|
5. ledna 2003
KANDIDÁT NA PREZIDENTA
Asi před dvěma měsíci si mě naléhavě předvolal Jiří Hrdina do své stranické základny v Balbínově poetické hospůdce. Jiří Hrdina je neodvolatelný a doživotní Geniální Guvernér oficiálně zaregistrované Balbínovy poetické strany. Tato strana má podle svých stanov pouze pět stejně neodvolatelných členů. Já mezi ně nepatřím.
Když jsem přišel, bylo už po půlnoci. Guvernér vyhnal zbylé hosty, vypnul muziku a spustil vychytrale zpod své buřinky:
„Profesorovi se chce na Hrad. ODS prosadí přímou volbu.”
„No a co? Profesor chtěl na Hrad už před pěti lety. O tom byla opoziční smlouva. Říkal mi to tehdy jeden ministr. Doufali, že Havel nedožije.”
„Jenže Becherovka chce teď na Hrad taky, takže Profesor nemá šanci v parlamentu. Proto prosadí přímou volbu.”
„A kvůli tomu mě taháš z baráku?” zeptal jsem se otráveně a rozhlédl se po beznadějně prázdné hospodě. „A proč jsi vlastně ty lidi vyhazoval?”
„Protože teď máme šanci i my” řekl Hrdina vítězně svým silným teatrálním hlasem.
„Kdo my?”
„Vlastně ty. To musíme zapít” a sápal se po flašce slivovice, kterou měl za barem.
„Víš, že slibovici nesnáším, načepuj mi pivo.”
„V této chvíli si musíš dát se mnou náš národní nápoj, protože za nás budeš kandidovat na prezidenta. A v přímé volbě máš šanci větší než všichni ostatní” a nalil do dvou stříbrných pohárků.
„Já?” řekl jsem pobaveně. „Tak to se na to s tebou napiju, ale se mnou nepočítejte. Stačí, že jste mě zatáhli do těch parlamentních voleb. Podruhé už do politiky nelezu.”
„A kdo jinej než ty? To chceš nechat Hrad těm zkorumpovanejm a nafoukanejm břídilům?”
„To myslíš vážně?” řekl jsem a polil mě pocit trapnosti. Jako zpěvák musím někdy vytrpět nemístné vychvalování, ale od kamarádů tomu nerozumím.
„A kdo tedy jinej než ty, no řekni! To to chceš nechat Profesorovi, Becherovce nebo tomu komunistovi Burešovi?”
Touhle, vlastně strašně vážnou otázkou mě Hrdina tak zblbnul, že jsem začal opakovat argumenty, které říkal Havel začátkem prosince 1989 v sálečku Aurory, když ho tehdejší OF revolucionáři přesvědčovali, že on se má stát prezidentem. Havel tehdy vysvětlil zcela jasně, proč umělec a humanista se nemá stát politikem, a hlavně ne politickým reprezentantem státu. Že zničí sebe i tu funkci. Pak vstal Jiří Černý a navrhl Hanzelku. Je zcestovalý a umí jazyky. Pak padlo ještě mnoho všelijakých jmen.
Seděli jsme v té tehdejší divné dějinné době v dolů se svažujících řadách malého podzemního divadélka a byli jsme tím pádem k sobě zády. Na jevišti nikdo nebyl. Havel seděl stranou na rantlu, který běžel podél úzkého schodiště, ze kterého se vstupovalo do řad. Bylo to směšné a zároveň nezvykle vážné, protože ta nahodilá sešlost věděla, že má v tu chvíli moc i odpovědnost rozhodnout o příštím prezidentovi. Vstávali další lidé a navrhovali další jména a pocit té moci rozhodnout se měnil v zoufalství a hádku, protože ta jména nikam nevedla. Takže se zase všichni vrhli na Havla, že on je jediným možným kandidátem. Po druhé vysvětlil velmi zřetelně a logicky, že právě on to není a kolečko jmen začalo znovu. Trvalo to čtyři hodiny.
„Hele, už mě s tím neotravuj a raděj nalej. Já chci chodit po ulici a žít si svůj vlastní život,” říkal jsem už po několikáté Hrdinovi dokola. Znovu nalil.
„Však ti v tom na Hradčanech nebude nikdo bránit,” opáčil, a tak čas plynul a stejně tak slivovice.
Druhý den jsem se probudil téměř až odpoledne, a když jsem si zapnul mobil, měl jsem tam od Hrdiny skřehotavý vzkaz: „Blahopřeji ti ke kandidatuře, ať žije náš nový prezident!” Tak jsem mu zavolal a on mi tvrdil, že jsem mu ráno slavnostně slíbil, že kandidovat budu. „Ještě jsi na závěr vznosně prohlásil, že když je to vůle národa, že to tedy bereš.”
„Ale to tehdy v tom Špalíčku řekl Havel,” pověděl jsem udiveně.
„No vidíš to, tvůj předchůdce. Vidíš, jak si rozumíte. Nepřijdeš to oslavit?” Nešel jsem, protože jsem se až do dalšího dne léčil. Pak jsme udělali tiskovou konferenci, kde jsem svou kandidaturu vesele oznámil a Hrdina všem přítomným uvařil buřtguláš.
Žádný z novinářů o tom ovšem nenapsal, ale od toho okamžiku se podezřele přestalo mluvit o přímé volbě. Oznámili jsme to příliš brzy a hlavní konkurent se tím pádem lekl. Tak jsem alespoň slíbil, že napíšu novoroční projev, a skutečně jsme ho i začal:
NOVOROČNÍ PROJEV 2003
Jaroslav Hutka - kandidát na prezidenta České republiky za Balbínovu poetickou stranu
Mým obyvatelům Česka!
První špatná zpráva do Nového roku je, že ještě stále nemáme takový jednoslovný název pro naši zemi, aby se nám líbil. Název Česko je ale korektní a jistě se za několik desetiletí zavede tak, že se bude zdát obvyklý a bude možno k němu i citově přilnout. Dnes nás ale název Česko stále uvádí do rozpaků a mnohým se dokonce i hnusí. Je ovšem zvláštní, že i když na stejném území, ve stejném jazyku a ve stejné identitě existujeme už tisíc let, že jsme ještě nenašli jméno, jak území našeho domova budeme nazývat. Píseň, kterou jsme si vybrali jako národní hymnu, to vyjadřuje nejlépe: Kde domov můj? My to samozřejmě velmi dobře víme, už tisíc let zde žijeme, pouze to neumíme říct. To ovšem vůbec neznamená, že jsme jacísi KDEDOMOVCI, jak nás nazval jeden krajan z Londýna. Když Josef Kajetán Tyl vytvořil svou hymnickou otázku: Kde domov můj? nebylo to proto, že by to nevěděl, naopak. Věděl to velmi dobře, chtěl pouze touto otázkou dát najevo starému Rakousku určitou pohrůžku, aby si to nepletli. Umřel ovšem příliš brzy, takže nám už nestačil sdělit odpověď na svou národní otázku.
Chtěl jsem ještě podotknout že až do devatenáctého století ani Přemyslovci nevěděli, že byli Přemyslovci, a že si až skrze nás dodatečně zvykli, ale nějak mě opustil humor, když jsem si promyslel další špatné zprávy do Nového roku…
Tak jsem psaní nechal a počkal jsem na novoroční projev skutečného prezidenta, ale moc mi to nepomohlo. Projev jsem nepochopil, stejně jako to protivně rudé neonové srdce na bazilice svatého Jiří.
Mezitím jsem se ale společně s Třešňákem dostal do poněkud prekérní situace. 28. října, při oslavě státního svátku na Hradě, byly dohodnuty dvě akce na rozloučení se s Havlovým prezidentováním. Jedna 19. prosince v Rock cafe na Národní, kdy se měli s Havlem loučit kamarádi. Druhá slavnostní v Národním divadle 30. ledna. První organizoval spolužák Joska Skalník a druhou manželka prezidenta. Na obou jsem slíbil účast s písničkou Havlíčku Havle. Třešňák slíbil také něco zazpívat.
Přišla první pozvánka a jeden z účinkujících v Rock cafe byl placený velkoudavač a harmonikář Jimi Čert. Zavolal mi Třešnák:
„Hele, s tím já na jednom pódiu nebudu!”
„Já taky ne,” odpověděl jsem, takže jsme tam nešli.
„A co to Národní, jdeš?” zeptal se kolega písničkář z tamtěch dob.
„Pokud tam nebude ta zombí dvojice,” pokusil jsem se o neohrabaný vtip.
„Jasně. Budem se informovat. Oni tají, kdo má vystupovat.”
Před dvěma dny Třešňák volal znovu:
„Tak Gott s Vondráčkovou tam budou, takže jsem Vaškovi vzkázal, že na něj počkám na Karlovým mostě. A co ty?”
„U nás v baráku otevřeli bezvadnou hospodu, tak tam na tebe zase počkám já, až ti bude na tom mostě moc zima,” odpověděl jsem, a chtěl jsem říct ještě cosi, ale Třešňák to zamáčkl. Takže jdeme zase za pitomce. Což ovšem za posledních třicet let není poprvé.
Zdravím - Jaroslav Hutka
Odesílatel: Martin Bubenik
Datum: 6. ledna 2003, 7:25:11
Vazeny pane Hutko! A uz toho mam dost! Prestante mi, laskave, posilat nevyzadane maily. Budu-li
chtit jit na Vas koncert, najdu si termin a misto na internetu. Rozhodne ale
nehodlam cist Vase radoby moudre uvahy o "bourani Temelina" a jine podobne
hlouposti. Proto jeste jednou prosim - prestante mi posilat maily, ktere
jsem si u Vas nevyzadal ani neobjednal!
Dekuji Martin Bubenik (moji mailovou adresu znate, i kdyz netusim odkud jste
ji ziskal...)
Odesílatel: Jitka Stoklasová
Předmět: sliby - chyby
Datum: 6. ledna 2003, 8:38:57
Ahoj Jardo!
Dala jsem si proti svému zvyku na Silvestra jeden závazek, a to ten, nekašlat - špatně řečeno, najít si čas na kamarády v jakékoliv formě ( fyzicky, písemně...).
Chtěla jsem, než se pracovně rozkoukám v novém roce, napsat NĚKOLIK VĚT těm, co za to stojí, ale než jsem svůj záměr uskutečnila, tak jsi byl rychlejší.
S mým předsevzetím souvisí i bilance, tudíž jsem si musela připomenout, co je to brodit se po kolena v bahně a jakou práci dá uklízet sajrajt jak napovrchu, tak uvnitř...a to tím nemyslím pouze vrcholovou politiku!
Projev prezidenta mohl za to, že byli moji chlapci bez oběda. Na rozdíl od politiků a novinářů jsem stejně jako ty nepochopila, o čem je řeč a jako závěrečná řeč dramatika mě to šíleně rozčílilo, tudíž jsem se uklidnila skleničkou červeného a zapomněla na maso na plotně...!
Bolavé místo - nový prezident.Máš šanci! My, co tě zvolíme, půjdeme k volbám v jednom šiku, u uren nám ale budou překážet ti s třešněma a pak už tam nebude nikdo! Vesničani a jejich politická nálada jsou na bodě mrazu.
Co se dokáže v Praze upéct, tak to bude dalších několik let vesnice přežvykovat!!!!!
Přeji ti hezký rok. Jitka
Odesílatel: Karel Koutský
Datum: 6. ledna 2003, 10:13:00
Mily Jaroslave,/snad Ti nebude vadit, ze pouzivam tykani/,videli
jsme se jiz nekolikrat poprve v Madarsku kde jsi mi daval prave
vydany Pozar v bazaru a ja Te nechal pozdravovat od sveho pritele
P. Lutky. To jsem Ti myslim uz psal. Take jsme se videli na
koncerte pro Chartu a pak nekolikrat na ulici. Tim Te nechci
zdrzovat, mozna si me nemuzes vybavit.
Procitaje Tve web stranky jsem se rozhodl, ze Ti napisi a hlavne
podekuji za vse co jsi pro tento, kolikrat nevdecny nared udelal.
A bylo toho mnoho Vzdyt ja Tvoji hubu sleduji jiz 23 let/ nyni je
mi 38 let/ a vzdy jsem vni nachazel mnoho inspirace, odvahy a
skutecneho vlastenectvi. Tve texty bylz pro mne a me pratele
opravdovou vzpruhou v dobach totality, kdy jsme Tve pisne, ktere
byly snad 1000 krat prekopirovane, poslouchaly z kotoucoveho
magnetofonu. A jakou jsem mel radost, kdyz mi Petr Lutka nahral
desky, ktere jsi vydal v exilu. Casto pises o atmosfere, ktera
vladla v 89 na Letne. Ija to tam intenzivne prozival. V momente
kdy H. Zagorova rekla: A vite kdo k nam jako prvni prjel z exilu.
Jaroslav Hutka se mi do oci vehnaly slzy dojeti. Rozhodne nechci,
aby to znelo pateticky, ale v momente, behem par vterin mnou
projelo mrazeni po celem tele a ja si uvedomil co jsem diky Tobe
mohl leta prozivat. A sice. Touhu po lepsim, smysluplnejsim a
hlubsim zivote, touhu po spravedlnosti, touhu po svobode a Lasce,
touhu po Poznani a neznosti. Tak se mi vzdy jevily a jevi i dnes
po mnoha letech Tve pisne, ktere se nektere snazim hrat na
kytaru. Kdyz jsem pred revoluci u Petra Uhla podepisoval Chartu
77 jiz davno jsem vedel s jakymi mimoradnymi lidmi kulturniho,
umeleckeho a duchovniho zivota jsem v jedne parte. A tak jsem
vedel, ze tam jses se mnou i Ty a Tvuj jedinecny prinos pro tento
stat. Chtel bych Ti a Tve rodine poprat do noveho roku mnoho
zdravi a tvurciho elanu do skladani novych pisni a zadne
pochybnosti o jejich smyslu. Zdravi a preje vse dobre Karel Koutsky
P.S. Ve chvili co jsi zpival na Letne se mi narodil syn.
P.P.S. Jemi jasne, ze podobnych dopisu dostavas mnoho, proto Ti
dekuji zda jsi tento docetl az do konce.
Odesílatel: Cermak Petr
Datum: 6. ledna 2003, 10:11:54
Přestaňte mě laskavě bobmardovat Vašimi maily, nestojím o ně!!! Dík
Odesílatel: Bara Kasparova
Datum: 6. ledna 2003, 11:03:34
Jardo, Ty mě vždycky spolehlivě rozchechtáš.
Moc pěkný,
Dodatečně Ti přeju hezkej rok i Tvému harému.
Bára a psice Arka
PS: a bacha na myši...........viz příloha........
upoutávky na Tvoje hraní budu pochopitelně posílat i tento rok po svejch
známejch, je jich okolo 500 lidiček milejch.......pac a pusu
Odesílatel: Milan Daniel
Předmět: kandidát na prezidenta
Datum: 6. ledna 2003, 11:24:35
No - moc se mi to líbí. Navrhnu Patočkovi, aby to dal v příštím čísle na
třetí stranu jako fejeton, ale zkrácené o ten novoroční projev - jednak
ten je už o něčem trochu jiném a jednak je to s ním moc dlouhé. Měl by
tam být materiál o Pithartovi, resp. rozhovor s ním. Doufám, že ti to
nevadí.
Dej mi vědět, zda mi to můžeš zablokovat do zítřka, budu tě informovat,
zda to Literárky vezmou. Zdraví md
Odesílatel: Ing. Petr Falek
Datum: 6. ledna 2003, 11:59:41
Vážený pane presidente.
S potěšením jsem přijal tuto informaci. Doufám, že nás nezklamete.
Taky jsem se v průběhu těch posledních 13 let pokoušel zasahovat občas do politiky - jen té místní. Zkušenosti mám ale špatné. Došel jsem k názoru, že je třeba zasahovat, ale tak, aby o tom nikdo nic moc nevěděl. Tedy navrhovat, vymýšlet, organizovat, ale pak klidně nechat slíznout smetanu jiným. Důležité aby se to udělalo, méně důležité komu to přičtou. Jakmile se člověk soustředí na to, aby lidi věděli, že jsem to vymyslel já, stane se z toho priorita a nakonec jde všechno do háje. Taky to má výhodu, že když se to nepovede, není to na Vás. Pravda je, že se to asi nedá takhle dělat dlouho, ale mám pocit, že se aspoň něco udělá a o to by vlastně mělo jít. Současné politické kreatury v drtivé většině už jenom křepčí roztodivné tance. Je nutné jim občas změnit rytmus.
Ale jako budoucí hlava národa mi slibte, že v úvodním projevu zdůrazníte, že nebudete komunikovat s komunisty - alespoň na té úrovni, jak to praktikoval Váš předchůdce.
Mějte se dobře. Petr Falek s rodinou.
P.S. Těšíme se, až se nad Hradem ponese Váš smích.
Odesílatel: XXX
Datum: 6. ledna 2003, 12:44:24
Váený pane Hutko!
Už jednou jsem Vás prosil a Vy jste mi odpověděl, že to akceptujete, že mi nebudete zasílat své
e-maily. Je mi líto, ale Vaše texty jsou suterén. Označovat Miloše Zemana za Becherovku je
opravdu moc trapné. Jestlipak víte, že jenom za jeden rok jeho vlády přišlo do Čech více cizího
kapitálu, než za celou Klausovu éru? Ti lidé, kteří jsou v nových fabrikách zaměstnaní, pak
možná přijdou na Vaše koncerty. Jinak by si to asi nemohli dovolit. Zpíváte opravdu pěkně, ať se
Vám daří! XXX
Odesílatel: Dr. Helena Kanyar
Datum: 6. ledna 2003, 12:47:12
Mily pane Hutko, diky za vtipne radky k Novemu roku! Skoda, ze jste Havlovi
nezazpival. Asi jste prece meli s Tresnakem vedle tech socialistickejch
mrtvolaku vystoupit, coby protivaha. Jako druha strana kulturni reality. Ne
dle hesla: Mejme se vsichni radi, lec: Jsme tu taky. Nemam Vam co radit,
ale koneckoncu to prospeje zasejc jim, kdyz je pri jejich slavikovani
nevyrusujete. Ze byste si pokazili charakter, nepripada v uvahu. Vzdyt jste
tam mohli i zavtipkovat. Skoda. Zena za pultem mela 46,18%(?) sledovanosti
o jinych sajrajtech nemluve. Takze je na Vas protipusobit, jako jste to
koneckoncu vzdycky delali. Prokristadocista, pane Hutko, vzdyt je to
strasidelny: komousi v rozbehu, truchlohra kolem prezidentsky volby o
ostatnim radsi nemluvit. Tady je taky vselicos navrch huj, vespod fuj,
takze se prihlizet neda. Jestli vyjde univerzitni projekt o angazma ca 40ti
mistnich mladiku a mladic ve Francii ve sbernejch taborech 1941-1944, kde
zachranili mraky lidi, a za svy dobrovolny a statecny angazma si vyslouzili
po navratu domu dilem tresty, dilem ledove mlceni, tak to bude o.k. Jenomze
zatim to vypada, ze to chteji pohlavari v Bernu opet zakopat do autu, i
kdyz je to v BS povoleny. (Nedavno se slavnostne rehabilitovali Spanelaci,
ktery sedeli za odmenu v lapacich. Jakoz i komisar Grüninger v St. Gallenu,
kterej zachranil stovky Zidu a seredne to vodnes. Neutralita byla vazna
vec.) Takze, jestli to vyjde, budu na mrtvici z prace a sarvatek s Bernem.
A kdyz ne, budu hledat jinou cestu, jak to ventilovat. Jednou jsem to uz v
ramci vejstavy Svycarsko a cizinci (98) udelala, ale ted by to chtelo
spravne rozskrtnout, dokud jsou posledni pametnici na zivu. Omlouvam se, to
jen abyste si nemyslel, ze si teoreticky kecam do lebedy. Prakticky taky.
Kdyz uz mam to stesti, ze ziju v demokratickym state. Posttotalitni mysleni
je tezkej balvan. Demokratickej konzervatismus a pokrytectvi vypadaji
neprustrelne. V nekterejch pripadech ne tak uplne. Zdravi Vas srdecne a do
Noveho roku preje zdravi, silu, Vase HB. PeS: Opet error v 1. internetovej
adrese, uz jsem to vytiskla se znackama, nema problema.
Odesílatel: sarah
Předmět: Jediná mozná kandidatura
Datum: 6. ledna 2003, 12:24:54
Dobré ráno, milý Hutko !
Přiznám, že zpočátku jsem na Tvůj nový mail hleděla jaksi skepticky, /
lednové koncerty mi jsou na prd, v Praze nebudu/,
ale jak jsem se začetla, rozhostil se na mé opuchlé a spánkem pomačkané
tváři úsměv.
I já si lámu hlavu s novým prezidentem, a názory veřejně činných Čechů mě
děsí. A děsí mě i názory Čechů neveřejných, do hospod a po ulicích chodících
a na Klause mocně nadávajících. Řekla bych, kdo nezhřešil, ať hodí kamenem,
ale nemohu soudit, už třináct let žiju ve Francii, naposledy jsem dělala
politiku za Sametové revoluce, a nevzpomínám si, že by si tehdy někdo
dovolil vzít šutrák do ruky...
...Jako kandidáta Tě ale podporovat nebudu, v tom se na mě můžeš
spolehnout. Raděj Tě uvidím u Černýho vola s kytarou,
než na Hradě s kravatou. Dalibor si sice mohl ve své věži vrzat na housle,
ale do kanceláře prezidenta by Tě asi s kytarou nepustili. A pak ty vousy...
Ne, že by ti neslušely, ale to by určitě neprošlo ani evropskou unií. Není
to společensky ani politicky korektní. Jedinej prezident s plnovousem byl
Fidel Castro a to, zdá se, není ten nejlepší příklad.
Pak mě ještě napadá JasirArafat / píšu to schválně špatně, kvůli tajný
policii/, ale to je snad jako příklad v současné době ještě hrůznější. Tvé
kamarády kandidáty neznám, tudíž soudím, že nemohou být kredibilní, kdyby
totiž něco velkého učinili, jistě by se to hned rozkřiklo a doneslo i sem.
Je mi líto, že se volbou prezidenta tak trápíte, že vám to bere klid, nedá
vám to spát a vy si pak musíte ničit zdraví slivovicí. Chápu ale, že staré
prohnilé struktury se musí odstranit.
Mám pro Tebe tedy, milý Hutko, vysvobozující, jedinečný a geniální
návrh :
NA PREZIDENTA BUDU KANDIDOVAT JÁ ! Má to hned několik výhod:
1/ Jsem žena.
2/ Žiju venku, tudíž mohu být nadmíru objektivní.
3/ Jsem relativně mladá, tudíž dynamická a flexibilní.
4/ Jsem spisovatelka
5/ Rozvedená, bezdětná.
6/ Narozená ve znamení Panny, mám smysl pro spravdelnost, pořádek,
čistotu a harmonii. /Uvidíte, jak já to na tom Hradě vybílím !/
7/ S ascendentem ve Lvu, mám dar přesvědčit a prosadit.Navíc lev je
český symbol.
8/Pocházím z chudé proletářské ateistické rodiny.
9/ Sama jsem se vypracovala, znám hodnotu peněz, a majíc jich dostatek /pojem relativní/, nejsem zkorumpovatelná.
10/ Momentálně nemám žádné jiné povinnosti a závazky, tudíž se mé nové
funkci mohu věnovat na plný úvazek.
Těch důvodů, bych Ti, milý Hutko, mohla dát ještě spousty, ale čas se
nachýlil a já musím letět na úřad práce...
Pošli to dál, a dej mi vědět, na kdy si mám připravit projev. Díky za
důvěru, vlastenci !
Z Paříže líbá Sarah
P.S. Co se názvu naší sladké země týká, proč neříkat jí jednoduše Bohemia ?
Je to krásné, české, gramaticky i etymologicky správné, vystihuje to
prefektně charakter i duši našeho národa:
Bohémové s loutnami ovíněni pějící v tavernách, Bohémové zasnění s verši
popsanými ubrousky po kapsách,
Bohémové malující revoluční výjevy po zdech Kampy...
Jinak Bohémien znamená cikán, syn větru, tulák, nomád, bezdomovec, což
nechává myslet na naši nechuť k práci a věčnou touhu po migraci a
emigraci...
Odesílatel: Ing. Petr Řezníček
Datum: 6. ledna 2003, 13:58:01
Již 2x jsem Vás žádal jako neúspěšného kandidáta, abyste mi Vaše nabídky
neposílal.
Odesílatel: brozak
Předmět: KANDIDAT nr.1
Datum: 6. ledna 2003, 14:10:23
"A kdo tedy jinej nez ty, no, rekni!
BYL BYCH V NEBI..
d.
vsak trocha POEZIE
nikoho nezabije !
Odesílatel: František Kostlán
Datum: 6. ledna 2003, 16:44:37
Vážený pane kandidáte na prezidenta ČR,
děkuji za nádherné psaní, vlilo mi zase trochu života do žil. A to na nový
rok není právě k zahození. Díky i za to "srdce z neonu", už jsem začínal
mít dojem, že jsem se zbláznil: všichni okolo mě stále opakovali, jak se
jim líbí nebo že proti nic nemají. (Jde nejspíš o přesvědčené Přemyslovce z
19. století.)
Hodně hudební i další invence přeje i letos
František Kostlán
Odesílatel: Skruzny, Vlasta
Datum: 6. ledna 2003, 17:38:09
Mily Jardo, pises pekne,urcite bys byl spravne pokracovani HAvla. Az bude
prima volna, tak poslu svuj hlas.
Otazka ale je jestli bys to opravdu chtel. Co z toho zit na hrade a delat
figurinu...,mas pravdu, kdyz rikas ze chces mit svuj zivot. Alespon ja se na
to tak divam. Jedno je ale fakt, ze ti presidentsti kandidati jsou
katastrofa naroda. Ja se nesnazim divit.., kam to doslo.
Mela jsem tady bratrance VAska Trojana ( vlastne on je kamarad Ivana Havla
a s VAclavem zacinal v te dobe o ktere pises)) a tak mne dal trosku do
obrazu, presto je mne ta politicka situace v CESKU ( tady se to jinak
nerekne) porad ponekud nejasna. Jsem uz moc dlouho venku, holt.
Mej se pekne . JA jsem zase v plnem pracovnim procesu, prestoze je venku
krasne , modra obloha a mne to tady nebavi. Vlasta
PS Dostala jsem z Prahy dve tvoje CD
Odesílatel: ing. Petr Jánský
Datum: 6. ledna 2003, 17:54:49
Jardo já jsem si myslel, že jsme stejná krevní skupina, ale začínám čím dál víc s
tebou nesouhlasit. Stran nového presidenta jsem jednoznačně pro Zemana, je
to bedna, na kterou tady nikdo nemá. Jsem pro něj 2x, protože se mi nelíbí,
jak ten sralbotka Špidla za ním zabouchnul dveře. Zrovna ten, kterýho Zeman
udělal.
Stran Havla bych nešel na jeho rozlučku z daleko závažnějších důvodů, než že
tam vystouopí Gott a Vondráčková. Mimochodem jakkoli oba lezli komunistům do
prdele, zpěváci to byli a jsou vynikající, což jistě jako hudebník snadno
poznáš. Pokud vím neudávali a nijak druhým neškodili, takže ty dva mi fakt
nevadí. Havlovi má za zlý tisíc chyb, kterých se ve funkci dopustil. Od
počátečního kamarádíčkování až po ztrátu osobnosti a soudnosti, když zahlédl
sukni paní Dáši. Srdíčko nad Hradem jen trapně zakončilo tu národní
operetku.
No nic Jardo přeju ti hodně zdraví, což je důležitejší než politika. Na
Jirku Hrdinu moc nedej nebo se uchlastáš. A pozdravuj ode mně krásnou paní
Borkovou, ona se tak nejmenuje, já vím, ale nevím, jak se jmenuje. Už
rodila?
Měj se Petr Jánský
Odesílatel: dudychová
Datum: 6. ledna 2003, 18:28:12
Díky za dopis.
Mockrát díky. Už dlouho jsem nečetla něco tak normálního, jako kandidáta na
presidenta. A je mi smutno. Vzpomínám na koncert v Litomyšli u Černého orla,
na sezení po koncertu u Jardy Kokeše, na to, jak kvůli tomu pak u nás byla
Stb. Tehdy poprvé. A když sledujeme politiku teď, je to normalizace jak
vyšitá. Jenže z vůle národa. To jsme opravdu tak blbí? Lezu lidem na nervy,
když připomínám slasti socialismu. Ale myslím, že je nutné to připomínat, a
co nejhlasitěji, vždyť lidé lezou do toho chomoutu zase, znova, dobrovolně,
stačí když někdo slíbí, že někomu něco dá - z jeho vlastního.
Nebudu už otravovat. Jsem ráda, že jsem se dostala na Vaše stránky, je v
nich síla, díky za ni.
Marie Dudychová
Odesílatel: Jesenský Jarek
Datum: 6. ledna 2003, 18:42:12
Zdravim Vas,
opet jste mne donutil reagovat, coz je koneckoncu dobre :-)
Jsem po temer kazdem e-mailu od Vas rozpolcen, neboť s kritickou casti
vzdy souhlasim a pri historickych odbockach rad vzpominam na prijemne
udalosti z dob predrevolucnich. Na druhou stranu jsem odpurcen bezcilneho
kritizovani, vyrvavani v ulicich, rozbijeni vyloh a podobne. Proto nemam rad
ty, co jen vysedavaji po hospodach a kritizuji, aniz by cimkoliv
konstruktivnim prispeli ke zlepseni situace (sli volit, sami kandidovali a
pod.). Jelikoz se mi dnes i Vase e-maily nesou v tomto duchu, ptam se i sam
sebe na ulohu umelce Vaseho kalibru v dejinach. Zrejme to ma byt jen zdrava
provokace, probouzeni lidi usnuvsich pod jhem jakohokoliv "ismu", ale reseni
si uz musime najit sami.
Faktem je, ze nikdo ze mnou obdivovanych pisnickaru nikdy pred revoluci
(pokud vim) nenabizel konkretni reseni, ale presto verim, ze jste pro mnohe
z nas znamenali velkou vzpruhu a motivaci bojovat proti bolsevikovi. Takze
urcite mate pravo kritizovat byt bez jakehokoliv naznaku reseni i dnes,
vcetne vyuziti e-mailu misto napr. Svobodne Evropy :-) Jen jaksi nevidim tu
reakci ze strany nas posluchacu, tudiz nas asi masirujete moc jemne :-),
nebo bohuzel zbytecne (coz jste si mohli rikat uz i ta desetileti v exilu a
presto jste nastesti vytrvali).
Co se tyce prezidenta: opravdu nechapu, jak nekdo muze chtit na post
reprezentanta Ceska (myslim ze k nicemu jinemu uz dnes ta funkce prezidenta
neslouzi) dosadit hulvata a opilce Zemana, nebo arogantniho a nafoukaneho
stranickeho Klause, ktery toho dle meho nazoru dokazal v tezkych
porevolucnich dobach hodne, jen neumel vcas odejit a prenechat misto tem, co
by zabranili chybam, ktere za Klause vznikaly (a byly by i za jineho
"vudce", co si budeme namlouvat). Takze pro mne osobne zbyl jen pry
"komunista" Bures, ktery mi ac jsem zarytym odpurcem komunistu v nicem
nevadi a nevim na nej nic spatneho, co by jej z funkce prezidenta predem
shazovalo. Kdyz nebude tak bezhlave rozdavat milosti jako Havel (ktery jinak
podle mne svou ulohu splnil se cti), tak verim, ze by nam ostudu neudelal.
Co Vy na to?
Hodne krasnych dni Vam preje Jarek Jesensky, Olomouc
Odesílatel: Richterová Jaroslava Mgr.
Datum: 6. ledna 2003, 19:28:57
- Jmenovče! - gratuluju ke kandidatuře!! :-))
To je zajímavé, si prožít takovéto pocity, co?
vnáší to do člověka mj. schizofrenní" stavy, co ž? :-),,
Tak nevim, jestli v tý "slibovici" je překlep ? vědomý či nevědomý.
Název Česko jsem zrovna nedávno začala v mysli přijímat jako možný.
Stejně jako je dobré se pořád dotazovat "kdo jsem?" - a soustřeďovat se při
tom do svého duchovního srdce - mohlo by být i něco užitečného na opakovaném
sebedotazování "Kde domov můj?" .........(schválně,:-) co s objeví..?.:-).).
Byla by prča :-)).kdyby "lid" dal přednost "Becherovce" před "profesorem"
"jít za pitomce", řekla bych, až tak nevadí - horší je si pošramotit svou
dušičku (svědomí.....)
Odesílatel: John Pear
Předmět: cervená hruska
Datum: 7. ledna 2003, 18:24:08
Milý Jaroslave,
dekuji za dopis a omlouvám se za odmlku! Mám totiž (nekterým mým známým tak trochu nepríjemný) zvyk, že vše ponechávám až na tu správnou chvíli - a cas se práve navršil!
Je kolem tretí ráno a to je pro mne ta správná doba kdy funguji. Navíc mne práve prestala bolet hlava, což mne trápilo již od vcerejška. Musel jsem asi sníst neco, co nebylo práve košer.
Kolem mne behají ješterky (skinks) a chytají zlé pavouky, a v kuchyni mi sedí nad lednicí další, typu gecko, která je zvlášte pricinlivá, i když tak trochu alkoholik: líže mi totiž kohoutek u krabice s portským a pak na mne nebojácne pulí oci. Vypadá následovne:
Mám Te pozdravovat od Dr.Olivera Fialy, který pro Tebe v dubnu 1988 organizoval "SETKÁNÍ S JAROSLAVEM HUTKOU" na sydneyské Universite NSW, kde prednášel drama a propujcoval tamnejší jevište poradum SVU. Sám jsem tam mel nekolik vystoupení a delal pár režií. Oliverovi je dnes již 80, ale vypadá lépe, než já v 60ti! Žije na pul cesty mezi Sydney a Canberra a já u neho momentálne zajištuji neco z jeho archívu pro Jirího Gruntoráda. Vytáhl na mne minule sbírku básní, které psal jako mladík v Brne. Nekolik z nich bylo tehdy místne publikováno, ostatní až dodnes prý nikdo nevidel. Narecitoval mi jich pár na minidisk, a v jeho podání znely úžasne melodicky a zajímave. Napadlo mne pritom, že kdyby se ponechaly v jeho podání a nekdo, jako treba mnou obdivovaný a všestranný skladatel Vladimír Franz k nim dopsal hudbu, obnovila by se tak opet po dlouhé dobe polozapomenutá forma ceského melodrama a mohlo by to mít úspech. Budu pokracovat ve fantazírování...
Jednou bych se hrozne rád s Tebou nekde na chvíli posadil a prodiskutoval naše osobní názory na hudbu. Hudba, muzika, a zvuky vubec, mne totiž zamestnávají ze všeho nejvíce. Hlavne informace o nich! Casto zde sedím hodiny v témer naprostém tichu - nepocítaje v to hlasy ptáku ze zahrady a hucení pocítace, - a o hudbe si ctu. Vetšinou mi to postacuje... Nerozumel bych si ale s takovým Jardou Kovaríckem, kterého urcite také znáš, a který si mi onehdá stežoval na hlucnou hudbu v dnešním svete. Sám zde ale vydal pár cédécek ambientního paskvilu, což považuji za absolutní hudební terorismus. Ríkám tomu "plinky-plonky muzika"! Presné to ale není, protože s muzikou to má pramálo co spolecného. To je ovšem pouze muj názor...
Moc se mi líbil Tvuj projev k národu - dekuji za zaslání! Shodou okolností mi práve dnes došel rozhorcený dopis od mého príbuzného psychiatra, který do toho tak nejak zapadá (dopis):
Shlédl jsem diskusi kandidátu na prezidenta (
Bureš a Pithart ) a jsem zhnusen. Dostal je jeden divák otázkou Jestli jim
nevadí, že byli cleni stejne zlocinné organizace jako NSDAP v Nemecku a
jestli z toho nevyvodí dusledky jako pri denacifikaci. Byli uražení, co si
to dovolil a zacali se trapne vymlouvat, jako že nedelali nic špatného, a
tak. Podle mne jestli jsem clenem organizace, která má ve svém programu
potírání svobody a individuality cloveka, tak s ní musím asi souhlasit a
tedy se na tom nejak podílím, minimálne pasivním souhlasem, ne ? Taky
nepochopili, že by se s komunisty nemelo spolupracovat. Spolupracovat
hodlají, což je rozširující se zvyk napríc celou politickou scénou. Místo
aby se nechali dožít v izolaci ( nezakazovat, na to mají právo se sdružovat
- ale nepodporovat je ), ta k sni každý zacíná pocítat, což samé urcite
blaží. proste jim stacilo jen pockat a do chomoutu jim vlezeme sami. Ale
zpet - oba kandidáti, zvl. budeš za socdem se predháneli v populismu.
Naprosto detinské bylo prohlášení Bureše, že by se jako prezident více
venoval obycejným lidem. To asi jako že by jako spravedlivý král z pohádek
chodil mezi lid se svým katem ? Proste je to nechutné a ješte budeme
prstíckem hrabat po Havlovi.
S Tvojí kandidaturou by to ale opravdu nebyl špatný nápad - já bych Te volil!! Jste s Havlem na stejné myšlenkové vlne, stejne jako on i Ty jsi pevne zakorenen v kulturním povedomí národa (to zní krásne, že...), a v neposlední rade obe Vaše jména mají pet písmen a zacínají na H!
Ovšem je treba podotknout, že jsem tu ješte já, také zacínající na H (Hruška), nadto Václav, a navrch všeho jsi v r.1976 o mne nazpíval písen "Cervená hruška", a jak musíš uznat, ta by se vyjímala nad Hradem daleko lépe, než to srdce! Navíc mám tu výhodu, že nevím nic o politice, zato však znám dost nevšedních anglických výrazu na to, abych jimi kupríkladu dovedl poslat Führera Bushe tam, kam patrí! Cesko bych prejmenoval na Bohemia,
veškeré politické strany bych zrušil, a takto ušetrené miliardy bych dal univerzitám a na podporu kulturního dení. Byli bychom politicky neutrální kulturní oázou sveta a Mekkou turistu!
PEAR FOR PRESIDENT
Jaroslave, pokud jsi se prokousal až sem, preji Ti všechno nejlepší v nastávajícím roce, který vypadá na jeden z nejdelších za dlouhou dobu. A ríkej mi Václave! John W.Pear je pouze mé australské oznacení... - Soudruh Dostál, který se tak trochu zajímá o presun mého studia a mých archívu k Vám, se neozývá na muj dopis, a navíc mám dojem, že já osobne ho už vubec nezajímám, což je oboustranné. A protože jsem získal v Plzni na 31.1. zastoupení ve veci jednání o mém dedictví po mamince, nebudu si muset vypujcovat peníze na letenku, protože k Vám nepoletím! Snad nekdy pozdeji...
Srdecný pozdrav Tobe i Tvé rodine!
Odesílatel: Jan Krůta
Datum: 7. ledna 2003, 8:48:11
Ahoj Jardo,
je milý vědět, že Tě mám po tolika letech zase jedno kliknutí daleko. Ale
nějakej virus-pitomec asi mezi námi na drátě někde sedí a žere naše
písmenka. Když jsem si pod Tvým moc hezkým fejetonkem přečetl, co Ti ode mne
došlo, nestačil jsem se divit (chyby, vynechávky...). Ale je to možná docela
hodný zvíře, a když žere jen písmenka a zatím ne nás, tak ho nechcme žít.
Před několika lety (čtyřmi) mi zemřela dvaačtyřicetiletá žena a zůstal jsem
sám s tehdy pětiletým synkem. Takže jsem musel úplně změnit život a přestal
jsem prakticky po večerech vycházet. Tím jsem ztratil kontakt s živou
muzikou a dodnes jsem myslel, že žiješ někde v lesích (kdysi jsem to snad
někde četl). A ejhle! Jarda je Pražák!
Mám na Tebe, hochu, moc hezký vzpomínky. Myslím na ty festivaly strašně
dávno (prvně jsem Tě viděl snad někdy v 72. v Českém Krumlově, stejně jako
Vlastu Třešňáka). Tvoje písničky jsem učil děti na všech možných táborech v
lesích nebo na akcích Zpívání jen tak, které jsem pořádal dlouhá léta pro
rodiče a děti z celé republiky. Po zakládání Bontonu jsem tam asi tři roky
dělal ředitele, (vlastně jestli se nepletu, taky jsi zpíval na úplně první
po revoluci natočené desce Folkové Vánoce, kterou jsem za divokých podmínek
tenkrát produkoval, bylo to hned začátkem prosince 89, pak Tankový prapor,
kdy jsem musel dát do zástavy dům mých rodičů...) ale pak tam vtrhla
hromada mladých nadějných Američanů, začali dovážet erotické videokazety,
kupovat služební volva a služební řidiče a já se nestačil divit. Tak jsem
šel domů a založil nakladatelství a agenturu Arcadia Art Agency a po smrti
ženy jsem se vrátil i k předrevolučnímu zaměstnání a převzal jsem po své
ženě opět šéfování dětského časopisu Sluníčko. Byla to moc hezká práce - ale
loni koupil nakladatelství a vydavatelství Mladá fronta od státu za směšnou
cenu osmadvacetiletý, opět perspektivní, obchodník s nemovitostmi a začal
dětské časopisy tunelovat takovým způsobem, že jsem zase prostě odešel domů.
Podstatné je, že člověk má kam odejít.
Jak žiješ Ty?
Honza |
Ahoj Honzo, píšeš mi příběh jako z moravské balady. Mám teď také malé
děti a chodí takové ty myšlenky, co by se stalo, kdybychom na ně
nebyli se ženou oba dva. Situace strašná a zároveň očisťující. Ty
moravské balady nepadly z nebe, za nimi stojí tvrdost osudu, rozdíl
mezi tehdy a dnes je, že se tehdy zpívaly, že se na to myslelo, že se
o uvědomovalo. Dnes všechny ty stíny přesvětlujeme oslňujícím světlem
nezájmu. Prostě je člověk z kola ven...
Na ty Bontonské léta, jak píšeš, si nepamatuji, Pallas mě
tehdy naverboval úplně blbě do podnikání Šafránu, byl z toho strašný
prodělelk a ještě mám asi dvacet tisíc desek z té doby. Ale vydavatelé
vymřeli a vymizeli a tak jsem dnes spokojen se svým Samopalem, jsem
svobodný a uživím se tím, i když většinu života te´d marním
hokynařením, ale stále se zvětšující příboj složenek zatím zvládám.
Taky hraju a nějak se snažím vymyslet, kdy si taky udělám ten prázdný
čas na psaní nových písniček. Sluníčko - musím se zeptat dětí, jestli
to ještě je, nějak jsemto poslední dobou po bytě neviděl, ale je fakt,
že té mladší "už" je sedm a minulý týden si za dobré chování vymohla
černý přeliv na vlasy. Tak tě na vzdálenost jednoho kliknutí zdravím -
Jarda Hutka
Odesílatel: Jan Krůta
Datum: 8. ledna 2003, 9:41:08
Ahoj Jardo, teprve teď se vysvětlilo, jak se ke mně Tvůj mailík vlastně dostal. Mluvil
jsem s velkým synem Honzou, který dělá sporťáka v Právu, a který dostává už
nějaký čas Tvoji (Vaši) poštu a moc si libuje. Tvůj Novoroční fejeton mi
přeposlal, abych si taky užil. Jenomže jak jsme oba stejného jména, vůbec mi
to nedošlo, že máte v adresáři jeho a ne mne. Z toho vzešly mé dopisy
Tobě... Nicméně jsem rád, že k tomu došlo! Doufám, že jsi mé citové výlevy
přežil bez újmy na zdraví a přeji Ti hodně času na nové písničky!!!
Honza
Odesílatel: ing. Jan Weber
Datum: 7. ledna 2003, 11:23:24
Děkuji za skvělou zprávu o Vaší kandidatuře na prezidenta.
Zdá se, že také BPS počítá s přímou volbou prezidenta a tak čeká až jí
některé parlamentní strany prosadí - ostatně nic jiného nám nezbývá. Mohu
slíbit, že pokud se tak stane udělám vše v rámci volební kampaně, abyste
zvítězil...
Jinak si ale myslím, že přes obrat v názoru ODS na přímou volbu opravdu by
mohla tato být jedinou cestou jak mít na hradě člověka, který má podporu
celé ČR - tedy voličů. Kecy o tom, že národ lze zmanipulovat neberu,
manipulován je u každých svobodných voleb a právě z nich vychází ti, kteří
nás pak vedou - a měli by volit prezidenta .
Povídání o tom, že Profesor, nebo Becherovka chtějí na hrad považuji za
bezpředmětné. V přímé volbě může uspět úplně někdo jiný - zatím "neznámý" .
Nemusí to být nikdo z pražského intelektuálního-totálně uzavřeného světa,
nikdo koho preferuje ČT, neho jakási lóže...
Opakuji, co jsem již napsal - také mě velice zklamal Klaus , pravicově -
liberální subjekty, politici.Současně ale zcela jasně vidím, že ČSSD je
stále více chráněna, sama má téměř neomezenou moc, kterou totálně zneužívá -
kradou jak straky ( ODS byla svátá !! ), zadlužují, lžou a nikde nic - a to
včetně Havla !!!
Je to socialista, který nemá rád silné osobnosti, který důsledně chrání
komunisty - není tím za koho se vydává - touží po moci jako nikdo jiný !!!
V čem se liší od Profesora, nebo Becherovky?
Měl jsem ho rád a vážil jsem si ho .... Teď jsem rád, že končí !
Jsem zvědav, jestli národu ukáže cestu, jak z tohoto marasmu ven, nebo
odjede na "hrádeček" do Portugalska....
Hodně úspěchů a zdraví v r. 2003 Vám přeje. Jan Weber.
|
Milý pane Weber,
díky za milý dopis, se kterým ladím. Napřed mě
napadlo, že snad kromě té počáteční důvěry v Klause, ale když jsem se
nad tím vzpomínavě zamyslel, tak jsem měl na začátku, snad jen pár
měsíců, ale možná celý devadesátý rok pocit, že je správný muž na
správném místě. Pak mi to nějak došlo, nespíš díky emigraci, ale byl
jsem v té době docela zoufale sám se svou kritikou...ale je to už
dávno a dnes je to fuk. Také doufám ve "slovenské" řešení, že parlament
bude volit tak dlouho, že nakonec dojde na přímou volbu. Ovšem česští
politici jsou víc hokynáři než politici, takže mám také své obavy, že
si privilegium "zástupné" demokracie nebudou chtít solidárně vzít.
Uvidíme. Zdravím - Jaroslav Hutka
Datum: 8. ledna 2003, 9:04:38
Vážený pane Hutka,
děkuji za odpověď. Skoro jsem nevěřil, že nějaká bude, neboť některé mé
názory byly trochu ostřeji napsané. Moc díky !
Nechci zdržovat, ale rád bych navázal na mou dřívější myšlenku, která
hovořila o tom, že by bylo nesmírně důležité, aby tady - v ČR - existovala
jakási aktivita, která by lidem ukazovala cestu ke skutečné demokracii,
svobodě ale také k angažovanosti. Nemusela by nutně napadat individuální
politiky, nebo strany, ale ukazovat, jak ne a kudy teda ano, příklady z
venku.
Měl jsem možnost poznat systémy v Británii, Holansku, USA atd. - já snad
vím, ale kolik lidí neví a kolik lidí sází na to, že nevíme !
Měl jsem na mysli jakousi nadaci - VIZI XXXX - která by nám pomohla lidi
ovlivňovat s célem je osvobodit !
Podívejte na projekty F. Feniče, M. Prokopa poslední velice slušný počin
ČT - Ztracená duše národa ...
Může-li vláda vyhazovat stovky miliónů za nové byrokraty a převědčování o
nutnosti vstupu do EU, o kterém snad nikdo neváhá, jen k té urně nepůjde,
pak proč nezačít s náročnou, ale nesmírně užitečnější, pokud možno lidovou
osvětou - co je to svoboda, jak k ní dospět, jak v ní žít.
Tomu by se měl Havel věnovat - tím by se vrátil k Chartě - 2003 !!!
Ještě jednou děkuji za váš čas. S úctou, Jan Weber
Odesílatel: ing. Petr Jánský
Datum: 7. ledna 2003, 18:59:15
Jardo já jsem toho názoru, že takovu smečku jako je ČSSD a vůbec politickou
scénu týhle země může kočírovat jen hulvát.
Politika je svinstvo, co si budem povídat.
Zdravím Petr
Odesílatel: Marcel Šedivý
Předmět: doplneni ke vcerejsku
Datum: 7. ledna 2003, 19:18:29
7 ledna doplnuji:
Nerad bych, aby to vyznelo(predchozi dopis), ze co emigrant = dobra duse. Staci se podivat
na mnohe ty Mnichovany. Kolaborantu, ci aktivistu jak si rikali za "protektoratu", jsou
plne "ceske noviny". Delaji stejnou chybu jako Vy, nebot nastavuji Cechum
zrdcadlo, v nemz se odrazeji i tvare jejich vrahu. No, co cekat ve state,
ktery TAM zastupuje jisty Grusa, ktery se STYDI za to, ze je Cech.
A k tem prezidentum,...Klaus je spatna volba, vsak mnohem lepsi
nez Zeman. Normalizacni Bures..brrrrrrrr..no a tatka Pithart, proboha! Vcera
jsem cetl v Pravu, ze by komunikoval i s komunisty. No zadny div, vzdyt on
se jako prvni objevil v Sudetoněmeckém domě. Mezi kmenem (jak se sami radi nazyvaji), ktery dlouha
desetileti zpochybnuje statnost Cesko(slovenska). Ja vim, ted si Peta
uvedomil geopoliticke souvisloti a napsal mimojine srdceryvnou predmluvu ke
knize "Videl jsem ukrizovani". Pry jsme nemohli bojovat....cha, nemohli,
toliko krasne receno, vidte? To bude dobry vrchni velitel ozbrojenych slozek. Jake dalsi krize lete 38., 48., ci 68. jeste zazijeme, s takovym prezidentem? No koneckoncu, kolik bylo takovych zemi jako
Ceskoslovensko v roce 38? Snad ani ten Izrael neni vhodne
prirovnani. PROTI VSEM, at se mily Otto trebas pokaka.
Jelikoz Vy, stejne jako mnozi politici, na kritiku nereagujete, povazuji nas
"dialog" za ukonceny.
s pozdravem M.Sedivy
Odesílatel: Tomáš Sýkora
Datum: 7. ledna 2003, 20:45:40
Clanek kandidat na prezidenta je opravdu super. Preji hodne zdravi a stesti v novem roce 2003.
Tomas Sykora, Olomouc
Odesílatel: Ludmila Lamacova
Předmět: Novoroční pozdrav
Datum: 7. ledna 2003, 21:55:46
Milý Jaroslave,
jako budoucímu prezidentovi Ti(=Jim) uctivě přeji dobrý zbytek roku
2003. Udatně jsi na sebe vzal úkol nelehký, avšak bohulibý: Budeme se
i nadále scházet 28.října ve Španělském sále. To je alespoń na jedno
volební období povzbudivá zpráva. Nezapomeň, že se budeš muset naučit
taky modlit, ale od toho máš Vaška biskupa.
Chápu, že na koncertě a Čertem jsi být nemohl, mě za účast potrestal
sám Nejvyšší, ještě dnes mám horečku, jak tam kvůli Václavově plíci
větrali. Já však měla co by známá čarodějka pro pana V. důležitý sen,
tak jsem mu ho šla holt sdělit... Pročež taky vím, že nás všechny
pozval nikoliv do ND pro horních 10 000, nýbrž do Slávie naproti, tak
řekni taky Vlastovi, že nemusí mrznout na mostě.
Dík za program, budu-li zdravější, přijdu. Ciao, ninní, Sněhurka
Odesílatel: alexa von Alemann
Předmět: Do noveho roku radostne
Datum: 7. ledna 2003, 5:06:01
Ahoj z Havaje,
Dik za zpravy o kandidature a rozlouceni s pres. Havlem. PO vecerech si
casto ctu v Tresnakove Plonkove sedmicce a jsem pritom vdecna za svuj cesky
puvod. A ted mam jeste vetsi duvod, nebot jsem na Sylvestra dostala od tebe
Pozar v bazaru a Podzim je tady. Toz Jarku, moc se mi to libi a uz jsem
improvizovala, koukam na to v cestine a vypravim to v anglictine Danielovi a
synu Mikulasovi. Oba to nesmirne prozivaji, obzvlast fejeton Prvni ctenar.
Tak me napada, jestli byly tve knihy prelozeny do anglictiny a zda bys je
chtel vydat v americkem nakladatelstvi.
Postou posilam par svych uvah z emigrace, povidku, basnicky, par pisnicek
ktere jsem napsala v ruznych udobich sve skoro tricetilete emigrace. HOdne
spolecneho a tak mi to, Jaroslave, pomaha na ceste domu.
Diky moc a vzhuru na Hrad! Alexa
Odesílatel: alexa von Alemann
Předmět: Temelin, o Temelin...
Datum: 1. prosince 2002, 21:55:23
Tak ahoj Jaroslave,
Diky za zpravy z domova, to me vzdycky potesi. Ve zpravach jen do nekonecna
ukazovali skupinovy snimek hlav statu z konference NATO a naseho Bushe s
choti, jak si to hasi na Hrad. Daniel privezl noviny, kde nabadaji obcany,
aby Prahu vyklidili, s nikym se nebavili a nikde neocumovali aby nahodou
nedostali omylem po hube.
Ja jsem z Jiznich Cech, pribuzny mam taky v Purkarci. Jsou to prosti
zemedelci. Zaplavili jim na to pul vsi, nadzvedli hrbitov, a dali jednomu
strejdovi misto hasice v jaderne elektrarne. Tak na to koukaji mezi kopci v
te nejkrasnejsi ceske krajine, ve chlivku par prasat, koza a mracno much, v
chaloupce krucifix, prakticky. Nikdo z vesnice nenalezi k Jihoceskym matkam.
Do kostela se chodi pravidelne.
Tak jsem se rozhodla, ze je na case vratit se domu do vlasti. Holt ani ta
Havaj ji nemuze nahradit. Tak prodavam barak, koukam na palmy a ovocny
stromy co mi tu vyrostly, plavu si v Pacifiku a premejslim, co budu v
Cechach vlastne delat. Situace s dedictvim se protahuje, asi si s Danielem
poridime nejakej levnej byt. Kolik by to tak stalo? Jestli znas lidi, dej
jim, prosim te, vedet.
Doufam, ze ti cedecka z Havaje dojdou jeste pred svatky. Zatim ahoj
Alexa
Odesílatel: Skruzny, Vlasta
Předmět: utery v Berkeley
Datum: 8. ledna 2003, 0:41:19
JArdo, dekuji za mailik. Vidim na pocitaci,. ze u vas mrzne, -10C.. tak to
ma byt v lednu, i kdyz ja davam prednost tem +18C co mame dneska tady. JA
jsem cetla o tech povodnich, je to hruza co se furt deje v Evrope. Ted to
slizlo vic Nemecko, ne? ( jeste stesti, ze LAbe tece obracene, jinak by VAm
chaty posilali oni).
Ty jsi zil v emigraci v e Francii, ne?
TAke mne napadlo, co je s KArlem Krylem, mam jeden jeho koncert z Lucerny
na videu, kdyz se vratil z Nemecka, nekdy v 90tych letech.
Jo, zapomnela jsem ti napsat, ze uplne chapu Tve pocity k tem dvema, Helus
a KAjovi....zvlaste helenka, nase generace si stale pamatuje na aferu se
Strougalem a jak to bylo s Kubisovou...vid?
Musim zase do laborky, testujeme tu leky proti multiple sclerosis.
AHOJ Vlasta
Odesílatel: Zbynek_Sonka
Předmět: Vas prispevek na GD
Datum: 9. ledna 2003, 8:51:58
Dobrý den,
teď jsem dočetl Váš příspěvek na GD Ivana Straky a říkám si, proč je ten
Hutka takovej zapšklej?
Pořád kolem sebe vidí samé neřádstvo a tak všelijak podobně.
Taky si myslím, že horší vládu, než je Špidlova, jsme ještě neměli, ale na
druhé straně je třeba přiznat, že si ji lidi zvolili. Nevím, jestli jste
byl na vojně a poznal tzv. "průměrného voliče". Možná byste pak neměl
přehnaná očekávání, která v důsledku plodí mimo jiné i tu zapšklost.
A nezapomeňte - po jaké cestě jdete, poznáte podle toho, jaké lidi na ní
potkáváte.
S pratelskym pozdravem Zbynek Sonka
Odesílatel: adam hradilek
Datum: 9. ledna 2003, 13:03:30
Vážený pane Hutka,
Jakkoliv si vážím Vaší osoby a do jisté míry se mi líbí i hudba, kterou
pácháte, na Vaše koncerty nechodím a dopisy nečtu. Žádám Vás tudíž o
odstranění mé e-adresy z vašeho adresáře. Díky Adam Hradilek
Odesílatel: TomasTrapl
Datum: 9. ledna 2003, 16:19:10
Cau Jardo, dekuji za e-maily, ktery mi posilas.
Tebe i Tresnaka mam od malicka moc rad (je mi 39), vzdyt jsme na vas vyrustali, ale zblbli jsme uz asi vsichni. Snad je to tou divnou dobou, kdy cloveka zpetne drti to, co do prirody a civilizace investoval; ted se mu to vraci. Je mi jasny, ze dinosauri nasi pop music jsou nesnesitelni, ale co treba bude zasadovej Tresnak delat, az jako textar muzikalu bude pro ne muset vymejslet pisnicky?
Ty jako prezident - to by byla aspon prca a neonovy srdicko ukazuje, ze i na Hrade je jeden velkej bordel. A Havlovi preju, at si konecne od tech vsech kretenu poradne odpocine, myslim, ze to v podstate ustal se cti, horsi to bude, jestli to vydejcha Dasa.
Mej se pekne a pis a zpivej. tomas trapl
Odesílatel: Skruzny, Vlasta
Předmět: utery v Berkeley
Datum: 9. ledna 2003, 17:38:28
Ahoj JArdo, dneska tady nemam zadnerj soukromej mail, je to bida ,same
sluzebni kravoviny. TAdy se totiz domlouvame po emajlu. Sef, ktery ma office
naproti, ze mu vidim na stul, mne posle e-mail misto aby otevrel hubu.
Divil byses, jake jsou tady pracovni pomery. Ale pochopila jsem to, kdyz
jsem se rozcilovala, jak reaguje jedna kolegyne ( mimochodem polka) na muj
dotaz ( chtela jsem od ni vyplneny protokol). Sef mne rekl, " neber nic
osobne , vsechno je jen business. TAk to tak zacinam brat, proste prijdes do
prace, delas svy veci a jdes domu TAdy , a to jsme snad, Boze, vyjjimka,
nejsou zadne osobni vztahy. KAzdy je na svem pisecku. O soukromejch vecech
se clobvek nebavi, pomalu ani nevis jestli kolega, ktery sedi vedle tebe je
zenaty, ci svobodny. Jedine kdyz si vyvesi hromadu fotek svych deti nad
stul, tak vidis, ze ma nejaky deti, ale to neni take zase tak jisty, nebot
jedna manazerka tady mela fotky deti na stole, a je to tutova lesbicka ,
deti byly jeji sestry.
JA jsem spolecenskej clovek, rada se bavim ale tady to fakt nejde. NAvic
jsem tu zdaleka nejstarsi, vetsina mych kolegu jsou tak 2-3 roky po
graduation z college a navic, asiati..... No a tak to vysvetluje, ze tady
emajluju a jsem rada, kdyz neco dostanu.
Holt Califorie je na lidi desna,KAzdej je jen na prachy...
NA toho Kryla jsem si tak nejak vzpomnela v souvislosti s tebou Mela jsem
tuseni, ze zemrel, ale nebyla jsem si jista.
JAk se ti v Holandku libilo. JA jsem byla v Amsterodamu a jeste nekde na
jihu a to si nemohu vzpomenout ted na to mestecko ( sklerosa) Meli jsem tam
mezinarodni utkani v atletice, davno tomu nazad.Mne se tam moc libilo, je to
cista zeme plna kvetu.
TAk a ted jdu zase do laborky. TAdy to je farmakologicka company a
testujeme leky...vlastne jen 4, co zivi Chiron. Jeden z nich je po celem
svete prodavany lek , ktery zmirnuje roztrousenou sklerosu a ten dalsi je
proti rakovine ledvin a melanoma.
Odesílatel: Tomas Pavlan
Datum: 9. ledna 2003, 7:02:48
Nazdar Jarku,
cd z Rychty má dobrou atmosféru, děkuju za něj. Na čem byla
tehdy dělaná původní nahrávka?
Myslím si, že kdyby tenkrát v 1989 Havel oslovil společnost
důstojným způsobem, tak bys dneska s většinou písniček z druhé půlky
svého představení skoro ani neškrtnul, snad jen u sentimentálních
pamětníků. Pošli mi prosím ten fejeton, o kterým jsi předevčírem
mluvil. Moje Jitka včera rozkládala, že máš problémy s rukou asi
mrtvičného původu, nebo písařskou křeč. Tak jsem řekl, že jsi o
písařské křeči přece u stolu mluvil a ona povídala, že u toho zrovna
nebyla, ale že by ti snad dokázala homeopaticky pomoct. Tak kdybys měl
zájem, Jitka má adresu birk@volny.cz , ale protože je v tom smyslu
liknavá, vidí mail tak jednou za tři dny, takže kdyby to
nezafungovalo, řekni si o její mobil.
Teď mě napadá, že když jsi předevčírem "zmastil" publikum, zpíval
jsi před tím zrovna takovou mně nesrozumitelnou písničku, ale co to
bylo už si nevzpomenu. V ten moment jsem měl pocit, že v tom je ten
problém určitě, ale teď jistě nevím...
Těším se, že si od tebe příležitostně koupím holandský CD.
Pozdravuj pana Hladíka, ta jeho kytarka je technicky lehká
a především opravdu vkusná.
Děkuju v úterý za milou společnost, - Tomáš
Odesílatel: Franta
Datum: 11. ledna 2003, 10:02:22
Zas srdce na Hradu, to myšlénka je zlatá, dostal jsem pod bradu, tam se jen prodává
cukrová vata.
V duši jas a svůj hlas Ti posílá František z Galapág.
Odesílatel: Karel Trinkewitz
Předmět: trinky a CHARTA
Datum: 14. ledna 2003, 16:52:09
milej jardo DIKY za vsechny zpravy. sleduju te. ALE jak vis muj projekt
MOTEJL PREZIDENT je v prdeli. V TE ZEMI se NIC SLUSNEHO neprosadi. Chystam se
na setkani s VASKEM v berline 17.ledna. A CHTEL BYCH vedet JAK JE TO S OSLAVOU
v NARODNIM. Jestli tam skutecne ma zpivat GOTT, tak bych tam bud nesel NEBO si
sehnal klaku,aby ho se mnou VYPISKALA (nevim,zdea bycgh ziskal i DASU) CO ale
TY,TRESNAK a kamaradi ???????????????
Dej mi vedet. Treba bychom se sesli vedle ve SLAVII a divali se jako kdysi
KOHOUT, jak jdou signatari ANTICHARTY z NARODNIHO. TO BYSME Si ale MUSELI
OBLIKNOUT C A M A R U !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AQHOJKY TRINKY
Odesílatel: Igor Sviridov
Datum: 9. ledna 2003, 23:54:17
Hele, dík , myslím že je to docela pěkný,četla jsi to ? Prý zombí
dvojice .
Nepřijdou Ti tak trochu Ti pánové ješitný ? Ale zase na druhou stranu
na to maj věk a nárok. Víš, je docela bomba, že někdo dovede říct nejdu, byť
je to prezident, a tomu Hutkovi to i věřím.
Ach jo zase noc , jdu spát, Marek bere antibiotika, v noci vstáváme,
dnes jsme byli u doktorky, Kája je v Peci na lyžáku, vrací se v sobotu.
Měj se pěkně Igor |
Díky za náhled do mimochodné zprávy. Jaroslav Hutka
Malinko se omlouvám, vůbec nevím , že nějaká mimochodná zpráva existuje,
ale zase na druhou stranu , je to můj názor.
Víte, posíláte mejly a lidi si o nich povídají, přeposílají si
je,přemýšlejí o tom.. a vůbec, asi víte proč to píšete.
A já Vám za to děkuju Igor Sviridov
|
Tak teď se omlouvám taky, já to nemyslel vůbec špatně, přečetl jsem si
to s potěšením, za ten novotvar se omlouvám. Proč píšu vím, protože
žiju, ale nevím proč a jak to že žiju, tak vlastně proto píšu a to
internetové psaní teď zkouším, zaujímá mě to, podobá se to to volností
samizdatu, tedy v dobrém i zlém, ale v každém případě
snadněji, ale jde to vždy od člověka k člověku, ze soukromí do
soukromí, i když to rozešlu hromadně. A je to bez honoráře, což u
"profesionála" má svou hlubokou hodnotu. Pokud si lidé z toho "povídají,
přeposílají si je,přemýšlejí o tom.." tak se nám daří hájit individuální svobodu v tomto příliš
organizovaném světě...no nechci to moc roztahovat, tak zdravím - Jaroslav Hutka
Jen pište, nebo vlastně žijte, nebo.. ono mi to to připomíná tu latinu "
myslím tedy jsem " malinko transformovanou ale je v tom kus pravdy.
Víte , já dostal od Renaty Vaše 2 mejly - Samopal a ty koncerty, Jsme bývalí
spolužáci bydlíme oba v Hradci no a po roce jsme byli na kavě. Povídali jsme
o všem možném a taky o Vás. Pak jsem si to četl, poprvý jsem to vůbec
nechápal, asi k tomu musí člověk dozrát a mít klid.
Asi bych Vám měl vysvětlit co jsem tím myslel.
Jednou jsem byl taky kolem prezidenta.
Povím Vám, zážitek.
Všude kolem chlapi v oblecích, s dráty v uších. Čas sedí na vteřinu.
Příjezd, čas na podávání rukou, jednání , úsměvy, blesky fotoaparátů,
kamery, Špaček. Přejezdy kolony, návštěva za návštěvou, potřásání rukou a
zase ty dráty v uších, procházka po ulicích, zase přejezd... asi nemusím
pokračovat, ono by to bylo za ten konkrétní den asi 4x za sebou.
...a všude kolem naleštěná auta, skvělé obleky, čisté boty, recepce... Víte
, připadalo mi to celkem upřímné, pro mnoho lidí čest a vrchol jejich
snažení.
Celkem rychle jsem si na to udělal názor a bylo to pryč.
A najednou po roce si přečtu rozhovor Hutky a Třešňáka, a..
A je to jako puzzle, skládejte si to !
Prostě, vážím si Vašich názorů "bez honoráře" vlastně i těch " s". Pište,
protože jste, jestli Vás můžu poprosit, nechte moji adresu v té hromádce
kterou odesíláte :-)
Ehm, málem bych skončil, ale ještě maličkost. Mám Vám vyřídit taky pozdrav
od Renaty, volal jsem ji, že Vám přišla kopie naši pošty,.. no a kdybych Vám
zase psal.
Pěkný večer přeju. Igor S.
Odesílatel: Dana Sedlak
Datum: 10. ledna 2003, 1:11:03
zdravim hutko(pane presidente) tak kde jste se tedy sesli?ja sedim v
torontu u piva a cekam ze uz se nekdo ozve abych tu funkci vzal,nikdo
nevola,asi mam malo" penge".no na posledni chmelnici jich bylo dost. co
neni, muze byt. Kdybys pozvoleni potreboval nosice zizal ,dej vedet
nastoupit muzu hned./za pravopis nemuzu za prve ho neumim a za druhe
mi do toho zena neustale smata...!/ tak se mej v novem roce jak chces
nebo lip atesime se na ...............zdravi dana & standa/kebule
etc...../
Odesílatel: Pekky
Datum: 10. ledna 2003, 1:52:05
Posílám zprávu o mejdanu v Rockcafe Praha ze dne 19.12.2002. na počest
odchodu prezidenta do civilu. Bylo to na pozvání jeho kámošů. Nák jsme se
tam dostali na pozvánku básníka Markse kterou dostal od Jožky Skalníka. Bylo to od 19
hodin, my jsme tam přišli ve čtvrt na sedum a nikdo nás nekontroloval. po
příchodu nás pozdravil herec Vetchý asi jsme vypadali se Zelím jako
producenti. Připadal jsem si jak puberták na mejdanu u sousedovic staršího
bráchy. Seděli tam lidi který jsem viděl jen v televizi většinou na druhým
programu, v Jazzový sekci, Kruhu mladý hudby, na koncertech a ilegálních
burzách LPíček v Krčským lesíčku, Letný, u Botičskýho potůčku a taky trochu
z hospod ale nejvíc z doslechu od jiných lidí šeptandou za bolšána. Z Ústí
n. L. do Prahy to tenkrát byl ňák větší kus cesty, a taky to tam bylo skoro
stejně "šedivý" jako u nás.
Myslel jsem si že nás někdo p o z n á, nebo si budou myslet že jsme od
nich, prostě stihomam naruby. Zelíčko to měl dobrý protože tam měl s BISky
Frantu Čunase Stárka se kterým brouzdal po různých akcích na začátku
sedumdesátých let v pánevní oblasti Severních Čech. Já znal jen Jana Rumla z
ranýho období Unie svobody ke kterýmu jsem se přihlásil na chodbě a ktrej mě
řek: ...počkej chvíli musím sem protáhnout ňáký lidi, a pak už jsme se
neviděli. Bolely mě záda, bylo mně trapně, strašně nakouříno a jak pravil
Zelí, měli jsme se vyhulit aby jsme si to tak nebrali. Stál jsem pokroucenej
u zdi v poloze kdy záda bolej nejmíň.Okolo různě procházeli pánové a jejich
první až třetí ženy, děti a vnoučata. Světlo na kameře kameramana pak
přivedlo na sál pana Presidenta jeho ženu atd. Když procházel okolo tak se
naně nrk ,možná jsem ho zaujmul svojí pokroucenou postavou, hlavně že to
nebylo podezřelý ochrance, ale myslím že tam nebyla. Začali Plastici - klasika, pak
DGčka - pomalej rep, místo Residents přijel jen jeden J.Čert a vše ukončila
osoBittová jódlovačka.
Odcházel jsem okolo pana Baťka, pani Chramostový, rokera Chadimy, faráře
Karáska a spousty jiných lidí a lidiček po špičkách naplněn a spokojen.
Míla Pekky Tlustej Bouška.
PS.Neposílejte to dál buďte rádi že sem Vám to napsal. Dík.
Jestli je to reakce na tenhle článek co mevím jestli jsem Ti s dovolení
(tykání) namajloval nebo né,nevím. Sem s váma ale vpodstatě se tý "vesnický
zábavě" semlelo všechmo asi jak to tu chodí, jen mu nikdo nedal (Jimovi)
přesdržku, jen to tam po konsertě někdo řek do mikrofonů vo tom všem pravdu
ale to asi víte. Tak čau.S mluvnicí na tom nejsem mejlíp ale myslím že obsah
je ještě nad formou. Váš kluk.
P.S.Naposled jsem s tebou osobně mluvil v Pezinku 1976 na poslední parádě!
Odesílatel: petr sevcik
Datum: 10. ledna 2003, 5:20:02
Dik za e-mejl, podle tech zprav co se k me tady dostanou a s Vasich e-mejlu si myslim ze
by se na misto podobneho zpusobu Haskove strany mirneho pokroku mnel zvolit zpusob dalsiho ceskeho velikana a to Zisky z Trocnova. Lide co kdysi chodivali na ty tajne koncerty za totalu behem vlady kurevskejch komunistu se schazeli vlastne podobnym zpusobem jako husite na ruznych tajnych mistech. Chtelo by to tyhle lidi zorganizovat a dat jim do rukou vydle,lopaty hrabe a co se najde a zapochodovat na hrad kde by se to rychle vyresilo. Samozrejmne
by bylo nutne mit vudce charakteru Zisky z Trocnova ja jsem ochoten tuhle roly na sebe vzit, dokonce i mame kone ktery nema bilou barvu ale muze se z hnede barvy na bilou zmnenit. Jeden muj kanadsky soused se nabydnul mne vyloupnout jedno moje oko kdyz ja vyloupnu i jedno jeho, nebot jsem presvedcen ze zrak stejne rozptyluje moudrost.Jesli mate v te Vasi Balbinovske strane zajem o pristup pod jinym uhlem ziskani absolutni monarchie v zemi ceske jsem ochoten predlozit detailni plan.
Odesílatel: Jindoich Tluka
Poedmit: : To nám ten rok zaeíná...
Datum: 10. ledna 2003, 12:54:34
Nazdar Jardo, vioím, že jste s rodinkou prožili ty pravé Vánoce a v novém roce je
klid a pohoda, ale vidím, že všechno je jinak.
S blížícím se datem hradních voleb vzrustá nervozita uvnito partají a
oevnivost vni. No bodej? by ne, když jde jedné každé o to samé. Takže
sice mají shodný názor, ale shody nelze dosíci, ponivadž co kdyby se
ukázalo, že nepoátelé-protivníci byli mazanijší a právi naše partaj
si nejenže nesmoeí, ale bude tak leda vytírat...
Neštistím téhle zemi (ani se mi neche psát národu) je bezpáteoní
amorálnost. 1/2století kolaborace jedno s kým se zarylo tak hluboko
do nitra, že to už nikomu vlastni nevadí a tedy znamená, že je to
nico, co se stává standartem, tedy trvalým projevem v životi
spoleenosti. Fakt si myslím, že kdyby Ronda Réganu neuzbrojil rusáka
a Gorbaeovovi pak tak záhadným zpusobem neruplo v kouli, tak dodneška
jsou výsledky voleb devitadevadesátiprocentní...
Z toho plyne trvající beznadij provázející k a ž d é volby po
listopadu (neche se mi psát "L" ani kdyby to bylo pro dijepisné
ueebnice) - že totiž musíš prohrabávat šmejd a snad se najde nikdo,
kdo ješti jakžtakž ujde... Z té tlupy hajzlu po Hradu dychtících je
pro mne poijatelný jedini Petr Pithart (Motejla jsem vidil tuhle a
pusobil na každý pád jako mrtvola). I proto, že je vlastni jediný
výrazný a dlouhodobi pusobící v politice, který má kooeny v
disentu.Klaus je tragédií pro pravici této zemi, o Zemanech ei
bolševických hajzlech (Bureš-prospicháo byl tak neuvioitelni blbej,
že ze vstupu do KSE ani neumil mít prospich - tedy údajni; o
gaunerovi Koíženeckém snad nemuže být nejen pochyb, ale ani oeei).Kéž
tihle nemocní charakterem i duší alespoo zábleskem jsou schopni si
uvidomit a ochotni poiznat, že po Havlovi to neubde žádná
sranda-funkce,na které byli poevážni zvyklí. Jeho neuvioitelná
popularita venku netkví jenom v poedlistopadu, ani v tom, že má venku
spousty známých mezi výraznými osobnostmi, ale prosti proto, že s
Havlem bude nutni každý srovnáván...
Mni osobni by na Hradi nevadila Hanka Marvanová, nejen kvuli disentu,
ale hlavni proto, že je jako politik charakterní a pak ješti jedna
dáma, která na mi udilal po dobu svého nedlouhého pusobení v politice
velice poíznivý dojem - totiž Vlasta Parkanová. Ale ta má zdravotní
problémy a tak asi i proto vidí svou budoucnost jinak.
A tak když už ani Ty... - ledaže byste do toho šli s Vlastou
spoleeni? Zkus to ješti zvážit...
Správni píšeš, že nikoli poprvé budem v roli blbcu. Ale jakej div,
vždy? tahle zemi a její národy si nic lepšího nezaslouží. Je to o
pytli a záplati. A? už to dopadne jak dopadne, nemíním se trápit,
nýbrž žít - a nejen pro sebe. Zdravím a poeju všechno dobré - Jindra
Tluka.
|
|