Odesílatel: jana-chalupova
Datum: 25. března 2009, 10:21:25

Jako Tvoje již téměř 30 let příznivkyně teď myslím na neviditelnou ruku trhu, která se podepisuje na těch nejchudších. Jako sociální pracovnice a právnička vím, že jsou lidé, kteří nemají na chleba. A to doslova. Nemají na základní životní potřeby, jako je bydlení a jídlo. Úřady je stahují i o sociální dávky. Osamělé matky s dětmi nemají kam jít. Co takhle zabývat se chudými? Až budeš zpívat písničky o nich, přijdu na Tvůj koncert. Jana Chalupová
Pořád ještě mě baví žít v této zemi. Je to moje povinnost k ní a k lidem. Nepředpokládám, že bys tomu rozuměl. Dobře si pamatuji text Tvé písníčky "Už mně to nebaví....


Odesílatel: fajnrock
Datum: 18. března 2009, 16:15:34

Přeji hezký den.
Děkuji za e-mail s jehož zněním se absolutně ztotožňuji. Takovéto pravdy by měli znít v hlavních zprávách na všech televizích, které vysílají na území ČR, možná by to trochu pomohlo probrat mozkové závity tohoto národa k nějaké činnosti, aby to tu nešlo až tak rychle od 10 k 5.
Věřte, že kdyby byl recept, jak řešit všechny tyto bezcharakterní korytáře a zákonem podporované podvodníky co nám zde velí, že bych neváhal ani minutu. Je tu šance na novou stranu s čestnými a neúplatnýmy lidmi ? Vy, Marek Eben, Jan Kraus, Janek Kroupa, Michal Horáček našli by se určitě i další ??? !!!
Ať se Vám daří. Petr Kůsa hudebník - hudební dramaturg


Dobrý den,
Jaroslave, prosím, opravte si v seznamu mou mailovou adresu, ta dosavadní přestane fungovat.
Jinak sdílím Váš pesimismus, jenom ta vidlácká vláda mi vadí míň než arogantní a bezohlední socdem kryptokomunisti, kteří už se třesou nedočkavostí, až zas usednou ke korýtkům, ochotni udělat pro to úplně cokoli.
Taky si myslím, že krize bude horší, než většina z nás očekává, a bohužel je to zase jenom voda na mlýn těm komunistům, kteří budou hlasitě křičet, že ONI by nás před ní dokázali uchránit.
Mám vysokoškolské diplomy z matematiky a z ekonomie, ale jednoduchý recept, jak z toho ven, nemám. Jenom pocit, že je všechno špatně a líp nebude. V normální ekonomice by platilo, že po krizi bude líp. Ale tady se i díky krizi dostanou ke kormidlům bezcharakterní hrabivá hovada, a využijí toho, že lidi si za krize zvyknou na bídu. A potom by bylo škoda je z ní tahat, když se dá o to víc krást, až se ekonomika bude z krize dostávat.
Obyčejným lidem hned tak líp nebude.
Blbý lid totiž nemá na vybranou. Může u voleb vyjádřit svou vůli, ale koho volit? Kdyby existoval poctivý a schopný politik, národ by ho volil. Ale u nás je "poctivý" synonymum pro "hlupák", takový do politiky nepatří. A schopný člověk nedělá politiku, nýbrž něco užitečného. Čímž je jasně dáno, jaké osobnosti se dají očekávat v politických špičkách. Jako zástupce blbého lidu
vyjadřuji svůj názor tím, že střídavě nevolím, nebo volím z blbých ty o trochu méně blbé. Ničemu tím nepomůžu, ale jakou mám jinou možnost?
Aspoň že je tu muzika, na koncert rád přijdu, jak mi to čas jen trochu dovolí.
S pozdravem Vladimír Kučera

Vážený pane Kučera, i já sdílím Váš pesimismus, některé věci jste vyjádřil jasně a přesně. Je otrava, že zde by šlo velmi dobře citovat z Marxe, měl dobré postřehy, ale blbou léčku. Ani se mi to celé nechce domýšlet...
Srdečně zdravím - Jaroslav Hutka


Odesílatel: Helena Sebkova
Datum: 16. března 2009, 9:23:29

Dobrý den pane Hutko,
Na Váš koncert se chystám, na ten černošický, doufám, že nám to s manželem vyjde a budeme si moci opět po čase poslechnout Vaše písničky.
Nepropadejte při jaru skepsi. Ono to není všechno tak zlé.
Já vím, že je to občas v našich klimatických podmínkách na konopku, ale pak zase vysvitne sluníčko, vždyť to víte sám.
Také čas od času propadnu skepsi, že to nemá všechno smysl, ale má, věřte mi.
A Vy, ať si to připouštíte nebo ne, zrovna Vy máte ten dar lidem hodně co říct, tak prosím nepropadejte panice. Tuším, že Váš chleba vezdejší je asi občas hodně těžký a snad někdy i hořký, ale lidi jako Vy jsou pro tuto zemi hodně důležití. Jen je možná škoda, že se někteří uzavírají do sebe, jak o tom píšete, to je pravda. Protože osamělí jedinci toho moc nezmůžou, ale to také víte. Ale Vy jistě nejste sám, to jsem si jista.
Přeji hodně jarního sluníčka, hodně čerstvého vzduchu, a hodně dalšího životního elánu.
Hezký den a naviděnou (naslyšenou)
Helena


Odesílatel: Andre Ru
Datum: 14. března 2009, 10:54:29

Dobry den, pane Hutko!
Dekuji za pozvani na koncerty. Jste muj oblibenec a Vase pisnicky a povidani mam rad. Ale ziji ted v Anglii a zel jeste se mi nepovedlo skloubit navstevu Cech s terminy Vasich koncertu.Tak snad nekdy priste se mi to povede.
Ano, Cechach je to ted strasne. Vzdy se mi dost ulevi, kdyz jsem konecne za hranicemi v cizine, coz je take dost desna zkusenost. Tady v Anglii se citim lepe, jsou tu o neco hodnejsi a milejsi lidi. Uz celkem dlouho neverim v nejakou "demokracii" a navic jeste v provedeni ceskych komousu a jinych gauneru. Myslim si, ze uz neni v lidskych silach neco tady s tim na Zemi udelat k lepsimu, uz jen Bozi zasah nam muze pomoci.
Drzim Vam palce a preji to nejlepsi!
Andrej Ruzicka


jméno: Anna Matoušková

Vážený pane Hutko,
přečetla jsem si doprovodný text k vašemu pozvání na serii březnových koncertů. Zdá se, že pocity z dění u nás máme mnozí velmi obdobné. Jak je například možné, že po dvaceti letech demokracie je dovoleno zpochybňovat protikomunistický odboj? Je třeba se komunistů ptát jaká forma odporu by jim bývala ráčila vyhovovat? Můj děd byl odsouzen jako agent chodec a zemřel na následky práce na uranu. Vím, že současné poměry by tvrdě kritizoval.
S pozdravem, poděkováním a pochopením Anna Matoušková, Vokovice


Odesílatel: radek
Datum: 12. března 2009, 21:30:07

Dobrý večer,děkuji za Vašich pár řádek.Témeř se vším mohu souhlasit.Velmi si vážím toho co celá ta léta děláte.Ale začínám mít pocit,že je to v této ,ikdyž jinak hnusné době stejně důležité jako dřív.Je to boj s hloupostí,malostí,finančním chtíčem a nevím jěště čím vším.Smutné je ,že i řady lidé od kterých by to nikdo nečekal do té smradlavé žumpy zahučeli. Proto si Vás velmi vážím,a těším se na koncert v mé blízkosti.Zůstaňte stále sám sebou,je to opravdu důležité.
Mějte se fajn.Zdraví Vás Radek


Odesílatel: ivan.stepka
Datum: 12. března 2009, 11:33:27

Ahoj Jardo,
podobný smutek na duši mám i já. Chystám se za Tebou do Nové síně.
Měj se hezky. Ivan.


Odesílatel: Roman Joura
Datum: 12. boezna 2009, 13:32:03

Dobry den pane Hutko,
to je hodne smutna zprava. Musim rict, ze ja se na tom svete citim uz nejakou dobu tak nejak dobre, potkavam lidi, se kterymi si mam co rict a je to pro mne dulezitejsi nez treba politika. Ani nevim, jestli jsem se zmenil ja, anebo me okoli, mam pocit, ze se zmenilo vsechno. :-) A tak nejak nevim, jestli jsem se pred temi vecmi verejnymi uzavrel. Je pravda, ze se uz delsi dobu v nicem neangazuji, protoze mne uz dlouho nic poradne nenastvalo - naposledy czechtek 2005. Take je pravda, ze se mi nechce vyjadrovat k vecem verejnym treba na nejakych diskusich, protoze je mi - a to uz tedy delsi dobu, peknych par let - lito sil a energie na malichernosti a bezduche slovni prestrelky. Nejspis bych byl schopen se aktivovat, kdyby doslo opet k nejakemu vetsimu pruseru, ale takhle v beznem provozu zustavam spici agent. Take je pravda, ze jsem porad i po skoro trech letech vicemene spokojeny se soucasnou vladou (a desim se te pristi). Jedine, co mne v posledni dobe vazne rozesmutnilo, je to, co se stalo se stranou zelenych. Od Noveho roku jiz uspesne nejsem clenem strany, citim se krz to svobodnejsi a hlavne jsem rad, ze nemusim vecne resit dilema mezi lidmi typu pani Jakubkove, z jejiz nazoru je mi opravdu zle a lidmi typu Bursika, ze kterych se vyklubalo to, co o nich zasveceni tvrdili uz davno - chladnokrevni cynici. Doufal jsem, ze tu stranu mam uz celkove na haku, ale kdyz jsem minuly tyden videl ten cajmrsk kolem vylucovani clenu, to se mi opravdu chtelo brecet. Je moc smutne, ze zelene stihlo to same to vsechny predchozi pokusy o politickou alternativu - opojeni moci s naslednou sebedestrukci.
No a v neposledni rade ten zivot prosvetluje hudba, na svete je spousta krasne muziky a neustale je co objevovat. Doufam, ze na Vas take zase nekdy nekde narazim. Naposledy jsem na Vas v Budejovicich do te uzavrene spolecnosti nakonec nedosel, nebot v kine davali v ramci projektu 100 film Requiem za sen a tim padem muselo vse ostatni stranou. :-)
Preji Vam spoustu krasnych chvil s Vasimi blizkymi, prateli i neznamymi lidmi a take s muzikou!
Roman Joura


Odesílatel: NpLmDtN
Datum: 11. března 2009, 18:39:31

AHOJ JARDO!
LIDI "nectějí chodit ani na koncerty písničkářů" ANI NA NIC JINÉHO. TEDY POKUD MOHU POSUZOVAT Z BLÍZKÉHO OKOLÍ. VYTRÁCÍ SE ZÁJEM O VŠECHNO, O COKOLI. SNAD TO NĚJAK USTOJÍME.
RadeK.K.


jméno: Ales OTAHAL

Pane Hutka hallo opet ja Emigrant , stale vedle Vas . Nejradsi bych zalozil Listy prilohy do deniku a stale poukazoval na ty smrdute parchanty STB kteri mne stali 25 let na vysnenem zapade kam vubec nepatrim.Do par let jse vracim do Brna a vybuduji salon politicke kritiky \"Na hranicnim kameni\" A TAM BUDE SNAD I MUJ HUTKA. Bojujte na Bayernu o Vas Vime. Vas pritel Alda


Odesílatel: Dana Mojžíšová
Datum: 11. března 2009, 13:16:43

Vážený pane Hutko,
díky za pozvání na koncerty. Jako naschvál v obou pražských termínech jsem ve Francii, tak snad příště.
Moc mě potišil Váš komentář, nelze mu vytknout ani slovo. Věřte, že to sama zakouším jako nezávislá členka zastupitelstva.
Srdečně zdraví Dana Mojžíšová


Odesílatel: Libor Toman
Datum: 11. března 2009, 9:32:05

Pane Hutko, nevím zda váš zvací mail slouží i k diskusi, ale zkusím to ...??? V mnohém máte pravdu a podle mě největší hrůza společnosti je komunismus v nás. Ta čtyřicetiletá masáž se musela na charakterech všech bez výjimky podepsat a možná je naším úkolem nepředávat toto dědictví dalším generacím. Na Západě jsem sice dlouho nebyl ani nikdy nežil, ale předpokládám, že to tam bude podobné, jen to pojmenování bude znít trochu jinak.........
Poprvé si dovoluji nesouhlasit s tím, že by nějaké větší procento lidí nechtělo žít v ČR. Jednak to tady sám mám rád, ale prakticky o nikom takovém nevím. Kdo tady nechce být, naprosto v klidu dnes může odejít a zase se třeba vrátit. Mě osobně se daří slušně podnikat, ekonomickou krizi nemám, žiju spokojený život a štve mě pouze rozhazování veřejných peněz na nesmysly typu MS v Liberci, olympiáda v Praze, zbytečné státní investice a zkorumpované zakázky....
Druhý nesouhlas si dovoluji vyslovit tento - na obecních úřadech je to všechno trochu jinak (nikoli samozřejmě ve městech, tam to strany válcují fest). Samosprávná zastupitelstva se mění téměř po každých volbách a všechno je fér - buď makáš pro lidi a zvolí tě znovu nebo uděláš malér a "jdeš od válu". Tenhle princip se musí nějak posunout o patro až dvě výše, což samozřejmě vzhledem k ekonomickému i legislativnímu upevňování moci několika stran nepůjde nijak rychle a snadno, ale musí se to postupně (hlavně při volbách) protlačovat.
Třetí připomínka je spíše rada, i když radit Vám samozřejmě nemusí být mým právem. Co zkusit pozvánky ladit trochu pozitivněji. Pokud oslovujete potenciální návštěvníky nepřímo blbým lidem, nemyslím že je to prima nápad a nemám žádnou chuť váš zřejmě podobně laděný koncert vidět. Pokud by to skryté oslovení znělo jinak, uvažoval bych o tom zcela jistě jinak i já.......
Přesto všechno vám nadále fandím a někdy se určitě přijdu podívat.
S pozdravem Libor Haťa Toman vedoucí folk-rockové skupiny Trilobiti Spálené Poříčí


Odesílatel: Roman Komeda
Datum: 11. března 2009, 9:16:26

Vážený pane Hutka,
vzpomínáte na "Udavače z Těšína",to jste malinko přehnal. Od té doby co jste se s takovou nenávistí pustil do Jaromíra Nohavici si Vás nepustím ani nezajdu na Váš koncert. Víte proč? Psal se květen 1989 a já jsem se svými spolužáky ze SOU-Čakovice - obor chovatel cizokrajných zvířat natáčel pořad GENERACE 2000 o naší škole. Jako hosty jsme si tenkrát k setkání jednohlasně vybrali vzácné hosty ing.Josefa Vágnera- nejznámějšího ředitele ZOO Dvůr Králové a písničkáře Jarka Nohavicu. I když se tenkrát natáčení uskutečnilo, cenzura to díky právě těmto naším dvěma hostům do vysílání nepustila. Byli totiž v pořadu dost otevření a mluvili o režimu tak jsme se ve svých 17 letech my studenti ptali.Můžu Vám to poslat přes www.uschovna.cz. Pořad byl odvysílán až v prosinci 1989 po revoluci.
Vy jste se do pana Nohavici pustil se vší vervou až když byl tak populární, proč jste to neudělal hned po revoluci? Za bolševika mu desky nevycházeli a my jsme si jej nahrávali na kazeťáky.Chybovat člověka polidšťuje, takže pokud pan Nohavica chybu s panem Krylem udělal přiznal jí a lid mu odpustil. Tak to má být. Zrovna tuto neděli jsem poslouchal rozhovor s panem Nohavicou na Frekvenci 1 a jsem rád, že je tak v pohodě. U Vás nevím.....
S pozdravem Roman Komeda


Odesílatel: Petr Feyfar
Datum: 10. března 2009, 12:45:32

Ahoj, diky, hezky's to napsal, ja sam jsem stale na rozpacich, zda definitivne opustit Svycarsko, kde se bohuzel take pomery ponekud zhorsily, a to od te doby, co se hold ruzni bankeri nemuseli obavat, ze budou po vitezne revoluci vsazeni do pracovnich taboru v Ticimu - ale prece jen jsou tyto (t.j. pomery) o neco lepsi nez zde a navic se v nich aspon trochu vyznam. Na druhou stranu jsem tam zas uz ztratil byt a to vecne stehovani mne moc nebavi.
Ale k veci - 20.-ho jsem tam. Pozdrav prijemnou zenu. pf


Odesílatel: Pavel Kouble
Datum: 10. března 2009, 17:14:03

Dobrý den, pane Hutko.Už jsem měl o Vás strach, že jste změnil názory na současnou politickou scénu, ale po přečtení pozvánky na Vaše koncerty se moje obavy rozplynuly. Přeji vše dobré a těším se na Vaše koncerty. Pavel Kouble, Plzeň.


Odesílatel: PETER SEVCIK
Datum: 11. března 2009, 5:06:46

Pekne jsi to napsal Jaroslave, jsem rad ze je tam v te Ceske zemi alespon par lidi jako jsi ty co se neboji obnazovat minulost a pritomnost komunistu a jejich aktivit. Ja nikdy nezapomenu co me a me rodine udelali a budu to lidem kolem me nekonecne pripominat.
Rad bych na koncert prisel ale jsem moc daleko, ale az tam prijedu tak pujdu na koncert v kazdem pripade, naposledy jsem na tobe byl v Pezinku v tom venkovnim amfiteatru i jsem s tebou promluvil par slov, bylo to tam krasne a mam na to pekne vzpominky. Mej se a jak rikal Lenin zpivej zpivej zpivej
Petr Sevcik z Kanady


kaca Hegerova

Ahoj Jardo,to nezni moc vesele co pises. Po 8 letech se vracim do Cech a uz se tesim . Uvidime se jiste na nejakem koncerte a nezoufej, oni jsou jiste nekde dobry lidi. Tak doufam ze se tam vsichni sejdem. Odvahu Kaca


Odesílatel: Alena Čechová
Datum: 10. března 2009, 23:45:30

Jaroslave, i mně bolí srdce z toho marasmu, ale brzy bude jaro, už přilétají ptáci, Velikonoce.....nejsme tu za odměnu!
V kterých Černošicích máte koncert? Je jich víc. S pozdravem Alena Čechová


Odesílatel: Eva Rokytová
Datum: 10. března 2009, 23:41:53

:-))))))))))))))))))))))
Tak aspoň něco veselýho v tý dekadenci! :-)
Přijdu s kámoškou do Carpe diem, těším se, Eva


Odesílatel: Petr Vidmar
Datum: 10. března 2009, 21:53:23

Dobrý večer, Jaroslave,
možná jsem tahle slova potřeboval slyšet, číst. Asi od Vás, protože zas tolik lidí to neřekne. Nebo řekne a já neposlouchám. A řikám si, proč jsem byl na Vašem koncertu naposled v Chotěšově (což je dobrých šest let zpět, vykoupil jsem tam půlku nabízených CDček a měl radost jak malej Petr .. a mam jí vlastně dvojnásob, protože teď je poslouchá kluk a pozpěvuje si Vajdu (teda když to udělal loni ve školce, pančelka z toho neměla moc radosti, ale ona tomu nerozumí :-)
lenost, pohodlnost. A možná čekání na jaro, až budete hrát venku, kam vezmu kluka a budeme si to užívat oba.
Krásný večer. A díky za občasníkové maily! Petr


Odesílatel: "Radek Mokrý"
Datum: 10. března 2009, 22:05:57

kdybych místo tisíce novinových textů za posledních 18 let raději vystřelil pět přesně zamířených kulek, byl bych daleko spokojenější ;-)


Odesílatel: Pavel ''Ďolík'' Doležal
Předmět: Z Paloučku na Zderaz
Datum: 10. března 2009, 21:53:10

Vážený pane Hutko,
děkuji Vám za Váš skepticko-pesimistický email!
To, co jste napsal bych klidně podepsal...
Co zbývá?
Nenechat se otrávit, občas se vykecat ze svých zklamání nějakou písní a fandit lidem co nezapomínají na zrůdnost bolševické ideologie.
Zdraví Vás Pavel V. Doležal.


Příjemce: Fußball Kicker
Datum: 11. března 2009, 3:47:59

Díky za email, docela mě potěšil. Já to cítím také tak. Lidi se do sebe pustí i v Lidlu. Asi v 19.10 hodin jsem zašla jen tak procházkou do Lidlu pro máslo, vlastně jsem potřebovala trochu vzduchu a spojila jsem to s maličkostí, podívat se na lidi. To jsem si dala. My v Ústí se za padesát let už od vidění známe. Chodím od regálu k regálu a vždy přede mnou jeden a ten samý manželský pár. Paní pracuje v České obchodní bance v patře a její protivný manžel stále komentoval, že všechno je v Globusu o dvě koruny levnější. Vůbec jsem si jich nevšimla, že zase u pokladny stojí shodně se mnou. Já jsem ty svoje dvě věci položila na pult a ten asi třiapadesátiletý blb stropil, hysterickou šou. Chtěl mě vyprovokovat, abych si ty dvě věci vzala z pultu a zařadila se za něj. Přitom nikam nespěchali a měli pojízdný koš, já bych to musela mít v ruce. Já vím, že jsem zhřešila, neměla jsem košík dle norem. Já to vzala, že večer, před uzavírací dobou, už nebudu zdržovat, prolítnu obchod a hned vypadnu. Chlap si mě změřil, neviděl zlato, ani poslední m´odu, začal řvát, že jsem socka, která čeká na zítřek kdy jí příjdou dávky, a že by se mnou... Tak jsem mu řekla, před jeho ženou, že je sprosˇták. Vyšla jsem z obchodu a přiznám se, že mě ta blbost do bezvědomí namíchla. Na Frekvenci 1 byl Radek ŠTĚPÁNEK a řekl tam vtip: "Policajti dostali nové auto. Šéf podřízenému povídá, jdi ho otevřít. Policajt řve do patra, vždyˇt to nejde! Policajti na něho z okna. To musíš zubama nahoru! Policajt vycení zuby a dívá se nahoru.
Hardcore."


Já se snažím moc nepodléhat náladám. Lidi mě však svým jedem dovedou pořádně namíchnout. Někde se snad objevím. Martin jede na lyžák do Pece. Mám tedy docela starosti.Byla jsem vždy pracovitá a taky jsem si myslela, že se budu mít líp. Vyčůránci mě z tohoto omylu holt vyvedli. Ahoj Lenka.Zase napište. Udělalo se mi líp.

No a mě ten váš dopis také potěšil, i když dnes mi není vůbec zle, protože jsem za tohle povídání schytal asi stovku okamžitých reakcí, ale proto to nakonec dělám, když nepotěším tak otrávím, ale lhostejný nezůstane nikdo a s vámi jsem toho Lidla docela příjemně prožil, díky ... Jarda Hutka


Odesílatel: Zuzana Lysá
Datum: 10. března 2009, 21:30:19

Dobrý den,
je mi líto, že máte takovou depresi. Ve vzduchu se chvěje předzvěst jara, ptáci už začínají zpívat a nás, "tupé obyvatelstvo" nido nemlátí na náměstích, ani nám nevyhazují děti ze škol. Jak žijeme, je naše svobodná volba a ve svobodných volbách ještě stále dokážeme otrlé politiky pořádně "nasrat". Můžeme sehnat lieraturu, po které toužíme, poslouchat hudbu z celého světa a jet, kam se nám zlíbí.Nebo taky můžeme nadávat a být zapšklí, což šlo ostatně vždycky a za každého režimu. Pokud máte pocit, že u nás je život nesnesitelný a není šance n nápravu, vždycky můžete odjet třeba do Angoly a tam pomáhat charitativním organizacím budovat školy a krmit děti umírající hladem. Ostatně pochybuji, že tamní obyvatelstvo by pochopilo, nač si vlastně stěžujete... Ze srdce Vám přeji, ať Vám jarní slunce rozežene chmury v duši,
Zuzana Zajíčková

Ale mě to docela bavilo napsat i rozeslat a obsah zase není tolik depresívní ale spíš pravdivý, ne? No jo a v soukromí si můžeme dělat co chcem, o to mi ale nešlo, to si dělám taky a nezapírám to... JH


Odesílatel: Lenka Daňhelová
Datum: 10. března 2009, 21:15:12

Ahoj Jardo, díky za úvahu a za pozvání na koncerty, my vylízáme stále více z ulity a chodíme stále více na akce, jež nás baví, tak snad se nám poštěstí i na tvůj koncert, je to všecko tak pitomý, ta starost o chléb vezdejší, ale snad do Nové síně by se nám to zase mohlo poštěstit, ten koncert, co na něj pamatujem tam, byl skvělý. A snad už taky budem vědět víc o tom Slovinsku a budeme se moci domluvit - vybrala jsem texty, které často hráváš, dodala k nim tuším dva akvarelové a nějaké hravé a všecko to naložila na Petra, ať se s tím popere - písně by překládal čistě informativně - ale pořád platí, že přeloží i tvoje básně a tak budu čekat na tvůj sbor, co se s ním dá pořádně rozbít hlava , anebo se do něj ponořit, podle sklonů toho, jenž ho do rukou svých uchopí. Jsem veselá, ale to tak bývá, když člověk za večer téměř sfoukne projekt pro MZV, ne?
Měj se dobře, ať tě prsty poslouchaj
a dobře se ti daří
v tom rozverném předjaří.
Lenka


Odesílatel: Jan Martin Ječmínek
Datum: 10. března 2009, 21:11:41

Zdravím.
Jak vidím tak řadu věcí vnímáme zcela shodně.
Ječmínek


Odesílatel: Petr Janyška
Předmět: zdravim z Parize
Datum: 10. března 2009, 20:52:26

Jardo, vidím že jsi tak smutnej a znechucenej jako já. Jen si nemyslím, že by to mělo co dělat s komunisty, jsme už 20 let po, tak dlouho trvala První republika, nelze se stale vymlouvat na to, co bejvalo Ty příčiny jsou už asi někde jinde, v naší době, v lidech týhle doby. Bohužel.
Měj se, držím palce. Petr


Odesílatel: ILONA
Datum: 10. března 2009, 9:16:06

Žít mě baví,to co mě nebaví je číst tyhle ...psedomoudra,tak už mi je neposílejte.S díky Pavl.


Odesílatel: Podbrdske vydavatelstvi
Datum: 10. března 2009, 8:59:34

Vážený pane Hutko,
děkuji za Vaše pozvání, ale Ostrov u Karlových Varů je pro nás trošku z ruky. Snad ty Černošice, ty jsou z Hořovic blíž. Pozvánku do Černošic Vám zveřejníme 26. března, jsme čtrnáctideník. Vaše povídání o současném stavu společnosti i lidstva je sice pravdivé, ale hodně depresivní, člověk se tomu nesmí poddávat. Vždy byla nějaká krize. Ono jistá očista je potřebná k duchovnímu posílení, jinak to nejde. S plným břichem se těžko hledají vzletné myšlenky. Ale to Vy jistě všechno víte. Srdečně zdravím a přeju veselejší mysl a skvělé posluchače. Marta Šestáková Vaculíková


Odesílatel: Zbyněk Němeček
Datum: 10. března 2009, 8:41:48

Tak děkuji za pozvání, uvidíme se v dubnu na dalším koncertě a výročí Karla Kryla.
Jen si postesknu: ten kdyby žil, ten by jim dal... opravdu nevím, jak mám současnou situaci nazvat, hodnotit, zda není brzo nebo naopak pozdě!
Vidím to podobně, lidi kolem mně se změnili, funguje snad jen základ a slevy...
Slevit budeme muset asi všichni, neboť to, co nás má zachránit je v nedohlednu...
Cukr mám, ale sladím normálně. S tou stařičkou, možná i nebohou Evropou to zřejmě dopadne jinak. Mám shodou okolností na stole modro-žlutou knihu od "patologického kazisvěta" o Lisabonu. Tu jsem si ale půjčil, názor si udělám až ji dočtu. Peněz málo, na vyhazování rozhodně nemám. Taky ho moc nepreferuji, prostě důchodce tam nemá být, a navíc slon v porcelánu. Já od něho nic víc nečekal.
Čekám spíše příjemné jaro a to taky přeji na dálku!
Zbyněk Němeček


Odesílatel: Miroslav Ženatý
Datum: 10. března 2009, 8:40:15

Lépe to říct nedovedu. Mirek Ženatý


Odesílatel: Karel Zavadil
Předmět: jestli se tady dá žít normálně...to je otázka
Datum: 10. března 2009, 8:32:36

Trefně vystiženo. Možná se někdy přijdu podívat. Ano otázka stojí, jako tomu bylo kdysi , jestli se tady dá žít trochu normálně.
V současné situaci, kdy rétoriku strany nahradila rétorika tvrdého kapitalismu, kdy asociálnost současného systému vede skoro k likvidaci sociálně slabých - viz. ¨Chomutov a exekuce na sociálních dávek. Euroskepse , která se zde prosazuje je také strašná. Zdá se , že tento prostor ovládly zájmové skupiny, jako tomu bylo vždy a mýtus Sametová revoluce se pomalu rozpouští v cifrách na soukromých účtech bývalé agenturní sítě.
Pěkne se to všekno ukázalo na kauzách Čunek, v kulturní sféře pak, role pražského magistrátu je podobná roli dřívějších stranických schvalovacích komisí - viz. divadelní krize - dotace na vstupenku , která díky protestům neprošla, cenzurní zákaz galerie ve veřejném prostoru Artwall - viz www.artwall.cz či smutná kauza konkurzu na Národní knihovnu od Jana Kaplického.
Není lepší emigrace? Zdá se , že hra na demokracii je pouhá hra....
zdravím vás a vážím si vás mkz


Odesílatel: Šach Jiří Ing.
Datum: 10. března 2009, 8:44:49

Rád přijdu v pátek 20. března. V Nové síni jsem ještě nebyl, tak se tam těším dvojnásobně, na Vás a na sál. A žádnou depku! Blbé lidstvo si Vás nezaslouží a musí pravidelně procházet vlastní vinou vyhlazením. A Češi si vždy pravidelně nechaj kadit na hlavu a stojej na to ve frontě. Hlavně když za to nemusí platit 30 Kč :-)
S pozdravem Jiří Šach


Odesílatel: Drunecká Jitka
Datum: 10. března 2009, 8:41:24

Děkuji, politickou "kulturu" v této zemi jste vystihl perfektně. Hezké dny. J.drunecká


Odesílatel: Katerina Adamkova
Datum: 10. března 2009, 8:34:33

Dobry den. Poslal jste prekrasny text. (Chtelo by to zduraznit hrozbu Rusu, kteri nas tajne skupuji.) Moc vam dekuju.
Se srdecnym pozdravem Katerina Adamkova - architekt


Odesílatel: Jiří Fišer
Datum: 10. března 2009, 8:31:07

Smutné konstatování ,mluvíte mě z duše pane Hutka.Také to tak cítím.Osmnáctého se na Vás přijdu juknout : ) Johny


Odesílatel: Herzige farm
Datum: 10. března 2009, 8:27:58

Ahoj Jaroslave, diky za info mail...
Setkali jsme se asi pred 5 lety na Kopicaku,kde jsem se stavil se svym kamaradem Hansem a ty jsi tam hral s Radimem Hladikem.Tenkrat jsme docela pokecali.Ja plne chapu tve pocity a tvoji tvorbu-vzdy se mi libila, kdyz jsme na intru poslouchali Hlas Ameriky,nebo Svobodnou Evropu pod perinou,aby to nebylo slyset a my nemeli pruser, ze poslouchame Havlicku, Havle..
To bylo nekdy okolo roku 83.
Take jsem neco napsal,jestli ti to bude blizke. Davam ti odkaz na liter...kde je moje tvorba, jestli to omrknes. Jsou tam vesmes basne,ktere jsem napsal behem posledniho roku.Predtim jsem nepsal.
Tez tam je rozepsana knizka,kterou jsem publikoval v Hospodari-US emigrantskej casopis z Texas
Ja mam totis pul rodiny v emigraci.Ani jeden se nevratil a ted po dvaceti letech mam poprve moznost vycestovat do USA.Predtim jsem nedostal Visum.
Tak v sobotu odlitam do Montrealu a budu pokracovat autem jedne zname do Rutland Vt.Muj vylet bude jen na 3 tydny a jsem rad,ze poprve v zivote spatrim otcova bratra-ve 4O letech
On kdyz v roce 1969 odchazel,tak ja mel mesic.
Promin, ze jsem te obtezoval svymi vyplody,nebo svou tvorbou....
Jen mi jsi blizky tvorbou.
Mej se hezky Vasek


Odesílatel: Petr Šneberger
Datum: 10. března 2009, 7:30:47

Dobrý den pane Hutka, trefně pojmenovaná situace - děkuji za urovnání myšlenek.
Přeji ať vydržíte a celkově ať se Vám daří.
S pozdravem Petr Šneberger


Odesílatel: "Tomáš Hušek"
Datum: 10. března 2009, 8:14:01

Dobrý den pane Hutka, děkuji Vám za pozvánky na koncert i za fejetony, které od Vás dostávám asi 4 roky.
Nikdy mně nenapadlo Vám odepsat, přestože vše velmi rád čtu. Poslední mail je ale absolutně přesně trefený na to, co se kolem nás děje, tak přesně, že mě to donutilo hned odepsat a poděkovat.
Je mi 48 roků, studoval jsem kdysi v Praze (jsem z Tanvaldu), na písničkáře jsem chodil od roku 1980 po klubech pravidelně, nejen na ně, vlastně na všechno, co v té době za něco stálo, nejlépe na zakázané věci.
Dnes jsem trochu jinde, písničkáři mě tak netáhnou, chodím se synem a neteřema na punkové koncerty. Zjistil jsem před několika lety, že na těch koncertech se úžasně uvolníme, odreagujeme a kapely nejsou ovlivněny zábavním průmyslem a v podstatě zpívají (nebo spíš řvou) o tom samém jako vy, neberou si servítky, kritizujou vše co se děje a pěkně od podlahy. Tím chci říct, že snad ovlivňují správným směrem alespoň část mladé generace, kluci s čírama jsou převážně sympaťáci, i když samozřejmě najdou se mezi nima i "vypatlaný pitomci".
Ještě je jedna věc, o které nepíšete, a která silně ovlivňuje návštěvnost kulturních akcí - internet. Je tam v podstatě vše, co se týká hudby, líný člověk nemusí vytáhnout paty z domu a přesto je před obrazovkou na koncertu stále. Já jsem v poslední době unešen tím, co vše tam je. Kdysi jsme s kamarády snili, že jednou možná uvidíme kapely, které jsme na LP za těžký peníz scháněli po burzách a mít doma aspoň pár desek ze západu, bylo něco fantastického. Spousta těch muzikantů už nežije a přesto můžu konečně, sice jen doma (dám si k tomu lahváč), vidět koncerty z celého zakázaného západního světa a velmi mě to dojímá.
Pokud přijedete zahrát někam sem do okolí, půjdu se na Váš koncert podívat, nebyl jsem na Vás už dost dlouho (několik let), a mám zas chuť si Vás poslechnout.
Moc Vám fandím, velmi dobře vím, jak těžký je život písničkáře v dnešní době.
Ať se Vám daří a ještě jednou díky!
Tomáš Hušek.


Odesílatel: Andrej Drbohlav
Datum: 10. března 2009, 7:59:52

Zdravím Vás, podle času Vašeho e-mailu, zdá se s blížícím se ránem, halí se Vám vše v beznaděj, kterou sdílím a obávám se, že přetrvá i do večera. Vystihl jste to trefně. Rád přijdu na některý z Vašich koncertů.
mějte se, Andrej Drbohlav


Odesílatel: Eva Rokytová
Datum: 10. března 2009, 7:51:42

Milý Jaroslave:
... mám z toho depku též,
všude se krade o sto šest.
Kam ale jíti,
když je tu k zblití?
Do lesa útéci zeleného,
konati vše jen dle svého?
V mech padnout vlahý,
hodit vše za hlavu, zůstati nahý?
Najdou mě, zavřou mě!
V blázinci však bude šťastně hned:
vždyť tam, tam je normální svět!
Na koncert vždy přijdu ráda,
nezklameš: bude to paráda!

Těším se celá rozechvělá - Eva


Odesílatel: nitakola
Datum: 10. března 2009, 19:44:23

Promiňte Jaroslave, ale já si nepřipadám jako blbý lid. A že by lidé nechodili na písničkáře, to se mi také nezdá. Nedávno jsem byla na jednom zcela vyprodaném a lidé se bavili velmi dobře. Vždyť kdyby nechtěli, tak tam nepůjdou. Stejně jako by nešli na muzikál, kdyby na něj jít nechtěli nebo do herny, kdyby je to tam nebavilo. Možná trochu víc než dřív nesnášejí závist a podlost, které je kolem nás i tak dost a podle toho se chovají. Snad byste nechtěl, aby bylo zase selektováno, kdo smí a nesmí vystupovat, co se smí a nesmí provozovat a abychom se všichni radovali že jdeme zpátky ni krok. Dokonce si dnes každý může vyjet za lepším tam, kde se dokáže uplatnit. Byla jsem teď střídavě 10 let v USA a různě po světě, takže si o stavu společnosti dokážu udělat obrázek.
Letos budeme zase konečně jednou v Praze, tak se snad uvidíme. Pozdravuju paní Kateřinu a děvčata, určitě jsou z nich už slečny za tu dobu, co jsem je neviděla.
Zdravím vás všechny. Marie Brahová


Odesílatel: Tomas.Tomanek
Datum: 10. března 2009, 7:42:17

pane Hutka, máte moje sympatie, ale stejně si myslím, že už bylo hůř a to mi je teprve 45 každopádně si Vás vážím jako vlastence a člověka, kterého nikdo nezlomí tom


Odesílatel: milan opletal
Datum: 10. března 2009, 7:33:40

Zdravím Jaroslave Hutko ,
vážím si takových lidí kteří jsou ti " podobni " .
S Tvým úvodem bytostně souhlasím. Je to poznaná pravda. Věřím že se na tvem koncertě uvidíme a dáme krátkou řeč. Jsem Tvůj věrný posluchač a vážím si Tě ! Poprvé jsem Tě viděl a slyšel na folkových velikonocích v Ostrově nad Ohří v osumdesátých létech.
S pozdravem a přáním hezkého dne Milan


Odesílatel: Vladislav Chrastný
Datum: 10. března 2009, 7:28:35

Pane Hutko, díky za pozvání. Máte obdivuhodný postřeh. V několika větách jste vystihl podstatu, kterou s Vámi sdílím. Hezký den. Vladislav Chrastný


Odesílatel: Svoboda Kazimír
Datum: 10. března 2009, 7:39:08

Dobrý den pane Hutko,
máte úplnou pravdu, pro tohle jsme před 20 lety asi nezvonili na náměstích, viďte?
Ale žít se musí, tak to snad nějak přežijeme.
Na komerční zábavu jsem už dávno zanevřel, protože to není zábava, ale programované oblbování . Rád se na veřejnoprávní televizi (to je jediné, na co se s velkými výhradami dá občas koukat) dívám na Vaše pořady, a říkám si, jestli ty Vaše myšlenky nejsou bojem s větrnými mlýny, zase na druhou stranu zaplaťpánbůh, že se lidem jako Vy dá na veřejném médiu prostor. Ovšem ti, co by Vás měli hlavně poslouchat, raději sledují skvělé oduševnělé seriály na jiných kanálech...
Tak ať je líp a ať tu krizi přežijeme.
I když, nejhorší krize není ta ekonomická, ale ta morální. Co bychom si ale povídali, že?
Myslíte, že tohle už je to pověstné (morální) dno nebo to jde ještě hlouběji? Já jen kdy se začneme odrážet zase nahoru...
Hodně štěstí a úspěchů do další práce.
Kazimír Svoboda, úředník pardubického magistrátu (i když jak o sobě rád říkám, já jsem málo úředník - šanony a razítka nemám rád)


Odesílatel: Svatopluk Velkoborský
Datum: 10. března 2009, 7:25:32

Pan Hutka je stále ve formě, vyloudil mi úsměv na tváři, těším se na duben, to by měl zavítat do Ostravy...
hezký den, Velkoborský


Odesílatel: Mejstříková Alena
Datum: 10. března 2009, 7:05:57

Mě tu ale baví žít a i na koncerty chodím, ale nekoukám na svět Vašima očima, jsem rozená optimistka.
Věřím, ale že zatrpklých lidí budete mít na koncertě dost.
Pěkný den Ing. Alena Mejstříková


Odesílatel: Fialka Přemysl
Datum: 10. března 2009, 7:03:43

Excelentní vyjádření situace, bohužel. Přemek Fialka


Odesílatel: Fráňa Quick
Datum: 10. března 2009, 4:31:08

Ahoj Jardo.
Napsal jsi to naprosto přesně. Lepší shrnutí a rekapitulaci situace jsem dlouho nečetl.
S pozdravem Petr FRÁŇA Olomouc


Odesílatel: Otakar Mika
Datum: 10. března 2009, 8:38:19

Dobré ráno Jaroslave, další úterý bez slunce,několik upomínek k zaplacení a ještě k tomu Tvůj popis našeho světa...
Zahořklé skučení, naříkání neutišitelné prázdnoty. Umej schody, i když nejsi tento týden na řadě, rozsvť několik laskavých tónů a odvíjej z nich niť, která nám pomůže najít cestu zpátky.
Hezký den Ti přeje Ota Mika z Kraslic z Chebu a hlavně z Chlumu Svaté Máří tk dávno je tomu nazad


Odesílatel: Ludmila Muchová
Datum: 10. března 2009, 17:30:04

Milý pane písničkáři,
je to tak, jak píšete, od Ameriky až po Evropu vylizujeme to, co jsme rozlili: neuvěřitelnou morální bídu. Ale není to jakási abstraktní morální bída, která na nás čouhá za každým rohem, jsme to my, lidé vlivní i nevlivní, kteří v ní trčíme až po uši, protože jsme se rozhodli, že v ní chceme trčet. Má to jediné řešení: rozhodnout se jinak. A dělat malé, malinké krůčky a nevěřit, že jednou se lidé tohoto světa všichni spasí a vytvoří tady ráj na zemi. A tomuto malinkému nic - té snaze o zasetí malého kousku mravnosti do moře nemravnosti - hodně obětovat.
Pár takových lidí to přece jen dělá, i když jejich reklamy nesvítí do tmy celé noci... Neumí si na to moc zajít a tak nejsou halt vidět. Je nejisté, jakou mají šanci... Dělají to, protože to jinak neumí... Moc rádi by šli i na Vaše písničkářské koncerty, ale jsou daleko od místa jejich bydlišť a oni nepatří k velkomajitelům peněz a času... Ale jsou. Občas nějakého z nich potkám, prohodím s ním pár slov, a občas děláme na něčem společně.
Vaše pořady pro českou televizi v minulých letech o lidech, kterým komunistický režim vzal svobodu, důstojnost a někdy i život, a o tom, jak se mu to díky jejich síle stejně nepodařilo, ale sledovali systematicky, protože světlo televizní obrazovky září do světa i skrze internet... Díky za něj a hlavně za ty pořady! A vůbec díky za to, že jste a tak přesně nazýváte věci pravými jmény.
L. Muchová


Odesílatel: LADISLAV KRIVANEK
Datum: 10. března 2009, 5:22:47

Ahoj Jardo,
diky za mejlik a drzim Ti palce. Koukam ze Vas narod potrebuje asi jako v dobe normalizace za bolsevika. Podle jobovek ktere ctu denne na ceskem internetu, ci se dozvidam po telefonu z Ceska, tak lide jsou otraveni a citi se pekne rozcarovani, ci spise nasrani (mimo prevlecenych politiku a stastnych tunelaru :-) vyvojem situace, ktera se od plysaku jen horsi. Jsem rad, ze jsme vytahli paty v sedesatem osmem a zustali tady, i kdyz si v poslednich mesicich kladu otazku jaky je rozdil mezi komunismem a kapitalismem. Komunismus nas pripravil o vsechno, a kapitalismus ted uz pomalu take. Jeste ze tady je aspon ta svoboda slova, i kdyz uz take ne na 100%. Kdyby se nam podarilo letos prijet, tak bychom samozrejme radi prisli na nejaky Tvuj koncert.
Zatim ahoj a drzim palce. Srdecne Te zdravi Lada a Jitka


Odesílatel: Kamil Stefan
Datum: 10. března 2009, 17:50:04

Dle dopisu, jenž uvozuje Váš březnový program bych soudil, že jste propadl poetickému depresionismu :o). Netroufám si soudit, zda-li je to dobré či špatné. Všechny učebnice dnes děckám vlévají do hlavy maximalizaci zisku a tak jsme se dostali tam, kam jsme se dostali a to dle mého žijeme na té nejšťastnější části planety - zase otázka zda-li je to dobré či né se vnucuje sama od sebe. Už v minulém století nějaký filozof konstatoval, že záchrana člověka je možná, ale jen jako jedince, který si uvědomí jak druhým více prospět :o). Jistě, politici kradou - ale my nejsme o nic lepší, protože jim to umožňujeme, ať už tím, že nekandidujeme. Výmluvy, že v takové žumpě nejedu se neberou :o)
Woody Allen někde napsal, že poctivý má klidný spánek a Ti ostatní si zase užijí víc přes den.
Já když se jdu projít do hor, snažím se vždycky odnést z lesa aspoň o jedno smetí (petláhev, plechovku) víc, než jsem měl sebou. (Vysbírat celý les by se někdy rovnalo spasitelství a člověk, kromě toho, že by si zkazil výlet by o tuto možnost připravil ostatní)
Možná aplikovat to tak všeobecně do celého života přináší tu radost :o)
Tož netruchlete tak, protože tím nakazíte ostatní :o)
snad se mi povedlo opačné, nebo aspoň to jedno smítko :o) u mě už to zase zabralo


Odesílatel: Eda Kriseová
Datum: 10. března 2009, 18:27:49

Milý Jardo, nebuď tak smutný, je ještě plno dobrých věcí a slušných lidí i chytrých. Já jsem se před týdnem vrátila z delšího pobytu v Africe, to mi vždycky změní úhel pohledu. Zkusím přijít do Jičínské a těším se na Tebe. Tvoje Eda Kriseová.


Odesílatel: josef nosek
Datum: 10. března 2009, 18:09:35

Copak dělají tvoji kolegové.jako třeba Pepa Nos.Počítám,že si asi už moc nezahraje.On totiž nezpívá o mateřídoušce a o tom jak je krásná zem a pravda.Máš tam sice pěkné názory,ale přisluhuješ pánům o sto šest.Neoblbuj!!! Jseš totiž taky jeden z těch křiváků o kterých píšeš.Asi chápeš že nic dobrého ti nepřeju. ,Nepatříš totiž mezi nás.Mezi upřímné a soucitující lidi,kteří nerozlišují mezi tím kdo co říká.ale co říká. Nosek josef


Odesílatel: josef nosek
Datum: 10. března 2009, 17:13:45

Hutko Hutko
předpokládal jsem u tebe trochu více nadhledu a moudrosti,ale jestliže tvou hlavní věcí ,které jed třeba dělat je boj proti komunizmu,pak se stáváš právě obhájcem těch lotrů kteří nyní vládnou.A i ta věc,že "umělec" je pravičák je mimo .
Propůjčil jsi se k oblbování lidí ale hold peníze jsou třeba !!! ale co svědomí!!! možná byls ukřivděn a možná i měl problémy za komunistů,ale !!! mysli.
Hodně lidí bylo upáleno ,při prosazování křesťanství,ale jak je vidět neznamená to že křesťanství by mělo být zakázáno a nikdo nenazývá křesťany vrahy:::asi domyslíš co mám na mysli.
Jsme stejně staří a jsem také muzikant.
S pozdravem ,buď čestný a moudrý,pokud to půjde,ale nepropůjčuj se k oblbování!!!!!
Nosek josef


Vážený pane Hutko, za to, co jste složil o Nohavicovi, Vám vyjadřuji uznání a dík, s pozdravem Jan Zeno Dus.

Děkuji, Jaroslav Hutka

Ale milý pane Hutko, vždyť mně se stále líbí v této zemi žít, a Vy jste jediný písničkář, na jehož koncerty chodím. Byl jsem už na pěti Vašich koncertech, pokaždé se svou paní, a jednou jsme vzali s sebou i švakrovou. Dvakrát to bylo v Salmovské, jednou v Mánesově (nebo někde tam), jednou u Flory a jednou na místním úřadě v Praze-Suchdole, a zas někdy přijdu (i když v březnu mi to asi nevyjde). A vůbec není pravda, že všechno je falešné, když jste sepsal Udavače z Těšína, a když tolik dobrých lidí se postavilo na Vaši stranu. Není pravda, že je všechno falešné, když tu máme aktivního a agilního antikomunistu senátora Štětinu. Rád bych Vás pro něho získal, abyste ho pomohl zvolit do Evropského parlamentu. Dovolím si posílat Vám jeho agitační materiály. Nechci Vás odrazovat od Vaší Poetické strany, ale když dáte hlas Štětinovi, uděláte proti komunistům (a jejich drzým přisluhovačům) něco reálného. S pozdravem Jan Zeno Dus.

Vážený pane Dus, děkuji za milý dopis. Já vím, nic není černobílé, ale příliš světlých barev nevidím. Pana Štětinu ale podporovat nebudu, jaksi mě rozladil s panem Zenáhlíkem, spíbil mi, že se na to podívá a nechal to být, takže to došlo nakonec tak daleko, že Klaus dal vojenské vyznamenání Baronu prášilovi. Kdyby mi pan Štětina v dopise neslíbil, že se na to podívá, tak bych hledal v Senátu dál, takhle jsem to považoval za vyřízené. Jenže to šlo zase cestou českého leplovství a slibotechen...
Srdečně zdravím - Jaroslav Hutka

Vážený pane Hutko, ano, vzpomínám si na to, že právě Vy jste upozornil na to, jaký strašný malér se stal s tím drzým podvodníkem Zenáhlíkem. Že Vám Štětina tenkrát slíbil, že tu věc přešetří, ale nepřešetřil, bylo od něho hrubé zanedbání. Výsledek? Skandální diskreditace Řádu TGM. Nemám pro Štětinu omluvu, tohle se prostě omluvit nedá, ale mám pro něho aspoň pochopení. Za prvé, on přece nemohl vědět, že tetka Kavalírová a několik strejdů v KPV navrhnou toho podvodníka na udělení tak vysokého vyznamenání, a že lajdáci z Klausovy kanceláře si navrženého vůbec nepřešetří. A za druhé, jsem už starší pán, osmasedmdesát let, a podobných zanedbání jako Štětina v té Zenáhlíkově věci jsem už spáchal slušný počet. Ale pamatuji si, že v listopadu, když jsem si v lidovkách přečetl Vaše sdělení o tom, jaký je Zenáhlík lhář a jací jsou v Klausově kanceláři lemplové, zaprvé jsem ocenil, že právě Vy jste lháře a lemply demaskoval, a za druhé: řekl jsem si, nyní přece se musím v lidovkách v dohledné době dočíst, že Zenáhlíkovi prezidentská kancelář, nebo sám prezident, to vyznamenání odebrali. A ono nic! Že mu to vyznamenání nechávají, je snad ještě horší, než že mu je dali. Ale to jsem se vlastně dostal přesně tam, kde Vy jste začal: Stav společnosti a státu je úděsný. Takže, co nás čeká než nějaké hrůzy. Ale já jsem Štětinovi Zenáhlíka odpustil a budu ho volit do evropského parlamentu, protože ho uznávám jako statečného válečného zpravodaje a tvrdého odpůrce jednak komunistů vůbec, jednak ruských imperialistů. Se srdečným pozdravem J. Dus.
Odesílatel: Jan Rejžek

A kdopak chtěl kandidovat za zelená prasátka kdysi kamsi?
Fuck off!

Ani jsem netušil, že tě mám v adresáři. Doufám, že se máš dobře a žiješ zdravě. Patologická žárlivost prý ničí hormony. Doporučuji vitamin c...

Ano, mám se dobře a žiju zdravě, ale Ty neumíš odpovídat na otázky, nebo jsi dyslektik. Kandidovals nebo ne, vyhaslý moralisto? Tak raději mlč. Co to má co dělat se žárlivostí? Doporučuji místo vitaminů trochu pokory.
Odesílatel: Jindřich Traugott
Datum: 10. března 2009, 3:33:40

Hmmm, a to si vazne myslis, ze po preceni tehle 229 slov dostane nekdo chut zajit na Tvuj koncert poslechnout si pokracovani? Co takhle spetka psychohygieny, co zajit na jedno treba s Arnostem Lustigem? To by snad pro Tebe nemelo byt nemozny... No nesusi se abych Te mentoroval, mel jsem jen portebu Ti rict, ze je mi vic smutno z toho, ze tohle pises Ty, nez z toho, ze tomu tak skutecne je. ;-)
CaJ

Přiznávám se, že jsem úplně nepochopil... Jaroslav Hutka

No, mozna je to tim, ze ja prestavam chapat Tebe... :-)
Ale trapim se ti spis jen vesele, jak komentoval, tusim ze Jan Skacel, skutecnost, ze jeho tvorba je nestravitelna pro jeho maminku. Proste nemuzeme mit vsechno. :-)))

No, zkusim to preci jen jeste vysvetlit.
Napsals nam: Vsecho je v prdeli, tak prijdte na muj koncert, protoze ja jsem ten, ktery se zkurvit nenechal... Ja to ale nedokazu vnimat jinak, nez ze Te na stary kolena opousti blaznova moudrost, jedina realna deviza pisnickare. No a ten Lustig me napadnul jen proto, ze mam zato, ze by s Tebou taky nesouhlasil, a to je vzdycky dobry, mit kvalitniho oponenta.
Tak dobrou, jdu si zdrimnout.



Odesílatel: "Janík Vladimír"
Datum: 10. března 2009, 9:47:49

Pane Hutka
v tom dopise máte 100% pravdu, ale naděje i tak stále je. U nás na Moravě když třeba do folklórního kroužku dojdete s novou slováckou písničkou, děcka Vám ji berou z ruk a hned si ji zpívají a mají opravdu radost. Ale je to majinký záblesk naděje v dnešním světě.
Je mezi námi málo šamanů kteří by alespoň chtěli (když né uměli) měnit bagry na slony, škoda!
Ale je to na nás...
Vladimír Janík


Odesílatel: Jana Marková
Datum: 10. března 2009, 15:55:01

Dobrý den, pane Hutko.
Děkuji Vám za pozvání na koncert. Máte asi v mnohém pravdu. K tomu všemu se ještě přidá pocit, že člověk nemůže nic změnit, osobní problémy a pak už vůbec nepodnikáme. Pro mě je dneska už těžký dojet na koncert do Prahy - mám menšího syna a tak si řadu věcí odřeknu.
Ale měl jste mít koncert přímo u nás - v Mn. Hradišti. Škoda, že je zrušený. Tak se budu těšit na příští.
Přeji Vám, ať se Vám daří a máte chuť do živita!!!
Jana Marková


Odesílatel: robertpapez
Datum: 10. března 2009, 15:57:26

moc hezky řečený . zdraví Tě Robert


Odesílatel: ing jan bouchal
Datum: 10. března 2009, 9:23:15

Díky za pozvání i text, ztotožňuji se s jeho obsahem. Ale už z principu - nás, Jardo, nedostanou! 18.03. budu v Carpe diem a tento čtvrtek na Vás jde manželka s dcerou v Ostrově (a lanaří další umělce z vedlejšího "baráku" - Boris, Fary ...). Mějte se a vydržte, jste pro spoustu lidí důležitý. Honza Bouchal.


Odesílatel: Tamara Zářecká
Datum: 10. března 2009, 9:30:36

Aspoň někdo má shodný názor na tu špínu. Hned slunce lépe svítí a nepřipadám si tolik jako blbec. Tamara


Odesílatel: ZuzanaGoselingova
Datum: 10. března 2009, 9:11:24

Dobry den, zdravim zase z Holandska, konkretne z Leidschendamu... jsem zde na prezimovani, trosku pryc od toho, jak jste nadherne popsal v uvodu pred svymi koncerty, mam pocit, ze jsem to psala ja...
Jakmile bude duben a ja v Cechach, na Vas koncert se urcite vypravim, zatim to "musite" vydrzet bez jedne divacky....Srdecne Vase Zuzana goseling-Smolinova


Odesílatel: "Viola Fischerová"
Datum: 10. března 2009, 9:48:49

Vážený pane Hutko, není ale uvedeno, kdy a kde se ty koncerty konají. Jsem zcela Vašeho mínění. Přikládám Vám svůj příspěvek do ankety Hosta, co jsem jako exulant očekávala od návratu. A co už vůbec ne.
Se srdečným pozdravem Viola Fischerová


Odesílatel: Petr Wagner
Datum: 10. března 2009, 9:55:39

Hutka je typický produkt toho, co tak halasně popírá! S monopolním kýčem zábavního průmyslu rád souhlasím, ale čím přispěl on? Podívej se ten na jeho pseudo-politický TV seriál, a nedovíš se nic jiného než že je to naprostý hlupák a primitiv nejen hudební, který kromě laciného řvaní proti komunistům nemá žádnou myšlenku, kterou by mohl komukoli sdělit. Když géniové (Mozart) a jiní umřeli hladem, z čeho žije ten blbeček? Kdo mu ten hodně nepovedený seriál přiklepl? Ti hajzli, které naoko kritizuje, aby odvedli pohled na komunisty! A pak si zase zacinká klíči a chvíli se bude hřát na výsluní nezasloužené slávy. Nevím, co si od toho slibuješ, ale mně ten primitiv neoslovoval, ani když ještě kraloval hitem Stůj břízo zelená, už to by zdegenerovaný folklór, ale to se ještě aspoň dalo přežvejknout, ale dále.?
Užijte si ho ve zdraví. P.

Vám to teda pálí, docela vám závidím tu potenci a odhad, Jaroslav Hutka

Pane Hutko,
komunisty nemám rád, každý rok mně propouštěli z práce, takže díky tomu jsem nabyl vhled do více profesí, než se mi líbilo. Omezovali mne, tak jako zbytek národa na každém kroku. Ale laciný antikomunismus není programem, zvlášť když mu nadále fandí každý desátý občan, a ani ne po té, kdy směnili faktickou moc bez peněz za peníze bez faktické viditelné moci. Dále jsem přesvědčen, že doba si žádá národně-stmelovací program, jako reakci na i postkomunistický internacionalismus a globalizaci - hony na čarodějnice přece nikdy nic nevyřešily, ani na čarodějnice domácí, ani na strigy cizí.
Přínosem by bylo, kdyby někdo, kdo je vidět a komu to pálí, lidem ukázal cestu, jak vypálit rybník krvelačným finančníkům. A je to tak prosté, stačí vrátit se k lokálním komunitám, v jakých žili naši předkové a finanční vztahy vrátit na úroveň bartrového obchodu komoditami a službami všude tam, kde to jen trochu jde, a nenakupují se dovozové suroviny, a rychle zapomenout na outsourcing a globalizaci, které skončily na propadlišti dějin. A kolik si myslíte, že by se uživilo politiků, úředníků, vojáků a jiných darmožroutů, když si budeme zboží a služby směňovat?
K životu nezbytně patří umění, ale umění jasnozřivé, s perspektivou a vizí, s odkazem na krásno, anebo umění bojující nekompromisně za pravdu, spravedlnost a mír. Když má mít píseň jen 2-3 akordy, pak by verš měl být úderný, jako u ranného a pozdního, dodnes ne zcela publikovaného a známého Majakovského (když se rozešel s komunisty). Můj Emil nebyl určen Vám, ale kamarádovi, který mi jej přepískal s dovětkem - "Vím, že máš k němu určité výhrady, ale špatně to nenapsal", nicméně neomlouvám se za něj, protože jste mne skutečně doposud ničím nezaujal. Snad se Vám to jednou povede a budu se rdít nad překonanými slovy
Petr Wagner
Odesílatel: Svetla Magni
Datum: 10. března 2009, 9:51:25

Jaroslave :) uci me psycholozka, abych se netrapila tim,co nemuzu zmenit...navic obcas potkavam i skvele lidi na svem miste..treba mam kamarada- starostu Zdikova na Sumave, ktery dre pro obec a bojuje s urady, jak muze...no jo, tam nahore je to stejne vsude...co s tim ?co nase deti? co Tve deti? Muj Dalibor se pohybuje v alternative a urcite je na Tve strane...taky ma Tve pisnicky rad a vyrostl na nich..tak takovych mladych musime prizvat vic...ty stare uz asi nepredelas...a ne ze by se mi na koncert nechtelo...ale ja jsem vecer uz tak vyrizena...ze nechodim nikam..prace a domacnost me uplne vycucava...asi bych tam usnula..Casto si rikam- proc koncerty a divadla nejsou aspon od pul seste!!! a neskonci v osm....treba i do kina chodim zasadne od 16:30...i kdyz minimalne.
Preju Ti pekny jaro, nejakou radost ..a objimam :) Svetla


Dobrý den,
Když jsem tato slova říkala našim zahraničním příbuzným po revoluci, tak se na mě okolí dívalo divně a říkali, že jsem skeptik. Jen v jednom se s vámi rozcházím - vy to svádíte na komunisty a já říkám ne, oni se nejmenují komunisti ale vychcaní ČEŠI.
I v dobách minulých se ke komunistům hlásilo tak 80% vychcánků a těch 20% idealistů na to bohužel přišlo, až když už v tom jeli. A věřím, že i v dnešních stranách to procento naivních hlupáků nebude jiné. Ti grázlové je brzy z iluzí vyléčí.
Je to hnus, ale i to je důvod proč nechodím k volbám. Až budou volby jednotlivců a my si z 90-ti lidí nebudeme vybírat strany, ale člověka, tak teprve pak budou mít volby smysl. Jinak je to fraška!
Zdravím. Petrášová Jarmila
Odesílatel: Holík Jan
Předmět: pozdrav a povzbuzení
Datum: 10. března 2009, 9:54:30

Dobrý den, pane Hutko,
tedy tak nihilistickou zprávu jsem už od Vás dlouho nečetl !
Já si myslím, že to není zas tak zlé, jak píšete. Samozřejmě: vše, co popisujete, se děje. Z politiky si lidé, pro které je slovo morálka vyprchalý pojem, udělali živnost. K čemu jim to ale je? Jsou stejně náchylní na nemoce, jako každý ostatní (možná ještě více), mají průjmy či zácpy stejně jako obyčejní smrtelníci. Jen si je představte na latrýně, jak tlačí....(hrozná představa :-) Do hrobu si svoje majetky nevezmou - odkáží je svým nevychovaným fakanům, které je stejně neudrží. To není aristokracie, která měla ke svým državám vztah nejenom proto, že jim vynášely peníze.
Když budou jednou rekapitulovat svůj život, budou vůbec na něco ve svém životě hrdí?
Za spoustu negativních věcí, které se dějí, si můžeme (my Čecháčkové) sami. Kolik lidí čte ráno v tramvajích, metru a autobusech Blesky, Aha, Rytmy života, či jak se všechen ten brak jmenuje.....Kolik lidí si zcela dobrovolně zanáší svou mysl povrchnostmi a na ušlechtilé myšlenky již nezbývá místo. Pro kolik lidí končí svět plotem jejich zahrádky, kolik lidí bere jako normální stav, že v demokratickém státě se mohou komunisté veřejně vykecávat a propagovat svoji zrůdnou ideologii. O tom, že Marx byl pěkný vykuk a ujeťák, nemají ani potuchy. Svoji svobodu by prodali za 30 Kč poplatků u lékaře. Budou si zakrývat oči před skutky udavačů před rokem 89 a budou jim tleskat na koncertech.
Ovšem zároveň se děje spoustu pozitivních a hezkých věcí. Díky dobrým a charakterním lidem. Jedním z nich jste například Vy.
Člověk by se ve své mysli neměl soustředit jen na to negativní. To pak do svého života začne samé negativní události přitahovat. Ono to nějak funguje a jsou věci mezi nebem a zemí.
Zlo má vždy radost, pokud člověk upadne na mysli a soustředí se jen na věci špatné. Než se rozčilovat nad tou "rádobydemokracií", kterou dnes zažíváme v podání bývalých (?) komunistů či estébáků, je lepší jít a posekat zahradu nebo naštípat dříví do zásoby. Jak říkala moje babička: "on si je Pán Bůh najde".
Tak se mějte hezky, přeji Vám vše dobré a nenechte se otrávit !!! Máte své upřímné posluchače a lidi, kteří si Vás váží a kteří Vás mají rádi. A to je obrovské bohatství. Toho žádní "rádobypolitici" a kariéristé nedosáhnou.
S pozdravem Honza Holík


Odesílatel: Pavel Řeřicha
Datum: 10. března 2009, 9:54:43

Dobrý den, napsal jste to výstižně, jako byste mi mluvil z duše, snad až na toho pána z Hradu, přijde mi spíše, jako dobrý bavič :o) Možná byste měl více psát, třeba do novin, než zpívat. Škoda, že mne váš hudební projev neoslovuje tak, jako tento nevyžádaný e-mail. Pokud vás za to, co napíšete, už nikdo nezavře, přijde mi, že se přeci jenom něco změnilo k lepšímu. Ke korytu se vždycky nakonec protlačí ti nejvíce agresivní nenažranci. Jsem rád za všechny, kteří se o nich nebojí psát a mluvit. Alespoň se snad potom u voleb bude lidem lépe rozhodovat a slušnost nad nadutostí nakonec převládne.
S pozdravem Pavel Řeřicha


Odesílatel: Rudolf Vyskočil
Datum: 10. března 2009, 10:13:28

Pane Hutko, z Vašich canců je mi smutno. Raději zpívejte a netvrďte hlavně, že "lid je blbej". A už mi raději nic neposílejte. R.Vyskočil


Odesílatel: pavelricar
Datum: 10. března 2009, 10:11:20

Ahoj Jardo,
ten komentar k cele situaci se Ti opravdu povedl. Škoda, že se nemohu stát alespoň na nějaký čas Bohem, abych udělal trochu pořádek. Je faktem, že by z toho přiblblého lidstva tady mnoho nezůstalo. To by si ale tahle planeta odpočinula. Je to smutné. Rád bych se přijel podívat a poslechnout, ale v těchto měsících je to komplikované.
S pozdravem Tobě a celé rodině
Pavel Ricar


Odesílatel: Ondřej Fencl
Datum: 10. března 2009, 10:55:39

Cau Jardo,
ty jsi teda ultra-skeptik... Sice mi je teprv 27 a kousek, takze komunismus jsem zazil jen jako maly dite, ale beztak si myslim, ze i pres vsechny zapory se porad mame a budeme mit daleko, daleko lip. Nikdo nesedi za to, co si mysli, Praha je sice ponekud svetelkujici, ale rozhodne lepsi nez kdyz byla sediva... Ja mam co jist, na Klause se divat nemusim, k volbam chodim volit nejmensi zlo...
Podivej se na Ameriku a na toho blazna Obamu... ten obcas mele jeste daleko vetsi zhuverilosti nez Klaus, jen mu tolik nerozumime. Zrovna jedu na snuru hrat lidem... a budem se na sebe navzajem usmivat. Nejsem zadnej hippik, ale optimismus vazne neni opium lidstva.
Mej se hezky a az prijde jaro, uvidis, ze bude lip:)
Mozna se potkame v zari na Ogaru, hrajem tam s Hromosvodem bud den pred tebou nebo mozna spolecne s tebou.
Ondrej


Odesílatel: Hana Baborakova
Datum: 10. března 2009, 11:27:41

Ahoj Jarousku,tak koukam,ze te zase pochytil ten hnus,co vladne svetem.To je vzdycky tak,ze ti,co jsou vzhuru to emocionalne odserou.Ti druzi ani nevi,odkud vitr fouka.Ale,uz mame vek na to,abychom vedeli,ze cemu davame pozornost,to roste.Myslim,ze naprosta ignorace by mohla tento plevel vyhubit.Nedavejme jim stavu,nevzrusujme se nad jejich ubohymi cinny,ale budujme ve vsi tichosti za jejich zady uplne jiny,krasny a novy svet.
Ja proste zustavam optimista.Nestrkam hlavu do pisku,ale neminim davat pozornost vecem,ktere hubi svet.Hlavne tedy lidem,kteri tyto praktiky vymysli.Svoboda a volnost duse zacina v nasem vnitrku a ne kolem nas. Chlape,vzdyt ty to taky vis.Jako pisnickar jsi spojeny s univerzalnimi silami,ktere te podporuji v tve tvorbe a tak vis,odkud tu krasu cerpat.Tam ty hovada nemuzou.Proto je treba pobyvat v tom nasem krasnem svete a srat jim na jejich vymysly a zakony.Prece nebudeme poslouchat bandu nevychovanych negramotnych neandrtalcu.
My se s Robkem vracime do Cech.Robik uz tam vlastne je od rijna a ja jsem tam velmi casto,akorat mam jeste svou domacnost v NL,protoze v Trutnove se pracuje na bytaku s nejakyma obalkama a jelikoz se vracim jako obet Eura,protoze od te doby,co prislo,se nam podelala nase existence,tak nemam kde bydlet , nikdo mne nepomuze a ja musim tedy ted cekat na zazrak,na pennies from heaven a pak si muzu dovolit nejake bydleni.
Pro lidi,co se vraci tam proste nemaji zadne zarizeni.Tak jezdim sem a tam.V kvetnu bych si mela otevrit v Trutnove na namesti Music&Art shop,tak tam asi budu bydlet pod pultem.
Nejvetsi chyba,je ta spojena Europa.To prineslo nejvic skody.
Jarousku,tak se mej moc fajn.Vis neco o Ivanovi?
Az budes mit cas a naladu,tak se mne ozvi.
Se srdecnym pozdravem Hana


Odesílatel: Jiří Duchek
Datum: 10. března 2009, 11:34:42

Vážený pane Hutko,
Vaše pocity i slova o nich jsou velmi silná a já je s vámi sdílím.
Svědčí o hluboké deziluzi, která jedině je produktem pravdivosti a teprve pravda nás skutečně osvobozuje ke střízlivému pohledu na svět. K blažené svobodě však nesmí chybět "Láska", která jediná přemáhá svět. Bez ní je pak i ta svodoba nesnesitelná a neúnosná a střízlivý pohled bývá pokřivený znechucením a nenávistí.
Nestačí mít jen pravdu, je třeba hledat i lásku. To je práce mnohdy na celý život.
Teď když to po sobě čtu, zní mi to, jako nějaké nábožnenské klišé. Vlastně jsem chtěl jen říci, že vám rozumím, ale nebojte, není všem dnům konec. Právě jsem dočetl poslední díl "korespondence V+W". Myslím, že se stejnou deziluzí bojoval Werich poslední roky svého života. Našel však nakonec východisko a naději, hodlal se "smířit se světem". Známá věta z posledních dopisů "a mějte se tu dobře" mi zní, jako požehnání.
S úctou Jiří Duchek hrnčíř z Mutějovic.


Odesílatel: "Honza Morčuš"
Datum: 10. března 2009, 11:59:05

Dobrý den, srdečně Vás zdravím!
Jmenuji se Jan Morčuš a před několika měsíci jsem Vám psal e- mail ohledně toho, že Vám fandím v "boji" proti panu Nohavicovi a že se mi líbí pořad Příběhy železné opony.
Přišel mi od Vás e- mail za který moc děkuji- píšete tam o zkaženosti a zvrácenosti současné politické (a nejspíše nejen politické) situace. Řádky jsem dočetl a musím říct, že s Vámi snad ve všem souhlasím, realita je smutná.
Víte, tento školní rok jsem po gymnáziu nastoupil na VŠ. Chtěl jsem jít na žurnalistiku jelikož rád píšu, psal jsem za školu do novin, třídní mi řikala ať tam jdu, ale vzhledem k tomu, že brali 3 procenta, tak jsem se nedostal. Vylučovací metodou jsem nastoupil na Vysokou školu ekonomickou v Praze (myslel jsem si, že si rozšířím obzory, že se tou školou vlastně nedá nic zkazit), ale velmi brzo jsem si uvědomil jak velká to byla chyba. Ekonomika je spojena až moc úzce s politikou a když jsem viděl jak jde všem jen a jen o vlastní "maximalizaci zisku", že slova jako slušnost, poctivost, či čest se v tomto prostředí vlastně nevyskytují, když jsem viděl, že většina lidí okolo se tváří jako mistři světa (už ve 20 letech), že škola je naprosto odlidštěná (člověk je číslem) , že vše vede jen k rychlému kariérnímu růstu a elitářství, že pokora se nikde okolo takřka nevyskytuje... Když jsem to všechn o viděl neměl jsem na výběr a musel jsem z toho prostředí odejít, nemohl bych v něm nikdy obstát.
Jelikož jsem věřící člověk, tak teď přemýšlím o dalším studiu teologie, či filozofie, do konce školního roku to vypadá, že budu pracovat jako osobní asistent postiženého člověka. Pevně doufám, že budu šťastnější než na VŠE.
Ale abych se vrátil k problémům dnešní doby. Víte, jestli to na vysokých školách směru který vede do vysokých státních funkcí funguje tak, jak jsem měl tu možnost vidět, tak se obávám, že zlepšení společenského klimatu je v nedohlednu. Nevyloučil bych, že za pár let vyhrajou volby komunisti, nebo Paroubek, keterej je vezme pod svoje křidla a to teprve bude malér...
Vy jste zažil socialismus- bojoval jste proti komančům, ale i dnešek, kterej není, myslím, tak růžovej jako se v roce 1989 plánovalo- bohužel.
Myslíte si, že současná finanční krize vrátí lidi na zem a uvědomí si, že nelze myslet jen na vlastní prospěch a jít přes mrtvoly za každou cenu za úspěchem? Vidíte v blízké budoucnosti nějaké zlepšení společenského klimatu?
Moc Vám děkuju za odpověď a mějte se hezky. S pozdravem Jan Morčuš


Odesílatel: Chalupa Pavel
Datum: 10. března 2009, 9:35:38

Dobrý pane Hutko,
zrovna optimisticky Váš email nezačíná. Naštěstí politika není všechno a člověk má i v době finanční krize spoustu důvodů k radosti - jedním z nich je pro mě určitě Váš koncert. 18. března se na Vás rád přijdu podívat do Carpe Diem.
Přeji hezký den! Pavel Chalupa


Odesílatel: Ludmila Vaňková
Datum: 10. března 2009, 10:12:11

Máte pravdu, ale na tu nejhorší partu jste jaksi zapomněl. Bydlím ve Středočeském kraji a zoufám si.
Přijeďte taky někdy do Řevnic, je to blízko. Já už jsem baba, večer nikam dál nejezdím.
Zdraví a sílu přeje L. Vaňková


Odesílatel: roman.don
Předmět: Jaroslav Hutka- Nezávidím dnešním filosofům
Datum: 10. března 2009, 14:49:03

Ahoj Jardo,
zdravím Tě z křivoklátských lesů a bohužel musím souhlasit s tím co jsi výstižně napsal ve své charakteristice života v české kotlině počátkem "jednadvacátého století"! Je to takovej pocit beznaděje -snad jako v tvojí písničce LIDI. -"Čím dál hůř mi jazyk slouží, už nemám málem co říct"..... Je to fakt humus ta společnost honící se za nesmyslem a "kretenismus" sdělovací mediální techniky v čele s ČT a Novou, dnes obzvláště mediálně -kulinářským sračkovým vysíláním teatrálního TV Barrandov" -to všechno je prostě propagandistická sračka podporující mafiány, zločince atd. Tvoje filosofické texty a hravě svěží povídky z dřívější doby ani už není snad možné číst-jen se člověk nasere, kam až to estébáčtí politici, funkcionáři v úřadech aj. nasměrovali tuhle zemi.
Jardo, musím Ti upřímně říci, že dnešním filosofům vůbec nezávidím. Ke komu promluvili by všichni ti ze slovutných řečníků, vystupující v dobách rozkvětu antické civilizace? Snad by postával maskovaný pobloudilec někde za zdobeným sloupem , aby nebyl lapen zbytkem konfidentů, předstírajících zájem o slova řečníkova.( Za strom je problém se schovat-se kácej-bolševikum se to nelíbí, neboť se za ně schovávaj imperialisti s vysílačkama). Sokrates by do zubů nedostal-jeho vliv by byl prachbídný. Kolik je těch zajímajících se o úvahy na téma "Krásno", "ctnost", "duše". Myslím, že není nutný ani uvažovat o možnostech a hloubkách lidského vnímání nebo citu. Ani u písniček se neposlouchá text, kromě refrénů.Jde spíš o to co nejvíc zblbnout a odventilovat ze sebe všechny pitomosti a sračky.Snad...
A tak letos obzvlášť s netrpělivostí očekávam jarní teplé Slunce, voňavé louky s rozkvetlými rostlinkami. Dočkají se nejen čechové svého Jara? Asi je to přihlouplá otázka!!
Každopádně dík za tvou úvahu, alespoň člověk ví, že je někdo kdo to vidí nějak podobně. Hodně úspěchů při psaní tvých textů a melodií a bude -li chybět síla všechno snášet zavítej do lesů a strání, je to balzám na duši, být poutníkem starou krajinou......
Roman z Berounska


Odesílatel: imeduna
Předmět: Kapitalismus skončil, globalismus končí, biolismus začíná
Datum: 10. března 2009, 4:45:36

Díky za info,
spousta lidí nepochopila o jakou lumpárnu se jedná , nastala doba řetězců a globálních firem a je to v prde... V čele stojí darebáčci všude na světě a každý se snaží být nejlepší a hledá moc ve finanční skupině/i za cenu podvodu/ .Z občanů se staly spotřebitelé a odtržení od vlastního života ,kroutím hlavou, jak je to možné ,že přistupují na tu globální hru.Svět se změnil a spousta politiků je šťastná , že za městem roste průmyslová zona a na druhým obchodně zábavné centrum, kam se po práci spotřebitelé nahrnou a levně se jim prodá marketingový produkt a nejlépe na splátky , aby nevotravoval a zalezl do domu na hypotéku a poslušně pracoval.Tyto povinnosti hrozně omezují člověka ,který dobrovolně svobodu nikdy volit nebude a život prožije na 10km čtverečních.
Nejhorší pro svět je , že se vytratila rodinná tradice a malé firmy , které žijí svým tempem , ale máme internet a svět je najednou tak malej a můžeme svobodně žít jen když na to máme myšlení , čas a peníze
Kapitalismus bez kapitálů není a spousta lidí /států/žije z obratu , globalismus ,který vede k průměrnosti všeho lidstva se nepovedl , takže konečně jsme zase na začátku, ale chybí dobrý vůdce stáda , ale bubnovat na bubny vlastenectví a fňukat je blbost.
Již před třiceti lety jsem četl ,že století makro a mikro končí,komunikace na zeměkouli je vyřešená a začne století bio ,bohužel spotřebitelé myslí na biopotraviny nebo na bioodpady , ale ono se myslí na klonování a prodloužení nebo regulaci života lidí či států a to jiný problém.Obama dal již směr.
S přátelským pozdravem Ivo Meduna


Odesílatel: gewo
Datum: 10. března 2009, 3:31:59

Nemá smysl prohrabovat špinavé prádlo a pokoušet se najít čistou ponožku. Myslím, že už víš, co jsi chtěl vědět, ale nijak ses na to netěšil. Kašpárkyho divadlo je fajn, ale jen uvnitř k němu vyhrazené škatule.. jak vyběhne ven, je průser. J


Odesílatel: Jan Stefanovic
Datum: 10. března 2009, 3:27:47

Strasne rad by som prisiel, Jardo aj ked sa mi z mojej (stale) komunistickej pra-vlasti dviha zaludok.
Ale daj si bacha, byvali komanci si davali majzla, aby nepopustili uzdu svojej nenavisti ( a to ti mozno zachranilo zivot), pretoze sa obavali reakcie slobodneho sveta. Teraz tu ochranu uz nemas, tito novi komanci tvariaci sa demokraticky + hrdlorezi z Ukrajiny sa s nikym mazlat nebudu
Bolo by to strasne fajn, keby si zase niekedy urobil par CDs z concertu a poslal - na koncert prist nemozem, ale rad ti zaplatim za koncert poslany sem!
A podpis to konecne, kurva noha!
te pic!
Jan


Odesílatel: rybka
Datum: 10. března 2009, 3:43:22

Dobrý den (nad ránem)!
Děkuji za krásně černý mejl.
Na koncert se dostavím,
jen co odstavím.
Už z toho básním... je mi právě 34, sbohem Kristova léta...
rybka


Odesílatel: Fendrych Martin
Datum: 9. března 2009, 22:55:54

Ahoj, Jardo,
tak jsem si přečet, co píšeš. Poněkud mě vyděsilo, jak bereš ty kretény vážně. Ne že by tu bylo nějak extra pěkně, ne že by bylo snad všechno v pořádku, ale tak zlý to není.
Nemá smysl tě přesvědčovatm snášet příklady a důkazy, ale ony samozřejmě jsou, jen je vidět. Mrzí mě, že vidíš okolí tak temně.
Martin Fendrych


Odesílatel: Jerry Suchanek
Datum: 9. března 2009, 22:25:08

Milý pane Hutko,
díky za pozvání, rád přijdu i s partou přátel, až zase zajedete někam k Ostravě. Naprosto se ztotožňuji s Vaším hodnocením naší současné politické situace a dává mi jakési pochmurné zadostiučinění fakt, že se vyplnilo mé proroctví, když jste před časem kandidoval. Ta sebranka opravdu není nic pro Vás.
S přátelským pozdravem Jaroslav Suchánek


Odesílatel: "Jan Vondrouš"
Datum: 9. března 2009, 23:01:45

Pěkný večer Pane Zpěváku,
(přiznám se, že jsem nevěděl, jak vyskloňovat Hutka, tak jsem použil honosnější název s velkým P)
představte si, co se mi tento týden nestalo. Jak zpíval kdysy Kryl, tak sem viděl demokracii rozkvétat, bohužel do žaludečních vředů. Pan prezident nám opět zalhal ohledně klimatu a Bursík to klientelisticky řešil zákazem igelitek. Komančům už zase přibila nějaká ta desetinka procenta a ač je nenávidím od té doby co mi v 81ím roce rozšláply mou umělohmotnou tatru s čumákem, když u nás dělali jejich organizované složky domovní prohlídku, přesto to všechno mi dneska jedno vysokoškolské studentské mládě řeklo, že je bude volit. Všude doléhá jen a jen krize, takže i u nás v podkrkonoší se sejkory (bramboráky) nedělají tak jako kdysi, ale i domácím se do nich dává kde jaká náhražka. Před lety se to dělalo jenom turistům, a to ještě spíše jen z toho důvodu, že ty pravé sejkory by jim nechutnaly. Bursík si povídá blahořečeně o demokracii a kvalitě života... a přitom otravuje životy tolika li dem, jako například: dvěma poslankyním jednomu náměstkovi ministra, jednomu trhlému předsedovi pardubického kraje nejmenované strany, co má rád kaktusy a kterého pro změnu mám rád já, jedné kuchtici, co jen otravuje a místo toho, aby už konečně pekla koláče tak jen peče s politikama stylu alá čáslavka uno a čáslavka duo a pak ještě asi dalších zbylých 5 milionů lidí, když pominu nemocné neplnoleté děti z pískovišť a jiné mladé sviště, nebo´t z toho nemají rozum. Jo a ještě dneska do médií řekl, že sem si dovolil přijít na jeho republikvou radu a podat ruku té kuchtici takže sem s ní spřaženej a ač to já i ona odmítáme, on si prostě fabuluje a mele svou.
No chápete takový život?
Na druhou stranu:
Sem si po dlouhé době na té republikové radě mohl vynechat onoho haštěření a koukat aspoň o trochu dýl na tu burácející Vltavu, zatímco ostatní museli dřepět a hádat se.
Sem si mohl vybrat v katalogu od nejemnované firmy nové stromky - jabloně, a tím změnšit krizi minimálně toho zahradníka, když už mi opět ty mé stromky ožraly srny.
Sem dostal několit desítek smsek od lidí, kteří po letech zjistili, že ještě existuju, protože sem se tu a tam objevil v médiích. (a já je hned lišácky zapojil do politické práce hihi )
Sem měl možnost sednout si ke čtvrtce papíru a kreslit logo nové politické strany, neboť mě kreslení vždycky bavilo.
Sem dostal mail s těma nádhernýma koncertama, co jsou uvedené dole z něhož se určitě minimálně jednoho zúčastním.
Takže svět přeci jenom není ani tak černý, jak se zdá ani té bílé není příliš. Důležité ale je jak se na ten svět podíváme.
A nakonec si stejně popřejeme všichni dobrou noc. A já ji dneska přeju hlavně těm co otravují a škodí druhým. A je jedno jestli to jsou Pepíci, Martínci, Vašíci nebo dokonce Kačenky, hlavně že nám z toho možná puknou vzteky!
Dobrou noc...
Jan Vondrouš


Odesílatel: Jindřich Tluka
Datum: 9. března 2009, 23:05:15

Čau Jardo, príma, že ses ozval. Ani se Tvé zahořklosti nedivím; i mě svým způsobem děsí faleš, bezcharakternost a primitivismus, které postupně vítězí (už zvítězily!?!) v české společnosti.
*Škoda, že v Hradci hraješ už odpoledne, to nestíhám. Ale určitě se někde ukážu.
*Zvláštní, že píšeš právě dnes - odpoledne jsem klimbnul a měl velice živý sen - byls tam Ty, Neklanova ul. atd. (dobře to celé dopadlo).
*Zdravím a nenech se otrávit, i když to je faktže čím dál horší... Jindra Tluka


Odesílatel: Tomas Sipka
Datum: 10. března 2009, 0:17:23

Mily pane Jaroslave,
mluvite mi z duse, trapim mne obdobny pocit beznadeje pramenici ze spolecenske situace. Mnoho lidi utika z obcanskeho zivota do soukromi, kde hleda ztraceny dusevni klid. My jsme z tohoto duvodu jiz pred 4 lety odhlasili televizi, radio si poustim jen ve ctvrtek, kdy ma Rejzek s Justem hovory o kulture a na internetu jsem si zakazal ceske zpravodajske portaly. Leto travime kazdorocne na chalupe na samote a do Prahy jezdim jen v nejnutnejsim pripade. Pomohlo to jen castecne, clovek se nerozcili kazdy den, ale presto ho realita nakonec dozene, napriklad nyni, kdyz musi delat danove priznani, opet vypecenejsi nez loni. Jsem si vedom toho, ze tento pokus o ignoraci veci verejnych neni dlouhodobym resenim a blba nalada mne dozene tak i tak. Politici se nejenom legislativne zakopavaji na svych pozicich, tak aby nebyli ohrozeni nespokojenym mensinovym volicem, ale dostavaji nas do letargie, kdy potencionalniho volice uz ani nenapadne se pokouset neco zmenit.
Byl jsem postupne volicem OF, OH, ODA, US-DEU, nekolikrat naprotest Balbinovy poeticke strany a naposled jsem vazne volil Zelene. Priste uz mne nikdo nenapada a asi budu doma. Nemit 4 deti a za par let padesatku na krku, tak se odstehuji nekam na Novy Zeland.
Mej se fajn a diky za pisnicky.
Tomáš Šipka


Odesílatel: Radomír Grill
Datum: 9. března 2009, 22:29:43

Vážený Jaroslave,
děkuji za pozvání na koncert, mluvíte mně z duše. Tak mne napadá, nemáte v plánu vydat nějakou knihu svých fejetonů a postřehů - v nich je Vaše velká síla. Jinak Vám chci vyjádřit podporu ve sporu s Nohavicou ( Word z něj dělá tvrdošíjně Nohavičku a tak ho také vidím).Na Vašich písních jsem rostl, byly pro mě v dávných dobách morální vzpruhou a jsou dodnes.
Zdraví Vás Radomír Grill, Zábřeh