ale zní mi to jako výsměch, jako nadávka, jako posmívání se možnému fyzickému handicapu, no a takhle se o někom vyjadřovat je přece hluboko pod Vaší úrovní ..???
Přeji Vám klidný a požehnaný rok 2013 a nám všem přeji prezidenta, u kterého - až bude jednou skládat úřad - budeme moci říct, že byl lepším prezidentem než jeho předchůdce.
R.Letoš


Odesílatel: Ivan EMR
Datum: 8. ledna 2013, 11:06:33

Milý pane Hutko,
rovných lidí je jako šafránu a Vy jste jedním z posledních, kteří říkajíc ano myslí ano a naopak. Vím, že jste měl spory s panem Havlem, ale všiml jste si, že po jeho smrti se vládnoucí chátra (např. pan Kalousek) definitivně začala chovat jako urvaná ze řetězu? Ač byl už starý, kdykoliv se k věcem vyjádřil, mělo to váhu. Naše a promiňte i Vaše slova mohou být sebepravdivější, ale dopad na veřejnost je mizivý.
Pana Karla volit nemohu. Býval bych ho volil, dokonce jsem neviděl alternativu, ale opravdu jeho aktivity v Top09 jej zcela diskvalifikovaly. Škoda, ale zklamal. Vždy měl možnost se od této děsivé party distancovat – mýlit se můžeme všichni, ale on to neudělal, naopak tuto stranu vede a její reprezentaci hájí. Pak je ovšem jeho rádoby punk image na nic a jedinou adekvátní reakcí, aniž bych chtěl být sprostý, je FUCK OFF a bohužel i NO FUTURE! Jak se do lesa volá…
Já vím, můj názor je stejný, jako od mnoha dalších pisatelů, ale kdybychom si tyto názory mezi sebou neřekli už ani my, co by zbylo? A ještě – podívejte se na tu diskusi, ani jeden anonym (doufám) – není to na tom zasviněném internetu krása? Ať se Vám v novém roce daří, mějte se hezky, buďte zdráv a volte jak Vám svědomí velí, já učiním totéž. Ivan Emr

"Vážený pane Emr, díky za dopis, volil jsem Karla a jsem rád i užaslý, jak to dnes dopadlo. Ale také jsem narazil na tento vzpomínkový dokument: Vládneme, nerušit!
Inu, tak Miloše snad už vůbec ne - Jaroslav Hutka

 
Odesílatel: Ivan EMR
Datum: 13. ledna 2013, 11:59:31

Vážený a milý pane Hutko,
děkuji Vám za mail - vážím si Vaší odpovědi o to víc, že chápu, že asi není v lidských silách veřejně činné osoby reagovat na každý podnět. Ano, souhlasím a také v dobrém žasnu nad výsledky voleb. Panu Karlovi přeji vše dobré, ale od revoluce asi poprvé nepůjdu v druhém kole volit - nedokážu se vnitřně ztotožnit s žádným s obou kandidátů. Moje kandidátka dr. Roithová samozřejmě očekávaně neprošla, ale na to jsem byl připravený. Mému poprvé volícímu synovi neprošel pan Franz, ale utěšoval jsem ho, že to nebyly ztracené hlasy - za ten výraz, co měli lidé z vedení ODS, když jinak na ODS nezvykle slušný dr. Sobotka skončil na konci a zjistili, že z jejich pohledu "no name" kandidáti dostali třikrát víc hlasů to stálo, ne? Kdysi jsem jako bývalý mluvčí OF opustil rodné městečko poté, co jsem si dovolil vyjádřit názor, že se ODS ve městě tak trochu začíná chovat jako předtím KSČ. Když se tam občas vracívám, zastavují mě lidé s tím, že jsem měl pravdu. Jsem rád, že už to dochází i ostatním. Ostatně o opačné straně politického spektra se to asi dá říci také.
Až bude po emocích a klidněji, tak to třeba probereme. Zvykli jsme si s rodinou, že naše uvažování je zcela nekompatibilní s většinovou společností a přijali to jako životní fakt a úděl. Kdesi jste se vyjádřil, že si o pětasedmdesáti procentech společnosti myslíte, že to jsou blbci. S radostí jsme se s tím ztotožnili, aniž bychom se nezbytně domnívali, že jsme mezi těmi zbývajícími pětadvaceti procenty - jen v to doufáme. Když pak v jedné diskusi k podobnému číslu dospěl i jeden renomovaný psychiatr, zajásali jsme. Z takové perspektivy pak lze řadu společensko-politických jevů pochopit.
Pane Hutko, opatrujte se, buďte zdráv a moc se těšíme na jakékoliv osobní, nebo jen názorové setkání s Vámi. Ivan Emr


Odesílatel: frantisek.kostlan
Datum: 8. ledna 2013, 10:38:51

Ahoj Jaroslave, díky za psaní. V kandidátech na prezidenta se bohužel tentokrát neshodneme, Budu volit Táňu Fischerovou, ale radši než pana S., jehož počínání v politice pozoruji podrobně, bych volil i toho shrbeného bývalého komunistu. Pan S. je dobrej chlap, ale v politice zcela selhal. Krom jiného je proti zrušení anonymních akcií, které dávají možnost korupčníkům a zlodějům dál působit ve skrytu, zastává se korupčnického jednání, protože se jej dopustil Kalousek, zastával se rasisty, protože ten kandidoval za TOP 09 atd, apod. Navíc: politika vlády v podobě plošných škrtů a zvedání DPH dopadá na ty nejbídnější lidi strašlivě (na lidi v ghettech, s nimiž se v rámci mé práce setkávám). To Fischer jako premiér alespoň dělal něco konkrétního proti extremistům a zastával se Romů.
Ale hlavně ti píšu kvůli desce Vandrovali hudci - ty písničky jsem si pochopitelně zamiloval už tehdy a těším se na ně. Bereš ji sebou na koncerty? Určitě se na nějaký chystám, ale mám toho tolik, že nevím přesně kdy. Pokud ne, objednám ji na dobírku.
Přeju ti nadějeplný rok (hlavně bez toho blba na Hradě).
Měj se dobře, František


Odesílatel: Hana Víchová
Datum: 8. ledna 2013, 9:44:58

Vandrovali hudci - skvělé, že vydávají CD, je to Vaše výborná deska a mám k ní krásné vzpomínky z pouštění LP s přáteli za oněch dob :-)
No, siouhlasím s Vaším komentem, to, co udělala Klausova amnestie, je hnus. A navíc, jsou ve velkém nebezpečí právě lidé v menších městech a obcích. V Praze o víkendu bylo vidět mnoho dvojic policistů, u nás v Hradci nad Moravicí mě včera vyděsila rojnice 8 okapucovaných mladíků ... to u nás nikdy nebývalo....
A bohužel, chtěla jsem volit jen pana Knížete, ale i zde mám nakonec blok ..
Přeji krásný den Hana Víchová


Odesílatel: bouchal
Datum: 8. ledna 2013, 9:32:10

Ahoj, Jardo.
Díky za vyjádření k volbě prezidenta. Já budu volit Vladimíra Franze, byť je mi jasné riziko, které jste sám zmínil - roztříštění hlasů pro volitelné kandidáty a v druhém kole volba menšího zla nebo neúčast. Já vidím hlavní nebezpečí v Zemanovi, který by byl v podstatě pokračovatelem Klause včetně nechutného narcismu, politického stylu, pokleslé kohorty kolem něj a velmi rizikových vazeb na Rusko. Tak uvidíme.
Ještě si dovolím jednu vzpomínku, která se vás týká. Někdy v roce 1984, 1985, po smrti Andropova, jsem si dovolil napsat svůj text k vaší písničce "Šetři a buduj" . Jako student na ČVUT jsem to párkrát hrál na strahovských kolejích a v okolních hospodách. V té době pak záhy umřel i Černěnko. Text přikládám, snad se vám bude líbit, i když čas odvál jeho aktuálnost.

Měl jsi dnes vystoupit v nejvyšším Sovětu,
poslouchám zprávy a ejhle, už je tu.
Namísto velikých proslovů červi se teď hlásí ke slovu,
naposled kynou ti soudruzi geronti.

Na Rudým náměstí kopají další hrob.
Nastal však problém, každý je z něho trop.
I když je sovětsky veliký není kam dát další staříky,
dál klepe zubatá u Kremlu na vrata.

Že jsem tak smělej jednu bych radu dal.
I když už dodejchá nechte ho vládnout dál.
Tělo to pilinou vycpané s úspěchem svou roli zastane,
na věčné časy car v čele zůstane.

Jen dodám, že jsem dostudoval. Duhová bublina je fajn, kupoval jsem je od vás v prosinci v Malostranské besedě. Jednu dostal Boris Hořínek (Ostrov nad Ohří, umělecká komunita na starém městě) k vánocům, též se mu líbí. Hlavně máme radost, že stále tvoříte a zachováváte si svou pozitivitu a radostnost, kterou přenášíte i na posluchače. Ať se vám dál daří, mějte se hezky a někdy na viděnou na koncertě.
Jan Bouchal.

"Ahoj Honzo,
ten text je milej a asi na dostudování, ale tehda to byla příjemná smršť mrtvých a dnes to byla příjemná smršť hlasů a každý si volil koho chtěl a na Schwarzenberga se ještě bohatě dostalo, to je dobré. No, teď ještě ten Zeman, ten to asi jen tak nevzdá, ale příjemnou vzpomínku na něj jsem našel tady: Vládneme, nerušit!
Takže příjemné vzpomínání a zdravím - Jarda

 
Odesílatel: bouchal
Datum: 13. ledna 2013, 20:12:59

Dobrý večer,
díky za odkaz na oposmouvu apod. Již jsem to viděl a šířím dál. První kolo dopadlo líp, než jsem čekal. Měl jsem trochu obavy, abych s Franzem moc nemachroval na úkor někoho přijatelného s šancí postoupit, ale vy pro Karla jste to zmákli a nám se podařilo udělat gesto. Teď je to pro nás jasné, snad to dopadne dobře. Budu se v mezích možností snažit.
Mějte se hezky. Jan Bouchal


Odesílatel: Milan Gelnar
Datum: 8. ledna 2013, 9:55:38

Milý Jardo.
Děkuji moc za tenhle mail. Potěšil mne a donutil k zamyšlení.
V době, kdy jsi vydával Sušila já chodil na střední a poslouchal Tě. Jsem tradicionalista a mám vztah Česku i její historii. Jsem hrdý na to, že jsem Čech a že žiji tady. Nelíbí se mi, že sami sobě nejsme schopni vládnout, že nemáme žádnou morálku ani charakter. Myslím, že je to tím, že nás je málo, že ti co kdy zvedli hlavu, byli rychle sťati, ostatní aby přežili se přizpůsobili. Mimochodem, dle horoskopu republiky se máme v tomto životě (myslím život republiky), naučit státnosti - Dračí hlava ve 12. domě. 12. dům je protipól domu 6.. Nebo-li toho co jako republika umíme a co bychom měli potlačit a soustředit se na ten dům 12.. Z minulých inkarnací jsme se naučili jako republika sloužit jiným. Teď se máme naučit sloužit sami sobě. To neumíme a tak se snažíme předvádět to co umíme - sloužit jiným. Takže vidíme, že jeden prezident táhne k Rusům, druhý k Američanům, třetí k Židům atd. .
Dle mého názoru jsme jako národ chytří, ale vyčuraní. Těžko se ale zlobit, když nemáme na čem stavět. Léta schází správná výchova v rodinách, ve školách i životě obecně. Děti rostou jako dříví v lese, krmeni krváky, reklamami a telenovelami v naší TyVy. Velebeni a obdivováni jsou ti, kdo mají peníze. A je jedno jak k nim přišli. Celebritami jsou herci, zpěváci, sportovci. Většina z nich předvádí přesně to, co by se mladí učit neměli .
Jediným řešením je začít u sebe a snažit se to předávat svým dětem. Já se snažím na svých přednáškách i výkladech lidem zprostředkovat, že jediný kdo s kým člověk vyčurá je on sám. Aneb co kdo koná jinému, koná sám sobě. Vše souvisí se vším a je jedno, že to z okamžitého hlediska není jasné. Každá duše je na cestě od nedokonalosti k dokonalosti. Každý jsme různě daleko. Ale jednou každý z nás dojde. Čím hůře to budeme chápat, tím později dojdeme. Máme na to x životů. A řečeno slovy Járy Cimrmana, každá slepá ulička nám ukazuje kudy cesta nevede. A zdá se, že až projdeme všechny, pak tu správnou najdeme. Zajímavě o karmě píše Lazarev - viz příloha.
Jinak astrologie vychází z prastaré moudrosti - "Jak nahoře, tak dole, jak uvnitř, tak vně!". Vztaženo na Karla, jen těžko lze z jeho vnějšího projevu uvěřit, že uvnitř je to v souladu. Ale s tímhle přístupem bychom se asi stejně k ničemu nedobrali. Navíc si myslím, že by prezident měl zrcadlit svůj národ. A zde se mi jeví, i když jsem přesvědčen, že většina Čechů je v podstatě slušných (jen se nemají vnitřně o co opřít), že je zrcadlil velmi dobře. Má zkušenost životní je, že když je někomu z našinců dána příležitost něco ukrást, tak to obvykle udělá (mají vnitřní pochybnosti, ale pak si řeknou - vždyť to dělá každý i náš prezident a veřejně). Alespoň v tom malém, když už nemůže ve velkém .
Měj se náramně!
Milan Gelnar


Odesílatel: Leo Beneš
Datum: 8. ledna 2013, 8:32:43

Dobrý den.
Děkuji za psaní. Dovolte mi prosím pár vět.
Za prvé - chci si u vás objednat VANDROVALI HUDCI.
A teď pár slov jinak.
Jsem z duše rád že odchází z hradu ten, který pofiderně zvolen málo pofiderným ale hrozně příšerným prezidentem České republiky byl. Já zrozen v šedesátých letech jsem poznal jediného prezidenta, kterého jsem hrdě nazýval prezidentem a to svým prezidentem. Klause jsem za prezidenta nepovažoval, a mluvil jsem vždy o něm jako o "vašem prezidentovi", ačkoli jsem si uvědomoval, že je i mým prezidentem a mám na tom bohužel jakousi účast. Stejně jako za komunismu jsem musel akceptovat Svobodu ( jak krásné jméno ) a Husáka, jenže ti plynuli tak nějak dějinně. Klaus byl, alespoň podruhé, zvolen špinavě a měl se spíš stydět než zapřičinit stav, kdy jsme se museli stydět za něj. Bohužel má stejnou náturu, jako výše jmenovaní komunističtí prezidenti. Není divu. Nyní jsem postaven před opravdu složitou volbu. Karel je ve vládě a s Nečasem si notuje. Nekritizuje jej za nic. Ani když Nečas veřejně prohlásí kdejakou strašnou hovadinu, Karel mlčí. Mám problém jej volit. Jen mám strach z toho, co jste napsal. Nechci si vybírat mezi Zemanem a Fišerem. Chtěl jsem za prezidenta ženu. Samozřejmě rozhodně ne Bobošíkovou. Jenže po vašem dopise mám strach. Strach z toho, že vaše předpověď se splní. V tom případě bych asi taky volil Karla. Takový strach z roztříštěnosti jsem již překonal v parlamentních volbách. I když jsem věděl, že asi neuspěji, volil jsem tak, jak jsem považoval za nejlepší. A poslední senátní volby mě tady u nás překvapily a tím, že byla malá účast, jsme odmítli v socdemáckém kraji socdemáckého senátora. Byl jsem na sebe hrdý. S prezidentem je to horší. Jeden senátor sem, jeden tam, ale prezident je jen jeden.
Sakra.
Pouvažuji o tom.
Ještě jednou děkuji za inspiraci.
Potřebuji ji.
Hezký den. Leo Beneš


Odesílatel: Jeronym Klimes
Datum: 8. ledna 2013, 4:05:44

Vazeny pane Hudko,
ja to docetl az dokonce - zajimava uvaha.
Proc me to zaujalo? Protoze ted pred Vanoci jsem psal nekolik doprovodu pro deti ke koledam a naprosto souhlasim - prapodivny rytmus, zahadne stupnice, doprovod vzpirajici se bezne harmonii.
Jinak Vase alba - Vandrovali hudci i stoji Briza zelena znam jeste z dob Bolsevika. Sice jsem to moc neposlouchal, ale par pisni jsem si oblibil.
s uctou a pranim zdaru jk
PS. taky volim bozskeho Kaju. :-)


Odesílatel: Vít Drbal
Datum: 8. ledna 2013, 2:22:33

Díky za hezká slova!
I já VOLÍM KARLA a stále ještě doufám, že ten katastrofický scénář z posledního odstavce před koncerty nenastane.
S pozdravem Víťa Drbal


From: LARRY VLASTIMIL OBEREIGNER
Sent: Saturday, January 12, 2013 9:03 PM

Milí a Vážení,
jsem moc rád, že nám vyšla první etapa a teď si přejme, aby nám přálo i ve finále.
Abych mohl dát hlas panu K.Š., musel bych letět do Chicaga, New Yorku, nebo do Los Angeles. Útěchou mi je, že všechny v Česku, které znám (přátelé i příbuzní) ho volili a já jsem usilovně držel palce. Víc jsem dělat nemohl.
Předseda KSČ(M) už se vyjádřil, že budou volit Zemana a to je jeden z mnoha důvodů, proč nesmí být zvolen.
Hodně štěstí nám všem, Vlastimil Obereigner, v Portlandu , Oregon


Odesílatel: Hana Víchová
Datum: 13. ledna 2013, 9:17:29

Jardo, krásný den mějte :-)
Díky za odpověď - ano Kníže zabodoval a jsem ráda, že jsem mu dala svůj hlas. V druhém kole - domnívám se - půjde volit a dá mů svůj hlas i hodně lidí, kteří si prostě nevyřídili voličské průkazy. Takových žije a pracuje (radostně) hodně v Praze, moravskoslezanů - to vím:-). Jedním z těchto voličů je i má dcera :-)
Včera jsem si uvědomila PO HODNĚ DLOUHÉ DOBĚ své rozechvění a těšení se na to, zda se opět stane v naší vlasti dobrá věc A KNÍŽE POSTOUPÍ DO DRUHÉHO KOLA. By to nádherný pocit. Doufám, že 14 dnů v ještě intenzívnější volební kampani, která bude podporovat naše přání, aby vyhrál.
Hanka


Odesílatel: Jindřich Kučera
Datum: 13. ledna 2013, 12:15:48

Ahoj Jaroslave, přiznejme si, že volby zatím dopadly lépe, nežli jsme doufali, ale těžší úsek je před námi. Dá se očekávat, že o výsledku druhé volby rozhodne každý jednotlivý hlas. Jak teď přesvědčit ty, kteří volili třeba Avatara, aby pochopili, že skončila recese a aby přišli znovu a vážně pomohli porazit krále bonmotů a všech lhářů futrál? Proč jsou ti intelektuálové , u kterých bych to nepředpokádal, jako je Kačer, Vacek, nebo Fišerová tak nerozhodní, jestli napříště místo voleb raději nezůstanou doma?
A co ta zemanovská Morava? Tady by možná mohla zatlačit církev, když už Zeman jako argument proti knížeti užívá církevní restituce. Snad to volební štáb napadne. Budme jenom bezmocnými diváky lítého boje, do kterého můžeme přihodit jenom jeden hlas a muselo by nám být líto, kdybychom museli příštích pět let procházet Hradem s bodnutím u srdce. Měj se hezky. Jindřich K.


Odesílatel: Daniel Mourek
Datum: 13. ledna 2013, 12:31:35

Diky, trochu zavidim vasi generaci,ktera z tohoto zatuchleho rybmiku mela kam utect,dnes uz neni kam... Nadeje, ze se tato spolecnost zmeni se ukazala jako iluzi
Daniel Mourek


Odesílatel: Gabriela Vránová
Datum: 13. ledna 2013, 13:22:25

Milý pane Hutko,už se těším na Vaše "Hudce",které jsem si právě e-mailem objednala. Souhlasím s Vaším posledním dopisem-prezidentské volby -a dlouho se už chystám na nějaký Váš koncert-zatím marně-nevychází mi to. I já se musím nějak živit,něco škola,něco teď už zase Divadlo na Vinohradech. Ráda bych,aby se Vám dostalo do rukou moje a Ondřeje Kepky DVD Království poezie-www.kralovstvipoezie.cz nebo www.gabrielavranova.com Lidovou poezii mám nadevše ráda,s tím Sušilem máte pravdu-a to kdybyste znal ještě prastaré slovenské písničky,které znám od maminky-ty jsem na návrh mého "druhého švagra"Dr.Jana Pavlíka z Kuželova a Kyjova chtěla naszpívat 'a capela ve vinném sklípku-ale to už snad jen na druhém světě. Mějte se -pokud možno-dobře. Volím KARLA.Vaše Gabriela Vránová


Odesílatel: Jaroslava Janderová
Datum: 8. ledna 2013, 11:05:42

Dobrý den pane Hutko,
jak bývá mým zvykem, čtu obsahově zajímavé a kvalitní texty až do konce. "Přelezla" jsem tedy i VOLÍM KARLA. Jak správně podotýkáte, nelze tříštit hlasy kandidátům, ,kteří zjevně nemají šanci.Ať díky vymývání mozků mediokracií anebo díky jedovatým slinám a zjevného úmyslu Vámi zmíněného kazisvěta. Je ale smutné, že náš národ má krátkou paměť, většina občanů zdá se žádnou, s lehkostí přenáší svoji občanskou a osobní zodpovědnost na stát a svatořečí ty, kteří jim jejich občanskou a osobní nezodpovědnost populisticky umožní. Zatím jenom sliby a bolševickou rétorikou.. .Jímá mě hrůza z patologického lháře typu samuraje,který se dostal , v tomto případě pouze, do senátu či jak správně říkáte z hulvátsko buranské nádoby na jakoukoliv špínu o dalším preferenčním vítězi nemluvě. A jak správně podotýkáte i Hitler a Gotwald vyhráli ve volbách.
Každá politická strana má bohužel své syčáky, kteří slušné většině té či oné členské základy zničí jejich práci zastupitelů ať v miniaturní obci či průřezem až o dvě patra výše. .Platí napravo či nalevo. O komunistech nemluvím, ti se nezměnili.
Jsem ale stále optimista a věřím, že vyhraje ten, u kterého lze předpokládat , že své pravomoci jakkoliv nezneužije.
Váš text je vynikající,i my stále pokračujeme ve své osvětové práci, podařilo se mi "vyhnat" vítěze konkurzu na ředitele Nemocnice na Františku , který zatajil svoji estébáckou minulost a já mu na to přišla.Lustrační osvědčení měl neposkvrněné, byl u vojenské kontrarozvědky
Bude-li nás ale více,kteří budou hlídat pokračující až ofensivní průnik slouhů totalitních komunistů do současné státní a veřejné správy,do politických stran a tedy dále do zastupitelského systému, pak věřím, že mladá generace pochopí...... Ostatně jak potěšující je aktivita mladých lidí v jižních Čechách.
Tak tedy držme si palce, žijeme v dobré Evropě, jakou naši předci nezažili. Nepokažme si to. .. J.Janderová


Odesílatel: Stanislav Tomanec
Datum: 14. ledna 2013, 10:41:31

Vážený pane Hutko, sdílím s Vámi názory na Klause a zároveň jsem velmi rád, že KAREL postoupil do druhého kola, kde dle mého názoru Zemana porazí.
Přeji hodně krásných písniček a hodně zdravíčka v roce 2013.
Váš stálý obdivovatel Stanislav Tomanec