Vážení přátelé,
29. dubna 2016 v 5:15 ráno se v Neratovicích narodila dcera Theodora. Pomáhal jsem při tom, a to se v člověku kříží strach s bezmocí v závrati nejhlubšího údivu nad zázračným a zároveň tak bolestivým vstupem do života. Za bolševIka u toho fotr být nesměl, rodička patřila státu. Velké otázky ale blednou když jsou přerušeny prvním nádechem, objeví se hlavička, ramínko, vyběhne levá ručička, pak celé tělíčko na pupeční šňůře, výkřik a pokadění se a je tu zase jeden každý z nás a touto banalitou se zázrak dostává do stínu praktické radosti. Thea leží na Magdaleně, po několika minutách přestřihávám pupeční šňůru, jsem nejistý, netrefím se, přestřihávám ji na dvakrát. Venku svítá a v porodním sále přidají trochu světla, abych si mohl vyfotit první minuty života.
Drama skončilo a vše padá po několikahodinovém vykolejení porodními bolestmi zase do obvyklosti. Thea má hlad a chce jíst. Přisaje se a vše je, jak má být. Ale někde z toho ztraceného zázraku ještě zůstává láska k tomu malinkému bezbrannému. Semínko toho Kristovského, že máme milovat každého a pomáhat všem bezmocným, je zasazeno tady. Nejsem ateista a když mi Magdalena vysvětlila, že Theodora znamená Boží dar, tak to i tak cítím. Ale nepotřebuju k tomu žádnou církev. Boží skutečnost objevujeme, nediktujeme, vědecké poznání je nejlepší cesta jak nebloudit a představa, že Bůh je hysterický ješita, který, když se nezachovám podle co panáček káže, mi vymlátí všechny velbloudy a pošle kobylky na mrkvové políčko na chalupě nebo rozbije počítač, snad není vhodná ani pro děti. Nejsem ateista, ale jsem nevěřící. Jenže za to si můžou katolíci sami. Tvrdí, že víra není rozhodnutí, ale boží milost. Té se mi nedostalo, ale dá se i bez ní docela dobře žít i vnímat. Mám za to, že ty čárymáry s neovlivnitelnou boží milostí vymysleli taky v 5. století na upevnění poslušnosti oveček.
Ale i tak, když Magdalena přišla s tím, že Theodoru pokřtíme, souhlasil jsem. Je to kulturní dědictví a u nich ve Slezsku je to událost velké rodiny, kterou polský farář určitě nepokazí, českého tam nikde nemají. Sám jsem pokřtěný a podle svatého Augustina jsem tím pádem katolíkem na celý život i kdybych to nechtěl. Ale to už je zase politika. Ještě ve čtvrtém století se křtilo až na konci života, nejlépe při umírání, byl to vstup do božího království. To by ale křest nemohl být záminkou k expanzi, tedy rabovacím výpadům, a tím pádem záchraně barbarů. Proto katolíci vsadili křest hned na začátek života s plánem zachránit tím celé lidstvo.
Velké drama křesťanství na začátku 4. století bylo v tom, že mezi největším pronásledováním církve Diokleciánem a jejím absolutním vítězstvím s Konstantinem, uběhlo jen několik málo let. Všichni byli u obojího. Skutečně trpící disidenti se měli stát skutečně vládnoucími prezidenty. Tamta „sametová revoluce“ byla ale řádně nasáklá krví. První polovina čtvrtého století ale nejspíš znamená likvidaci původní církve, která byla skoro tři sta let nejtvrdošínějším nepřítelem Říma. Jenže jsme lidé a jak to tedy dopadlo? Katolická církev je dnes jediným dědicem Říma a dodnes mluví latinsky. Vtipné, že? Prostě lidská historie, tedy božská tragedie. Ale s těmi teologickými bábovičkami zda máme boží trojčlenku nebo jednočlenku a na jaký obojek přivázat Ježíše Krista, aby sloužil našim záměrům, to nešlo bez boje. První sjezd, vlastně koncil v Nikaji, vyhlašuje roku 325 první kacíře, samozřejmě z vlastních řad. Během let potom bylo mnoho spravedlivých zabito a mnoho sviní dokázalo velikost církve uhájit a zvětšit.
Ale kolektivní vina neexistuje a skrze potoky krve se proti proudu prodraly také vzácné věci a jsem dnes snad celému vesmíru vděčen za to, že se objevil papež František. Přišla s ním radost, i to, že láska k bližnímu je největší potěšení a pomoc bezmocným přináší člověku radost. Proto přece byly kostely stavěny, proto ty písně a poutě, to je přece ta láska a soucit. To je to první a nejkrásnější a nemusí se to zažívat pouze vůči vlastnímu dítěti. Je to normální a základní smysl i prožitek života. Ale v české katolické církvi ho nepohledáš. Břichatec kardinál Duka už před nějakou dobou neomaleně vyhlásil, že potrat je horší než terorismus. Že by tedy ženy měly svá těla odevzdat do správy církevního majetku a z domu vycházet zahaleny a jen v doprovodu mužů, si zatím nechal pro sebe. A teď měl rozhovor pro Lidové noviny.
Obsah je tristní, je to něco mezi mysliveckými filosofiemi Karla Gotta a přísnou logikou tiskového mluvčího ožralého prezidenta, navíc s několika znaky světoobjevů Milouše Jakeše. Ovšem Ovčáček s Gottem jsou příjemně nad věcí. Jakékoli otázky je těší, a vědí, že vždy odpoví tak vyčerpávajícím způsobem, že prostě tázajícímu dojde řeč. Duka je ale nervák a šlo by ho vyprovokovat. Třeba otázkou, že když je papež zástupcem Krista na zemi, proč považuje Františka za rasově méněcenného, protože pochází tam kdesi od Indiánů a nerozumí Evropě. I Kristus byl odkamsi z Palestiny a možná spíš bude rozumět Syřanům a Arabům než nějakému vzdoroarcibiskupovi z Hradčan.
V roce 1977 jsem napsal píseň CÍRKEVNÍ TATÍCI. Byla to reakce na hluboce trapnou a zbabělou odezvu v české katolické církvi na Chartu 77. Zřejmě později dal polský papež arcibiskupovi Tomáškovi za uši, tak se to nějak ušilo na plichtu. Duka se ale nějakým americkým Indiánem na papežském stolci ovlivnit nenechá a ve své nafoukanosti své heretické mudrlanství neopustí. Ale možná se má stát vzdoropapežem a chystá se na to. Zeman, Klaus i Konvička mu to určitě schválí a u V4 najde také pochopení. Rakušani nám, bohužel, z této pravokřesťanské party o 0,6 % unikli a ještě ke všemu do zelena a to prý je barva Mohameda. Ale kdyby to nevyšlo v pravokřesťanské, tak by to možná mohlo mít úspěch v pravoslavné. Já si myslím, že Putin má Duku rád…
Nahrávka pochází z dubna roku 1977 na Baráčnické rychtě na Malé straně:
Srdečně zdravím
Jaroslav Hutka, 27. května 2016
Odesílatel: Milada Dudová
Datum: 26. května 2016, 22:33:21
Dobrý večer pane Hutko,
moc gratuluji ! Je skvělé že se Vám toto vše mohlo přihodit .
Mějte se rádi a pošlete nějakou fotku …
Děkuji
S přáním krásných dnů
Milada Dudová
Odesílatel: Eva Rokytová
Datum: 26. května 2016, 22:03:53
Milý Jardo, gratuluju k dceři - krásné jméno!!!!!
Moc hezky jsi popsal ten zázračný okamžik zrození. je pravda, že za bolšana k porodům otcové nesměli, mně osobně to mrzelo, páč si myslím, že by to vidět měli..... Tak si holčičky užívej, je to fakt zázrak - jak zpívá tebou zmiňovaný božský Kája: Stal se zázrak...... :-)
Ahoj, Eva
Odesílatel: Radek Mokrý
Předmět: Rakušané opravdu unikli?
Datum: 27. května 2016, 0:33:46
Rakušani nám, bohužel, z této pravokřesťanské party o 0,6 % unikli, říkáte. Otázkou je kam. Zřejmě do situace, kdy ti správní demokraté nemohou vyhrát jinak než falšováním voleb.
Ano, ti samí demokraté, kteří za poklidného plkání manter bez povšimnutí nechali stvořit masu nesprávně, nepovoleně, nepohodlně (?) volících občánků.
Evropskou demokratůru si rozvracet nedáme soudruti demograti. Budem svobodně volit tak dlouho, dokud nedostanem plenárním usnesením požadovaný výsledek.
r.m.
Odesílatel: michaela
Datum: 27. května 2016, 1:04:10
Ahoj Jardo, Magdi a Dorinko,
tak jak si na sebe zvykate? Moc na vas vsechny vzpominam, tesim se na nove fotecky a drzim palce. Doufam, ze mala je hodna.
Zdravim a posilam slunicko z Italie, kam jsem vyrazila za praci.
Misa
Odesílatel: Ivan Rössler
Datum: 27. května 2016, 11:07:49
Ahoj, upřímně gratuluji k narození. Je krásné být u její první vteřiny a jak šťastné je nedožít se její vteřiny poslední. Přeji Ti vše dobré a dá-li Bůh se snad konečně i potkáme.
Měj se moc hezky.
Ivan Rössler
Odesílatel: Jiri Sobek
Datum: 27. května 2016, 11:24:28
Dobrý den,
předně bych chtěl - byť opožděně – pogratulovat k dceři Theodoře a popřát hodně zdraví a zdaru. Také děkuji za e-mail. Byl jako obvykle trefný, přesný a ironicky vtipný. Dobu zániku pravé církve s příchodem Konstantina Velikého jste naprosto trefil. Myslím, že křesťan již nemůže být členem církve, asi nejen té katolické. Píseň Církevní tatíci je výborná a stále aktuální… již přinejmenším sedmnáct set let.
Mějte se pěkně
Jiří Sobek
Odesílatel: Vladimir.Vraspir
Datum: 27. května 2016, 9:43:57
Milý Jaroslava, posílám krásný pozdrav a gratulaci k narození dcery.
Děkuji za zaslané a s Vaším článkem jsem ztotožněn.
Jinak moc jsi dodnes považuji Vašeho postoje nehrát na oslavě pro V.H.
Pozdravujte Vlastu Třešňáka, možná si oba vzpomenete, v roce 2002 měl u nás
v Poličce výstavu obrazů, večer v so koncert, pak odjel do Měcholup řešit problémy
po té katastrofální povodní a na vernisáži místo něj hrál Lutka.
V galerii již nejsem, jsem 4 roky rozvedený, zůstala tam jen ex.
Pobývám nyní často v Pze, rád bych se s Vámi potkal.
Z plánu: Opatov je ves nebo čtvrť v Pze?
Vladimír Vraspír
Odesílatel: Balcarik, Milos
Datum: 27. května 2016, 9:48:06
Milý Jardo,
moc pěkně jsi to napsal, úplně nám mluvíš z duše, mockrát Ti děkujeme!
A příště se třeba takhle "opři" i do toho našeho Hermanna... Göringa... a jeho (neo)náckovsko-zahnědlého vlezdoprdelismu Sudeťákům...
Z Brna pěkně zdraví a koneckonců hlavně to zdraví vinšuje,
Miloš B. s rodinou
PS: A samozřejmě přejeme vše nej i Tvému dalšímu potomkovi... upřimně řečeno, za ta léta od Vavřince už ani nevím, kolikátému, ale prý je to už 4. vydání, napovídá mi tu manželka :-)))
Odesílatel: Petr Sedláček
Datum: 27. května 2016, 9:44:03
Milý Jaroslave,
díky moc, co slovo to perla.
Těším se na Čerčany, sice týž den slaví v Hlubočepském zámečku Pepa Pilař 70tiny, ale snad se to nějak skloubí, třeba detail v Čerčanech bude pozdní odpoledne.... Do Pezinku se chystám taky. Před 40 lety jsem tam bohužel nebyl. Chtěli jsem s partnerkou z Moravy i do Kunštátu, krásné prostředí, ale zase je v Lokti Beatová síň slávy, skoro na jednom pódiu Váš kolega Radim Hladík a Ian Anderson s Jethro Tull...Je toho moc, ale bohudíky.
Nahrávku a fotky z Konopiště jsem ještě nestihl zpracovat, ale doufám v nějaké dohledné době, pošlu pak hned Vám.
Mějte se krásně, ať Vám dcera dělá jen radost a všichni jste zdraví.
Srdečně
Petr Sedláček
Benešov
Odesílatel: Jan Holík
Datum: 27. května 2016, 10:26:57
Jaroslave, dobrý den.
Děkuji za zasílané nabídky a přehledy koncertů. Určitě rádi se synem vyrazíme...
Blahopřeji k narození dcery Theodory, ať ji Pán provází na jejích cestách dnešního složitého světa.
Tedy, poslyšte, Vy jste na nás katolících nenechal jednu nit suchou ! Chápu, že se nenecháváte svazovat žádnou ideologii či náboženstvím a je to tak v pořádku. Patří to k Vaší osobnosti a mám Vás proto rád. Ale připadá mi, že jste se pustil na tenký led teologie a není mi zcela jasné, kam tím míříte.
Snažíte se nějak hovořit o Boží milosti. Já to vše chápu tak, že víra je dar, kterému se můžeme otevřít a při snaze o život v pravdě, upřímnosti a lásce oprávněně očekávat, že tento dar od Boha obdržíme. Záleží však na Něm. Ne, že my se budeme drápat do nebe, ale že On se skloní k nám. Není to přeci jen o lidské vůli a lidském chtění věřit či nevěřit. Není to otázka lidského rozumu. Pokud by se sázelo pouze na chtění, rozum a vůli člověka, jednalo by se o humanismus. Místo Boha či místo nejvyššího principu postavit na oltář člověka. Takové humanistické pokusy vždy v minulosti skončily nezdarem. Toho bych se opět velmi obával....
Zároveň mám radost z toho, že máte rád papeže Františka stejně jako já. Je to velká radost a naděje pro hledající jednotlivce i pro celou katolickou církev. Samozřejmě (a vidím to i kolem sebe u tradičních "nedělních" katolíků), setkává se otevřený a přímý postoj papeže s nepochopením. Jako by se lidé báli svých zajetých kolejí a mizerných jistot, nepravd či lží. Jsou katolíci, kteří postaví instituci nad lásku a upřímnost. To mi vadí a nejsem takový.
A co jste, dle mého názoru přehnal ? Cituji Vás: "..... mnoho sviní dokázalo velikost církve uhájit a zvětšit.
Podle mne vidíte církev tak, jako komunisté pouze přes majetek, moc či vliv. Co míníte to "velikostí" ? Bylo by fajn toto vysvětlit, DĚKUJI.
Velikost či spíše důvěryhodnost církve stoupá věrohodností jejích představitelů a jejích "členů", zejména však krví mučedníků. Těch, co se dokázali obětovat (v minulém století např. Maxmilián Kolbe v koncentračním táboře). Církev tak, jako každá instituce, ve které jsou lidé, má svoje chyby, řeší problémy s korupcí, výběrovými řízeními na církevní zakázky (bodeť ne, když je na spoustě církevních civilních postech spoustu lidí spjatých ještě s minulým režimem), sexuálním zneužíváním dětí, kariérismem a podobně. Otázka v jaké míře se toto děje oproti běžným světským institucím. Tyto argumenty rádi používají ateisté, aby ukázali: "Podívejte se, jaká ta církev je ! Káže vodu a pije víno!" A u tohoto názoru většinou skončí, případně ještě doplní o upalování čarodějnic ve středověku.
Důležitý je život ve farnostech, nikoliv to, co prohlásí v tu chvíli osvícený či neosvícený arcibiskup. Nezapomínejte na to, že dnešní katolík neuvažuje a nechová se jako katolík ve středověku. Nechová úctu k panu faráři jen proto, že má pan farář sutanu, biret a kolárek :-) Instituce a úřad sám o sobě není hoden úcty. Úctu mu dodávají až jednotliví lidé, tím, čím tento úřad či instituci naplňují.
Domnívám se, Jaroslave, že na Evropu čeká jiná hrozba, než v některých oblastech nedokonalá katolická církev. Zdá se mi to od Vás trochu laciné, útočit v této chvíli na katolíky... trochu "zemanovské" :-)
Možná jsme v současné době svědky příprav na něco, co nás všechny, kteří máme vztah ke kulturním a náboženským evropským tradicím, spojí. Bude to zřejmě pud sebezáchovy, co nás bude spojovat.
S pozdravem a úctou
Honza Holík
Odesílatel: majka.slamova
Datum: 27. května 2016, 9:31:21
Moc a moc blahopřeji máte zážitek na celý život. Hlavně at jste všichni
tři zdraví a Teodorka roste a pěkně papá. Vše dobré přeje M. Slámová
Odesílatel: Doc. MUDr. Jan Šimůnek, CSc.
Datum: 27. května 2016, 8:39:58
Dobrý den,
s tím nesměním otce k porodu to není tak úplně pravda. Já byl u porodu dcery
(* XI 1985), nicméně se nezadařilo a skončilo to císařem a "otec na hácích" se
neprovozuje ani teď (ale některé nemocnice vám dnes natočí císaře na video, a
bylo to možné už za éry VHS kazet). V té době otce u porodu organizovalo už
několik nemocnic, nejen Znojmo (manželka pochází odtamtud), kde jsme rodili
my.
S tím "majetkem státu" také nemáte zcela pravdu. Šlo mimo jiné i o obavu z
infekcí (další nevysterilizovaná osoba na sále), kterou až následné výzkumy u
nás i v zahraničí odhalily jako lichou, i problémy právní (nejasný právní
statut další osoby na sále).
A ještě vás třeba potěší to, že když jsem jel "napružený" po hlášce, že
manželce začínají stahy, autobusem z Brna do Znojma, tak u manželky seděl můj,
bohužel již zesnulý, kolega ze studijní skupiny, který dělal ve Znojmě
patologa, a utěšoval ji slovy "Neboj, Blani, kdyby něco, tak tě pomstíme". A
kolegům údajně velice tuhly rysy.
Jinak k těm "církevním tatíkům":
Dokud nebude nade vší pochybnost exaktně dokázáno, že:
- nějaký bůh vůbec existuje
- že má církev na jeho konání nějaký vliv
- a že spolupráce s ním je výhodnější než s jinými bytostmi tohoto druhu,
tak budu považovat veškerý (nebo téměř veškerý) majetek, který církev za svou
činnost v historii získala, za získaný na základě podvodů, případně dalších
zločinů, a církevní restituce za akt eticky srovnatelný s restituováním
zlatých zubů nacistům, kteří k nim přišli vytloukáním z úst zplynovaných Židů.
Zdraví a vše dobré přeje
Jan Šimůnek
Odesílatel: Olga Sommerová
Datum: 27. května 2016, 9:14:26
Milý Jardo, děkuju za text, hodně štěstí s Theodorou, zdravím Olga
Odesílatel: Eva Strížovská
Datum: 27. května 2016, 7:54:05
Milý Jaroslave,
to je hezké zamyšlení nad církevními tatíky, naprosto s tím souhalsím, mohla bych to dát na můj we cesky-dialog? samozřejmě s gratulací k nmarození Theodory. Jak jí budete říkat .-
Thea nebo Dora?
Srdečně zdravím celou rodinu.
Eva Střížovská
Odesílatel: Kristýna Hlavatá
Datum: 27. května 2016, 8:29:50
Dobrý den,
děkuji za email (zajímavé počtení o tom křesťanství, děkuji za to) a čtu i o narození dcery - blahopřeji a přeji vám všem hodně štěstí a radosti...
Kristýna Hlavatá
Odesílatel: Ing. CSc, Jan Slechta
Datum: 27. května 2016, 7:53:06
Ahoj Jardo,
jo, jsme asi stejná generace,
já nejvíc ekumenicky slavím kolem
svátku Jana Křtitele (to slavit začínám)
a končím 6.7. na Huse;
abych to nemusel tahnout až do listopadu,
dávám mezi ně i Nepomuckého,
a to tím, že vždycky znovuzprovozním svůj zděděný
skládací kajak, a někam (trojzubec) na něm popojedu;
Zdraví
JŠ
P.S.:
Mocná je zem, mocnější je právo ...
Apropó slavíš taky operaci Antropoid
nebo seš jen jednoduchej germánsky orientovanej komunistobijec ?
Odesílatel: V.Tresnak
Datum: 27. května 2016, 3:21:38
Woagh!
V.
Odesílatel: Sarka Póčová
Datum: 28. května 2016, 17:40:59
Blahopřejeme k narození Dcery.
Co je církevní, nechme cirkvi. Požere sama sebe.
Času je malo a děťátka tostou velmi rychle.
Dobrou vlnu přejí Šárka a Jája
Odesílatel: Jiří Hromada
Datum: 28. května 2016, 16:37:03
Milej Jaroslave...
Máš můj láskyplný obdiv...
Jsem rád, že tam, kde nás gaye - Pánbůh - nezaúkoloval, jsi ty obdařen schopností nedat lidstvu vyhynout...
(Po vlastním dítěti jsem toužil dlouho - ale pokorně sloužím tam, kde zvládám...)
Díky za sdílenou emoci - naprosto se shodujeme ve vnímání křešťanství... (Do 4. století oddávali v jeskynních chrámech křesťanští kněží i dvě ženy, či dva muže...)
Mučidla a oheň pak týrala naše duše až k poznání světa - kde že se prznění mladých duší a těl děje nejčastěji (pod ochranou oltáře)...
Ale slovy papeže Františka: "Kdo jsem já, abych mohl soudit..."
Buďte krásně šťastni...
MgA. Jiří Hromada
Odesílatel: Libor Loder
Datum: 27. května 2016, 21:08:57
Vážený pane Hutko,
líbí se mi Vaše písnička Pravděpodobné vzdálenosti, a že jste vděčen vesmíru, že se objevil Papež František.
Líbí se mi, že popíráte jakoukoli kolektivní vinu.
Já pyšné církevní "hodnostáře"a "nomenklaturu" také moc nemiluji a mám nemálo výhrad
k ledasčemu v české duchovní kotlině (sám jsem několik let žil na okraji círve a prožíval jsem to jako duchovní šikanu a tragedii)
Nelíbí se mi představa , že tento sériový mail čte nějaký poctivý katolík
(např papež František) , který tuto církev (včetně té "české")jistě miluje.Myslím si, že takové lidi by Vaše pohrdání círví mohlo mrzet či dokonce zabolet i.
Ty , kterých se Vaše kritika týká se to ani nedotkne.
V případě, že by Váš mail četl člověk hledající na hraně konverze,netroufám si odhadnout míru Vaší duchovní zodpovědnosti v případě, že ho Váš mail "zachrání" od konverze ke katolické či jiné křesťanské církvi.
Pro mě není církev ani společensví duchovních tatíků ani svatých Augustinů a Františků z Assisi ani Dominik Duka ani Tomáš Halík(kterého rád mám), ale mnohem pestrobarevnější společenství lidí v dynamice evoluce..
Od těch, kteří jednají možná za určitých okolností pod rouškou Lásky v nenávisti proti Bohu i lidem, ženou se za potěšeními slávou, poctami a mocí, až po ty (měl jsem to štěstí jich několik poznat), kteří žijí ve skrytosti a vytrvale (přes všechna selhání a životní facky) doslovně až na krev, následují Krista .
Překvapil mě styl argumentace a razance s jakou se opíráte Vy do církve, kterou nepotřebujete.
Pravděpodobnost čisté a upřímné lásky včětně Té mé a Vaší může soudit jen Kristus
S pozdravem a s úctou
Libor Loder
Odesílatel: Petr Kolesa
Datum: 27. května 2016, 20:23:10
Ahoj Jardo,
byť již několik let nejsme v kontaktu, a přesto, že jsem tě v podstatě "jen" vítal vždy večer u tvého oblíbeného hrnce Belgického, i přesto bych ti rád napsal pár řádků. Možná,a snad i právě proto, že hlavně velmi rád vzpomínám na naše několikeré posezení v Lemonu do pozdních nočních hodin, kdy jsem se zájmem poslouchal tvé historky a zážitky z dob, kdy "vše patřilo všem a všichni si měli nejlíp".
Prosím dovol mi moc poblahopřát k narození Theodory. Magdě i tomu maličkému tvorečku přeju všechno nejlepší do života a oběma samozřejmě pevné zdraví, tobě pak s další holkou v rodině nervy ještě pevnější, než zcela jistě a bez jakýchkoliv pochyb máš.
Občas si pročítám tvé maily, i když na ně nereaguju, čtu je se zaujetím. Tenhle poslední je prostě super. Doufám, že se ti a rodině daří více, než lépe - pozdravuj ode mne Magdu, snad si ještě vzpomene(te).
Přeju krásnej večer a bezva víkend a i nadcházející týdny, měsíce a roky. Třebas se někdy někde shledáme.
Ahoj, Petr (ten dlouhovlasej z Lemonu)
Odesílatel: Petr Motýl
Datum: 27. května 2016, 19:22:11
Ahoj Jardo
Gratuluju, moc.
Užijte si to a přejeme jenom vše nej …
Přeji hezký den.
Petr Motýl
9. června 2016, 9:52:47
Milý pane Hutko,
vyměnili jsme si pár mailů po Vašem koncertu na Vsetíně, to už je několik let. Od té doby mi laskavě posíláte programy, občas na některý koncert jdu. Tentokrát Vám píšu, protože mě přece jen zarazil text, který jste poslal 26. května (to má zrovna narozeniny můj nejstarší syn). Máme čtyři syny, nejmladší se narodil po dlouhé pauze, pojmenovali jsme ho Josef a dozvěděli se, že se to jméno dá přeložit i jako "Hospodin přidá" - přidal nám ještě jednoho chlapce, a Vaše vítání malé Theodory mi to připomnělo.
Co mě zarazilo? Jak suverénně prohlašujete, že církev není potřeba. Církev přece není jen soustava papalášů a těch poslušných. Je to (nebo má být) společenství hledajících, a i v nejhorších dobách takoví lidi v církvích byli, i když někdy hodně nenápadní. Tak vznikla i reformace, a přestože se na některých místech a v některých dobách hodně pokazila (luteráni třeba pronásledovali novokřtěnce, i několik kacířů upálili, Kalvín má taky něco takového na svědomí - zapomněli, že oni sami jako společenství kacířů vznikli...), pořád je čeho si vážit. Musí se to hledat pod povrchem.
Nad Dukou už jsem se víckrát musela zamyslet. Jeho průšvih je v tom, že přistoupil na kamarádství s dvěma prezidenty - nebudu rozvádět, jistě si rozumíme... Ten rozhovor v Lidových novinách jsem si přečetla pečlivě, a i když s některými věcmi v něm nesouhlasím, musím ocenit, že on říká něco jiného než církevní představitelé, kteří "vítací kulturu" prosazují až jako dogma. Já to prostředí znám, i v Německu (živím se němčinou), a někdy se nestačím divit, jak je úzkoprsé, posedlé cenzurou (trestné činy páchané imigranty se nesmějí zveřejňovat). Dva z těch mých synů pomáhali uprchlíkům na Balkáně, Josef dokonce čtyřikrát, od Tovarniku po Idomeni, jsem na ně pyšná, protože prokazují, že ne všichni Češi jsou nenávistníci, kteří nechtějí přijmout nikoho. Ale i oni si uvědomují, že věci nejsou tak jednoduché, jak je prosazují všichni ti protivníci "xenofobie".
Nechci otravovat dlouhým psaní, a tak se rozloučím, jen Vám ještě prozradím, co byl bezprostřední popud, že jsem mail pro Vás začala - protože v neděli u nás kostele se zpívala ta Vaše písnička o pravdomluvném slovu, právu... A říkala jsem si, to je dobrá náhoda, to by se ten Hutka měl dozvědět, že kostel může být i místo, kde si od plic zazpíváme jeho písničku.
Mějte se krásně a Theodora ať roste k radosti rodičů i Nejvyššího,
Monika Žárská
Vážená paní Žárská,
s tou písničkou jste mě potěšila, ta už si jde desetiletí po své vlastní cestě a je to tak dobře, vznikla v roce 1973, kdy jsme se začali vyhrabávat se sutin ruské okupace a žije pěkně dál. Srdečně Vás zdravím - Jaroslav Hutka
Odesílatel: Maxa
Datum: 9. června 2016, 11:37:11
Ahoj, dík. Jak koukám na program koncertů, ti zdejší Tě moc neberou. Ale někde jsem našel, že v červenci budeš pod hradem (Chodským), to mám kousek.
Nedávno jsi psal, že bratrosoudruh Chovanec chápe Ortela a Tebe ne. No jo, ty hraješ muziku, akvarely, on sází na válečné bubny, to na mladou generaci působí. A Chovanec je přece jen trochu mladší. Tomu tvaru úst se tuším říká kramle a značí násilnickou povahu. Ono se sice říká, že obézní lidé jsou dobrosrdeční, ale není to tak úplně pravda. Zvláště ti odtučnění jsou zapšklí a mstiví. Nakonec to odvolání ředitelky nemocnice to dokazuje. Soudný člověk, i kdyby měl pádné důvody, by to neudělal, protože to už od pohledu jako msta vypadá.
Ke Gottovi a Ovčáčkovi - Gott je snad nad věcí, ale Ovčáěek mi spíš přijde pod vlivem, možná ho má mocipán jako ochutnávače.
A Duka?, mnohokrát jsem od lidí slyšel a dávám jim za pravdu, že byla škoda, že nebyl zvolen Radkovský. Ale to je ta Putinova láska a dlouhé prsty.
Tož pěkný den Standa Maxa
Odesílatel: Zdeněk Šimon
Datum: 2. června 2016, 15:11:39
DIIKY , Jardo , za toto za to celee vsechno; kraasnej text.
Diiky za celyy
Tvyy celozivotnii(to neznamenaa , zeTvaa tvorba jeza zenitem, ne - to znamenaa proste : DOSAVADNII)svedectvii viiry.
Pres svyy pokrtenii v roce 1982 a pak pruuchod a viicemeene jen docasnaa poposetrvaanii v nejakeem tom krestanskeem spolecenstvu
MAAM NYNII TENTYYZ NAAHLED NA VECI , co Ty maas .
Diiky za tu cerstvou formulaci vecii.
Zdenek.
(z Norska a jinak bytem docela dost taky i v Bechyni)
Odesílatel: Stanislav Pitaš
Datum: 1. června 2016, 23:47:08
Ahoj JArdo,
gratuluji Ti k potomkovi a k pěkně napsanému vzkazu. Standa
30. května 2016, 13:24:17
Dobrý den.
Pan Hutka, by se měl vrátit do dějepisu a náboženství 5. třídy základní školy, aby výplody svého náboženského mudrlantství vyměnil za něco málo faktů.
Opakování neuškodí, obzvlášť v kmetském věku, kdy ho navíc ještě čeká úkol vychovat katoličku Theodoru.
TRINITAS
Bohužel jsem měl až do páté třídy povinné náboženství a ještě ke všemu na Moravě, možná to způsobilo určité pochyby, které se historickými fakty jen zvětšovaly a jestli bude Theodora katolička, to nechám na ní, já se jí pokusím vychovat ke svobodnému myšlení a informovat o všech náboženstvích, pro mne je Bůh jen jeden a je mi celekm jedno, skrze které náboženství je nahlížen nebo která filodsofie mu nechává prostor v lidském myšlení, jinak náboženství i dějepis v rorce 1958 bylo tak mizerné, že snad návrat by ani nebyl možný...srdečně Jaroslav Hutka
Odesílatel: Trinitas
Datum: 1. června 2016, 14:24:37
Vážený mistře,
dovolte, abych vás pozdravil a ujistil vás o tom, že si velmi vážím vašeho přínosu pro kulturu a „rovnou páteř“ našeho národa.
Umprumák, muzikant folkař - hlas národa, odpůrce komunismu, emigrant, bojovník proti nešvarům v dnešní „svobodné“ době.
To vše je mi až příliš blízké a mám vás za to rád.
Nesmíte se proto divit, že mě poněkud udivil váš pohled na (zřejmě pouze katolický) náboženský stav společnosti, protože velmi připomíná styl, který důvěrně znám z minulých i současných projevů komunistů, populistů a ateistů, které spíše vnímám jako náboženské nevzdělance a ignoranty.
Věřím, že vy do této kategorie nepatříte už pro víru v Trojjediného Boha, a proto od vás očekávám poučenější vhled, protože role mluvčího národa ve zralosti věku je zodpovědná funkce.
Že máte ve víře pochyby mě nepřekvapuje. Kdo z nás je nemá?
Že máte problém s některými historickými fakty? Studujte ze správných pramenů, abyste uměl oddělit zrno od plev a neviděl tak zjednodušeně černobíle.
Že necháte Theodoru, ať si roste bez náboženské výchovy? To jistě nenecháte, protože byste porušil slib, kdy jste se vlastní vírou oba zaručili za její katolickou výchovu.
K tomu všemu vám, vaší ženě a katoličce Theodoře žehnám a vyprošuji pro vaši rodinu, příbuzné a známé hojnost Božího požehnání a darů Ducha Svatého.
S pozdravem TRINITAS
P.S.: Před časem jsme u nás doma otevřeli galerii TRINITAS KONTEMPLACE, která se orientuje na duchovní tvorbu.
Bylo by pro nás velkou ctí, kdybyste se podílel na vernisáži některé z výstav.
27. května 2016, 14:02:44
Ahoj Jardo,
z Theodory mám radost. Kytka je pro Magdalénu.
Církve nám opravdu kazí víru. Můžeš ale věřit v Ježíše a Boha a nebýt v církvi.
Píšeš: "Nejsem ateista, ale jsem nevěřící."
Já bych za sebe napsal: "Nejsem ateista, jsem věřící, ale nejsem v církvi. Svůj vztah k Bohu mám intimní a bez zprostředkovatelů".
Ať se Vám daří.
Menhart
Možná i tak by to šlo vyjádřit, ale slovo "věřit" pravděpodobně znamenalo v historických dobách vybrat si z množství bohů, ve kterého tedy věřit a ve kterého ne. To dnes nějak odpadá, protože náboženství už není vojna, tak jsem to historické slovo malinko podrazil...jinak díky za přání a zdravím - Jarda Hutka
Odesílatel: Magni Světla
Datum: 27. května 2016, 14:46:42
Jééé ☺ blahopřeju k holčičce, ten popis mě tedy dojal…. Tak ať je zdravá, užívej si jí a hudby ☺ a nerozčiluj se nad Dukou… to jsou tu horší . Tak se drž, tatínku. Světla M.
Odesílatel: Martina Beránková
Datum: 27. května 2016, 16:11:10
Dobrý den!
GRATULUJI!
Z celého srdce přeji Theodoře krásný a dlouhý život, plný štěstí, zdraví a lásky!
A vám, rodičům, ať se daří!
Zdravím,
Mgr. Martina Beránková
27. května 2016, 16:28:33
Nazdar, Jardo!
Moje dcera mi přeposlala Tvoji zprávu z 27. května t.r., kde mj. oznamuješ narození své dceryTheodory, které už bude bezmála měsíc K takovým příležitostem člověk prostě musí gratulovat, i kdyby náhodou neměl školení od Gutha-Jarkovského. I když jsem neměl původně v úmyslu reagovat na Tvůj průvodní text, byl jsem k tomu vybídnut - znáš ženské, když se mohou schovat za nějakého chlapa, byť by to byl poněkud zvetšelý otec.
Chvála Bohu, že se můžeme prezentovat jakýmkoliv názorem, i když mě při četbě Tvého mailu tak nějak napadlo slovo magor - jenže to by mne Martin asi chodil strašit ve snu, když už mi nemůže dát jednu po čuni. Takže se spokojím s krásným židovským "tak trochu mešuge". To jsem i já, protože s Tebou v mnoha věcech souhlasím - zvláště s tím, že by se P. Dominik měl chovat zcela jinak, než ztratí poslední zbytky image politické ho vězně komunistického režimu. Ale oni se nám mnozí z bývalého disentu vybravili jako užiteční idioti a pan Načeradec měl pravdu, když na hřišti Slavie prohlásil: "Pak se to má vyhrát, když máme takhle natvrdlý stoupence."
Bohužel - z některých Tvých argumentů by si dnes mohl kdejaký bývalý bolševik ušít národní čamaru a tančit na hrobech "slavných předků". Nevím, proč Tě tolik sere právě katolická církev - byli snad protestanti o tolik lepší? Většinu pravoslavných je prakticky nemožné považovat za křesťany a jaký dobytek lze najít mezi muslimy, budhisty, šintoisty, ihinduisty, ateisty, animisty a dalšími set-sakra-isty ani nemluvě. Dukové přicházejí a odcházejí, ale církev jako pospolitost věřících v Desatero a praktikujících je tady bude do skonání světů všech. Možná je Ti známo, že podle nejnovějšího katechismu platí křest milosti, který nabízí spásu všem spravedlivým, i když se jim formálního křtu nedostalo.
Ve Tvůj prospěch hovoří fakt, že máš moudrou ženu a popřej jí s dvouměsíčním předstihem za mne k jejímu blížícímu se svátku. Mimochodem - moje matka, její matka a matčina sestřenice byly v katolické(!) matrice zapsány jako Marie, ale svátek slavily na Marii Magdalskou (das heisst na Maří Magdalénu). A jestli mě skleróza neklame, pak Theodora by mělo znamenat "Bohem (nebo bohy) daná". Takže Bohdanku pozdravuj taky - a jestli se mýlím tak ona mi to (při svých momentálních starostech) jistě promine.
Zdravím Vás všechny
Pavel Bělina
Ahoj Pavle,
ano jsem rád, že se člověk může prezentovat svým názorem, asi bych nepoužíval slovem "jakýmkoliv", své psaní jsem si nevycucal libovolně z prstu a tak nějak se pohybuji v dramatu čtvrtého století a ono je halt dodnes aktuální. Tak nějak přemýšlím o slovech alexandrijského kněze Areia, proti kterému se tak nečekaně prudce zvedl onen ekumenický sněm v Nikaji v roce 325 postavil, vedl ho Konstantin, který se na konci života stejně nechal pokřtít ariánským knězem, a pak tam byli donatiské, kteří prostě ty, kteří za Diokleciána zradili, v církvi nechtěli, zjednodušeně kněz, který za zklamal už nemůže být knězem a jeho úkony neplatí, a tam tekla krev, aby zvítězil názor, že i svině a prasák kněz zústává knězem, protože to jistí církev svatá atd. Odkdy se to řeší zpovědí ještě nevím, prameny jsou problematické, protože často neuvěřitelně překroucené. To všechno jsou dramatická staletí, hlavně to čtvrté, ariánství fungovalo u germánů až do sedmého století a jelikož se Mohamed v mládí stýkal s ariánským knězem, je možné, že ten jeho Allah je jen jiným pojmenováním toho jediného boha a ti ostatní jsou až po něm stvořeni, tedy i Kristus, ale to mělo politické dopady a to byl celý ten tehdejší krvavý zápas, který je nesmírně zajímavý a Duka, pokud je katolický biskup, tak musí svého nadřízeného biskupa ctít nebo až vleze do jiné církve a hlavně nelže. To jen, jestli fakt chceš diskutovat, tak jen zdroje, o kterých přemýšlím. Pozdrav dceru a přepošli ji to, třeba se pochlapí a napadne mne sama...Jarda
Odesílatel: ŽEHROVÁK
Datum: 29. května 2016, 9:45:25
No paráda, mluvíte mi z duše Sylvie Kroupová
Odesílatel: nitakola
Datum: 29. května 2016, 10:10:11
Co taky můžeš chtít, když si za papeže dokázali zvolit bývalého člena Hitlerjugend. To snad mluví za vše. Majka
Odesílatel: Petr Váňa
Datum: 29. května 2016, 14:36:00
Milý Jaroslave,
je krásné být otcem. I já jím jsem už přemnoho let. Moc Vám blahopřeji a přeji Vám, Magdaleně a samozřejmě Theodoře jen to nejlepší. Omlouvám se, že reaguji teprve teď, ale jsou i situace z opačné strany časové osy, které jsou sice normální, ale přesto jsou náramně bolestné. Rád Vás někdy zase uvidím, pár fotéček pořídím a doplním si svojí sbírku Vaší tvorby, která je absolutně super a moc mi pomáhá už více než třicet let. Mějte se se svými holkami moc hezky. Možná by nebylo špatné pofotit křtiny, pokud byste o to stáli, napadá mě.
Zdravím, Petr Váňa
Odesílatel: Zdeněk
Datum: 30. května 2016, 13:31:14
Vážený Jaroslave,
mrzí mne, že narození dcery a její křest Vás vyprovokovaly k napsání úvahy, která je plná osudků, výpadů a obávám se, že i nenávisti.
Článek s rozhovorem "Břichatce" Duky jsem si pozorně přečetl, ale Jakeše, rasovou nenávist nebo nafoukanost jsem zde nenašel.
Znám Vás již dlouho, čtu Vaše úvahy, poslouchám Vaše písničky, ale tohle jsem u Vás nikdy předtím nenašel.
K narození dcery ze srdce blahopřeji, to ostatní je mi líto.
Zdeněk Holý, Příbram
Odesílatel: Rudolf Švaříček
Datum: 30. května 2016, 21:31:25
Ahoj Jardo a Magdo
Ještě jednou posílám obří gratulaci. Jste dva báječní šikulové. Přeji obrovský kopec štěstí a batoh plný energie. Se slavením rád pomohu, v tom jsem dost dobrý...
Ruda Švaříček
29. května 2016, 15:10:25
díky Jaroslave, zase jako obvykle jsme se sešly i sešli u Heleny Klímové – (oslava nrozenin Otky Bednářové, mých, Madly Vaculíkové atd)
a bylo to moc hezké a vzpomínala jsem na to, jak jsi tam byl vloni a zpíval jsi nám. K Theodoře gratuluji, –jen maličkost,(promin, jsem kantorka) nebyl jsi pokřtěn na Katolíka, ale JEN na křestana. A to je nesmazatelné i kdyby ses toho zřekl. (tedy právně to asi jde ale.... ) Takže jsi křestan a pak již je jedno v jaké jsi či nejsi církvi.Pamatuji na krásný film Wajdy, jak polští důstojníci, kteří se před tím hádají, že nejsou katolíci, když je stříledí do zátylku, tak každý z nich ,když pochopí o co se jedná, tak se pokřižuje a řekne něco jako Bože smiluj se.......Takže není nutné spojovat s vírou ani arcibiskupa Dominika Duku a pod. Desátého června nemohu na tvůj koncert přijít, budu ve Zlíně, na tzv.Zlínském jaru a již jsem tam učast slíbila.
Ten tvůj popis porodu je velice krásný.Velice krásný.tak gratuluji a děkuji Jiřina Šiklová
Jiřino, moc děkuju za přání i poučení, i když s tím křtem si to musím ještě ověřit, mám pocit, že nepanuje úplná shoda, ale třeba se mýlím, moc tě zdravém - Jarda
díky, pa, zdravím a at máte z té holčičky velkou radost po celý váš i její život- dobrou noc Jiřina
31. května 2016, 12:25:05
Čau Jardo,
pořád nemůžu uvěřit, žes tohle napsal...
Měl jsem Tě vždycky za chlapíka s rozhledem i nadhledem, který ví, která bije. Ale tady - tolik hlouposti a zášti snad ani nemůže být od Tebe. Ale asi jo.
Sice se říká stárneme a blbneme, ale myslel jsem, že ten čas ještě nepřišel. Asi jak u koho.
Škoda, že ta slepá zloba úplně spláchla ten milý, láskyplný úvod.
Už mi nic neposílej. Díky.
Měj/te se fajn, ahoj Jindra Tluka
Škoda, že nepoužíváš argumenty, kde se mi ta hloupost a zášť objevuje, to by mne víc zajímalo než jakési povzdechy, že stárneme a blbneme. Samozřejmě tě vyškrtnu...Jarda
4. května 2016, 4:59:49
Čí dcerka Theodora? Tvoje? Nebo Theodora? Blahopřeju každopádně, i když nevím přesně komu.
Zapadlá píseň Vzdušné dítě, mne potěšila. Kde jsou ty doby koncertů v Maringotce.
Zmínil jsem se někdy o koncertu v Ňůjorské Sokolovně někdy na začátku osmdeátých let, kdes hrál pro vyděšené babičky, které nevěděly co si myslet? Co sis o tom myslel Ty?
S pozdravem z Nudlovce, Vít
Můžeš gratulovat mně, já to zapříčinil, ale Magdalena to odpracovala a když jsem viděl to finále, tak je to tedy velká zkušenost, jak matka bojuje o nový život. Maringotka je už tak vzdálená, že se o ní neví, ale bydlím nedaleko a tak občas jdu okolo, je v ní teď samoobsluha a jestli bys mi chtěl popsat ten koncert v Ňůjorku, to bych ti byl vděčen, byl jsem úplně nový a docela v šoku z toho, jak to všechno vlastně je, že se mi to už z paměti vykouřilo, teď píšu k vydání písní taky jejích poněkud obsáhlý příběh a takový obrázek bych tam rád zařadil, já už z toho nevím nic...Jarda
4. května 2016, 11:08:40
Ahoj Jardo,
gratuluji k rodinnému přírůstku. Ty ale jedeš! V 69. letech otcem tě pasuje na 9. místo v historickém žebříčku, kdes předstihl takového sekáče, jakým byl Pablo Picasso (otcem v 68). První dvě příčky v žebříčku ale patří jasně herci Anthony Quinnovi (81) a spisovateli Saul Bellowovi (84). To jsou ovšem všechno údaje z našeho tzv. civilizovaného světa, kam se pochopitelně obdobné rekordy z oblastí, jako jsou např. údolí Hunzů v Himalájích, nepočítají.
Celkem je na Zemi asi 5 vysokohorských regionů, kde ženy rodí ještě v 80 a muži jsou plodní ve 110 letech nebo i víc. Když se matka dnešní anglické královny kdysi na přelomu 19. a 20. století pídila po tom, čím to je, že se „primitivní“ Hunzové dožívají tak vysokého věku, a poslala do regionu své emisary, dozvěděla se, že je to nejspíš nezvyklým zdrojem vody. Hunzové žijí v jednom z nejsušších regionů na Zemi, kde skoro vůbec neprší, a přivádějí si tak pitnou a zavlažovací vodu do údolí pomocí důmyslné soustavy kanálů z ledovců, které jsou ještě z poslední doby ledové. Zajímavé je, že ač muslimského vyznání, Korán neberou doslova. Např. pijí alkohol (víno vlastní výroby). Jsou samozásobitelé, nekupují zhola nic. Zločinnost nulová, žádná obecní správa, jen rada starších, která rozhoduje, kdy např. „nepřizpůsobivý“ jedinec musí opustit rodnou ves.
Takže v Buckinghamském paláci se od té doby pije voda dovážená v lodích z grónských ledovců. Na věku rodu Windsorů se to projevilo okamžitě: queen mom byla první v buckinghamském paláci, která se přehoupla přes stovku. A její dcera, která právě slavila devadesátiny, to nejspíš zvládne taky.
Hodně zdraví do dalších plodných let,
Láďa Herink
No jo, voda z ledovců, brzo nám roztaje...díky Jarda
4. května 2016, 5:57:50
Jardo, gratuluju k dcerce Theodorce (po kom?), nechť jsou ona i maminka zdrávy! A ať Ti obě přinášejí jen samá potěšení (event. i inspiraci)! A kdo je hýčká, když (podle Tvého koncertního programu) seš furt někde na túrách? A co říká své nejmladší sestřičce Vávra? Moc otázek, co?
Měj se hezky, Luďa
Ahoj, jméno není po nikom a Vávra je docela nadšený, dcerky jsou malinko zaskočené, ale ono se to všechno srovná. A ona se narodila o 11 dní později, tak jsem měl za to, že jak se koncerty sesypaly, že už to půjde, no jo, peostě musí to jít i tak, nejsme na útěku a žádný Zeman netvrdí, že používáme děti jako štít...zdravím všechny...Jarda
3. května 2016, 17:24:01
Dobrý den,
gratuluji k narození Theodory a přeji celé rodině jen samou radost.
Dovoluji si přidat vzpomínku, na to, jak hned po 17. listopadu vyšel váš singl
Náměšť a Havlíčku, Havle. Když jsem doma Náměšť pustil, začala naše malá,
která tehdy chodila do školky, volat "To já znám, to je moje písnička!" a
přidala se ke zpěvu. Asi paní učitelky ze školky dělaly "ideologickou
diverzi".
S pozdravem Jan Šimůnek
Děkuju za přání a o takových školkových divezantech mám více zpráv, dokonce kamarádka Angličanka Zina Rohan, která tady tehdy v osmdesátých letech byla na jakési Kafkovo výročí, byla na oficielní návštěvě za BBC, takže schytala povinnou továrnu, nemocnici a já nevím co vše ještě z té komunistické návštěvnické propagandy a nakonec školku, kde jí děti zazpívaly několik lidvých písní a také Náměšť...nedala najevo, že umí trochu česky a že se pokoušela před tím tuhle píseň přeložit do angličtiny, pouze se přes překladatele zeptala, že tohle zní zajímavě, učitelka řekla, že je lidová a usmála se na překladatele...Jaroslav Hutka
3. května 2016, 17:50:42
Milý pane Hutko,
děkuju vám jak za zprávu o narození vaší třetí dcery, k níž vám gratuluju, tak za krásnou písničku, kterou jsem si právě vyslechl.
Podle fotky, kterou jsem dnes viděl na internetu se zprávou o narození vaší dcery, soudím, že vaše žena je nejen mladá, ale i krásná.
Srdečně zdraví FŠ
3. května 2016, 19:55:44
Milý Jardo, blahopřejeme a přejeme dcerce a mamince zdravíčko. Jen jsme si s Blážou říkali, jestli jsi to nespletl, zda to není vnučka. Ale asi proto, že se za měsíc, půjde-li vše dobře, staneme v dvaašedesáti letech prababičkou a pradědečkem. Měj se hezky a držíme Ti palce v souboji s lidskou omezeností a povrchností. Jarda a Bláža Balcarovi.
3. května 2016, 17:52:21
GRATULUJI A AŤ SE SVĚŽÍ A VE ZDRAVÍ DOŽIJEŠ JEJÍ MATURITY... Katarína
Hele, nech si tý ironie, tohle už psali v Blesku...Jarda
3. května 2016, 14:58:07
Tak moc gratulujeme!!!
Eliška a Arnošt Wagner
Moc díky a pozdravuj doma, já bych chtěl Elišku za prezidentku, nevím tedy jestli by i ona chtěla...Jarda
Odesílatel: Daniela Razímová
Datum: 3. května 2016, 22:16:49
Ahoj Jardo,
Tobě, mamince i děťátku přejeme hlavně zdraví a hodně radosti, kterou miminka na tento svět přinášejí.
Malé Theodorce pak ještě bezpodmínečnou lásku od obou rodičů. To je dar z nejcennějších!!!
Daniela a Vláďa Razímovi
Odesílatel: JanyskaPetr
Datum: 3. května 2016, 23:11:54
Tobě se Jardo narodila dcerka? To ti moc gratuluju, musí to bejt hezkej pocit. Petr