|
Dnes je úterý a v pátek začíná první významná přímá volba
v české historii. Přeji šťastnou ruku všem, ať už budete volit
kohokoliv - i když výběr mezi dvěma kandidáty není svobodná volba. Je
to volba pro pokročilé. Takže vítejme ve svobodné Evropě, kde národ
své vůdce volí a nenechá si jen diktovat od patologických jedinců
posedlých mocí a známostmi. Teď nezmiňuji ani Zemana ani Klause. Jsme
malá země a význam našich voleb, politiků i agitací tomu odpovídá. Teď
mluvím o Hitlerovi, který dal tomu největšímu a možná nejvzdělanějšímu
národu Evropy skutečně nezapomenutelnou lekci. Byl to směšný,
hysterický řvoun, který sice volby vyhrál, ale vypadalo to, že by mohl
být taky jen jedním z řady, kteří takzvaně vyhráli volby. V demokracii
nikdo nikdy volby úplně nevyhraje, protože to má nanejvýš do voleb
příštích. Hitler ve svém prvním povolebním projevu slíbil, že už nikdy
volby nebudou. I dnes to zní jako docela dobrej vtip. Akorát, že on to
se svou tvrdou menšinou proti jemné většině vybojoval. Určil pravidla,
zesměšnil soudce a prvními obyvateli koncentračních táborů byli
Němci. Teprve pak přišli ti ostatní.
V Česku jsme ještě neměli čas si žádnou historii vytvořit, tak
pokukujeme po okolí. Ani jsme se ještě pořádně neshodli od kdy vlastně
existujeme. Od Přemyslovců, kteří se Přemyslovcema nenazývali? Od
svatého Václava, o kterém Záviš Kalandra, popravený s Miladou
Horákovou, tvrdil, že nikdy neexistoval? Od roku 1918, ve kterém vůbec
nebylo jisté na jihu ani na severu, západě a východě, kde bude ležet
československá hranice? Od roku 1945? Od roku 1993? A přímá lidová
volba politika, který má pro stát nějaký větší význam? Tak to je fakt
poprvé. A jak jsem řekl na začátku, druhé kolo, volba mezi dvěma
kandidáty, není svobodná volba. To se člověk stává hráčem na
šachovnici demokracie a demokracie je zápas. Férový zápas podle
dohodnutých pravidel. Ale v každém případě zápas a ten nezná
slitování. Má ale zákony a soudce. Bez toho nejen fotbal, ale i volby
jsou nesmysl. Nakonec i nájemní smlouva a právo na život. Však je to
jasné. Bez pravidel se nic nedohraje do konce. Svoboda je pod
zákonem. Zní to nějak tvrdě, ale narazil jsem na to, když jsem
četl cosi o anglickém právu. Pokud by ale neexistovalo bezpráví, tak
není potřeba právo formulovat. Možná právě Anglie má největší a
nejdelší zkušenost s bezprávím. Tvrdě se dobojovala k tomu, že svoboda
je jen tam, kde je právo nezpochybnitelné. To pak můžeme zvolit i
debila, by vtipně komentoval Miloš, a měl by pravdu. Familiérnost vůči
Milošovi není v tuto chvíli mimo. Od roku 1975 jsem si s ním tykal už
dvakrát. Po emigraci jsem to zapomněl já a po fejetonu Mikuláše bez
Miloše mě z toho vyvedl on.
Ale vraťme se do historie. Rok 2002. Já jsem se na
Francouzském institutu v Praze neúspěšně pokoušel udělat něco pro svou
francouzštinu. Ve Francii byly prezidentské volby. A to je pro
Francouze první super extra liga. Volba nejmocnějšího v zemi, ve které
dodnes prožívají jak tu lidovou revoluci, tak sebezcísaření Napoleona.
Dech i srdce beroucí drama. Francie je nejen velký evropský stát, ale
zároveň tvůrce svých dějin. My Češi své dějiny zatím jen z dálky
sledujeme. Ještě jsme nezasáhli. Dokonce jsme se ani ve škole o naší
státnosti neučili, že při dobývání Slovenska v roce 1919, aby tedy
konečně i fyzicky patřilo k Československu, veleli československým
plukům italští a francouzští generálové. Bitva o Zvolen. Šnejdárkova
válečná lest Senegal. Historie je pokaždé o vojácích, kteří jsou
schopni uskutečnit politická rozhodnutí. Ne vždy jsme na to později
hrdí. Z odstupem času to také může připomínat povídky Jaroslava Haška.
Asi věděl o čem píše.
Takže tehdy, v roce 2002, byly všechny francouzské učitelky v
Praze ve Štěpánské ulici levičačky. Do druhého kola se dostal Chirac a
Lepen. Hodně pravicový pravičák a nacista. V kavárničce na dvorku jsem
zažil jekot i pláč. Levicové hlasy srdce se rozprskly po úžasných
kandidátech a propadly. Jenže druhé kolo je pro pokročilé. Nacista byl
horší než "pouhý" politický nepřítel. Pravice i levice je ještě pořád
v okrsku demokracie. Tak to nakonec pojmenovala právě Francouzská
revoluce. A kde není levice nemůže být ani pravice, pak už je jenom
dohoda o tom, že si nebudeme oponovat, že se domluvíme, že volby jsou
jen divadlo pro plebejce, kteří zákony neznají, nevytváří a nemají
nikoho, kdo by je kontroloval. Může se to jmenovat třeba Opoziční
smlouva. Noví patriciové se vybodnou na bezmocné plebejce a domluví se
rovnou mezi sebou. Takové příklady se najdou už ve starém Římě.
Volit šly všechny učitelky. Chirac dostal okolo 80% hlasů.
Takové vítězství v demokracii není normální. Masivně ho volila i
levice. A to jen proto, aby zůstali na půdě demokracie. Za jakousi
jemnou hranicí už k ní totiž není návratu a to Francouzi ze své
historie vědí. My si svou historii teprve tvoříme. Dnes v měkkých a
bezpečných polštářích unie s našimi evropskými sousedy. Jeden ze dvou
kandidátů v sobotu vyhraje. Dech i srdce beroucí drama. Drama země,
jejíž význam ve světě je neveliký. Díky Evropě ale je. Je fajn bydlet
v dobré čtvrti. Člověk se pak nebojí ani v noci na ulici. Takže
konečně volba, která není pro začátečníky.
22. ledna 2013
Jinak v Lidových novinách 24. července 1999 v rubrice Úhel pohledu mi
vyšel tento článek. Vzpomínáte?
Srdečně zdravím - Jaroslav Hutka
Odesílatel: Jerman Zdeněk
Datum: 22. ledna 2013, 19:51:21
Díky za hezký fejeton se spoustou zajímavých postřehů. Jen mám trochu obavu, koho to vlastně osloví - doba jde poněkud po povrchu.
Držím nám palce. Zdeněk Jerman
Odesílatel: Milan M. Horák
Datum: 22. ledna 2013, 22:02:12
Díky za vynikající článek!
Některým tam zlobí písmena "š", "ž" a "ť" - byla ve zvláštní kódové oblasti -
přikládám proto, pokud by se Vám hodil, Váš text s nahrazenými písmeny, který
by měl být u všech stejně dobře čitelný.
Srdečně zdraví Váš Milan Horák
Odesílatel: Sylva Kordová
Datum: 22. ledna 2013, 21:51:56
Ahoj, dekuju za vybornou Volbu pro pokročilé .
We will win this ??! Rozhodne venkov a mládež ... Sylva
P.S. Přecetla jsem vse z Mikulaše, neznala jsem ty dopisy, diíky...
Odesílatel: Jiří Kaiser
Datum: 22. ledna 2013, 19:52:05
Jardo děkuji moc za zprávu,
tedy v mém případě můžeš být bez obav :-)
Měj se moc krásně Jirka
Odesílatel: bioranger
Datum: 22. ledna 2013, 22:11:37
Zdravím, od těch dob se mezinárodní mafie ještě zdokonalila. Katka
Odesílatel: Katerina Lokvencova
Datum: 22. ledna 2013, 21:49:03
Pane Hutko, děkuji.
V tom předvolebním facebookovém šílenství se mi už pomalu začínal
vytrácet nadhled, a Vy jste mi ho vrátil.
Zdravím Vás Kateřina Lokvencová
Odesílatel: adriana buriankova
Datum: 22. ledna 2013, 21:51:20
Díky za zajímavý komentář, snad má národ rozum ... :-)
Zdraví Vás Adriana Buriánková
Odesílatel: Jana Hradikova
Datum: 23. ledna 2013, 0:14:04
Jardo, moc hezký. Gratuluju. A srdečně zdravím.
Já jsem právě zažila na cestě ze zkoušky sboru u sv. Ignáce -
zázrak. Nebudu psát jakej. Třeba ti to vypovím někdy, až se zas
potkáme. ale byl to zázrak. Třeba sutečně nastala doba zázraků.
Pa křišťanka
Odesílatel: Zdenek Reimann
Datum: 23. ledna 2013, 0:09:09
Člověče pokročilý, vynechte mě laskavě ze své databáze, prosím. Moc děkuji.
Zdenek Reimann
Odesílatel: Ing. CSc, Jan Slechta
Datum: 23. ledna 2013, 0:06:29
Dobrý den
pane Jaroslave,
děkuji za politický komentář
a posílám na oplátku
vyprávění a pozvánku;
Zdraví
Jan Šlechta
Odesílatel: Medical Cannabis Social Club
Datum: 22. ledna 2013, 23:29:05
Díky, vědomí souvislostí a paměť. Jenže kde ji hledat v popcornu dneška.
Plné sály vnímavých lidí přeji
Přeji vám hezký den, pevné zdraví a stálou pohodu
Dušan Dvořák, MMCA
Odesílatel: Pavel Kryštof Novák
Datum: 22. ledna 2013, 23:06:57
Z Moravy zdraví
Pavel Kryštof Novák, který celé dny nic jiného nedělá, než rozesílá
e-maily a přesvědčuje nerozhodnuté:-)
Odesílatel: josef.skrabek
Datum: 22. ledna 2013, 23:41:34
Vážený pane, děkuji - a souhlasím až na jeden příliš rozšířený překlep.
Všichni píší "opoziční smlouva" a ono byla a je smlouva o pozicích!
Také mám jasnou představu o volbě mně nejméně nevyhovujícího kandidáta.
Ale přesto si myslím, že návrat do totáče nehrozí - ale hrozí nám zůstat ve srabu. Což je hrůza.
Mám nepříjemný pocit, že bývalý ministr spravedlnosti Pospíšil musel odejít, aby nastoupit povolnější pro připravované omilostnění, které polilo kostlivce živou vodou a státu a nám všem pustilo a ještě pustí žilou. Přeji lidem svobodu, sám jsem v roce 1960 měl ještě odsedět 5 roků, 6 měsíců a 29 dní. Amnestie, kterou jsme museli podepsat, byla na zkušební dobu 10 let! a teprve po 5 letech byla další amnestií zkrácena na polovinu, takže nám podmínka zkončila až 9.5. 1965.
At volba dopadne i jinak. než si velmi přeji, ale tyto dny ukázali, že lidem není osud lhostejný. Zklama Táňa Fischerová, která řekla, že k volbám nepujde. Tím se shodila.
Přeji Vám hodne důvodů k osobní spokojenosti a nám všem dobrý výsledek volby.
Josef Škrábek
|
Vážený pane Škrábek,
vážím si Vaší odpovědi a zcela mě udivila
zásadní informace, že amnestie se musela podepsat a měla svou
podmínku. To samozřejmě už s amnestií nemá co dělat, ale ta Klausova
také ne. Já sám jsem byl také 8. května 1975 amnestován, když se
Husák stal prezidentem. Akorát, že jsem se to dozvěděl až v roce 1990,
když se mi dostal do ruky můj estébácký spis Akce zpěvák. Byl jsem
kvůli koncertu v Chocni stíhán za jakýsi paragraf o urážce hlavy
státu, rasy, národa a přesvědčení. Než mi obvinění doručili, už bylo
amnestováno. To je také jakési krkolomné, ale halt zákony a politika
nechodí po horách, ale po lidech, ale zároveň to vypadá, že chodí
pořád někde po horách a možná po propastech...
srdečně zdravím - Jaroslav Hutka
Odesílatel: josef.skrabek
Datum: 23. ledna 2013, 8:06:19
To je hezké od soudruhů, že tak chránili přesvědčení, že ty jinak přesvědčné zavírali.
Myslím, že v Opavě ve věznici několik délesloužících muklů se zdráhalo podepsat, protože si z mnohaletého vězění z doby po 48 už většinu odseděli a nechtěli za ten zbytek žít na zkušební dobu. Nevím, jak to s nimi pak dopadlo, ale asi to přec jen podepsali.
Jsem rád, že se tak může národ mírně a smírně pohádat.
Hezký a zajímavý zbytel volebního klání a dobrý výsledek nám všem.
Josef Škrábek
22. ledna 2013, 23:09:58
Zdravím, je to hezká úvaha, ale kdo se v ní dokáže zorientovat, ten její poselství nepotřebuje, což je ostatně asi většina lidí z vašeho adresáře...
Horší je to s voliči Táni Fischerové, kteří prý pod jejím vlivem nechtějí jít volbám, ač samozřejmě vesměs nesnášejí
Zemana, tipnul bych si, že stejně jako Táňa, která těsně po výsledcích prvního kola řekla na otázku, zda podpoří KS, no, jestli přímo podpořím, to ještě nevím, moji voliči jsou jiní, ale jsem
hrozně ráda, že se tam Karel dostal... Nešlo by jí ještě nějak domluvit? Pohybujete se myslím ve stejných kruzích... Ty její tři procenta můžou být rozhodující.
Mějte se moc pěkně, Zdeněk Homola
|
Zdravím,
já to zjistil až teprve před chvílí v reakcích na tu mou Volbu
pro pokročilé, že Táně se takhle divně zatemnilo. Psal mi to zklameně
jeden politický vězeň z padesátých let. Je to tuhá holka mého věku a
své přesvědčení, které deklarovala, nezmění. To je na ní vzácné i
nebezpečné. V parlamentu se chovala odvážně, nově i blbě. Ten zákon o
regulovaném nájemném. Jestli jsou její voliči stejní, tak není naděje,
nemají na volbu pro pokročilé. Ale třeba se k nim moje úvaha dostala a
třeba budou i přemýšlet...myslím si možná domýšlivě. Svoboda
svobodného rozhodování je pro mne tak vzácná, že bych ji nechtěl
jakkoliv znevažovat, nějak souvisí se samotným smyslem bytí. Ale může
sama sebe zničit. To víme a čekám na výsledek se zatajeným dechem...
Jaroslav Hutka
Dík za reakci.
Mě zaujal hlavně ten příklad s Chiracem a La Penem, což tuším ještě nikdo nepřipomněl, v kontextu s hrozícím pokračováním nekalé koalice Klaus-Zeman (to uvedl před pár dny ve svém prohlášení Schw., ale myslím to zapadlo). To by stálo ještě v co nejjednodušší formě za roztroubení s větším akčním rádiem, než jsou maily...
Zdeněk Homola
Odesílatel: Václav Karlíček
Datum: 22. ledna 2013, 23:08:42
Vážený Jaroslave,
všechno jsem to přečetl a obdivuju Tě. Plýtváš časem a svými vědomostmi.
Volíme přeci jenom našeho prezidenta, nikoliv milenku, nebo manželku, nebo
snad dokonce večeři v lepším restaurantu! Prezidenta si zvolíme takového
jakého si zasloužíme, to je přeci jasné, tak proč se tím trápit?!
Pochopitelně volím a moji blízcí rovněž, knížete Karla prvního (na rozdíl od
posledního, který dostal tu blbou chřipku). Já ho volím proto, že kouří
fajfku a já ji v minulosti, když jsem ještě kouřil, kouřil také, může
existovat snad nějaký silnější důvod?!
Posílám Ti mnoho pozdravů a těším se na setkání v čajovně!!!
Vašek Karlíček
Odesílatel: plakri
Datum: 22. ledna 2013, 22:38:03
Jasně. Naprostý souhlas. Pamatujeme si to. I teď děláme co můžem. Všichni kolem nás jsou OK. I na venkově. Držme se Eda a Josef
Odesílatel: Bohunek Martin
Datum: 22. ledna 2013, 22:23:07
Dobrý den pane Hutko,
se zájmem jsem si přečetl Vaše zamyšlení a v mnohém s Vámi souhlasím.
V každém případě já a celá moje rodina půjdeme k volbám a moc si
přejeme, aby byl zvolen Karel.
Děkuji a zdravím Martin Bohuněk
Odesílatel: Igor Kriz
Datum: 22. ledna 2013, 22:45:12
Vazeny pane,
dekuji Vam za Vas fejeton. Vyjimecne s Vami vsak nesouhlasim.
(Pokud si nepamatujete, kdo jsem, jsem Igor Kriz, Cechoamerican, ktery
s Vami kratce korespondoval pred nejakou dobou v dobe Vaseho
pusobeni v Radioforu, kde se mi Vase humanisticke vystoupeni
moc libilo.) V Americe jsem od pozdnich let normalizace, kdy jsem
prchl pred komunistickym rezimem: komunisty nemam rad.
V soucasne situaci se ale velice obavam romance ceske
inteligence s panem Schwarzenbergem. Obavam se, ze jeho
volba nese s sebou prave ta rizika, ktere prisuzujete
druhe strane, i kdyz ta rizika pochazeji od jinud.
Mohu Vam napsat, co vidim s odstupem Velke louze:
I pokud je pan Schwarzenberg spolu s jeho rodinou uplne
bezuhonny, faktem je, ze zadna evropska zeme si jeste
nezvolila presidenta s tak slabymi narodnimi loajalitami.
Je neslychane, ze by se v prvni domacnosti mluvilo cizim
jazykem. Volba pana Schwarzenberga, pokud k ni dojde, bude
vnimana jako slabost ceskeho naroda.
Mne je uplne jedno, jestli jsou Benesovy dekrety ``pravne
vyhasle''. Ziju v zemi, kde dodnes probihaji soudy ve veci
kompenzaci za otroctvi, a za zabavovani Indianske pudy.
Neni i to ``pravne vyhasle''? Rozdil je ovsem v tom, ze
v techhle vecech maji poskozeni zbran: kolektivni
vinu vetsiny, ktera na nich napachala zlo. V otazce Nemcu,
kteri by si mohli delat naroky na Cechy, takovou vinu
ze strany Cechu neuznavam: naopak si myslim, ze to, co se Nemcum
stalo, je zcela spravedliva odplata za daleko vetsi zlo, ktere
spachali oni: Hitler nebyl jen krikloun, byl i lupic a masovy vrah.
Ne, zbrani Nemcu neni vina. Jejich zbrani je sila, kterou mohou zurocit
nenapadnymi omezovanimi svobody
slabsich statu. Kdyz si jeden z tech statu zvoli statnika,
ktery k nim ma velmi blizko, a ktery mluvi jejich jazykem lip,
nez tim, ke kteremu se hlasi, neni divu, ze ho ``schvaluji''.
Vite, neni pravda, ze bych ja nejak nenavidel Nemce. Nemecky
umim docela dobre, a i jsem tam dlouhodobe pobyval. Ale
kdyz prijedu do Ceska, chtel bych, abych si mohl koupit
ceske veci, Pomazankove maslo i marmeladu. Urcite by si
to tak pral i pan Havel. A i kdyz se priznam, ze pri mych
navstevach v Cesku me nijak zvlast osobne nebude palit
zvysena DPH, vim, ze me rodice, kteri jsou v duchodu, a zejmena
radu mnohem chudsich duchodcu, palit bude. A pan president
by se o to zajimat mel, a nejen rikat, ze to neni v jeho
kompetencich. Elegantni pan knize, ktery se na tomto,
a rade jinych nespravelivych zakonech podilel, a ktery, pres
svuj proklamovany silny charakter, dokazal udelat behem dvou tydnu
politickou piruetu ve veci amnestie, jez rehabilituje
dvorni tunelare ODS - tedy tento pan knize, ktery nejprve
amnestii schvaloval, a pak kvuli ni opoustel mistnost, ne vsak
vladu, tak tomu panu knizeti bych pral, aby v te vlade jeste nejakou
dobu zustal, aspon tak dlouho, jak dlouho ta
vlada vydrzi (coz doufam, ze nebude dlouho
- snad se konecne poslanecti ``zbehlici'' seberou a svuj poslanecky
plat ozeli).
Na Hrade bych ale rad videl nekoho jineho.
Na shledanou, Igor Kriz
Odesílatel: vlada_doma
Datum: 23. ledna 2013, 2:54:05
Moc pěkně napsaný článek, a po zralé úvaze dám hlas Zemanovi. Myslím, že to je dobrá volba
Odesílatel: Hornicek, Jan
Datum: 23. ledna 2013, 6:55:36
Doma je nás docela dost a Klauzemana volit určitě nebudem.
Ať Pán Bůh stojí při nás teď, aby nemusel o to víc potom...
Odesílatel: Jana Marková
Datum: 23. ledna 2013, 7:12:55
Dobrý den, pane Hutko.
Děkuji Vám za Vaše postřehy. Ráda si je vždy přečtu. Mám tak o čem
přemýšlet.
Tak nám všem přeji, ať se naše volba stane šťastnou.
Krásné dny!!! S pozdravem Jana Marková
Odesílatel: vaclavreischl
Datum: 23. ledna 2013, 8:45:01
Ahoj Jardo,
drzim nam palce a Tvuj text se mi moc libi. To osamele volani v
pousti ma nekdy vetsi vyznam a dusledky nez racionalne lze dolozit!
Bude to dlouha cesta ale to Ty sam vis nejlepe...
Zdravim Venca
Odesílatel: Petr Kubíček
Datum: 23. ledna 2013, 9:09:04
Ahoj Jardo,
kdybych mohl, hned bych se pod Tvůj text podepsal.
Doufám, že v tom testu pokročilosti nepropadneme, na reparát bychom čekali
moc dlouho.
Volím Karla, nejen proto, že bytostně nechci Klauzemana a mám strach o naši
demokracii.
Hezký den PJ
Odesílatel: Dr. Karel Křivánek
Datum: 23. ledna 2013, 9:28:28
Dnes je středa a já děkuji za seriózní text, komentář k jakési vyhrocené
rozpolcenosti mých blízkých i vzdálených. Každý z nás si zvolí toho svého.
V tom je asi ta demokracie. Výhoda těchto sítí je v tom, že si nemůžeme s
oponentem dát pár facek. Ale na druhé straně, česká i moravská facka je
přímočaré a nic nezastírající řešení. Nejsem příznivcem face booků. To je
asi tím, že už si dost pamatuji. Raději si rozprávím s lidmi. Nebo se svými
psi a kočkou. Ale ti nemají volební právo. Asi se s tím vším vyrovnám tak,
že na toto téma namaluji nějaký obraz.
Karel Křivánek
Odesílatel: Vladimír Janík
Datum: 23. ledna 2013, 9:32:12
Dobrý den
dík za obsáhlý článek s naprosto delikátním pojmenováním našich problémů a výstižných příkladů ze světa.
Nikdo totiž po volbách ve Francii když prohrál Sarkozy nepsal, jak na to reagoval. Asi to pro něj musela
být katastrofa. Málokdo to uvítal, ale on to byl psychopat schopný jako primátor oddat manžele a ještě ten večer se jít vyspat s nevěstou,
balkonem, to se opravdu stalo. A do této roviny se bohužel dostal už i kluk od nás z Hadišťa - Nečas.
Zatím pořád nevím koho z těch dvou volit, asi vhodím prázdnou obálku. Každý z nich ale bude dobrý (de)stabilizující prvek proti naší vládě.
Hlavně že ani jeden není psychopat.
Krásný zimní den přeji
Vladimír Janík
Odesílatel: Zora Brachet
Datum: 23. ledna 2013, 9:36:49
*Skvělé čtení po ránu ! Mimochodem : Tvoje připomínka Chirac/Le Pen
bylo to první, co mne po vyhlášení Zeman/Karel napadlo. Dilema Francouzů
jak prase - jak se furt omílá tzv. "mezi srdcem a rozumem". Snad díky
tomu, že šokováni z výsledků prvního kola voleb, ve kterém Le Pen získal
tolik ( v podstatě "trestajících" ) hlasů pravicových voličů jsme to my
občané tehdy zvládli bez hysterie, národ se nerozdělil na dva
nesmiřitelné tábory, jemu totiž bylo až příliš jasné, že nevolí PRO
nýbrž PROTI. A nevím,nevím, jestli Češi pozítří dokážou volit z toho
"správného úhlu pohledu" ?
Nu a tak si říkám, že na pátek neuvařím jídlo typicky francouzské, ale
takový poctivý český guláš ?! ;-)
Tož zatím ... Zorka
Odesílatel: Martin Patricny
Datum: 23. ledna 2013, 9:45:17
Ale pochopitelně jsem pro S. Buhužel od toho příliš nečekám...
Zdraví Martin Patřičný
Odesílatel: Milan Vaněček
Datum: 23. ledna 2013, 9:39:28
Ahoj Jaroslave !
Děkuji za článek. Já měl o volbě jasno již dávno, když tvrdím, že čert nám
byl dlužen již Masaryka. Vzhledem k tomu, že jsem v pátek nemohl na BVV
přijít (slavili jsme manželčiny narozeniny mimo Brno), stále dlužím sklenku
dobrého moravského za zaslání Tvého posledního CD s věnováním. Takže příště,
to už bude jasno, zda si ředitelé a učitelé pověsí ve třídách toho pravého.
Zůstávám s pozdravem Milan Vaněček, Brno
Odesílatel: Hanys Rostislav
Datum: 23. ledna 2013, 9:41:31
Dobrý den, moc pěkný fejeton. Jen je škoda, že si ho přečte málo lidí a ještě méně se nad ním zamyslí. Hányš
Odesílatel: Alena Stiglitz
Datum: 23. ledna 2013, 9:55:27
Hallo pane Hutko,
pěkný článek, ale asi většina lidí zde už pomalu nemá čas na diskuze a právě proto tak diskutují, ale diskuzi by mělo předcházet přemýšlení. Já už mám dávno dopřemýšleno, EU je sice to nejlepší co máme, ale nikde nejsou právní státy a to mohu začít s Německem a Rakouskem a končit ČR. Bohužel je mnoho papírů počmáráno nějakými zákony, ale pokud si je mohou soudci a instituce vždy vyložit na úkor lidí jak chtějí a tomu tak je to ví každý, kdo něcoknkrétního řešil či řeší pak je asi zbytečné se zabývat nějakou volbou prezidenta. Stejně nás zastupuje někdo jako Klaus či v Německu ti dva předposlední, nebo ten podvodník v Maďarsku a pak chci alespoň klidně tvrdit, že můj president to není. A pokud jde o ty dva, kteří jsou nyní k výběru pak je podle mně nejlepší volba žádný. Já bych byla pro to, aby mohl být každý kandidátem kdo by měl někde 5.000 podpisů a všichni stejně získané (ne pomocí poslanců nějakých 10), ale pak ti dva z kterých bychom si vybírali by museli mít zákonitě alespoň 60%, aby se nechalo mluvit o většině a potom o právu tuto funkci zastávat. Proč ne Zemana, ano Zemana ne má na svědomí tolik svinstva a doposud se ke zodpovědnosti nehlásí. No nehlásí, to by se musel omluvit, přiznat to a celou dobu dělat něco pro nápravu. Nikdy jsme nic takového neviděli, já tedy ne. A Schwarzenberg, ano jako člověk sympatický, ale on je hlopý, ten na to nemá a to já nemám nic proit němu, že nemluví dobře česky a že je šlechtic, ale už mám něco proti tomu, že je pohromaDĚ S TOU NYNĚJŠÍ BANDOU. jÁ SI MYSLÍM, ŽE KDYBY LIDÉ PŘEMÝŠLELI, PAK BY VŠE ZMĚNILI A TO BRZY. tO BY , ale znamenalo, že by neměli volit třeba vůbec nebo alepoň neplatně. Žádný z těchto by nemohl být prezidentem pokud by dostal jen např. 10.000 hlasů, to je přeci blbost. Kandidáta, který by obstál jako prezident jsme měli a byla to Fiošerová, ano ta by byla dobrá, ale lidé nechtějí nic dobrého a slušného. Jak je možné, že se lidé tomu smějí když někdo řekne tu nechceme ta je slušná. To není k smíchu. Lepší mír za prezidenta někoho kdo třeba není velký politik, ale je slušný a je na něho spoleh a má své názory, které si nenechá od někoho v pozadí měnit. Jo, ale my jsme lidi a lidi jsou asi dost vyčuraní a to nejen Češi, bohužel. Volba pro pokročilé by to byla v mých očích pokud by ti lidé (přemýšlejte proč my se nazýváme lidmi- za co máme my být lidé) rozhodli, že z těchto dvou nikdo!!!! Zdravím Alena Stiglitz
Odesílatel: Jaroslav Malina
Datum: 23. ledna 2013, 10:04:25
Milý Jaroslave,
právě jsem si přečetl Tvou moudrou stať (a dříve i jiné). Dlouho jsme se
již neviděli, naposledy asi v Arše na 60-nách Václava, nicméně teď je
opět chvíle spirituálního spříznění - držme si tedy, sobě i národu,
palce. Velice rád bych opět měl presidenta za kterého bych se nemusel
stydět, jak jsem to napsal pro místní tisk.
Přeji Ti dobré zdraví, mysl i notu
Jaroslav Malina
Odesílatel: Mirek
Datum: 23. ledna 2013, 10:07:01
Dobry den,
velice rad jsem si precetl Vasi uvahu. Pisete rozumne a s prehledem o
predmetech, i kdyz to nekomu v Cechach zase tak nevoni.
Drzim Vam palce.
Vae pisnicky posloucham uz z doby vojny 1982-84. Po me emigraci jsem
se v lete 1989 dozvedel, ze zijete v Kölnu, kde i ja pobyvam. Jeste
jste mi stacil poslat objednane kazety s podpisem. Kdyz jsem si chtel
ale na podzim nechat podepsat Vase desky, jiz jste odletel do
Prahy ;-))))) Skoda.
Preji Vam hezky zimni den do Prahy.
Mit freundlichen Grüßen
Mirek Herold
Odesílatel: Dr. Ivan Tresnak
Datum: 23. ledna 2013, 10:19:17
Zdravim Jardo,
krasna uvaha, nekdy se stydim, ze si ziju v Evrope po svem, prejizdim hranice, vyuzivam infrastrukturu vsech moznych zemi, necitim se ani Cechem ani Nemcem, ktery mne dal pas. Nevolim, pokud to neni nutne. Jsem ale hrdym Evropanem a platim velke dane hned ve dvou statech, ktere jsou mne nejdulezitejsi. Jardo ty jses proti mne angazovanym obcanem a vlastne bys v mych ocich patril mezi ty kandidaty, kteri se videli v roli, tu zemi ve funkci prezidenta vest.
Jarousku uz se tesim na to spolecne pivo a doufam, ze se ti ta “kultivace” spoluobcanu nejak preci jen dari…
My jsme se videli po letech se Zuzanou Michnovou a Oskarem Petrem a bylo to hezke setkani…
Ivan
Odesílatel: Václav Hora
Datum: 23. ledna 2013, 10:33:14
Drahý Jaroslave,
Tvůj email Volba pro pokročilé jsem se snažil poslat na okruh mých známých,
jistě je to bude zajímat, takže díky.
Já jsem ještě ve Frankfurtu a chystám se začátkem února vlakem do Prajska a
pak mě čeká, už z toho člověk nespí, dokončit do konce dubna vystěhování
mlýna /viz přílohy, ale asi Tě to stejně nezajímá/.
Ani jedna z českých knihoven neprojevila zájem, i když bych už leccos
daroval zdarma /Svědectví, Listy atd./.
Náhradu nemám, poohližím se po nějakém finančně únosném, bytě v Praze či
okolí a ostatní holt vyházím.
Jsem sice narozený přesně na rok a den jako Schwarzenberg, ale na prezidenta
bych si netroufl.
Uvidím, jak vše dopadne a co bude od května.
Měj se hezky.
Václav Hora
Odesílatel: Zuzana Zaimlová
Datum: 23. ledna 2013, 11:14:34
Milý Jaroslave,
neboj se, my jsme také stoprocentní Karlovci :-)
Zdraví tě Zuzana z jihu Čech.
Odesílatel: Pavel V. Doležal
Datum: 23. ledna 2013, 12:24:29
Budu pokročile i podruhé volit Karla.
Hezky to řekl Svěrák že je nám potřeba volit Karla i když to sami nevíme.
S pozdravem Pavel Doležal.
Odesílatel: Info
Datum: 23. ledna 2013, 12:51:22
Vážený pane Hutko,
děkujeme za Váš ohlas i za osobní vyjádření k aktuální události posledních dní. Váš e-mail dáme k dispozici kolegům v redakci zpravodajství.
S pozdravem Ladislav Richtrmoc
Odesílatel: wiking1
Datum: 23. ledna 2013, 13:44:56
mily jardo,mel jsem tu cest poznavati pana knizete v dobach cz komunismu
tady u nas v rakousku,jen skromna poznamka,vim,kdo le tu liska a zajicek
(sverak)!!doufam,ze te tve volebni nasazeni jednou nebude,podobne jako
skalaka,silvu chnapkovou atd ,mrzet! zdravi peter zert,österreich
Odesílatel: Vladislav Herink
Datum: 23. ledna 2013, 14:02:48
Ahoj Jardo,
díky za článek, který nazýváš "Volbou pro pokročilé". Souhlasil bych s
názvem v případě, kdyby se jednalo o pokročilou formu zdravotního stavu,
který začíná v našem věku zaklepáním na dveře jistého Dr. Alzheimera, popř.
ruku v ruce s Dr. Parkinsonem. Nebo, jako v případě drtivé většiny českého
národa, kolektivní lobotomií. Jinak dobře, že jsi uvedl odkaz na tvůj článek
z roku 1999, který je skvělým rozborem obdivuhodného politického arzenálu
jednoho z kandidátů na prezidenta, jenž alespoň na mne dělal do prvního kola
předvolebního boje dojem, že mu ta důchodcovská léta na Vysočině udělala
dobře a že mezitím prodělal cosi jako morální katarzi. Jenže, chyba lávky.
Pod tlakem okolností, s nimiž očividně nepočítal, vyskočil pešek z pytle, a
hle, je to ten samý inteligentní hulvát a neurvalec, který se neštítí
otevřeně lhát veřejnosti do očí a kydat plnými jezeďáckými vidlemi hnůj po
konkurentovi, jen aby se sám zjevil ještě nerozhodnutým voličům čistý jako
lilie. Toho předvolebního otráveného pěšáka, abych použil šachové
terminologie, mu může spolknout opravdu už jen jedinec s vylobotomovaným
centrem paměti.
Zeman ovšem ví, že si to může dovolit. On zkrátka zná své Pappenheimské.
Řekl bych, že ještě líp než Klaus. V něm se věru nezapře dialekticky kovaný
materialista, byť byl stokrát "disidentem", stejně jako zbytek záložáků
internovaných perspektivně v Prognostickém ústavu. Dialektika je, jak známo,
vývoj na základě rozporů. Naprosto logicky se v duchu této logiky bývalý
kágébák může dnes v Kremlu veřejně pokřižovat a líbat ruku popovi, stejně
jako může Zeman pronést na oko novoroční projev prezidenta a blahořečit v
něm dobrého českého člověka, jenž nepotřebuje ke štěstí katedrály, protože
se opravdu, ale opravdu doma cítí ze všeho nejlíp jen v kapličce na návsi,
ale vzápětí jít do kolportu třeba se samotným ďáblem.
Dovolím si navíc předpověď, že je úplně jedno, kdo z obou kandidátů zasedne
nakonec na prezidentské křeslo. Je možné, že materiálně saturovaný a
sociálními sítěmi na milost vzatý feudál Schwarzenberg by byl pro zemi asi
menším zlem než jeho dialekticky kovaný oponent. Jenže nezapomínejme, že
politikové jsou dnes pouhé figurky na šachovnici globálních zájmů, kde tón
udávají zájmové kartely a nikým nevolení členové neoliberálních think-tanků,
jako jsou Bilderbergové a Trilaterální komise. Pro Schwarzenberga nic
nového. On k nim přece patří! Jinými slovy, právě on má víc než kdokoliv
jiný v české politice svoje partikulární zájmy, ani náhodou identické s
vitálními zájmy země. Po desetiletých, čím dál tím pitomějších extempore
svého předchůdce ve funkci prezidenta, vyvrcholivší jasně protiústavním
generálním pardonem pro všechny neodsouzené tuneláře, to jeho nástupce
nebude mít zrovna těžké, svého předchůdce přetrumfnout ve slušnosti a
"havelskosti". Bohatě postačí, když si v rozhodujících okamžicích dá
jednoduše šlofíka.
Jedinou šancí by bylo, vydat se opačnou cestou než Jeho Veličenstvo
Klausewitz. Ani ne tak cestou sypanou ideály prvního prezidenta, jako spíše
cestou, kterou se vydali roku 2008 na Islandu v okamžiku, kdy se na ten malý
národ vrhli supové z Mezinárodního měnového fondu a Centrální Evropské Banky
a dělali na něj "bu-bu-bu" s tím, aby si začal konečně utahovat opasky (a
neprožírat budoucnost, jak by řekl vrchní "požumpný Kalousek"-cituji mého
oblíbeného autora z Listů), nebo bude zle! Čtvrt milionu Islanďanů ale řeklo
"tůhle" a dalo vrchnosti v EU jasně najevo, že útratu za prožranou
budoucnost budou muset zaplatit ti, kteří ji taky mají na svědomí: bankéři,
politikové a vůbec celá ta nadnárodní kamarila kartelů a korporací, ony
"diskrétní" elity, tančící, jak transem posedlí derviši, kolem Zlatého
telete.
Něco takového je ovšem v Česku, na něž se dokonale vztahuje charakteristika
Ladislava Klímy o národech větších než 4 miliony, zcela bezpředmětné. Ty
totiž přestávají být národem a stávají se stádem. Pro Klímu národ stál a
padal s řeckou Polis. Vše, co přišlo po ní, už byla jen fraška. Mimochodem,
v této kategorii nejsou Češi sami. Ne náhodou si EU vybrala za hlavní sídlo
svého pseudodemokratického aparátu Belgii, jehož národu už Baudelaire
přisuzoval mentalitu stáda (viz: Robert B. Pynsent. Pátrání po identitě, H&H
Praha 1996, str. 148).
Češi to jasně prošvihli už v listopadu 89, když opomenuli rázněji zúčtovat
se zlem minulosti a místo toho začali papouškovat Havlovy pseudomoralistní
fráze o tom, že "nejsme jako oni". Nejlépe Havlovu historickou úlohu v této
rozhodující polistopadové fázi vystihl s jistou nadsázkou Čechoameričan Ross
Hedvíček v geniální povídce Sametová revoluce v Ausschwitzu. Češi
ale bytostně nesnáší pravdu, nejméně tu o sobě, což je další
nezáviděníhodnou charakteristikou národa, od samého počátku své samostatné
existence zmítaného pochybami o své totožnosti. Jak by taky ne, když za
svého praotce považuje nejspíš dementního dědka, který se kdysi v dávnověku,
zmožen nekonečným potácením se hvozdy a medovinou, až se vyšplhal se svou
družinou uprostřed mítinky na krtinec, který mu musela v onom okamžiku
připadat jako Mount Everest, a rozhodl se ji přijmout za svou, tj.
privatizovat ji. Jeho bystří potomci ji pak nazvali "hora" Říp. Když byla
privatizace dokončena, a evidentní loupež oficiálně posvěcena advokáty, zemi
nazvali "Český ráj", ale jen napohled. V reálu to byla a stále ještě je
trestanecká kolonie, Franz Kafka by mohl vyprávět.
Zpátky ale k meritu věci: nebudeš mi to Jardo věřit, ale podle mého názoru
nejsilnějším mužem v Československu v listopadu 89 nebyl ani tak Havlíček
Havel, jako nějaký Hutka. Proč? Protože se mu podařilo s kytarou v ruce
přitáhnout na Letnou 100.000 volů! To ovšem ještě netušil, že zanedlouho
prodělá razantní sešup na periferii veřejného zájmu, což je pro osudy umělců
v posttotalitních pseudodemokraciích, kteří nemají místo páteře komín
olomouckých syrečků a mentalitu pouliční šlapky, dosti příznačné. Na rozdíl
od Husákových hudců typu Gotta nebo Vondráčkové.
Přesto přeji Tobě i všem, co nemají kromě neutuchající naděje dnes už moc na
výběr, abych se ve své diagnóze mýlil.
Zdravím, Láďa Herink
Odesílatel: Vladimíra Platzgummer
Datum: 23. ledna 2013, 18:11:16
Dobrý večer,pane Hutka,
děkuji za duchaplnou, z duše i hlavy vyvěrající úvahu,kéž by
takových poslů seslaných "z nebe " bylo čím dál víc,a podařilo se jim
otevřít co nejvíce nejen očí ale i srdcí,abychom "národně"
pochopili,že je třeba držet pospolu, s úctou , ohleduplností a
soucítěním k druhému. S pomocí Boží se snad povede "obrození"
hodnot,které padesát let deptali samolibí a plazící se
despoti ,kterým chyběla hlava,páteř a duše,naprosto všechno.
Ze srdce Vladimíra
Odesílatel: Ing. Jiří Ševčík
Datum: 24. ledna 2013, 11:20:22
Milý Jaroslave,
díky za předvolební fejeton. Především bych Vám rád sdělil, že jste byl
jedním z guruů mého dospívání.J Před mnoha lety jsem točil na magnetofonu B
52 celkem 12 hodin Vašich nahrávek. A nevynechal jsem v Plzni jediný
koncert, ať už nelegální nebo legální, na kolejích nebo v Oku. A pokud jde
o Váš tak medializovaný spor s Nohavicou, též jste měl ve mně jednoznačného
zastánce.
Nicméně tentokrát budu v opozici.
Nemyslím si, že v Čechách (nesnáším slovo Česko) jsme neměli čas si žádnou
historii vytvořit. Neboť historie se netvoří, ta se žije. Historii "tvoří"
hlavně ti, kteří ji chtějí manipulovat ku svému prospěchu. Pominu Vaše
fantazie o "dobývání Slovenska československou armádou". A myslím si, že v
mnoha ohledech máme z naší historie silnější poučení, než Francouzi. Ti
vládu bolševika nezažili. Jaroslava Haška mám moc rád, nicméně do procesí
českých neoflagelantů - které je teď hodně v módě - se zařadit nehodlám. Vy
tam možná už jste, to vážně nevím.
Ale pojďme k tomu důležitějšímu. Začněme u gramatiky. Ten člověk o kterém
píšete, se nejmenuje Lepen, nýbrž Le Pen. Ovšem kardinální myšlenkový lapsus
je celá Vaše paralela českých prezidentských voleb s prezidentskými volbami
ve Francii v r.2002. Především proto, že u nás nemáme prezidentský systém
jako ve Francii a role prezidenta v politickém systému je tudíž významně
odlišná. Toliko ve věcné rovině. Dále je třeba konstatovat, že ta paralela
je manipulativní a demagogická. Až hysterická, což je ovšem plně v souladu
se současnou atmosférou ve veřejném prostoru a zejména v "Jednotné kulturní
frontě" J
Proč? Inu proto, že v těchto volbách zcela určitě nejde o volbu mezi
"demokracií" a "nedemokracií". Zcela určitě nejde o volbu mezi "dobrem" a
"zlem". Zcela určitě nejde o "dech beroucí drama". Tak to je pouze ve
fantazii hysteriků, kteří z této zjitřené atmosféry těží vlastní
zviditelnění a hbitě se prodávají - račte prominout - jak kurvy na trhu. Tím
samozřejmě nemyslím Vás, Vy tak nečiníte. Volbou kteréhokoli z obou
kandidátů se demokracie v České republice - je-li tu jaká - nezhroutí.
Nezlepší se, ani nezhorší. Úroveň demokracie tu ovlivňují zcela jiné věci,
než výsledek prezidentských voleb.
Tím neříkám, že ta volba není důležitá. Je. Ale důležitější než konkrétní
výsledek volby je pro osud demokracie v této zemi její forma. A to je
naprosto zoufalá. Zmanipulovaná média v režii převážně německých vlastníků
třeští "go Karl go". Veřejnoprávní televize (sic!) pořádá debaty za masivní
účasti fanklubu jednoho z kandidátů a samozřejmě jen v Praze, kde tento
kandidát má zdrcující podporu. Proč ve stejné četnosti nejsou tyto debaty
pořádány také v Ostravě a v Mostě? (Jak jistě víte, v USA při
prezidentských debatách jsou projevy publika zakázané). Mládež s vymydlenými
mozky - bez potřeby jakýchkoli otázek i odpovědí - na sociálních sítích
velebí "pankáče Karla". Takto probíhali mediální kampaně za bolševické
normalizace.
Řeknu to slovy výtvarníka Jiřího Davida:
"Značka "Schwarzenberg" je umně vytvořeným marketingovým produktem, jenž
rozpoutal iracionalitu."
"Jsme jak ti poddaní žmoulající své čepice v předpokoji kněžny Zaháňské -
přestože se jí nechci klanět, tak tam stejně v té předsíni stojím, protože
nemám modrou krev a ona ji má. A mně děsí, že se tu poddanost daří vytvářet
znovu."
Přeji Vám klid na duši, jasnou mysl a hodně invence v tvorbě.
Srdečně Jiří Ševčík
|
Milý pane Ševčík,
děkuji za Vaši reakci, ale Váš pohled se mi jeví
značně zkreslený. Media jako Českou pozici, Parlamentní listy,
Fragmenty nepovažuji za objektivní, vlastně jsou mi odporná svou
ideologií. Z jejich objevů bych v myšlení nevycházel...
Srdečně zdravím - Jaroslav Hutka
Odesílatel: Ing. Jiří Ševčík
Datum: 25. ledna 2013, 14:57:10
Dobrý den pane Hutko,
aniž bych chtěl vyvolávat debatu jen připodotknu, že nevycházím z objevů ani
České pozice ani Fragmentů ani Parlamentních listů, nýbrž argumentuji
názorem Jiřího Davida. Možná Vám to uniklo. Osobně neznám v ČR médium, které
lze považovat za objektivní. A proto žádné nepreferuji a žádné mi není
odporné.
Přeji Vám pěkné dny a "slunce v duši".
Jiří Ševčík
Odesílatel: Leo Beneš
Datum: 23. ledna 2013, 11:01:07
Dobrý den.
Děkuji za dopis. Jelikož vím, jak to vypadá v Praze, musím vám říct, že
tady je to jiné. Přečetl jsem článek v Respektu o Milošovi Zemanovi a
dalo mi to tak trošku pochopit, proč jde za ním tolik lidí. Ale jen
trošku. Moc mi to nepomohlo. Chodím na fotbal s dvěmi naprosto
rozdílnými partami a v obou je naprosto většinový úzus volit Zemana. A
když jsem se pokoušel argumentovat v jeho neprospěch, byl jsem ukřičen,
dokonce mi bylo i mírně nekamarádsky vyhrožováno. Na hranicích s
Německem prý už čekají s trakařema, aby si mohli, až bude zvolen Karel,
odvést majetek. Nevím, kde se v lidech bere taková hloupost, ale tuším,
že je to hodně nebezpečné. Rozdmýchávat hloupost klauzemanové umějí. Ale
to přece nestačí. Proč není pořádně slyšet nějaký jiný rozumný hlas. To
je na tom ta naše demokracie opravdu tak špatně ? Děsím se odpovědi. A
děsím se Tlučhubova návratu. Ale už se začínám na to připravovat. Za
svůj život jsem jednoho prezidenta už měl. Některým se nesplní ani to.
Nic naplat. Ředitel elitního gymnázia asi zůstane ředitelem. A kdyby byl
náhodou souzen či dokonce odsouzen za urážky ( kdo by na něj ale žaloval
? ), pak by stejně přišel nový Mikuláš, který by po vzoru předchozího
uměl omilostnit své věrné.
Trochu jsem se zaseknul na vašem odkazu. Četl jsem kromě vašeho
článku i všechny ty reakce.
Tak nějak by mne zajímalo, jestli by ty jedovatosti někteří lidé (
vůbec nemyslím Kratochvíla ) napsali i dnes.
Ale čert to vem.
Nevím co udělat, abychom byli bez Miloše i nyní. Měl jsem radost, že
průpiskový šašek na hradě končí. A při tom se jen šašci vystřídají.
Musíte zmobilizovat Prahu. Tady nic nenadělám. Jen budu bojovat. Mojí
ženě, která jede na víkend do Brna, jsem zařídil Voličský průkaz. Každý
hlas se počítá. S našimi počítejte.
A zbývá mi jen doufat, že to nebude málo.
Leo Beneš
Odesílatel: Petr Falek
Datum: 23. ledna 2013, 9:05:06
Srdečně zdravím, pane Hutko.
Děkuji za vaše maily, čtu si je s radostí a sdílím myšlenky vašich fejetonů. Poslouchám (občas) vaše samopaly a vzpomínám na doby studií.
Volba Karla je pro nás jasná. Celá rodina ... a to asi 30 lidí ze strany ženy a asi 15 ze strany mojí doufá, že tentokrát slušnost vyhraje.
Je to záhadná logika v nátuře našeho národa jak jsme schopní plivat na každého, kdo je nad námi po té duchovní stránce, intelektu, morálce ... a naopak se sdružujeme a podporujeme hajzlíky. V mém okolí se s takovými lidmi nesetkávám, ale když se pak podívám ne internet nebo na televizi tak jen žasnu.
Bude to smutné, jestli zase prohrajeme.
A bude to těžké, jestli vyhrajeme ... to oni si to ti zemano-klausovci nenechají líbit a bude stále znechucovat ovzduší v té naší kotlince.
Tak se těšme.
Přeji hodně zdraví a ať se vám daří.
Petr Falek
|
Vážený pane Falek,
děkuji za milý dopis a snad vyhrajeme, ale lehké to
pak nebude, mafie to nikdy nevzdává, jestli prohrajeme, tak to zase
bude mít ta druhá strana těžší než předpokládala, ale byla by to
otrava.
Jinak jste mě s počtem Vašich adres v mém adresáři šokoval. Já
to promažu, napište mi, kterou tam mám nechat...
Srdečně zdravím - Jaroslav Hutka
Odesílatel: Petr Falek
Datum: 24. ledna 2013, 19:34:35
Pane Hutko, ... já myslím, že vyhrajeme ... pokud nerozhodne jako Deus ex machina někdo odkudsi.
Podobný pocit naděje i strachu jsem měl v listopadu 89 v počátku všeho dění, kdy jsme se konečně rozhodli něco konat.
Nadšení, slušná atmosféra, solidarita, studenti, umělci, pozitivní myšlení na straně jedné ... a stejně jako tenkrát silná slova, gesta, lži a manipulace na straně hroutícího se systému.
Věřím, že to vyjde. Kdy jindy, když ne teď?
Ale máte pravdu, že to nebude snadné. Tentokrát bychom si to museli lépe pohlídat. .. i když Klaus už tu nebude :-) ... bez šéfa budou jednat bezhlavě.
Už aby to bylo.
Nejlepší adresa je tato ....... ostatní můžete zrušit, ale jak už jsem psal, nevadí mi to. Alespoň vás nepřehlídnu.
Mějte se dobře a radostný víkend.
Petr Falek
P.S. Celá ta léta co poslouchám vaše písničky mne vždycky nejvíc rozruší slova:
“Nejsou zločiny, za které by se mělo střílet – pouze za lež, která se pravdě podobá.”
A že už je to roků (jsem ročník 56). PF
Odesílatel: atelier im
Datum: 24. ledna 2013, 18:37:48
Vážený pane Hutko, vážený Mistře - cítíme, že naše oslovení je správné a moc
Vás prosíme navraťte se k těm krásným a hluboce filozofickým interpretacím
přesahů v lidové tvorbě (a nejen tam), neboť odvolat se musíme na momenty,
kdy spolu s písní Stůj břízo zelená pocítil čtenář i posluchač skutečně to,
co Sušil myslel a co drsná doba přeměnila "na dechovku", podporovala tento
směr a vše skončilo v necitlivosti ke všem studánkám vody živé,jak ji kdysi
pochopili a z ní pili hudební skladatelé (Janáček, Novák a jiní), malíři
(Úprka, Schweiger, Ondruška, Hlavica a jiní). Ne, nejde o moravský
patriotismus, ale čistota opravdového kumštu a hluboký filozofický smysl
nelze již od jejich děl odmyslet. A totéž jsme cítili a cítíme u Vás, pokud
se vracíte k umělecké tvorbě. A my doufáme - že vše se po volbách
(samozřejmě i bez Vaší krásné výzvy- volíme K. Schwarzenbergra) aspoň trochu
hne dopředu. 40 let devastace nezmizí rychle a v našem věku (a přes
zkušenosti vlastních rodičů vězněných za nacismu i komunismu) si délku času
nápravy silně uvědomujeme. Ilja Erenburg jednou řekl,technický pokrok jde
sice rychle, ale lidské myšlení (jeho přeměna) tempem volského spřežení.
Možná ještě lapidárněji by se mohlo řící: "Do stále dokonalejších přístrojů
chybí programy"!!!!
Ale k věci. Nevím, zda si vzpomenete, navštívili jsme Vás jednou (sice po
vzájemné domluvě), ale ztratil jste ten den občanský průkaz, a tak naše
rozmluva nemohla být již tak intenzivní, jak jsme předpokládali. Nevadí, i
tak jsme odjížděli z Phy do Zlína s pocitem povzneseným - povídali jsme si o
Sušilovi- a také o naší nakladatelské práci týkající se děl pana prof.
Antonína Václavíka, zakladatele československé etnografie a etnologie, který
svými díly (v minulosti "excerptovanými" - nechci napsat trefnější slovo-
vykrádanými oficiálními "vědci") se vracel k Sušilovi a filozoficky
odpověděl na důležité otázky ohledně oboru a talé Sušilova díla podpořenými
vlastními terenními výzkumy (žádné kompilace,ale poctivá práce: ad fontes).
Proto se mnohým tyto výzkumy hodily k jejich "vědeckým závěrům" a panoval a
hlavně panuje strach, že se detailně poukáže na zdroje těchto prací. Se
vším se setkáváme nyní, když za opravdu velmi těžkých podmínek jsme jeho
díla reeditovali (zbývá jen Podunajská dědina v Československu), když jsme
např. ve Výročních obyčejích...(obsah a název naši vědci v 50. letech tak
dlouho měnili a bránil vydání, až se pan profesor vydání nedočkal - byl ve
svém boji statečný, ale zemřel předčasně) Odvážili jsme se uveřejnit dopisy
od Vlad. Úlehly a rodiny a konečně i autora. Na jedné straně je krásné, že
se díla (zejména Luhačovské Zálesí a Textil v lidové tvorbě prodávaly
výborně, ale v přímém kontaktu s lidmi - např. v lid.souborech po vesnicích
výborně), ale chce to dojíždění za nimi a pod., což Vy dobře znáte ze svých
koncertů, které si sám zařizujete. Upřímně obdivujeme tuto velkou a
jedinečnou práci!!!
V díle Výroční obyčeje a lidové umění je tresť Václavíkovy práce. Název je
bez jeho vědomí změněn (původně chtěl a trval na názvu Kořeny lidové tvorby
-máme původní maketu a text). Rádi bychom Vám dílo poslali. Pokud se Vám
ještě dílo nedostalo do ruky, chceme, abyste věděl, že tento univerzitní
profesor z Brna (zakladatel katedry etnografie a etnologie také v
Bratislavě, zakladatel mnoha muzeí
přítel řady skvělých umělců s vazbami na Jana Masaryka, TGM aj) si zaslouží
vrátit se na piedestál vědy, které položil moderní základy a filozoficky
rozvinul Sušilův odkaz. Nepochopením a násilím režimu nemohl nic prakticky
vykonávat, zejména ne publikovat - pouze časopisecky a myšlenky odtud rychle
mizely v dílech těch, kteří lid. kulturu degradovali na onu přezdobenou
"jednodušku" ve snadno ovladatelné mase.
Až bude po volbách a pevně věřme, že zvítězí pan Karel Schwanzeberg, rádi
bychom Vás na chvíli někdy a někde osobně pozdravili a poprosili ještě
jednou, abyste se vrátil znovu k umělecké tvorbě k hlubokému vyjádření
"myšlenkového přesahu" toho, co je podstatou vývoje tohoto národa. Zůstává
vše ve Vaší laskavé mysli a laskavých rukou. Přesto prosíme o sdělení
korespondenční adresy, abychom Vám mohli poslat Výroční obyčeje...(tedy
Václavíkovo dílo: Kořeny lidové tvorby...), kde zejména kapitoly o etice a
estetičnu lidové kultury jsou nedoceněny a velmi originální.
Vzpomínáme si, že jsme společně s Vámi seděli v hospůdce blízko Vašeho
bydliště, ulice vedla na malý vršek a zdálo se, že končí v přírodě, ale již
nevíme.
V úctě a přátelsky Vás pozdravují ti, kteří vydáváním vybraných titulů se
snaží zachránit "ohrožené druhy" a doufají i ve svém vyšším věku, že se
ještě dožijí spravedlivých konců - především ve vnitřním světě.
Manželé Miloš Bařinka a Irena Voštová.
Odesílatel: timing
Datum: 24. ledna 2013, 20:30:05
Ahoj ... !
Co tomu říkám? Pan Bělohradský by asi uznal, že to, co člověk říká, je
potřeba hodnotit také ve vztahu k faktu kdy to říká. A on to říká ve
chvíli, kdy se rozhoduje mezi KS a MZ.
Věta, že MZ - to jsou vlastně naše dějiny, musíme je příjmout, je
simulakrum jak BRNO. Je to podobné, jako když Klaus brojil proti
"sociálnímu inženýrství" a jako alternativu nabízel svoje "sociální
inženýrsrví".
Opoziční smlouva byl zločin, jehož zahlazování je nejhorší, protože
zcela aktuální, falzifikace našich dějin. A o to tandemu Zeman - Klaus
jde, to je také hlavním cílem té ostudné amnestie (Zeman ji kritizuje
jen proto, že mu to teď asi vynese nějaké hlasy).
Jakmile bude volbách, musí se mnohé z toho, co pan Bělohradský kulturní
frontě vytýká, stát předmětem veřejné debaty, v mnohém totiž má pravdu.
Teď je to ale jednoznačně výzva "Falzifikujme nejživější část svých
dějin!". A za to by se měl filozof stydět.
To je v kostce můj názor.
S pozdravem Jiří
Odesílatel: Jana Baudisova
Datum: 24. ledna 2013, 22:43:54
Dobrý večer,
omlouvám se, že Vám píšu, asi máte takových mailů až moc. Ale přeci jen bych se Vás chtěla zeptat, jak se díváte na takovou tu hysterii, s jakou se v uměleckých a vědeckých kruzích kádruje, kdo koho volí. Nezavání to až příliš novou totalitou? A ovšem, totalita je totalita, ať už přichází od kohokoli. Přeci "pravicový" není synonymum pro "dobrý" a levicový pro "špatný". A kdo používá totalitní praktiky, přestává být dobrý, ať je to kdokoli. Začíná to být až moc orwelovské. Že by úder ze strany, odkud bychom ho tak nějak neočekávali?
Posílám Vám své dvě poslední ikony. Je to Spasitel a svatý Jan Křtitel. Nápis u sv. Jana Křtitele jsou jeho vlastní slova. Je to v evangeliu a na jeho pravoslavných ikonách je to obvyklý nápis na jeho ikoně. (Trochu jsem ješte upravila délku té žehnající ruky, ale vyfoceno to ještě nemám, tak to posílám ve staré verzi. Snad to ale zas tak nebude vadit.)
Snad si vzpomínáte na naši (i když skrovnou) korespondenci. Posílám Vám svou úvahu o pravdě. Nejsou to moje myšlenky, ale to, co jsem pochytila při studiu teologie a poslechu kázání :-).
Mějte se moc dobře.
Jana Baudišová, manželka českého pravoslavného kněze
Odesílatel: Jopol
Datum: 25. ledna 2013, 13:41:29
Zdravím,
dostal jsem elektronickým oběžníkem text "Volba pro pokročilé"; a nemohu se
zdržet, abych k němu nepřipojil komentář.
Mým převládajícím pocitem při jeho čtení totiž bylo to, jak daleko a jak
hluboko mohou poklesnout kritéria a nároky pro to, co v občanském
společenství má mít opravdový smysl. Byly totiž doby - ano, právě za toho
odporného a ničemného režimu totalitní vlády jedné strany a jedné ideologie
- byly tedy doby, kdy alespoň a právě v českých podmínkách klasický boj
proti útlaku byl obohacen o mnohem širší a hlubší dimenzi, daleko
překračující pouhou revoltu proti nelegitimnímu režimu. Především pod vlivem
profesora Patočky se na duchovně devastující působení intelektuálně otupělé
vládnoucí kliky odpovědělo obnovením sokratovského postoje "péče o duši".
Tedy usilovným, nepřestávajícím hledáním hlubší významovosti jak světa
vlastního, osobního, tak i světa společně sdíleného, světa obce.
A teď? Copak nám ještě zbylo z oné sokratovské "péče o duši"? Když je nám -
a to dokonce jedním z bezpochyby nejznámějších aktérů disidentského hnutí
tehdejší doby - jako nejvyšší meta veškerého snažení prezentován holý fakt
možnosti odevzdat svůj hlas jednomu ze dvou (víceméně prefabrikovaných)
kandidátů na funkci formálně nejvyššího představitele státu? A ještě je tato
víceméně pseudovolba vydávána za "volbu pro pokročilé"?
Copak se stane s českým státem, s českou společností, s duší českého člověka
natolik světoborného, natolik duchovně povznášejícího, jestli v hradních
postelích pro příštích let bude ulehávat kníže anebo zeman? - Jistě, když
proti sobě nastoupí dva soupeřící konkurenti, vždycky je možno nalézt nějaký
ten rozdíl; a i mně by byl jako reprezentat státu byl daleko přijatelnější
ten, kdo alespoň osobně působí solidním a kultivovaným dojmem, nežli aktér
obhroublých projevů a zřejmě takéhož vnitřního smýšlení.
Ale, vydávat za něco velkolepého ten pouhý fakt, že se tu - zase jednou - v
nekonečné řadě opakuje jedna epizoda z věčného soupeření pravice-levice,
tohoto klání ve své podstatě naprosto bezduchého, protože vychází z
principiální lidské omezenosti se právě jenom na tu jednu či druhou životní
perspektivu? Copak se - ať volbou jednoho či druhého - změní na základních
koordinátech vývoje české společnosti po Listopadovém převratu? Totiž toho
vývoje, který zcela slepě a mechanicky opakuje existenční vzorec převzatý z
duchovně vyžilého Západu - totiž že nejvyšším životním cílem je individuální
osobní prospěch, především hmotného charakteru? A že i to co je relativně
"nehmotné", co by tedy mělo být kulturou, uměním, ale třeba zrovna i
politickým myšlením a smýšlením - že to všechno se podřizuje povrchním,
duchovně a intelektuálně nereflektovaným preferencím, zálibám a
předpojatostem do svého vlastního světa uzavřeného individua?
Tento boj o hlasy v těchto takzvaných "svobodných volbách", tato křečovitá a
hysterická snaha přetáhnout do svého tábora potenciální voliče podbízením se
jejich pokleslému vkusu - co má mít tohle společného s onou sokratovsko-
patočkovskou "péčí o duši"?
"Sbíraj hlasy sedaj k soudu..." No jistě, dneska se už nesoudí, za politické
činy, není také proč a za co, tam kde je celý národ uvázán tím řetězem
nejpevnějším, totiž řetězem konzumismu a osobní omezenosti, tam už není
zapotřebí žádných politických procesů, protože jakákoli hlubší myšlenka tu
nemá žádnou váhu. Sokrata by dneska neodsoudili k trestu smrti; Sokrates by
byl pouze - a to svou vlastní obcí - odsouzen k všeobecnému zapomnění, ve
všeobecné honbě za penězi a za okamžikovým prožitkem z fabrik zábavního
průmyslu by si jeho myšlenek prostě nikdo vůbec nevšímal.
A tak se místo toho alespoň "sbíraj hlasy" - čas od času státní moc
zinscenuje spektákl takzvaných "svobodných voleb", aby lid měl alespoň na
chvíli pocit, že může sám rozhodovat o něčem opravdu substanciálním. A ne
pouze o figurkách, které tak jako tak budou napomáhat k tomu, státně-
ekonomickou mašinérii velkoprodukce peněz a konzumu udržovat v pokud možno
nerušeném chodu.
Tento spektákl jakoby "rozhodujícího" klání o tom, který z kandidátů bude
smět zasednout na křeslo českých panovníků, nakonec docela připomíná ono
známé "čekání na Godota". Tato stálá víra, že přijde někdo, kdo "to" za nás
udělá. Kdo nás spasí. Kdo změní celý náš svět k lepšímu, aniž my sami bychom
pro to museli hnout prstem. Aniž bychom sebe sami museli změnit. Aniž bychom
museli bojovat o svou vlastní duši.
Falešný charakter tohoto zdánlivě klíčového dilematu rozhodování mezi dvěma
kandidáty snad nejlépe se svou typickou ironií vystihl Jan Keller:
"A tak máme před sebou vskutku nesnadný výběr. Máme na vybranou mezi
Zemanovými sliby a Schwarzenbergovým vkusem. Můžeme si zvolit člověka, který
si hraje na anarchistu, aby stanul v čele státní moci, kterou anarchisté
tolik nenávidí.
Anebo můžeme dát svůj hlas kandidátovi, který se vydává za levičáka natolik
přesvědčivě a věrohodně, že mu přitom fandí Václav Klaus i s celou rodinou."
No, ale nakonec trochu toho spektáklu pro prostý lid musí být, jak věděli už
vládcové starého Říma, a tak mu tento spektákl poskytovali ve formě
kratochvilných gladiátorských zápasů. Lid se tu po libosti vybouřil, a
nakonec dokonce ještě mohl své "vládnoucí" postavení vyjádřit svobodnou
možností ukázat palcem nahoru nebo dolů. Panovníci si vesele vládli dál.
A tak, lide český, vzhůru k volbám. Není to sice až natolik napínavé jako
půtky opravdových gladiátorů, ale alespoň něco. Alespoň můžeme rozhodnout,
bude-li "tam nahoře" kníže nebo zeman.
A kdoví; třeba se nakonec dostaví i ten Godot.
S pozdravem
Josef Poláček
|
Z volebního studia ČT24:
15:52 "Ke změně nedojde, naději, kterou jsme měli v nový vítr, prostor a náhled, usne. Zeman se osobně nezmění. Bude se pokračovat v neprůhledné politice a tajné alianci mocných a bohatých."
15:55 "V demokracii jsme se vrátili zpátky. Zkušenost, že Schwarzenberg získal 45 procent, ale bude hrát svou roli. Jak lidé propadali beznaději, že se nic nemůže změnit, tak se nyní přímou volbou rozsvítilo a šance se otevírají více."
Odesílatel: Leo Beneš
Datum: 26. ledna 2013, 15:54:38
Dobrý den.
Hudce už mám doma. Spolu s těžkou náladou, protože už je jisté, že
dalších 5 let budeme mít na hradě ostudu.
Je mi z toho moc špatně.
Právě vás vidím v televizi. Mám z toho lepší pocit, když vidím váš úsměv.
Děkuji. Hezký den. Leo Beneš
Odesílatel: vavrinek
Datum: 26. ledna 2013, 15:57:39
Nechte si svá prohlášení vážený pane, Vy patříte už dávno do muzea rarit a
ne, abyste se vyjadřoval k panu Zemanovi. To už Vám k návratu na scénu
stejně nepomůže.
Odesílatel: smaxa
Datum: 26. ledna 2013, 16:29:55
Ahoj Mistře Jaroslave, to nejhorší je skutečností. Vzpomněl jsem si na starou písničku Barel Rocku: "Ať náš pán Bařtipán je nám dlouho zachován." "Tato noc nebude krátká..." zpíval by Karel Kryl.
To světlo nové civilizace sem leze trochu pomalu.
Pěkné dny bez blbců přeje Standa
Odesílatel: michaela
Datum: 26. ledna 2013, 18:29:14
Je to nechutny.... A ta tiskovka se Zemanem byla naprosto desiva, komousska
vlezdoprdelka Bohdalova,
dcera Katerina, se kterou beztak spi, Hulka nebo ve studiu predtim Vasut....
Zlo. Samoliby usmev, zesmesnovani,
hazeni spiny.... A samozrejme citaty. ted bude dalsich 5 let naplnen nas
zivot skvelymi bonmoty, tesme se.
Tohle mi napsala moje mladsi dcera...poznals ji ve Zl.
Ahoj, je to zklamani, fakt jsem tomu verila, ze by to tentokrat mohlo
konecne klapnout, ale asi nema cenu se angazovat. Uz NIKDY k zadnym volbam
nepujdu. Pustila jsem si Volebni studio a nechapu, jaks tam chudaku vydrzel
tak dlouho... S nadsenim jsem vollila v roce 1990 s Katerinou jako miminem
na rukach, to jsem jeste verila, ze bude vse jinak, byli jsme opojeni
listopadem a nadseni ze vseho, pak to slo do haje, podvod. Radeji o tom
neuvazuji, ale je mi to lito - promarnili jsme sanci, ktera nam byla dana. |
Clovek se pak stane apatickym, kdyz vidi tu hruzu kolem sebe. Pani Benesova
- ta me tedy prekvapila - nemile... ale smala jsem se, to nejde jinak
uchopit...
Hele, musime to prezit, nic jineho nezbyva, ten nouma stejne nebude mit ve
svete kredit a znemozni se sam.
Muj italsky pritel bral pana Franze - libilo se, jak je kerkovany, to v
Italii moc neni...
Misa Zlin
Odesílatel: Sylvie Kroupová
Datum: 26. ledna 2013, 19:17:17
CD už doma, OK, ale ty volby... ach jo... i svou matku 88 let jsem
dovezla k bedně se správnou volbou,
moc zdravím a děkuji Sylvie Kroupová
Odesílatel: Václav Karlíček
Datum: 26. ledna 2013, 19:26:42
Drazí,
šance ve skutečnosti nebyla. Zeman neváhal před jakoukoliv lží a národ je
poloblbý. Přesně takového prezidenta si zasloužíme. Myslím, že by nepomohlo
ani kdyby se kníže nedopustil žádné chyby a mluvil jako z partesu. Snad by
získal jenom nějaké procento navíc. Musíme se s tím smířit, ostatně máme v
tom praxi - Gottwald, Zápotocký, Novotný, Husák a nyní Klaus.
I v mém těsném okolí se objevily hlupáci. Třeba moje dcera, která ani nešla
volit, myslím, že nikdo z její rodiny - řekla - ten kníže je jenom takový
brepta, jedna švagrová zase - dyť neumí ani naši hymnu a já jsem velká
vlastenka! Spojuje je to, že vůbec nic nevědí a ničemu nerozumí. S tím nic
nenaděláme.
Já mám důvod být naštvaný, protože mám už malou šanci zažít ještě za svého
života slušného prezidenta!! Vlastně co to povídám ... byl tady Havel, jinak
řečeno - lépe už bylo!
Posílám Vám všem mnoho pozdravů a těším se na setkání!!
Vašek
Odesílatel: krami
Datum: 26. ledna 2013, 19:26:44
Je mi lito, ze nas narod zradil. Budiz. At zije Karel. Narode styd se. Tvuj
Milan
Odesílatel: Jarka Michalkova
Datum: 26. ledna 2013, 20:04:43
Mily Jardo,
vsechno deni kolem voleb jsem se zatajenym dechem sledovala, ze zasnezenych hor, na pocitaci.
Zijeme v demokracii a vysledek musime prijmout. Zeman se behem te doby nekolikrat nechutne
odkopal, ze to velice silne zavalo i na tu dalku - 700km. Bohuzel byvaji cichove bunky u mnoha lidi
odumrele. To bylo pred volbami. Dnes, hned ve 14 hodin se mezi jeho lidmi objevil M. Slouf od ktereho se
Zeman v predvolebni kampani distancoval!?
Kdyz Zeman pouziva krasne citaty od moudrych lidi a dnes Klaus vlozil do svych ust citat Vaclava Havla,
znamena to, ze kdyz 2 delaji totez, neni to totez. Jestlize krasna slova nesklouznou z hlavy do srdce tech, co je
kopiruji, je to jenom trapne a vypovida to o velke tuposti!!!
Co s tim? Vlastne je uzasny, ze se v ceske spolecnosti probudil zajem o politiku, byla uz delsi dobu citit zne-
chucenost a beznadej. Mnoho mladych lidi volilo Karla, zvolen nebyl, ale jede se dal!!!
Na toto tema doporucuju novou hru Jiriho Sucheho - Kam se podela Valerie?-
Mej se hezky a tesim se nekdy na tvuj koncert
Jarka Michalkova
Odesílatel: Jan Martin Ječmínek
Datum: 26. ledna 2013, 20:42:36
Zdravím. Jsem rád, že máme stejné názory (viděl jsem Vás v televizi).
Nevěřím tomu, že dnes zvolený člověk nás spojí,.Jistě se nezmění ten, kdo k
vítězství použije tak nefér metody.
Myslím, že jsme v roce 89 neměli cinkat klíčemi, ale francouzáky! Pokud se
ještě někdy sejdeme, rád si s Vámi popovídám.
Ječmínek
Odesílatel: Milan Drašnar
Datum: 26. ledna 2013, 20:45:02
Jaroslave, v debatě po zvolení prezidenta jsi mi mluvil z duše. I když na
ostro by slova volená ve studiu byla mnohem jadrnější...
Stébácké praktiky v předvolební kampani vyhrocené v posledním týdnu a teď co
poslouchám v prvním jeho projevu tak se stydím za naše spoluobčany kteří
dopustili tento stupidní akt, a to ....Miloš Zeman - prezident!!!!
Nevím, je to z pohledu demokratické volby jistě naprosto v pořádku...Co ale
naplat. Papaláši, lobisté a nevím jak další lumpy nazvat kteří kradli,
kradou a tímto aktem jsou pojištění pro další svoje aktivity.
S tímto prezidentem se nikdy neztotožním, jako mi byl špatným prezidentem
narcis Klaus.
Snad vzejde nějaká občanská aktivita, já osobně nevím jak do toho a pokud
něco vznikne má moji nejhlubší podporu
Je mi smutno z toho že lidé nedovedou odlišit slušného člověka od tlučhuby,
který se uchýlí i k těm nejstupidlnějším lžím...
Tak to jen tak k dnešnímu " slavnému dni"
Tak se opravdu těším na bonmoty prošpikovný duchaplný novoroční projev
Hodně a hodně...... Milan Drašnar
Odesílatel: michaela
Datum: 27. ledna 2013, 6:41:23
Ahoj Jardo,
... takze ted to musime prezit, prezili jsme aroganci Klause, tohle bude horsi,
uz jen ta dikce me nadzvedava. jsem ted doma, obcas jsem se octla mezi uplne
obycejnymi lidmi, a to bys neveril, jaci jsme tupci. Vsichni ti vypatlanci
papouskuji jen to, co jim bylo kampani vmasirovano do lebky, bez vlastniho
nazoru - ale co boli nejvic, bez tolerance a schopnosti akceptovat nazor
nekoho jineho.Moc smutne. Tady v tom malem zabahnenem ceskem rybnicku, kde
kazdy zaleze bud do hospody nebo do sveho 3+1, se asi nic moc nezmeni. Nebo
jsem mozna potkala spatne lidi, kdo vi?
Vcera me utesil jen pohled na nadherny mesic, ktery tady nad lesem zaril
jako nejake znameni - asi byl uplnek, ale notne jsem svou nespavost zalila
Veltlinem, tak jsem chvilku spala. Vnimam uz veci jinak, hledam vnitrni
klid, casu uz moc neni. ...
Misa
Odesílatel: Pokorny Pavel
Datum: 27. ledna 2013, 10:00:52
Vážení spoluobčané,
děkuji, že jsem byl zatažen do této zajímavé diskuse.
Volby dopadly tak, jak dopadly (slovy V. Klause).
Já jsem se těšil, že vyhraje slušnost a rozum nad lží a nenávistí.
Škoda.
Tak snad přístě.
Fajn, a co dál?
Teď nemá cenu volby zpochybňovat.
Je pravda, že ten estebácký lživý inzerát možná sehrál své,
ale nakonec každý člověk má používat svůj rozum, aby odlišil lež od pravdy.
Vážím si toho, že druhý kandidát v pořadí se nesnaží svalit vinu na nepoctivost voleb,
jak se to obyčejně stává v zemích bývalého Sovětského svazu.
Teď nemá cenu nosit v pondělí černé šaty, teď nemá cenu psát petice proti Zemanovi,
teď nemá cenu svolávat demonstrace proti Zemanovi na náměstí.
Co tedy má cenu?
Svými malými konkrétními kroky podpořit dobré kroky ostatních.
Já jsem si dnes předplatil týdeník Respekt, protože bych rád podpořil Erika Taberyho,
spoluautora dokumentu Nerušit, vládneme a Tady je Šloufovo.
Přežili jsme Klause, přežili jsme Husáka, přežili jsme Gottwalda,
Bůh dá a přežijeme i Zemana.
Nakonec máme štěstí, že jsme malý národ.
Nešťastnou volbou hlavy státu můžeme poškodit sami sebe,
ale snad ne ostatní národy.
To Němci s Hitlerem na tom byli hůř.
Váš Pavel Pokorný
Odesílatel: Ivana Maňa
Datum: 27. ledna 2013, 12:50:56
Dobrý den, Jaroslave,
moc Vám děkuji za včerejší vystoupení v TV. Bylo to jasné a znechuceně přesvědčivé.
Na rozdíl od všech dalších umolousaných projevů, které mlžily a neřekly nic.
Je fakt, že mě to zas až tolik nepřekvapilo. Jste stále stejný, až na šedivější vlas, sleduji Vás přes 30 let.
Jen doufám, že nebudete - nebudeme muset změnit trvalé bydliště.
Hezký den.
Ivana Maňáková
P.S. doporučuji ministru zahraničí urychleně zorganizovat první zahraniční cestu prezidenta - nejlépe do Dallasu
Odesílatel: zdenek.snejdar
Datum: 27. ledna 2013, 16:31:04
Zdravíme Vás Jaroslave,
tak je rozhodnuto točíme opět vlevo ,tak jako vždy v naší historii!Komu není
rady,tomu není pomoci.Již před 14.dny,kdy jsem byl v Senici na Hané na
smuteční události.Zrovna v prvním kole volby, jsem z reakce mého švagra i
jeho ženy zůstal v šoku!Ty názory Hanáků???Ihned mně vytanul na mysli ten
Gotwald!,Jak jste říkal.Pořád jsem nosil v srdci Hanou,rodiště mé milované
ženy,jako něco nedotknutelného a ve vzpomínkách milého.Proč se tyto mé
pocity jistoty nyní bortí,proč jsou lidé tak nevzdělaní a hloupí???Či
líní???Myslet a pracovat na sobě.Je mi velmi smutno a to z celé země!
Ale zradili i jiní pravice takzvaná, zprofanovala hodnoty a není již komu
věřit!
Dočkáme se ještě někdy?
Na viděnou se těší An+Zd.Šnejdar
jméno: Kateřina Marie Rychnovská
Příjemný den Pane Hudka...Jaroslave. (Dá-li se vůbec v těchto dnech říci \"příjemný\")...chtěla jsem Vám jen osobně poděkovat za Vaši řeč i účast ve volebním studiu. Nic sice není ztraceno, čeho se sami vzdáme, ale toto je opravdu \"průšvih\"(velmi těžce se volí slova by jeden nespadl na úroveň, která měla být již dávno odžita)...škoda...Každopádně život jde dál.
Show must go on, i v eldorádu sobců, hlupáků a zlovůle. Ještě jednou díky...Nashledanou v lepších časech...PS. Třeba to ještě příroda během té příští \"pětiletky\" pozmění. ;)
PPS. Ten úsměv se slzou v oku je bohužel značně v křeči, za což se omlouvám ;))
Se srdečným pozdravem toho času z Prahy
Rychnovská Kateřina Marie
|
|