Myčka psů

kam kráčí pokrok?
Dnešní zelený derviš, dřívější bard Jarda Hutka zpívával v hitu Proč, proč, proč a ...

Proč jezdí lidé tramvají,
no táto řekni proč?
Rádi si k sobě čuchají,
proto, proto dobrou noc..
Ve Stockholmu otevčeli u jedné benzinové pumpy první myčku psů, ale co s těmi jedinci, ke kterým si čucháme v metru?
Haf Haf
09.05.2006 22:18.............originální text ZDE
V politice pouze narážky nestačí

Hutkus Politikus
Tak nám Jarda Hutka nejen propaguje zelené, ale i za ně kandiduje. V době Husákovské Jardovi stačilo na podiu říci pár náznaků a publikum se mu válelo u nohou. My, kdo jsme s ním večer před tím popíjeli u Petrušky Šustrové jsme neomylně poznávali zdroj Jardových témat. Škoda, že Jarda u tohoto modelu nezůstal - ušetřil by si situaci, kdy musí bývalí kamarádi odhalovat jeho fráze v celostátním deníku - viz Jan Rejžek v Lidovkách.
Hutka ani Rejžek mě neodradí od odevzdání hlasu zeleným. Můj hlas bude především vyjadřovat nespokojenost se současným stavem, nikoli podporu recyklovaným Hutkům a Bursíkům.

P.S. Na rozdíl od Jana Rejžka se domnívám, že je Dědeček jako kandidát kompetentní - byť rovněž recyklovaný od Balbínů...
P.S.2: Nechci tímto ani v nejmenším říci, že by Jarda nebyl slušný člověk...
30.04.2006 10:25.............originální text ZDE


Změnil Jarda Hutka partaj?

Změnil jí i Dědeček a v parlament se zazelená.
Koukám na Jardovy stránky a zdá se, že pochopil, že je lepší pomáhat zeleným než posthaškovské Balbínově partaji... Tamtéž nacházím rozhovor s přítelem Dědečkem, kandidátem za zelené... Naštěstí jsme se na ambasádě k volbám zaregistrovali a tak musíme doufat, že los přidělí zahraničním Čechům Vysočinu, abychom do parlamentu místo ostudného Karáska pomohli dosadit Dědečka.
20.03.2006 22:12.............originální text ZDE


Jaroslav Hutka devalvuje sám sebe

Levné knihy vydaly CD Jaroslava Hutky
V prodejně Levné Knihy jsem viděl CD J. Hutky za padesátikorunu. Jarda hraje s Radimem Hladíkem lidové písničky, publikum zpívá a plácá. Obal - slušně odvedená grafická práce. Dá se to shrnout asi takto: třicet let po Stůj břízo zelená nic nového, pouze vše o trochu horší. Levné knihy asi dobře prodávají a nejspíše je výhodnější vydat vlastní nahrávku než tu, kterou vlastní Supraphon. Se smutkem vzpomínám na Hynka Žalčíka, který projekt Bříza vymyslel, Zorku Růžovou, která namalovala krásný obal a na mladého Hutku, který si tehdá s publikem dělal co chtěl. Nejhůře se asi do důchodu odchází umělcům.
05.07.2005 18:01.............originální text ZDE


Jaroslav Hutka, bard, politik a katalyzátor

Pokračováni diskografie Šafránu
Jardu Hutku jsem znal od osmašedesátého z Karlova Mostu a z klubu, na jehož založení jsem se spolupodílel - Play Clubu. Tam měl Jaroslav Hutka s Vláďou Veitem první koncert pod střechou. Většinou mluvil Vláďa a atmosféra byla mnohem horší než na venkovních koncertech. S Jardou jsme se dali dohromady kolem zakázaného festivalu v Náměšti. Měl to být český Woodstock, ale ostravský bolševik Mamula to zatrhl. Koncerty Šafránu na Rychtě a v Čáslavské nám díky bohu prošly.
Ve Švédsku jsem s mistrem Jaroslavem Hutkou vydal:

Pravděpodobné vzdálenosti: nahrávka z Baráčnické Rychty. Obličejem z obalu byly kdysi polepeny včechny sloupy po Praze...

Minulost mává nám: moc zajímavý obal. Je to asi nahatá Dana (druhá jardova manželka) obtočená hadem, autor J. Hutka. Karel Kryl má na Maškarách velice podobný motiv a Jarda tvrdí, že Maškary viděl až poté, co byla Minulost vydána.

Zakázaní zpěváci druhé kultury. To byla vlastně deska první. Natočili to a vydali maoističtí novináři Jorgen Widsell a Robert Aschberg. Je na tom mimo Hutky i Kubišová, Třešňák, Karásek, Veit a Soukup. Deska vyšla u maoistů proto, že jsme ještě neměli založený Šafrán. Po sametu jsem ji vydal znovu, společně s Bontonem na CD. Prodej byl slaboučký. Smutné bylo sledovat pořad Marty Kubišové, ve kterém rekapituluje celou svou kariéru, ale 5 krásných lidovek doprovázených jardovou kytarou ani nezmiňuje.

Další desky jsem už s Jardou nevydal. On píše kdesi na svém webu o zkrachovaném uppsalském Šafránu, ale pravda je jiná. Když pro Jardu přestala psát Zorka Růžová a po smrti Hvězdoně Cígnera byl jardův repertoár složen hlavně z vlastní tvorby a ta byla trochu slabší. Šafrán nikdy nezkrachoval, protože ani nemohl. Byl jsem ochoten kdykoli vydat Mertu, Lutku a Nohavicu, ale ti nechtěli, Pražský výběr jsme měl ze studia, ale Kocáb nechtěl.... Proč nemohl zkrachovat? Protože vždy prodělával a financovali jsme ho se ženou z vlastní kapsy, tedy ze studentských půjček. U Jardy Hutky jsem si vždy nejvíce cenil toho, jak obětavě pomáhal držet písničkáře pohromadě a vytvářet pro ně společné scény. Jeho politická angažovanost připomíná nejvíce Dona Quichottův boj s větrnými mlýny, ale jak znám Jardu, tak to nedělá pro zisk ani pro slávu.
18.03.2005 12:43.............originální text ZDE