2024


  2023


  2017


  2013


  2012


  2008


  2007


  2006


  2005


  2004


  2003


  2002


  1998-2001


ilustrace RESPEKT Odesílatel: Pavel Strnad
Datum: 11. května 2004, 9:55:16

Jdi do prdele


Odesílatel: vaclav.sulista
Datum: 11. května 2004, 11:52:06

Vazeny pane Jaroslave
No to je nadhera, skoda, ze tam nemohu byt, ja tam poslu ale sveho otce (dedecka, on ma velke kladivo!).
Drzim palce, at se to povede!
Srdecne zdravi Vaclav Sulista


Odesílatel: František Kostlán
Datum: 11. května 2004, 10:55:52

Ahoj Jardo,
díky za zaslání výzvy k řetězu z lipových listů. Tento symbol je skutečně ohavný. Mám takový dojem, že tam krátce po převratu nějakou dobu nebyl (pár akcí jsme tam tehdy spáchali a řetěz tam nebyl) ale nejsem si tím jistý.
Matně se pamatuji, že někdo z pražské radnice chtěl zamezit "ničení sochy demonstranty", proto tam řetěz vrátili nebo vyměnili - tak něco na ten způsob.
Pokud se pamatuji dobře, i to by byl docela hezký symbol polistopadové "normalizace", která se mimoděk nastartovala někdy v polovině devadesátých let. Od té doby už nejen nikoho nezajímají symboly, ale navíc vše pod hesly "pořádek" či "nutná regulace" směřuje k omezování svobodného prostoru legislativní cestou.
Ještě jednou díky, že jsi přijal pozvání do Balbínky na oslavu narozenin.
Měl jsem velkou radost. František Kostlán


Odesílatel: Holik Jan
Datum: 11. května 2004, 10:51:55

Vážený pane Hutka,
nápad je to sice dobrý a téměř vždy s Vašimi aktivitami souhlasím. Ale tato akce se mi zdá poněkud splašená. Řetěz je určitě obecní majetek a jeho hodnota určitě není pouze a jen hodnota kovového šrotu. Myslím si, že vhodnější by bylo zaslat otevřený dopis jak bývalému primátoru Koukalovi, tak současnému Pavlu Bémovi, aby vysvětlili, proč neplní své sliby a tímto jim elegantně připomenout, že slovo dělá chlapa. Dopis podat oficielně na podatelnu MHMP a do 30-ti dnů je primátor Bém povinen, ať již osobně nebo prostřednictvím své kanceláře, odpovědět. A na základě takové odpovědi se pak můžete rozhodnout pro eventuelní akci. Jiným postupem riskujete (aniž bych Vám to přál a znovu opakuji, že jste mi názorově blízký) trestní oznámení za poškození obecního majetku a zbytečné popotahovačky. Abyste nakonec nemusel odpracovat několik desítek hodin na veřejně prospešných pracech např. při leštění onoho proslaveného řetězu :-))))))
S pozdravem věrný posluchač Vašich písní Jan Holík


Odesílatel: Karel_Jech
Datum: 11. května 2004, 10:27:29

Urcite prijdu s pilkou a s pozdravem Karel Jech


Odesílatel: Dr. Helena Kanyar
Datum: 11. kv?tna 2004, 11:23:34

Pane Hutko, skvela akce! Ted se ukaze, jak to s demokracii u nas stoji.
Srdecne, HB


Odesílatel: jaromir knittl
Datum: 11. kv?tna 2004, 10:17:19

Ahoj Jaroslave, 8 cervna jsou to moje narozeniny, strasne rad bych byl s tebou a vsemi kteri maji dost postkomunistickeho rezimu. Bohuzel 58 let budu slavit ve Francii kam jsem se vratil protoze jsem to proste v CR jiz nevydrzel. V CR se proste nesolventni kultura neda delat, spunt liberalniho kapitalismu s retrospektivou komunismu proste nedovoluje kumstyrum kteri se snazi pracovat pro lidi a ne pro penize normalne zit. A notabene kdyz to je ve franstine. To uz je uplne silenstvi. 5 let jsem se snazil delat mimopozemstana ale proste se mi to nepodarilo. Tak jsem se vratil tam kde jsem ctvrt stoleti divadlo delal, snad dobre a kde se mi nestalo ani 1% toho co jsem zazil v rodne zemi. Zloba, zavist, egoismus ...vedel jsem co me ceka kdyz jsem se v roce 1998 vracel ale i ty moje nejcernejsi predstavy se staly prochazkou v ruzovem sade. Dostal jsem se do sparu vydriduchu, vyderacu, lharu kteri chteli s kulturou pouze kseftovat a delat si luxusni vitrinu a predstavovali si praci pro deti a mladez jako byzantske raury. A kdyz zjistili ze delam pouze to co jsem prohlasoval - divadlo a muziku pro normalni lidi, kdyz jsem otevrel divadlo mladezi , rockovym a jinym skupinam tak zacali kricet ze takhle ne...ze z jejich mistnosti nebudu delat doupe pro zkazenou mladez. Tohle jsem jiz nekdy slysel ..;davno...tehdy to bylo ve jmene rude hvezdy , dnes zlate hvezdy...Tak me dosla trpelivost, sila bojovat s vetrnymy mlyny prebarvenymy na ruzovo a vratil jsem se tam, kde se divadlo jeste delat jako kultura, kde si toho lié a nekdy i stat vazi.
Promin ze jsem te trochu unavoval moji prozou ale potreboval jsem si vylit srdicko a cesky. A vysvetlit proc nejsem s Vami toho 8.
Otevrel jsem v krasne vesnicce v Alsasku APPARTHEATRE mini divadlo pro 15 divaku a na zacatku a na konci prazdnin otvirame zde festival....kdyz by ses toulal po Alsasku tak se zastav zaspivat a nebo jen na sklenicku vyborneho alsaskeho vina.
Zdravi Jaromir.


Odesílatel: Daniel Forro
Datum: 11. května 2004, 10:11:44

Nevím, nevím, pane Hutko, jestli dobře děláte, aby nám toho svatého pak někdo neukrad, třeba Němci... Ale jinak dobrá ptákovina za vážnou věc, nebo vážná věc formou ptákoviny, a navíc i jako umění (happening) a rituál, to by mohlo dopadnout dobře. Jen do nich perte vší silou, do řetězů i blbů, a že se jich v ČR urodilo...
Zdraví Daniel Forró


Odesílatel: ZT
Datum: 11. května 2004, 9:35:57

Pane Huťka, mýlíte se. Období svobody trvalo právě těch 14. let.
O sjednocené Evropě bude rozhodovat ten nejsilnější.

Ten v roce 45 konečně pochopil, že bleskové války nejsou to pravé a že lepší je cesta postupných nenásilných kroků. A jde mu to skvěle. Okupační správa skončila, došlo ke sjednocení. Následovat bude přeměna Evropské Unie na Evropský stát, postupný průlom do Benešových dekretů a jim podobných v Polsku a Maďarsku, založení Evropských ozbrojených sil pod jednotným velením, rozbití NATA a vytlačení USA z Evropy, zavedení jednoho úředního jazyka. Fungovat začne i evropská policie, i když zpočátku pod hlavičkou Interpolu. Vzrostou i pravomoce evropského presidenta, neboť demokracie v tak velkém molochu nebude schopna rychlé reakce a bude třeba osvíceného vůdce... Pokusy o výše uvedené už tady byly........Prostředkem k dosažení konečného cíle ale je i veliká a stále rostoucí vnitřní zadluženost postkomunistických států a postupná naprostá závislost na legislativě a ekonomice toho velkého. A naši politici potom budou snadno úplatní. Není těžké uhodnout, s kým a proti komu budou potom hlasovat....A kdo nejde s námi, jde proti nám....
Anglie se stane tím, čím byla Kuba pro SSSR. A Švýcarsko bude i nadále spravovat a chránit účty s ulitými penězi.
Lidé jsou nepoučitelní. V historii bylo budováno mnoho říší, scénář však byl vždy stejný: nejdřív se slibují světlé zítřky a stanovují vysoké cíle (to se právě děje). Potom se zamlčují nedostatky a zveličují úspěchy. Nastoupí okázalé oslavy úspěchů a vymývání mozků. Přijdou i represe proti těm, kdo se moc ptají. A nakonec se říše s velikým třeskem zhroutí. A odpovězte si sám, kdo to nakonec odnese. Snad budoucí národní buditelé objeví v zapadlé moravské vísce zbytky Českého jazyka.
Proč si pořád někdo namlouvá, že myšlení národa se může změnit během 50ti let? Změnil se někdy vlk v beránka?
Za dvě, tři generace málokdo bude vědět, kdo ten rajťák na koni na Evropském náměstí bezvýznamného města vlastně je. A je úplně jedno, jestli okolo bude řetěz, nebo ne.
Přeji Vaší akci mnoho zdaru. Uvědomte si ale, že právě takovéto akce se nastupující politice velice hodí. Vytvářejí totiž před veřejností dojem svobody. Význam však mají jako ona pověstná kola po plácnutí do vody.
ZT


Odesílatel: Akad.mal.Petr Trojan
Datum: 11. května 2004, 8:22:22

Přeji hezký den,
Svítí sluníčko a doufám ,že i na sundání řetězu bude. Pomůžeme. Petr.T.


Odesílatel: MUDr. Jan Roubal
Datum: 11. května 2004, 8:05:44

Držím palce!!
Jan Roubal


Odesílatel: janspilar
Datum: 11. května 2004, 7:57:22

Milý Jaroslave,
v termínu osvobozování sv. Václava právě státnicuji v Českých Budějovicích, tak se k Vám připojím alespoň v myšlenkách. Pokud by se termín státnic, nějakým zázrakem přesunul na 7.6., pak se rád zůčastním toho prořezávání.
Srdečně Jan Špilar


Odesílatel: Pilch Pavel
Datum: 11. května 2004, 7:55:35

Přeji Vám všem zdar akce. Jelikož to k Vám mám 400 km, tak přijměte alespoň duševní podporu Pavel Pilch


Odesílatel: Pavel Votava
Datum: 11. května 2004, 7:56:09

Vážený pane Hutko, sejdeme se 8.6.04 krátce před 16. hodinou u koně, pilu na kov přinesu. Zdraví Votava


Odesílatel: Jiri Janecek
Datum: 11. května 2004, 7:45:13

Vazeny pane Hutko.
Velmi Vam dekuji a fandim ve Vasem snazeni. V soucasne dobe pobyvam v zahranici a nebudu se moci na osvobozeni sv. Vaclava osobne spolupodilet. Nicmene Vam budu drzet na dalku palce. Stejne jako Balbinove poeticke strane v nadchazejicich volbach.
S pozdravem Jiri Janecek
PS: S ohledem na zmenu meho pusobiste mi muzete prestat posilat Vase emaily na tuto adresu (schranka bude v blizke budoucnosti zrusena). Namisto toho budu pouzivat tuhle adresu, z niz Vam pisu. Kazdopadne bych si vsak nepral, abyste mi prestal psat (nevim, zda je tato veta srozumitelna, ale v kontextu predchozich je jasne, co si opravdu preji).


Lubomír Piksa
Datum: 11. května 2004, 7:31:47

Vážený Jaroslave,
Díky za vaše fejetony a vše co od Vás dostávám.
Podporuji plně Vaši akci "řetěz" ale protože to mám trochu z ruky, tak se bohužel nezúčastním. Ať se akce vydaří.
Zdraví Vás Lubomír Piksa


Odesílatel: Miroslav Václavek
Datum: 11. května 2004, 7:07:48

Přeji hezký den,
díky za mail a věřte, že pokud bych bydlel v Praze koupím pilku na železo a půjdu s vámi.Takto mi nezbývá než jen držet palce a vyjádřit morální i politickou podporu tohoto aktu.A potom naložit bolševiky do vagónů a odvézt je někam do Korejské lidově demokratické republiky nebo na Kubu.
M.Václavek


Odesílatel: Jan Trojak
Datum: 11. května 2004, 6:53:17

Ahoj Jardo!
Je mi uprimne lito, ze u toho nemohu byt! Drzim palce a rozbrusovacku!
Ahoj!


Odesílatel: Eder Jiří
Datum: 11. května 2004, 13:57:33

Zdravím Vás pane Hutka
Jsem rád,že jste stále stejný rebel,jak za socialismu,tak i teď.Škoda jen,že vaše morální praktická činnost(např.sundání řetězu), nám nezlepší životní úroveň.Jen nás to zahřeje na pár okamžiků u srdce,ale jinak budem mít stále stejně vysoko do ,,koryta".
Je mi 31let a jsem znechucený naší vládou a životní úrovní.Ten řetěz nám děti a nás jednou v důchodu neuživí.
Ale fandím Vám. Jiří Eder


Odesílatel: Jan Sammer
Datum: 11. května 2004, 13:29:13

Mily pane Hutka,
Vase planovane osvobozeni svateho Vaclava bude historickym cinem, ktery umozni svatemu Vaclavovi zbavit cesky narod i tech retezu, ktere ho jeste dnes spoutavaji.
S obdivem Jan


Odesílatel: hispagra
Datum: 11. května 2004, 13:06:01

Vážený pane,
kdyby John Bok včera neodjel za Hučínem do Přerova, přemluvil bych ho, aby Vám nápad s odřezáváním řetězů rozmluvil. Jejich cena je určitě větší než je 5.000 Kč, takže se nejspíš za tento čin dostanete před trestní senát s obžalobou podle §202 (výtržnictví) a §257(poškozování cizí věci) s hrozbou trestu až 1 rok odnětí svobody, popř. peněžitého trestu nebo trestu veřejných prací, a tou doufám, že ten řetěz neodnesete do výkupny šrotu, abyste si ještě vysloužil trest za krádež. Nemyslím, že Vámi zamýšlené gesto stojí za nepříjemnosti, které budete muset podstoupit.Vím, o čem mluvím. Je zbytečné nechat se sekýrovat od státních orgánů za něco, co nemá přiměřený význam. Ostatně Vám doporučuji, abyste si udělal průzkum u desítek čumilů, kteří tam věčně postávají, zda historii řetězů znají a zda jim vadí. Pokud je chce někdo překročit, stejně to udělá.
Přátelsky zdraví Zdeněk Jemelík
P.S. Proti Johnovi a mně je vedeno trestní stíhání za zasahování ve prospěch - dle našeho poctivě doloženého názoru nespravedlivě stíhaných- občanů. V tomto případě ale ta věc stojí za nepříjemnosti. Nemluví tedy ze mne připosranost.


Odesílatel: Zatloukalová Eva
Datum: 11. května 2004, 12:43:14

Vážený pane,
nevím, jak se to stalo, ale dostávám od vás občas zajímavá sdělení.
Při čtení posledního mne napadlo, že socha sv. Václava je jednoznačně kulturní památka a odstranění řetězu, byť by byl i instalován až v roce 1969, podle mého názoru podléhá rozhodnutí příslušného orgánu památkové péče (který to patrně panu primátorovi nepovolí a kdyby svůj slib splnil, vystavuje se značné pokutě). V případě sv. Václava by se dokonce mohlo jednat o tzv. národní kulturní památku, kde jsou předpisy ještě přísnější.
Myslím, že Vám zmínění neměli nic slibovat, o této věci prostě nerozhodují (viz zákon o památkové péči).
Nevím přesně, jak to tam vypadá, ale představa, že díky odstranění zábrany si budou o Václava opírat zpocení turisté svá záda případně okolo lepit žvejkačky, se mi moc nelíbí.
Se svými zkušenostmi s vandalismem a zlodějinou ze strany svých spolupobčanů bych nejraději všechny sochy v Jičíně, o které se za město starám, uložila někam do depozitářů do doby, než se vztah některých lidí k těmto hodnotám změní.
Vaše stanovisko je na jednu stranu docela pochopitelné, ale přece jen bych si být Vámi před akcí ověřila některá fakta.
Eva Zatloukalová


Odesílatel: Deti Zeme Beroun
Datum: 12. května 2004, 10:19:48

správná intelektuálně radikální akce :-)
v červnu na Václavák přijdu.
Držím palce
Michal Štingl


Odesílatel: Svoboda Miroslav
Datum: 12. května 2004, 11:38:57

BALBÍNOVCI CHTĚJÍ SAMI ODSTRANIT ŘETĚZ U SOCHY SV. VÁCLAVA na Václavském náměstí v Praze. Řadu let neúspěšně usilují o to, aby zmizel řetěz s ostny ve tvaru lipových listů, který byl k soše umístěn v době normalizace v roce 1969. Nehodlají už dále čekat na to, kdy bude jejich žádost vyslyšena. Oznámili to v otevřeném prohlášení, které zaslali premiérovi Vladimíru Špidlovi, pražskému primátorovi Pavlu Bémovi a ministru vnitra Stanislavu Grossovi, Magistrátu, který je vlastníkem sochy, a Galerii hlavního města, která sochu spravuje, vyhovuje, že řetěz brání lidem v tom, aby na sochu lezli a poškozovali ji. www.ihned.cz


Odesílatel: Stefanovic, Jan
Datum: 12. května 2004, 0:32:20

RE: Tedy jsme se s Jiřím Hrdinou rozhodli, že v úterý 8. června 2004 v 16 hodin, k prvnímu výročí balení těchto řetězů narudo, půjdeme k soše svatého Václava s příslušnými nástroji a řetězy prostě odřízneme.
- Obavam sa Jardo, ze ti naparia pokutu "poskodzovanie verejneho majetku"... s touto novou ceskou vladou nie su zarty!
Ale aj tak vam strasne drzim palce a dufam, ze sa sa policia CR bude spravat civilizovane
Thanks, Take care. Jan Stefanovic Odesílatel: Ondrej Velek
Datum: 11. května 2004, 23:28:13

Zajimava akce na odstraneni jednoho rudimentalniho znaku totace..
Pro hladky prubeh by bylo dobre mit voziky, monterky s logem firmy, a opatrne uvolneny matros bez poskozeni odvezt na magistrat k "uskladneni/vyuziti " (jinak hrozi § rozkradani?) OV


Odesílatel: "Jiří Jakubů"
Datum: 11. května 2004, 22:35:32

dobrý nápad, vida, to jsou věci


Odesílatel: Eva Clarová
Datum: 11. května 2004, 20:10:57

jardo, dobra akce, skoda,ze to mam trochu z ruky , jeste musim do skoly-ucit.
jsem holt z te gubernie a nevedela jsem o tom retezu, ze pochazi prave z te doby . ono se tehdy ani k nam vsechno nedostalo.
tady jsme meli zase asi do roku 92 lvici pred okresem s hvezdou misto koruny,s kolegyni jsem na ¨to prislusne organy celou dobu upozornovaly, az jsme rekly, ze tam vylezem a hvezdu use¨kame , tak si pospisili.
tak at se vam to vydari, at se vas tam sejde co nejvic!!! muzu toto preposlat do ceskeho fora?
zdravi eva


Odesílatel: Karel Weber
Datum: 11. května 2004, 21:20:27

(nazor ano, ale moji e-mail adresu nikde neuvadet, uz takhle mi chodi dostatek spamu a hovadin)
No, Jardo, ja si osobne myslim ze to je pekna blbost. Tedy odstranovani retezu. Ten dnes mozna do urcite miry slouzi jako zabrana proti nahodnym vandalum a pri politickych demonstracich zas tak velkou prekazku nezpusobuje. Co takhle protestovat proti nevkusu jako treba napodobenina sv. Vaclava sedici na obracenem koni v Lucerne v pasazi ci kde to visi, odporne "babies" na Zizkovskem vysilaci (ktery sam o sobe uz hyzdi Prahu ale s babies je jeste hnusnejsi) od toho sameho pseudo-umelce? A nebo akce likvidovani vytvoru sprejeru na prazskych historickych pamatkach apod. ? Ale to by asi neprineslo dostatecnou publicitu zdarma zrovna pred volbama do Evropskeho Parlamentu jako byti zatcen za vandalstvi primo na Vaclavaku "u kone" pred cockama televiznich kamer, ze? :-)
Karel


Odesílatel: Zora Ruzova-Brachet
Předmět: Poslala jsem dál...
Datum: 11. května 2004, 21:09:37

Ahojka,
....no to bude mít tvoje máti radost,že na její narozeniny (tedy jestli se nemýlím a má je 8.června ?) zase provedeš něco silně subversivního ! A v nejhorším se budeme všichni souhlasící s akcí -podle časových možností -střídat v donášce pilníků zapečených v pecnech Božího daru ...No a taky ty pomeranče,proti kurdějím "třetích" zubů...
S dovolením jsem ihned přeposlala svým známým v Česku celé znění vašeho balbínského prohlášení s douškou : "Najde se někdo,kdo by tam za mne zaskočil se štípačkama a pilkou na železo ?"
Otázka: Pro -z mnoha různých důvodů - nepřítomné,leč souhlasící : Nenašla by se nějaká podpisová listina ?Třebas právě skrz Net ?
Jinak (když už se nám ta korespondence v poslední době tak rozbujela) :
Díky za ujištění o dobru,které opět nad zlem zvítězilo.Málem jsem je spolkla (zuby)..!Velmi milý a jemný vtípek;tak akorát na dobrou ranní náladu před cestou do zlého světa,který na člověka útočí,jen co si u kávičky pustí rádio a vyslechne si všechny průsery : Já,jinak docela zvědavá a tedy pravidelně čumící večer na zpravodajství v TV,jsem ty Tý-Vídiny po posledním týdnu začala bojkotovat.Tedy ne že bych byla cimprlich,ale přecejenom nemusím vidět XY krát snímky zubožených nahých lidí v pozicích jako z obrazu Hieronymusova Pekla,na které cení zuby slintající psi a nad kterými s idiotskými úsměvy pózují GI..Načež tyhle tupé a rozkazům povolné vojenské huby pak prostřihnou nějakým velkohubským prohlášením (včetně také fotogenických ksichtů) těch,kteří jsou za to odpovědní,ale kteří si pěkně na kameru umejou ručičky=já nic,já muzikant..a navzájem se veřejně ujistí,že od válu se nepůjde.Protože je vlastně všechno v nejlepším pořádku a když se kácí les,tak halt lítají třísky..
Buschovo prohlášení,že je z těch fotek a videa ZNECHUCEN je tudíš velmi symptomatické !...
Takže naše jednadvacáté století ve znamení komunikace se hned zkraje pěkně vybarvuje...
Já jsem si zasadila šnytlík a kudrnatou petržel,voňavou rozmarýnu,tymián a bazalku za okno v kuchyni...Škoda,že je všechno to krásné a užitečné ZELENÉ, jako ty zelené vojenské mozky.Naštěstí ovšem moje zahrádka nebují do barvy pouštních maskáčů.A tymián dokonce rozkvetl do jemně nafialovělých kvítků...
Ahojka Zorka


Odesílatel: "Ing. Richard Švandrlík"
Datum: 11. května 2004, 21:53:41

Vážený pane,
srdečně zdravím a potvrzuji, že sleduji všechny Vaše aktivity, samozřejmě i co se týká řetězu kolem svatého Václava. Fandím i Vaší Balbínově poetické straně, k níž připojuji svůj hlas. V roce 2003 jsem Vám také posílal majl, ale další pak už ne. Bohužel jsem v dalším období měl řadu zdravotních problémů včetně dvou operací. Tak jsem zůstal pouze čtenářem Vašich majlových zpráv s přílohami, které mi osvěžovaly všední dny.
Rozhodně se mne neodhlašujte ze seznamu Vašich čtenářů.
Přeji Vám hodně úspěchů ve Vašem uměleckém i politickém počínání a rozhodně se brzy znovu ozvu.
Váš Ing. Richard Švandrlík


Odesílatel: Regula Pragensis
Datum: 12. května 2004, 13:13:55

Mily priteli,
kvituji Vasi snahu s povdekem a vezte, ze s chuti prilozim/e ruku - pilku k dilu.
Srdecne Richard Borovsky


Odesílatel:
Datum: 12. května 2004, 16:36:01

Vážený pane Hutko,
ač s Vámi z ideologického hlediska naprosto souhlasím, nejsem si zcela jist, zda v dnešní změněné době je řezání zmíněných řetězů ten nejlepší nápad. Obávám se totiž, že komunisté při jejich instalaci nechtěně nahlédli do budoucnosti a řetězy dnes přece jen trochu, třeba jen psychologicky, brání nejrůznějším vandalům, sprejerům či nedejbože bombometčíkům v realizaci jejich bohulibých záměrů.
Mám za to, že dnes máme daleko žhavější postkomunistická témata, jako je například politický proces s Vladimírem Hučínem nebo možná (ale zde si prosím vůbec nejsem jist, jenom mám takové nepříjemné tušení) zmanipulovaný proces s Kájínkem.
V každém případě Vám však při Vaší akci přeji z Ostravy plný zdar.
Zdraví Vás Jaroslav Suchánek


Odesílatel: Milan Řepka
Datum: 11. května 2004, 20:57:41

Ahoj Jardo, díky, za milej mejlík. Seš jedinej komu držím palce, aby se dostal do Evropskýho parlamentu. Hele nápad to není špatnej, ale může to bejt poškozování veřejnýho majetku... Souhlasím s tím, že komunisti nechali v hlavách lidí pěknej svinčík a pořád se nedaří to zlomit, jen nevím, jestli pilky na železo, rozbrusky a podobný náčiní neposlouží právě jako argument o netoleranci - nikoli však ke komoušům, ale k veřejnýmu majetku. Svým způsobem mám štěstí i neštěstí, protože už ani já si nejsem jistej jestli bych dorazil, kdybych byl v Praze (zatím jsem stále v Bruselu a právě proto, že mám nad sebou bejvalý komunistický kolaboranty, který se dnes tvářej jako největší demokrati, který vlastně vždycky nesouhlasili s komunistama a do strany museli jen aby se mohli odborně rozvíjet a to že studovali na sovětskejch vojenskejch školách dnes dávají k lepšímu jako speciální vzdělání, který se hodí tzv. "druhý" (čti imperialistický) straně - teda dnes našim spojencům - tak se na to tady chci v létě vykašlat a jet zpátky domů). Přes tohle všechno by mě moc mrzelo, kdyby tuhle recesi přesně takový lidi zneužili. Mohu-li tě poprosit, buď vopatrnej a nezlob se prosím za tenhle názor, ale říkám jen to co si myslím.
Kéž se ti to povede... přeju hodně štěstí a drž se Milan Řepka


Odesílatel: Michal Jurza
Datum: 11. května 2004, 18:46:02

Milý pane Hutko,
Děkuji za zlepšení nálady - znamenitě napsané!
Lituju, že nejsem z Prahy...
S pozdravem "Řetězy celého světa, rozpojte se!"
Michal Jurza


Odesílatel: Lubomír Müller
Datum: 11. května 2004, 16:28:47

Vážený pane Hutko,
se zájmem jsem si přečetl Váš dopis, týkající se řetězu.
Dovolte mi prosím, abych Vás přátelsky upozornil na některá úskalí této akce.
Především jde o vlastnictví řetězu. Nevím, zda řetěz patří obci nebo státu či někomu ještě jinému. Předpokládám ovšem, že ze stanoviska Vašeho a pana Hrdiny jde právně o věc "cizí", tedy někoho jiného.
Pokud začnete řetěz demontovat, hrozí Vám podle okolností obvinění z trestných činů jako krádež podle § 247 trestního zákona, neoprávněné užívání cizí věci podle § 249 trestního zákona či poškozování cizí věci podle § 257 trestního zákona.
Sazba pak bude záležet na tom, jakou hodnotu ten řetěz má.
Bude-li věc posouzena jako poškozování cizí věci, přičemž škoda nabude "velkého rozsahu", trest odnětí svobody činí až osm let.
Bude-li věc posouzena jako krádež, při níž byla způsobena škoda stejných rozměrů, je to až dvanáct let odnětí svobody.
Samozřejmě může dojít k tomu, že při odstraňování řetězu dojde k nějaké mele, která může být klasifikována třeba jako výtržnictví podle § 202 trestního zákona. (Tohoto činu se dopustí i ten, kdo "hanobí historickou nebo kulturní památku".)
Ve skrumáži mohou být snadno spáchány i další trestné činy, například útok na státní orgán podle § 153 a 154 trestního zákona, útok na veřejného činitele podle § 155 až 157 trestního zákona.
Píšu Vám to proto, že lidé, kteří Vám nepřejí, mohou tuto akci snadno využít ve Váš neprospěch.
Byla by škoda, aby představení Do Evropy bez řetězu skončilo závěrečným dějstvím Do Ruzyně v řetězech.
S uctivým pozdravem, Lubomír Müller


Odesílatel: Tusl, Martin
Datum: 11. května 2004, 15:43:11

Vazeni, osvobodit sv.Vaclava je rozhodne spravny krok. Coz takhle podobne rezani retezu kolem husova pomniku na Staromestskem namesti? Dalsi spoutany narodni buditel v Praze. Misto schuzek je to podobne vyznamne jako tradicni u Sv.Vaclava. Nevim jakou dat tomuto retezu symboliku a co znamena stridave zrypany a ovadly zahonek kolem. Ze se vsak na schodech pod pomnikem prijemne sedavalo o tom snad neni pochyb..... nebo jsem jen spravne nepochopil vyznamny architektonicky zamer?
Martin Tusl - obcan prazsky.


Odesílatel: m.fialkova
Datum: 12. května 2004, 20:43:09

Vážený pane Hutko,
děkuju za zaslání tohoto textu. Pošta od Vás mi vůbec nevadí, naopak. Přestože většinou bohužel nemám čas na avizované koncerty chodit, ráda si přečtu Vaše fejetony a dozvím se, co se kolem Vás a Vašich přátel či spolustráaníků z Balbínovy poetické strany děje. Iniciativě s řetězem fandím, škoda, unikl mi den a hodina, přečetla jsem až po té, jinak bych zašla, protože zrovna náhodou jsem se pohybovala v dolní části Václaváku tou dobou.
Proč ale také píšu - snad si vybavíte Hovory bez hranic, které jsme spolu napodzim absolvovali v Městské knihovně. Přes nepočetnou návštěvnost myslím, že se líbily (alespoň ti, kdo přišli, je hodnotili opravdu kladně).
Protože našimi hosty už byla kromě Vás pěkná řádka dalších zajímavých osobností, ať již mediálně známých, tak i zajímavých lidí, kteří mají co říci, ale v médiích se nevyskytují, získala jsem dojem, že by bylo škoda nezkusit zprostředkovat obsah našich Hovorů i těm, kteří se nezúčastnili.
Mám tím na mysli jak lidi z MČK a čtenáře Českého dialogu, tak i ostatní veřejnost. Materiály, které jsem si na Hovory připravovala, mám schované a ráda bych z nich - ovšem s důkladným doplněním a také dalšími, novými fakty - udělala malou knížku zajímavých rozhovorů se stejným názvem. Vše by bylo doplněno fotkami z Hovorů (pokud jsou) i jinými, vyjádřeními jednotlivých osobností k nějaké aktuální záležitosti s tématem krajané, EU, hranice, světové dění a pod.... a také by to mohlo být doplněno o nějaké jejich dílko - ve Vašem případě např. fejeton, jindy obrázek atd...
Vše se mi teprve líhne v hlavě, ale pokud se vylíhne tak, že bych se do toho pustila, mohlo by to být někdy během letních měsíců.
Proto se předběžně ptám. Byl byste ochoten podstoupit se mnou rozhovor, který by doplnil či aktualizoval to, co jsme si řekli při Hovorech v Městské knihovně, a propůjčil byste jeden svůj krátký fejetonek (nebo napsal?) Téma - jak jinak - Češi ve světě (ale i Češi doma), česká historie, nátura, identita - je-li ..., zkrátka cokoli na tento způsob.
Prozatím zdravím za sebe i za Evu Střížovskou
Ing. Martina Fialková


Odesílatel: Lubomír Müller
Datum: 13. května 2004, 8:51:33

Vážený pane Hutko,
srdečně Vás zdravím.
Chápu Vaše pocity a oceňuji Vaši snahu řešit věc legálně.
Domnívám se, že základní otázkou je zjištění, kdo je vlastník řetězu. Podle mého názoru by bylo řádné začít o věci jednat s jeho vlastníkem. Komu ale řetěz patří, opravdu nevím.
Snad by to mohl být například Česká republika. (V tom případě ale vzniká otázka, kdo by ve věci za Českou republiku jednal.)
Může to být ale také Obec hl. m. Praha. (V tom případě vzniká otázka, zda byl řetěz svěřen do správy Městské části Praha 1 či nějaké galerii apod.)
Vlastníkem může být ale ještě někdo docela jiný.
Také vzniká otázka, zda tam ten řetěz je legálně. Pokud bychom ho klasifikovali jako plot, měl by tam být instalován na základě předchozího stavebního ohlášení (nebo možná i stavebního povolení). V tom případě by měla být dohledatelná dokumentace na stavebním odboru Úřadu Městské části Praha 1. (To by mohla být i stopa k objasnění vlastnických práv.)
V každém případě bych doporučoval, abyste si otázku vlastnictví vyjasnili s panem Hrdinou dříve, než se do jakékoli akce pustíte.
S přátelským pozdravem, Lubomír Müller


Odesílatel: Radek Tomášek
Datum: 13. května 2004, 9:58:32

Ahoj Jardo, co o tom soudíš? Prosté odstranění řetězu chápaného jen jako symbol komunistické zvůle asi určitě způsobí ten zmíněný následný problém. Má ta myšlenka odpověď i na argument, že grafomani se sprayem, či jiní deprivanti nezpůsobí této akci a podstavci sousoší následné škody? Srdečně zdravím a věřím, že to máte domyšlené. Jinak jak vidíš, poslal jsem to svému okruhu kamarádů, zatím jen tato reakce, ale je to od přemýšlivé vzdělané dámy, která trochu zná i jiné kontinenty. Ahoj Radek.


Odesílatel: Radek Tomášek
Předmět: Ještě já..
Datum: 13. května 2004, 10:03:28

.....Ten řetěz je asi z bronzu, jestli se to neuhlídá, tak to řadový Čech ukradne a odnese do sběru. Ale to Tě asi také napadlo. Nerad bych , aby se to obrátilo proti té myšlence a samozřejmě lidem kolem Tebe. Ahoj Radek.


Odesílatel: Rolečková Eva Mgr.
Datum: 14. května 2004, 11:12:38

Vážený pane Hutko,
nevím, jak rozesíláte e-maily, ale když už jste napsal: Vždycky jsem Vás moc ráda poslouchala, mám Vaše desky a spoustu nelegálně pořízených nahrávek ještě z totáče. Ale prokristapána, nechcete se zabývat něčím rozumnějším než vedením korespondence o řetězu? Chápu, že politika je záležitostí symbolů. Chápu, že jste recesistická strana. Ale nějak si z nás už dost politiků dělá srandu a teď ještě vy. Při Janu Mydlářovi z té ironické srandy trnulo. Teď netrne.
Nicméně zdravím Eva Rolečková


Odesílatel: Tusl, Martin
Datum: 11. května 2004, 15:43:11

Vazeni, osvobodit sv.Vaclava je rozhodne spravny krok. Coz takhle podobne rezani retezu kolem husova pomniku na Staromestskem namesti? Dalsi spoutany narodni buditel v Praze. Misto schuzek je to podobne vyznamne jako tradicni u Sv.Vaclava. Nevim jakou dat tomuto retezu symboliku a co znamena stridave zrypany a ovadly zahonek kolem. Ze se vsak na schodech pod pomnikem prijemne sedavalo o tom snad neni pochyb..... nebo jsem jen spravne nepochopil vyznamny architektonicky zamer?
Martin Tusl - obcan prazsky.

Vážený pane Tusl,
to jste mě dopisem potěšil. Ale s tím Husem jste mě zaskočil, protože tam jsem vlastně už dlouhá léta nebyl nebo jen tak šel okolo, na těch schodech jsem posedávál velmi pradávno, takže se musím podívat, jestli tam náhodou nějaký řetěz nepřibyl. Tedy člověk by se v dnešní době tomu ani nedivil, ale líbit si to nemusíme zrovna nechávat. Takže Vás zdravím - Jaroslav Hutka

Odesílatel: Tusl, Martin
Datum: 15. května 2004, 9:03:36

Vazeny pane Hutko,
Vase obcanska neposlusnost me take potesila a ponoukla k dalsi. Nemam k ni samozrejme dostatecnou silu popularity, ale myslim na ni od te doby co se kolem Husa rozlozily zahonky na retezu. Najdete-li si chvili podivejte se sam, pripada mi to jako naprosty nesmysl. Napadne-li vas jak na to, moc rad Vas podporim. Tesim se, ze se zase nekdy na schody posadim jako drive.
Hezky den, Martin T.


Odesílatel: vladamikulec
Datum: 20. května 2003, 19:31:07

Ahoj Jardo,
vyvinul jsem veškeré úsilí, abychom všichni kolem chalupy v Ústí u Staré Paky podpořili akci u sochy sv. Václava a na své internetové stránky www.vladamikulec.cz jsem na přední místo umístil výzvu k účasti s příslušným odkazem. Já sám doufám, že akce se vydaří a že 25.června, až se společně na chalupě setkáme, bude co oslavovat!!!
Srdečně zdraví a v úspěch akce věří Vláďa Mikulec


Odesílatel: Monika Kadlicová
Datum: 19. května 2004, 13:25:29

Ahojky, tak jsem dneska v rádiu úplně náhodně slyšela o tom 8.6., myslim ty řetězy. Tak mám starost, protože mimo jiné bylo řečeno, že to bude považováno za trestný čin, tak se mi to celé nezdá. Držím pěsti, at vše dobře dopadne.


Odesílatel: Jan Obdrzalek
Datum: 19. května 2004, 15:31:54

Mily Jaroslave,
riskuji, ze jsem paprda, ale aspon nelzu a nezapiram to.
Podle mne zabranuje retez tomu, aby nasi i zdejsi pouzivali pamatnik misto lavicky, svacili na nem apod. Pro mne nema tenhle retez s totalitou ideove vubec nic spolecneho. Misto hrdinneho odbouravani retezu ci jeho natirani na ruzovo byste radeji meli prosadit vic lavicek v jeho okoli a vubec po celem Vaclavaku. Neni to tak efektni a revolucni, ale kazda nastavajici maticka by vam za to byla velice vdecna.
Srdecne zdravi J.Obdrzalek


Odesílatel: Jaroslav Svatoň
Datum: 20. května 2004, 19:38:07

Zdravím Vás pane Hutka
Už jsem Vám dlouho nepsal,já vím,že Vám to neschází,ale chci Vám poděkovat za zajímavé fejetony,které od Vás dostávám.Zaujal mně Váš článek o řezání řetězů kolem sv.Václava.Výborný nápad,škoda,že to mám tak z ruky,přeci jen ze Žďáru je to dost daleko ale budu Vám držet palce ať se Vám to podaří.Taky jsem v nějakejch novinách četl,že budete zítra hrát s Radimem Hladíkem v Polné před Jethro Tull.Jestli je to pravda,to zítra uvidím,tak už se moc těším,že Vás zase po delší době uslyším na živo.Bylo by to moc fajn.Tak se mějte hezky a držím palce do voleb do evropského parlamentu.
Zase někdy "na počtenou" Jarda Svatoň


Odesílatel: Karel_Jech
Předmět: retezy u kone
Datum: 20. května 2004, 15:14:30

Zdravim a preji prijemny den. Na ty retezy u konicka neni potreba pilka.
Clanky retezu jsou spojeny na sroub. Staci poradny sroubovak, sirka ostri 18-20 mm, tloustka ostri 2 mm. Spoje jsou zoxidovane takze by bylo dobre to den dva predem postrikat Konkorem, MD sprejem ale staci i brzdova kapalina. Cely prostor je sledovan min 3 kamerami a tak doporucuju ten olej ve spreji. Zkusim to predem promazat aby to slo rychle. Zdravim Karel Jech


Odesílatel: iDuke
Datum: 25. května 2004, 18:10:14

Tedy navrhuji zavést institut "nezávislého voliče."
Řetězy... Jak to vlastně máte zařízeno s orgány? (Myslím ty uniformované.) V Britských listech na tu akci celkem ostře útočil Štěpán Kotrba, skoro se mi zdálo, jako by tam na Vás chtěl poštvat plembáky :-) Je to legální akce, nebo počítáte s policií?
Michal Jurza


Odesílatel: Ondra
Datum: 1. června 2004, 10:03:45

Vážený pane Hutko!
Váš (předpokládám, že Váš, jelikož jsem o něm od nikoho dalšího neslyšel)nápad s řetězy má dobrou myšlemku. Jen se mi moc nezdá forma toho provedení. Myslím, že by to celé počínání mohlo být (třeba policií) hodnoceno jako vandalismus. Mě například obvinili z vandalizmu když jsem svojí holce chtěl utrhnout na Kulaťáku tulipán...takže myslim, že řezání řetězů nezůstane bez postihu. Jen těžko bude naše policie (i vzhledem k tomu jaké lidi v ní jsou) schopna pochopit "ideový" základ celé akce. Určitě, kdyby to pochopili, tak by se přidali. Ale jak říkám, pochybuji o tom.
Přeju hodně štěstí ve volbách. Hlas ode mě máte jistý! (stejně jako v minulých volbách:)
Pěkný den! Ondra:-)


jméno: Jakub Sasek

Dobry den, pane Hutko.
Precetl jsem si nektere Vase fejetony i Vase knizky. Je to poutave a zabavne cteni, s trochou nadsazky, humoru a lidskosti.
S nekterymi nazory s Vami nesouhlasim, presto bych Vas chtel pozadat, jestli mne muzete zaradit do Vasi databaze pro zasilani aktualit.
Chtel bych se zamyslet nad fejetonem: V Evrope bez retezu.
Mame na to jiny nazor. Kdo by ten retez neznal?Taky ja jsem se pokousel na tento retez parkrat posadit, az jsem zjistil, ze opravdu boda a neni k sezeni urcen. Oprel jsem se o nej, ale prilis prakticke to neni.
Myslim, ze retez plni svoji funkci. Je urcitou psychologickou hranici a zabranou, ktera chrani kulturni pamatku narodniho vyznamu.
Myslim, ze to odradi nektere lidi, ktere by napadlo pomnik polepovat neco na nej lezt. Byl jsem toho svedkem.
V prvni polovine devadesatych let jsem videl, jak jeden clovek vylezl az nahoru na pomnik svateho Vaclava, na kone. Polepovani pomniku jsem videl, kdyz mladi demonstranti protestovali proti tvrdemu zasahu policie na akci Czech-tek.
V zivote moc neverim na nahody a retez vyrobeny na objednavku komunistu, nahoda take neni.
I kdyz mame demokracii, komunismus je stale mezi nami. Mame komunistickou stranu, ktera ma pomerne silnou stabilni podporu. Komunismus je i v mysleni lidi. Casto jsem zazil: Ja si radsi pockam, jak to dopadne.
Ja mam nazor, ze komunisticka strana by mela byt ze zakona rozpustena. Podle mne dostupneho zdroje mela KSC v roce 1989 asi 1 200 000 clenu. Nevim, kolik ma komunisticka strana clenu dnes. Myslim, ze nejde nikoho trestat nebo odsuzovat na dozivoti, ze byl nebo je clenem KSC. Je ale treba pojmenovat zlo, toto zlo odsoudit. Jasne rici, ze komusticka ideologie mela na svedomi mnoho obeti. Je mozne, ji dat do stejne skupiny odsouzenihodnych systemu, jako nacismus.
Byvalym komunistum, je potreba rici, ze jim nic nebrani zalozit ze zakona novou politickou stranu nebo obcanske sdruzeni. To muze byt levicove, ale jiz to nebude komunisticka strana. Chtel bych sestavit petici, aby se o tom jednalo v parlamente. Zustal jsem ale bohuzel jenom u toho umyslu...
Hodne stesti.
S uctou Jakub Sasek