Nohavica 2007 
vtipy výběr tisku Písničkářova cesta od protestsongů k řádu od Zemana
po 1. 1. 2008 od 15. do 31. 12. 2007 13. 12. 2007 11. 12. 2007 10. 12. 2007 08. 12. 2007 07. 12. 2007 05. 12. 2007 04. 12. 2007 03. 12. 2007 29. 11. 2007 28. 11. 2007 26. 11. 2007 25. 11. 2007 24. 11. 2007 24. 11. píseň vydalo nakladatelství Levné knihy 23. 11. 2007 22. 11. 2007 21. 11. 2007 20. 11. 2007 19. 11. 2007 18. 11. 2007 17. 11. 2007 16. 11. 2007 15. 11. 2007 14. 11. 2007 13. 11. 2007 12. 11. 200711. 11. byla písnička uveřejněna na iDNES do 11. 11. 2007 13. 10. uveřejnění písně na www.hutka.cz AKCE ZPĚVÁK - spis Jaroslava HutkyUTKÁNÍ SE SKÁLOU - dokument doby
|
další článek na Spectru
diskuse na iDNES
články v Lidovkách: 1. 2. 3. 4. 5.
blog Novinky
O koncertu ve Vídni píše J. Brabenec
J. Brabenec doplňuje
MFDnes: Nohavica promluvil
Nohavicovo vyjádření na jeho vlastních stránkách
14. 11. 2007
jméno: Winkler.SVážený pane, nevím proč máte potřebu se otírat o J.Nohavicu, reaguji proto, že jsem jeho posluchačem již 25 let, nikoli z doby jeho vrcholné slávy.Možná že svoje výslechy a kontakty u STB neustál, ale Vaše reakce zavánějí závistí. Jak vysvětlíte, že zde zůstal a persekuování snášel a vy jste raději opustil republiku.Pokud je on udavač, jste vy zbabělec. Měl byste se raději zaměřovat na ty, kteří Vás písničkáře takto likvidovali. vy se navzájem napadáte a oni berou penzi a smějí se Vám. Absurdní. Takže jim to vlastně pořád vychází. Postiženi mohou být jedině na popud těch, kteří je osobně znají. A to jste i vy.Říkat, že Vám za to nestojí je krátkozraké.
jméno: JirkaPane Hutko, nedá mi to, abych Vám nenapsal stručný názor na Vašeho \"Udavače\". Jsem taky muzikant a když jsme hráli v Praze pod Vesuvem přišla na nás tak pulka sálu. Pořadatel říkal, že jsme ještě dobrý, že na Hutku tu byli 3 lidi. Na Nohavicu jsem byl rád, že jsem se vešel do přírodního amfiteátru. Tady vidím Váš problém.Je to obyčejná lidská a pochopitelná závist. Ale takovéto zviditelnění Vám nezávidím, je trapné. Mějte se. Jirka
jméno: M.Seiner, PardubiceVážený pane Hutko, jsem v šoku, jaký příval nenávisti a zloby se na Vás nahrnul po Vaší písni o Nohavicovi. Já vím, že to vydržíte, ale přesto, kdyby náhodou přišla chmura a pochybnosti, tak prosím přijměte i poděkování a podporu. Těším se na nějaký příští koncert a díky za styl i obsah vašich odpovědí na idnes - je to osvěžení pro duši. Hezký podzim.
|
Vážený pane Seiner,
díky za slova útěchy, já to zvládnu, není to poprvé,
co mi někteří lidé spílají, akorát tentokrát mě velmi udivuje to
množství a ta masivnost. Zdá se, že problém je hlubší a já sáhnul
ještě na něco, na co jsem neměl namířeno. Ale halt žijeme zde v
mrtvých vodách a pak i drobné šplouchnutí způsobí paniku.
Zdravím - Jaroslav Hutka
jméno: Roman Zdravim Tě do sympatického atelieru na Vinohradech,
představuju si tě jak sedíš obložen knihami, amonity a usrkáváš červené a do toho píšou nějaký přiblblý Češi s plnou hubou tolerance až jim sliny kapaj na hrudník, taky vobčas o humanitě a právech člověka na zeměkouli!!!
Mám teď spíš na mysli podivné reakce lidí na tvoji novinku -Udavaš z Těšína. Nemohl jsem jaksi Ti nenapsat k tomuhle tématu. Znám Tvoje texty od mládí , stejně jako Veita, Třešňáka , Karla Kryla. Nedělní hudební odpoledne na \"svobodce\" se pro mne stalo jakýmsi obřadem, stejně i pro mýho spolužáka Ondru-z Opletalky navzdory bolševickejm rušičkám. Je to sice už daleko v proudu času , ale selhání člověka -ať už je přítelem nebo známou osobností zůstává pořád živou srdeční záležitostí nadlouho, myslim že do konce života. Pamatujem si na první pusy milovaný holce někde v zahradě u zdi na konci města, stejně tak posměch nebo nesnášenlivost, projevy pýchy samolibosti a tak. Myslim, že právě proto snad chápu, že Nohavica a jeho kšefty s estébákama naserou i po letech. My mladí kluci sme ho viděli tehdy samozřejmě jinak, byl pro nás borec ,kterej šlapal po komunistickejch ksichtech a dával jim v textech celkem slušně na prdel. Právě pro tohle mně to jeho podrazáctví a snad i udavačs
tví sere. Ale takovej \"umělců\"bylo bohužel celá řada. Myslim že máš právo jako písničkář to takhle podat i po letech aby lidi nebyly lhostejný. Možná řekneš kašlu ti na právo prostě je to udavač. Už dost mého přiblblého rozboru věci, ale to podstatný je , že ti v tom držim palec i když nedoufám , že to lidma u nás k něčemu pohne!!!Je to tak podobně jako v tvý písničce -LIDI-!!Dost aktuální a výstižný text- a jak se řiká nadčasový. Pokud budeš mít pocit, že chceš mi něco napsat -rád bych věděl co myslíš těma klíčema co -\"klíče mu věnoval pak ho fízlum udal\". Asi to neni ten listopadovej symbol zvonění-možná jde o vyjádření že se mu otevřel a on ho napráskal.. Ale to nechám radši na tobě.
Přeju ti nejen muzikantské úspěchy , ale i další zdar na cestě za vznešenou dámou Astrologií apod.
Roman
|
Ahoj Romane,
díky za dopis a protože toho mám teď v poště strašně moc,
nerozkecám se moc, ale s těmi klíčemi to bylo tak, že Honavica daroval
ve Vídni "na služební cestě pramene" Krylovi
klíče od svého bytu, jako gesto, že je zván a nebo že mu ten byt snad
patří jako členu rodinu, prostě takové to teatrální gesto, které je
pak docela v
kontrastu s tím, že o něm podal hlášení, inu trochu směšné, no jo.
Měj se - Jarda Hutka
jméno: marek geleta Dobrý den pane Hutko,
znám nekteré vaše písničky a moc se mi líbí a děkuju Vám za ně. Teď Vám píšu ale proto, že jsem Vás viděl v televizi, kde jste mluvil o tom, že jste prý napsal píseň o panu Jaromírovi Nohavicovi a že si myslíte, že to je špatný člověk, protože byl udavač STB. Já s Vámi nesouhlasím. Pan Nohavica je bezesporu nejtalentovanější písničkář, o kterém veřejnost ví. To, jaké píše písně vylučuje, aby byl špatný člověk. To se pozná sdrdcem. K jeho udavačství se dá jen poznamentat, že oficiálním dokumentům STB se dneska příkládá váha a důležitost, jako kdyby se je napsali lidé, kteří nebyli opravdovími šmejdy. Proč věříte těmto lidem? Tvdrím, že pan Nohavica nikomu neublížil tím, co STB říkal, svým jednáním nikoho neuvedl v utrpení! A to je nejdůležitější. Formální konkakt s STB (a i KSČ) je bezvýznamný - byť se na to mnoho lidí dneska odvolává a zneužívá toho. Protože nejdůležitější je, jak člověk jedná a co, z toho vyplývá pro ostatní. To další je sekundární a v konečném důsledku post
radatelné. Po každém z nás totiž zůstane jen to, jak jednal a jak se choval. A pan Nohavica dává a dal lidem svými písněmi mnoho radosti, podnětů k zamyšlení a možno říct i štěstí. Stejně jako Vy svými písněmi. A lidé to poznají, proto chodí na jeho i na Vaše koncerty. Hlas lidu - hlas boží. Každý jsme jiný a máme dáno lidem dávat něco jiného. Snažme se, aby to bylo něco dobrého. Přeji Vám moc štěstí a radosti. Vám i Vašim dětem a vůbec celé rodině.
jméno: Zdeněk Švarc Pane Hutko.
I když ste mi nadělal trochu domácích problémů (hádka s manželkou), chci vám poděkovat za odvahu se kterou jste poukázal na udavačctví J. Nohavici. Celý národ o tom ví, tamtamy tiše duní, u nás se nic neutají, ale všichni to tak nějak tolerujem. Přece nebudeme pohrdat \"hvězdou\" . Žena chtěla po mě slyšet názor na vaše vystoupení v Komentářích a událostech. Snažil sem se tomu vyhnout, ale když to opravdu chtěla slyšet, prohlásil jsem, že Jarek Nohavica je hajzl a udavač, který umí psát výborné texty a muziku. A to ho v očích národa ospravedlňuje. Načež mi bylo řečeno, že všichni máme máslo na hlavě atd., nebudu vás zatěžovat naší domácí hádkou. Jen vám zdělím závěr. Dohodli jsme se, že toto téma bude u nás tabu, stejně jako téma homosexuality s našim synovcem, který je kněz a má jiný názor než já. Jenže pak jsem si uvědomil, že když v rodině bude STB a vyrovnání se s udavačstvím a spoluprací tabu, bude to vlastně stejné jako v celém národě. Všichni víme, nikdo neřeší. Proč s
i pálit prsty. A tak vám chci ještě jednou poděkovat, že vy si je klidně spálíte. Lepší popálené prsty, ale čisté svědomí.
Zdraví vás Zdeněk
|
Vážený pane Švarc,
díky za dopis, takový smutně veselý tím, že to je
úplná klasika snad od vždycky a pravděpodobně nejen v Čechách, kdy
některé společenské problémy jdou zároveň přesně napůl rodinou. Takže
Vám držím palce, ale samozřejmě máte pravdu v tom, že to tabu je
problém. Žijeme tady v Čechách v mrtvých vodách, jediný vývoj je dán
tím, že svět a Evropa nás táhnou nějakým směrem, my sami o sobě
neděláme nic kromě tiché zapšklosti. To je snad tajemství toho, že
jedna písnička může vzbudit takovou bouři v prázdnu...
Mějte se hezky - Jaroslav Hutka
jméno: Jiří Brožek, Praha 10 Vážený pane Hutko, píši Vám ještě ohledně Vašemu vyjádření k panu Nohavicovi. Jako jeden z mála jste tnul do živého a musím Vám poděkovat, že jste tak udělal. Přesně jak říkáte, Nohavica pochybil, ale mohl se k tomu mmnohokrát vyjádřit, dát najevo pokoru, pokání.. Nechci ho soudit, ale takhle se nochvaj chlapi!!! A není to jen Nohavica, co takovej Jim Čert?? Kterej si hrál na undergroung a po koncertě někde ve sklepě napráskal Estébákům jeho příznivce?? Hodně zdraví Vám přeji! Jiří Brožek, Praha 10
jméno: Soňa Hromátková Vážený pane,
kdysi pro mne byla \"trojka\" Hutka, Lutka, Třešňák pojmem, jako pro mé kamarády. Bylo mi o hodně let méně, chodila jsem na polotajné koncerty, hledala odpovědi... Musím říci, že jsem se nehrbila nikdy před nikým, ač jsem byla omezována a sledována více, než mí vrstevníci(otec-psycholog a voják, výzkum). Ačkoli mi hlídali i blbou poštu z a do zahraničí a vyšší školu jsem vystudovala až po \"sametu\", žila jsem tady se vším, co život dal a bral. Měla jsem určité potíže a omezení(také proříznutou pusu a říkala jsem věci tak, jak jsem myslela, vždy a na všech úrovních), ale dnes jsem hrdá na to, že jsem se nehrbila. O co mi ale jde- zasadil jste mi těžkou ránu útokem na Nohavicu. Byla jsem v pokušení napsat do Britských listů, ale nechtěla jsem se zařadit mezi ty ostré, netolerantní výkřiky jak proti Vám, tak souhlasnými s Vámi. Tak píši pouze Vám svůj názor, abych \"nebyla jako oni\"...Myslím si, že byste měl vzít do úvahy při svém veřejném vystupování, že jste si to tu neodži
l do \"konce\". Víte, tady to lidé vidí tak, že čekat za bukem a přitančit lehkým krokem, jakmile někdo jiný umožní...já to doslova tak neberu, ale...Také nelze donekonečna vystačit s tím, že JA´ jsem silná osobnost, jiný ne. Těch slabších je vždy většina, Gausovu křivku jistě znáte. A jaký je účel zdůrazňování věcí, jež jsou \"nabíledni\"? Rozdmychávají emoce, které ne vždy jsou vhodné. Dnes máme jiné starosti, které chceme a musíme řešit. Jistě, vyrovnejme se s minulostí. Ale kdo to vnitřně skutečně udělá? Znám spoustu lidiček, kteří by si měli posypat hlavu, ale honí se za mamonem a nemají zájem. Ti, kteří by to udělali, to většinou nemají zapotřebí. Dejte lidem tu svobodu, ať to udělají, nebo neudělají. O tom přece svoboda je? A co mne na Vás mrzí, ale opravdově, je Vaše osobní zahořklá agresivita, která z Vás trčí. Myslím, že trochu nadhledu, tolerance a konečně smíření by neškodilo. Ano, smíření. Buď sem patřím a chci tu žít s lidmi (těmi lidmi - většinou slabšími, než
jsem já), nebo ne. Mohu je kritizovat, ale nejen označit. Musím jako součást kritiky ukázat cestu, jak věci zlepšit, jak z problému,...A Vy neukazujete , nenavrhujete cestu, alespoň ne lidsky přijatelnou. Nejsem žádná Nohavicova fanynka, ikdyž některé jeho věci a jeho projev se mi líbí. Ale vážím si ho. Jeho osobní selhání jsem vzala na vědomí a dokázala jsem mu odpustit. Měla jsem spoustu kamarádů, o kterých jsem netušila, že spolupracovali. Odešli z mé blízkosti - jistě se vnitřně trápili sami. Nohavica prožívá určitě také vnitřní tíhu a já nemám důvod mu \"přisypat\". Nebo byste ho chtěl zničit? Nebo hnát ulicemi? A po něm koho? Jednoho po druhém? Nebo hromadně? A kde uděláte čáru na té Gausovce? Které ještě ano, které ne? A máte zrovna Vy patent na rozum, abyste o tom rozhodoval?
Zkuste přehodnotit své radikální postoje, prosím. A smiřte se se svým původem. To pomůže. Jste angažovaný písničkář, tak skládejte. Pro nás, o tom, co nás pálí. O nejisté budoucnosti, o \"radaru\", o našich politicích a jejich \"práci\", o všeobecné manipulaci, o zneužívání mocí, o nenažranosti a hlouposti - témat je!!!...zpívejte! Pak si Vás znovu ráda poslechnu, jako před lety...
Stále mne někdo rušil, přesto doufám, že řádky nejsou moc zmatené, zdravím a přeji hezký den. Soňa H.
jméno: Bohumil Hůrka Dobrý den,
chci Vám poděkovat za píseň Udavač z Těšína.
Český národ strašně rád zapomíná a proto musíme
neustále připomínat minulý režim a přisluhovače.
Moc děkuji a hodně zdaru ve Vaší práci.
Odesílatel: "Radek Mokrý" nebuďte smutnej jestli jste z toho všeho i ze života, zkusil jsem to opatrně shrnout
Hutkův požár v českém bazaru
Hutkova písnička Udavač z Těšína inspirovaná zápisem kapitána StB jménem Jan Liberda o setkání a společném koncertování Jaromíra Nohavici s Karlem Krylem ve Vídni roku 1989, žije svým vlastním mediálním životem a nebere ohled na její protagonisty.
Reakce posluchačů jsou dočasně hektické, podstata té doby jim většinou uniká. Zatím jsou poněkud naštvaní. Snad podobně, jako když si českoslovenští emigranti sami o sobě početli ve sbírce fejetonů Požár v bazaru vydaném v exilu.
Donedávna by si o Udavači s Těšína lidé leda tak přečetli ve zpravodajstvích, pak ve sloupcích oblíbených komentátorů oblíbených tiskovin. Možná by i část zahrálo nějaké rádio. Internet a multimediální PC ale zamíchali kartami. Elektroničtí čtenáři mohou totiž nejen číst, ale i slyšet, vidět a přeposílat. Další výhoda? Otištěný text skladby bez poslechu vede k jiným závěrům než čerpání z originálního projevu interpreta.
Jaroslav Hutka totiž udělal jen to, co vždycky. Na něco narazil, napsal písničku a natočil ji už letos v červenci. A najednou se s ní v listopadu jakoby roztrhl poštovní pytel. Je všude. Jen v rádiích ji nezahrají.
Její autor teď čelí mnohdy různorodým reakcím obyvatelstva. Například čtenář i přispěvatel domácích enzinů J. Eichler to shrnul start a ohlasy asi takto: Dozvěděl jsem se o tom myslím v pondělní televizi, kde byl JH s nějakou redaktorkou Lidových novin, která se víceméně zastávala Nohavici a sdělila, že písnička není žádný hudební skvost. Můj názor je, že Nohavica je nepoměrně lepší hudebník i texta.. Ale Každopádně má Hutka pravdu v tom, že to měl Nohavica po revoluci na sebe vybalit a říct jasně co a proč. Cením si JH, že to udělal, protože ví přesně, že jsme v Čechách a že Nohavica je tak dobrý a populární hudebník, že to Hutkovi v očích veřejnosti uškodí. Žádné body.
V pondělí 12. listopadu zdánlivě jako první se do toho vložila MfDnes. Televizní stanice měly čas do večera, aby se zatvářily aktuálně a co ráno sjelo z rotačky deníku, převedly do obrazového sdělení. Internetové verze tiskovin nemohly stát stranou bez černého puntíku od svých papírových kapitánů a nabídly skladbu čtenářům ke stažení. Tradičním rozhlasovým stanicím pak ujel vlak. Obraz nabídnou nemohou a hudební hlavně veřejnoprávní dramaturgové si nenechají rušit své kruhy. Zahrát písničku o donášení StB? Ještě to tak po 20 letech věrné služby posluchačům…
Písničkářskou podzimní kauzu, ale nastartoval někdo jiný.
„Už před víkendem (9. – 11. 11.) se tématem začal zabývat týdeník Instinkt, který ho má jako hlavní článek v čísle vyšlém ve čtvrtek 15. listopadu. Jak to vzniklo tam ale nevím.“, reagovala ve středu na dotaz redaktorka Týdne Karolína Procházková.
Faktem je, že už ve 22. loňském čísle uveřejnil Respekt text Tajemství Jaromíra Nohavici. Bez většího ohlasu. Ačkoliv bylo zřejmé, že je to reakce na postupující práci novodobých historiků. Spis byl sice skartován, ale informace do něj směřující zůstaly zachovány, i když neuspořádaně a v několika skladech.
Zpráva informuje o krátkodobém služebním pobytu Jarka Nohavici alias Mirka v kapitalistickém Rakousku, kde se setkal s řadou zájmových osob. Například redaktorem rádia Svobodná Evropa Karlem Krylem či spisovatelem zahraniční opozice Pavlem Kohoutem i tehdy výtvarníkem Janem Brabencem.
„Na vědomí nadřízených součástí. TS (Nohavica) úkolován k získání důvěry zájmových osob v zahraničí,“ píše řídící kapitán Liberda v dochované zprávě.
Její závěr mimo jiné ukazuje na samou podstatu pádu režimu. „Po rozloučení se s Brabencem a Karlem Krylem se pramen zdržel ve Vídni ještě několik hodin za účelem provedení nákupu a ve večerních hodinách se vracel přes OPK Mikulov do ČSSR.“
Kpt. Liberda se ale nespoléhal jen na pramen Mirek, protože píše: „Jedná se o poznatky ověření TS ŠPANĚL, který pramene doprovázel. TS byl v zahraničí poprvé. Byl úkolován z obranného hlediska.“
Velká akce nadějného léta 1989 včetně banálního konce. Vycestovat, provést úkol, nakoupit a domů. O půl roku později si už rakouští obchodníci chystali cedulky „Cesi tady nekradejte.“
P.S asi tři roky jsem nic nenapsal, do médií i vůbec. Nebo čtyři? Hm. Tohle nepůjde na stánky a klasický distribuce tisku Rejpanec do rádií jsem tam dosunul, přímá řeč je od redaktorky a čtenáře. Zbytek je internetový výtěr, Liberdův zápis z Vašich stránek.
S pozdravem Radek Mokrý.
Odesílatel: "1/4uboš Lorenz"
Dobry den,
v novembri 89 som mal 6 a pol roka a z pesnickarov som poznal len Kryla, aj
to asi len mesiac.
Postupne som sa prepracoval k Nohavicovi, Jahelkovi, Vam, Dobesovi,
Dedeckovi, Mertovi, Karaskovi......(uvedene v chronologickom poradi).
Nedveda som registroval, no nevkusu neholdoval, tak ma neoslovil. Neskor som
sa co to dozvedel aj o Jahelkovi (ak som spravne pochopil text J. Dedecka).
Nohavica (Nedved tiez, ale toho som "neriesil") mi vzdy na rozdiel od inych
prilis rozsireny a pre mna asi prilis popularny, cim sa re mna stal akymsi
prilis "obycajnym" a beznym. Nemyslim to zle, len o to menej som citil
potrebu pocuvat prave jeho.
Ked som pred 3 rokmi bol na koncerte Nohavicu u nas v Kosiciach a to este na
oboch vystupeniach po sebe a videl som preplnenu salu najroznejsimi ludmi,
medziinym byvalymi komunistami, vravel som si, ze "oni nechapu". Dnes uz
viem, ze "som nechapal ja".
Nohavica skladal skutocne pekne piesne, no svoj postoj k byvalemu rezimu
staval vzdy len do akejsi "srandy", nadlahcovania. Teraz sa pytam: Mohol
inak? Nie. Nemohol. Skoda len, ze o jeho clenstve v STB som sa dozvedel v
case, ked jeho pesnicky poznam a prirastli mi k srdcu.
Pre mnohych ludi je to neprijemna sprava. Necudujem sa (nie stotoznujem, len
sa necudujem), ze si mnoho ludi radsej zavrie oci, ci pokusi sa
hladat vychodisko zo situacie "trefnymi" otazkami a poznamkami na Vasu
osobu, nez by v duchu vyniesli moralny verdikt nad J. Nohavicom. Nie je to
jednoduche dozvediet sa o svojom oblubencovi skarede veci. Vtedy pomaha len
alibizmus, zlahcovanie, hladania "problemu" inde. Je to smutne, ale je to
tak.
V otazke J. Nohavicu sa uplne stotoznujem s Vasim nazorom. A aj bez ohladu
na to je jasne, ze mate plne pravo (a dokonca pesnickarsku povinnost)
napisat, co citite a povazujete Vy za dolezite. A myslim, ze to dolezite
bolo a nie len pre Vas. Reakcie o tom svedcia.
Nie je pre mna jednoduche skrtnut Nohavicu zo zoznamu oblubenej hudby, ale
myslim, ze je to jednoduchsie ako napr. znasat nasledky podpisu Charty 77.
Je len velmi malo ludi, ktory ma nesklamali v otazkach zasadnych, ba co
viac, kazdym ich dalsim vyrokom ci cinom su mi blizsi a spravnejsi.
Poznam Vas len cez Vase pesnicky, hovorene slovo medzi nimi, cez niekolko
riadkov v obaloch Vasich CD, cez zmienky v suvislosti s Krylom, V. Havlom,
Chartou 77, ci "Plastikmi", ci cez "Pribehy zelezne obony", ktore zial
poznam len vdaka ich kniznemu spracovaniu. Vasu tvar som zachytil az
21.8.1999, ken u nas na Slovensku, davali na STV koncert "Pocta Krylovi".
(Vravim si vtedy "A co tak nosit bradu?" - a nosim ju dodnes :-) ).
Ten koncert som si (nelegalne) nahral. Kopirovanie hudbu nezabija.
Kopirovanie hudby ma doviedlo ku kupe nielen Vasich CD, ale aj inych
folkovych spevakov. Ale o tom som nechcel...
Neviem o Vas zatial ani jednu jedinu informaciu, Vas postoj, vyrok, ktorym
by ste si u mna urobili co i len minimalne "minus". O trosilinku horsie je
na tom asi pan Havel a za nim potom dlho nikto.
Teda jedno minus by som na Vas mal. A to je koncert v Kosiciach, ci blizkom
okoli. Bude niekedy nieco?
Je neskoro vecer, som po nocnej, tak len dufam, ze som to napisal aspon
trosku zrozumitelne. Odpuste nesuvislost textu, ci zdanlivu povrchnost
myslienok.
Diky za Vasu doterajsiu tvorbu a (asi najma) postoje.
Dakujem.
jméno: EH Tak nevím, kdysi jsem za tebou táhla po všech koncertech, probděli jsme smysluplně noci, zpívali, povídali a všichni kouřili s tebou francouzské cigarety. Teď už ne, už nikdy od tebe nebylo víc, už nikdy nebylo nic, co by mohlo zaujmout, jen lež, přetvářka, chamtivost a závist ... po tvém návratu. A jiné, nezajímavé. Dnes už bych nikomu neřekla, že tě znám.
jméno: Vilik pane Hutka, drzim palce! nenechte se otravit temi co Vas shazujou a Nohavicy se zastavaji. Vy jste jeden z mala lidi v tomto state, co maji pravo poukazat na nesvary jez delali jini za komunismu. Drzim Palce!
Odesílatel: Dagmar Novotná Nezlobte se, to jste přehnal. Na koncertech to ve vlastním zájmu nezpívejte.D.N.
jméno: David Zahradnicek Vazeny pane Hutko,
pisi Vam jelikoz momentalni situace po zverejneni Vasi pisne Udavac z Tesina musi byt pro Vas velmi narocna. Vase pisnicky (Morava, Havlicku, nebo lidovka Duse a telo), pisnicky Karla Kryla i Jaroslava Nohavici patri k mym nejoblibenejsim. Po poslechu vasi pisnicky Udavac z Tesina jsem vsak velmi zesmutnel. Doslo mi, ze jeden ze tri mych oblibenych pisnickaru odchazi - pan Nohavica. Nemohu poslouchat vesele pisnicky nekoho, kdo se takto zachoval. Znamenalo by to, ze jsem mu odpustil. Ja bych mu odpustil rad, ale nemohu - neomluvil se, jeho vysvetleni byla matouci az lzive zavadejici. A ted proc Vam pisu - je mi 24 let a jako zvedavy student nasi historie (zejmena komunismu) jsem dosel k zaveru, ze totalitni rezim tu nestal ani na armade, VB ci 10% lidi vericich ze komunismus je to jedine pro svetovy mir, ale na tech 100 000 udavacu z Cibulkovych seznamu. Vim, ze jsem dostal prilezitost studovat na VS jen diky statecnym lidem jako jste vy, kteri se nebali rici svuj nazor (nek
teri za cenu osobni svobody, ci perzekuce). Chtel bych Vam moc podekovat za to, co jste pro me za svuj zivot ucinil(a obetoval) a jako jedne z mala moralnich autorit ktere mi zustaly poprat mnoho stesti pro boj s ceskou malosti, ktera dokaze byt velmi kruta. Vim, ze lide nechteji slyset neprijemnou pravdu a ze Vy budete ten \"zly Hutka\", kdo ukazal na naseho \"veseleho Jarka Nohavicu\" , ale pravda je vzdy jen jedna. Dekuji Vam a tesim se na Vas v Balbinove poeticke hospudce
David
jméno: Ladislav Bulin Dobrý večer, pane Hutko,
překvapila mě velká zlost u většiny pisatelů, která Vám vyčítá, to co jste napsal. Většina z nich nepochopila, že jste lidem popsal \"pouze\" jednu \"malou\" událost, která se stala. Je na každém, jak si to přebere ve své hlavě. Doposud jsem bral zprávy o Nohavicovi jako něco, co se mne asi netýká a až teď jsem pochopil, že většina z nás má v podvědomí zasunutou minulost a snaží se nevědomky některé věci z ní stále omlouvat. Chodím občas na Vaše koncerty z kterých čiší radost a pohoda a někdy Vám závidím Váš nadhled a to že jste pořád svůj.
S pozdravem Láďa Bulín
jméno: Petr Vavroušek Dobrý den, pane Hutko,
je mi třicet let a velice mě rozhořčila píseň, kterou jste napsal o folkovém písničkáři Jaromíru Nohavicovi.
Pokládám to za Vaši naprostou drzost a pomalu začínám chápat, proč takové lidi jako jste Vy, komunisté perzekuovali.
Jak dlouho se ještě chcete babrat v minulosti a chodit kolem \"železné opony\". Mám velmi silný pocit, že se Vaší písní chcete jen zviditelnit a participujete na Nohavicově slávě. Je úspěšný, Vy ne.
Zamyslete se prosím nad sebou a směřujte svoji tvorbu na problémy současné společnosti. Myslím si, že je jich až moc.
S pozdravem Petr Vavroušek
jméno: Jaroslav Metlický Dobrý den, asi dostáváte poslední dobou hodně mailů a všechny patrně na stejné téma- písnička o Nohavicovi. Chtěl jsem Vám povědět, že Vás chápu, ale zároveň s Vámi ne úplně souhlasím. Mám rád písničkáře- Mertu, Vás, Okudžavu, Cohena, Dylana a řadu dalších. Nohavicu taky. Je pravda, že člověk očekává od písničkáře vyhraněný názor na život, umění, i tu politiku. Já ale neočekávám od písničkáře, že bude vzorem cnosti. Hodnotím hlavně jeho poezii a nestarám se o to, jestli je v osobním životě dobytek nebo matka Tereza. Je to tím, že žádného písničkáře osobně neznám a navíc moje životní vzory jsou mimo tuto oblast. Já Vám samozřejmě nemůžu mluvit do Vaší tvorby, ale názor jednoho posluchače zní: \"Neplýtvejte talentem na takové písničky. Jednak to většina lidí pochopí jako projev závisti, a také za pár let nebudou jasné souvislosti, za kterých vznikla.\" Jsem ročník 1962 a dobře rozumím Vašim pocitům. Jsem ale ta
ké unavený z neustálého probírání minulosti. Navíc si myslím, že Nohavica svůj trest už nastoupil. Pokud svoje texty psal sám, nemůže být úplný ignorant a nevěřím tomu, že netrpí tím co udělal. Navíc jsem slyšel z médií tolik lží, že pro mě nemá význam, jestli někdo vystoupí nebo nevystoupí.
Je mi líto Karla Kryla, to by mne osobně zajímalo víc. Jestli jsme ho my všichni tak otrávili a znechutili ... J.M.
Ahoj,
promiň, že Ti tykám, ale jsem jen o něco mladší než Ty a hodně jsem jako holka chodila na Tvoje vystoupení do různejch klubů, a tehdy ses mi velmi líbil a vážila jsem si Tě jako člověka, ale jak
ses teď zachoval, je fakt hnus. Kdo jsi, že se odvažuješ někoho soudit? A eště napsat tak slabomyslnou písničku, promiň, ale Tvoje úroveň jako textaře byla vždycky menší, ale teď teda je přímo
ubohá. Kdysi jsi zpíval
lidový písničky a to Ti šlo a všichni jsme se bavili, ale to už je přes 30 let a nikoho tím už neoslníš, to co vzniklo potom, se nikomu nelíbí, proto ta písnička, viď. To jsem si myslela, že máš
na víc, než jen být ubohým závistivcem. Komu ten Jarek vlastně ublížil?Vždyť vždycky řek jen to, co už stejně všichni věděli,
a nikoho tím nemohl ohrozit. A už se k tomu jednou vyjádřil, co bys eště chtěl. Jenomže když má Jarek koncert, je vždycky dopředu vyprodanej a cd rozebraný, v tom je Tvůj problém. Radši se snaž
bejt dobrej jako von a porazit ho na tomhle poli, jenomže to je daleko těžší, co. Irena
|
Díky za jasný i když poněkud neprůstřelný názor, milá Ireno. Ale mít
jasno je téměř boží požehnání. Jarda Hutka
jméno: Daniel T. Jaroslave Hutko
ty urejpanej šašku
tvoji novou píseň
pokládám za frašku.
Jaroslave Hutko
Kolik udělal jsi disků
jeden nebo dva?
Z toho bylo málo zisku
Než ty se někdy naučíš
vůbec dělat hity
to dřív o tvých pomluvách
budou bájné mýty
Nikdy nedosáhneš
ani po kolena Nohavici
on je totiž naší
písničkářskou špicí
Ono bude lepší
dál dělat že jsi nula
i když ty vlastně jsi
ale to je tvoje smůla
Čekám na odezvu
Daniel T. ip: 88.103.231.115
|
Čekáš zbytečně, Jarda Hutka
jméno: Hana Koběrská Dobrý den, pane Hutka,
text Vaší písně o J. Nohavicovi mi přišel velmi urážlivý. Proč jste se snížil k takové formě? Správné (ve Vašich očích) věci se dají dělat i kultivovaněji a méně útočně.
Napište také text o sobě.. o vašich poklescích a nešetřte se, prosím, o nic méně.
Jsem s pozdravem
\"porevoluční dítě\" Hana Koběrská
jméno: Petr Novotný Dobry den pane Hutko. Po precteni debaty na iDnes Vam chci rict, ze zcela chapu, rozumim a cenim si Vasich postoju. Jenom jste mozna v pisni o Jaromiru Nohavicovi (jehoz pisnicky mam taky velmi rad) mohl vynechat \"jak velky je umelec\". To on totiz bezesporu je, i kdyz moralne uz je to slabsi... Myslim, ze prave tato veta muze pusobit dojmem, ze se jeho pisne snazite trochu shodit, i kdyz verim, ze jste to tak nemyslel. Drzim palce a preju hodne dalsich peknych pisnicek a prezijte zimu:-)
Odesílatel: Korbelova Miloslava
Hezké odpoledne pane Hutko,
strašně nerada píšu e-maily, připadá mi to neosobní - ale doba si to žádá a adresu nemám a taky celý den přemýšlím, jestli Vám mám vůbec napsat.
Včera v televizi neměla ta paní redaktorka pravdu v tom, že jste méně populární než Nohavica. S tím rozhovorem jste včera v mnoha rodinách /tedy alespoň v rodinách mých přátel/ rozpoutal docela dobrou diskusi. Ať už na téma udavačství, vlastenectví, přátelství... /následně jsme dnes téměř celý den prodiskutovali po telefonu/.
Byli jsme nedávno s manželem na Vašem koncertě v Balbínce /poslouchám Vaše písničky už 29 let a trošku se stydím, že to byl pro mě první koncert, kde jste vystupoval sám/ a zážitek máme na hodně dlouho a přijdeme zase a moc rádi. Nejlepší na tom všem je, že jste stále svůj. To se asi panu Nohavicovi nepodařilo - odpustit se dá v životě leccos, pochopit však tohle jednání nelze.
Chtěla jsem Vám napsat hezký e-mail, když jste včera říkal, co lidí Vás slovně osočuje... Snad máte hezký čas - mám Vám za manžela a své přátele /myslím, že je to jedno z mála, na co jsem měla v životě štěstí - a myslím si, že je to nade vše důležité/ popřát zdraví, lásku a inspiraci pro další muziku, a upřímně se budu těšit na Váš nejbližší koncert.
Je dobře, že na světě jsou lidičky, jako Vy. Moc si Vás vážím.
Míla Korbelová
jméno: Martin Rynes Vazeny pane Hutko, Vase texty se mi vetsinou libi a navstivil sem i nektere Vase koncerty. Zaroven respektuji nasi minulost. Mam z Vas ale pocit ze jste se na te nasi minulosti tzv.zaseknul. Neustale vystupujete jako mravokarce s referencemi do minulosti a svym trochu ironickym usmevem se vysmivate vsem kteri maji z te minulosti nejake kostlivce ve skrini. V nasi komunisticke minulosti je opravdu cistych lidi bez poskvrnky opravdu malo. Karu tlacilo-vice ci mene- jak se rika 90% vsech cechoslovaku. Clovek proste dela kompromisy a nechova se podle mravnich idealu. Pride mi lacine se proto neustale opirat do kazdeho kdo to holt tak uplne nezvladl. Bez urazky, ale opravdu na me pusobite dojmem cloveka jez je neschopny se realizovat {a nemyslim materialne} v novem prostredi {doba po sametove revoluci} a proto se neustale pitva v poklescich minulosti. Budu rad kdyz mi tento muj nazor vyvratite.Spozdravem Martin {21 let}
Odesílatel: Design
Dobrý den, pan Hutko.
Abyste nebyl jen otráven štěkáním zastánců Nohavici či 'tlusté čáry', musím se ozvat:
Moc děkujeme za vyjádření toho zoufalého pocitu znechucení a smutku, který celý případ
Jaroslav 'Mirek' Nohavica vyvolává.
Jsem přesvědčen, že se podařilo rozpoutat debatu, která nevznikla ani po zveřejnění
faksimile v LN před cca rokem. A opravdu jde o problém obecnější, opět se Vám povedlo
trefit se - jste stále písničkář jako řemen.
Už jsem se vyjadřoval taky třeba zde http://jiri.pallas.sblog.cz/2007/10/02/502
Takže nebudu dále unavovat Vás ani sebe.
Mějte se dobře.
Vladimír Měrák, a můžu mluvit i za mou ženu Lenku Daňhelovou (ta je teď v Polsku, asi by napsala sama)
jméno: Petr Jandera Pane Hutko, kdysi jsem kupoval vaše desky, byl jsem i na koncertě v luhačovicích, kde jste pak byl v bytě mého spolužáka, dnes bych o vás ani nezakopl. Shodil jste se na celé čáře. To, co děláte vy, dělali komunisté, tedy mí předchůdci, v padesátých letech, ale bylo to v dobách poválečných, kde každá zrada byla velmi citlivě vnímána. Dnes se píše rok 2007 a vy jste usnul v šedesátých či sedmdesátých letech. Je mě z toho blbě. Dnes jsem rád, že jsem v KSČM zůstal. http://www.kscm-trutnov.cz i o vás jsme tam napsal
jméno: Bohuslav Ponížil Vážený pane Hutka,
nelíbí se mi forma ani obsah toho jakým způsobem jste se nyní otřel o pana Nohavicu. Nejsem s okolnostmi věci ani více, ani méně seznámen, ale Vaše píseň se mi vůbec nelíbí.
S pozdravem
Bohuslav Ponížil,
Prostějov
jméno: Michal Vomočil Dobrý den pane Hutko,
máte pravdu v tom, co se týká pana Nohavici a jsem rád, že je v této zěmi někdo, kdo nechce vše zamést pod koberec a sleduje poctivě pravdu a nezapomíná.
Moc Vám děkuji,
Michal Vomočil
Odesílatel: "Petr Rudolský"
Pane Hutko,
moc se neúčastním diskusí na internetu, ale teď mi to prostě nedá, abych vás
nepodpořil, zvláště "když jste tak zůstal sám s tím svým hovniválem".
Zcela zastávám s Nohavicou váš názor - jen jsem k němu dospěl o trochu
později než Vy v roce 1991. Přestože mám spoustu Nohavicovo CDček a jeho
písničky jsem poslouchal už za bolševika od střední školy, teď nemám sil si
je vůbec pustit.
Vzpomínám, jak jsme jeli z koncertu Nohavici někdy v roce 1986 či 1987 z
Rakovníka nějakým nočním vlakem na Prahu, celý nadšený z jeho koncertu,
písniček a jeho odvahy (za ty poznámky a narážky na režim), a on měl asi
přitom vše dopředu schválené a odsouhlasené. Písničkář Karel Diepold kdysi
o něm prohlásil : "Nohavica si myslí, že mu slunko svítí i z prdele". Moc
pěkné, až teď se to dá přesně pochopit.
Pane Hutko, pustil jste se do boje s větrnými mlýny, díky, že vám nejsou
takové věci lhostejné a na ty jakoby moralizující jelimany nehleďte (a nebo
hleďte s úsměvem, ty už jen rozhodí zdražené máslo nebo nafta).
Zdraví Petr Rudolský
|
Pane Rudolfský,
díky za milý dopis a s tím zdraženým máslem nebo
naftou jste mě docela rozesmál. Je to tak, teď přede mnou defilují
ve velké hřímajícím a nadávajícím davu a dovídám se věci, že bych sám
od sebe kost nevzal, ak se mějte hezky - Jaroslav Hutka
jméno: Petr Culek leden 2007 11. pátek, Hutka, ČESKÝ TĚŠÍN, Pizzeria Altro Verdi. Takže do Jámy lvové, Jaroslave? Ono vlastně stačí příští měsíc koncert ve Wroclavi.Viděl jsem včerejší pořad na ČT 2 a sledoval chat na dnešním internetovém týdnu, ačkoliv tyto způsoby komunikace zduše nenávidím. Nezklamal jste mne. Naopak. Jsem rád za vaše neměnné názory a postoje. Díky. Při jedné otázce v Týdnu (autor marian gavlák) mně až bylo tohoto člověka líto. Zařizoval koncerty pro někoho, kdo ho možná fízloval a udával. A děkuje mu za to. Sám si vzpomínám na dva poloilegální koncerty (asi rok 1986), které se neuskutečnily, protože \"Jarek\" nedorazil. Později vzkázal, že bohémsky přejel určenou železniční stanici, protože se mu více líbilo v jiném městě. Co mu bylo po dvoustech dychtivých posluchačích, že? Ale jeho poetiku rád mám. Narozdíl od Vás, tak nějak dokážu rozdělit osobu. Nebo spíše dokážu respektovat poetika a nebavit se se slaboch
em. Asi to není správné. Možná, že kdybych o Nohavicově \"aktivitě\" věděl na počátku devadesátých let, dnes bych o jeho tvorbu neměl absolutní zájem a nebyl bych sám. Pořád ve mně jaksi zůstává to jeho skorodisidentství osmdesátých let. Na druhou stranu jsem si jist, že ani nejbláznivější Markéta z podchodu těšínského nádraží nikdy nepřehluší zážitky, kdy jsme po nocích \"statečně\" vyřvávali \"A podle litééééry paragraf šavle...\" nebo se ptali, proč velryba nezazpívá. Držím Vám palce v další činnosti a hlavně přeji, aby publikum Vašich severomoravských koncertů netvořili natrucovaní příznivci Baníku. ip: 83.208.240.216
|
No jo, to mi nedošlo, že budu v Těšíně, tak to jsem docela zvědavý.
Snad mi nerozšlápnou kytaru... Jarda Hutka
jméno: Jiří Benda Dobrý den.
Se zájmem jsem se díval včera na Vás na ČT2. Nebojte se, nebudu Vám nadávat, naopak, cítím to stejně jako Vy.
Občas jsem si Nohavicu poslechl - hlavně jeho starší věci, ale co jsem se to o něm dověděl (již před časem), úplně se mi znechutil. Nevím co na něm lidi vidí, asi že je populární, každou chvíli se o něm někde pozitivně píše, celebrity ho nazývají JARKEM a lidi jsou - s odpuštěním - strašně blbé stádo.
Přeji Vám ještě dlouhá léta pěkného hraní a až někdy zase přijedete do Strakonic určitě se na Vás přijdu kouknout.
Zdraví J. Benda (s manželkou, co mi právě kouká přes rameno)
jméno: Václav Bořánek Vážený Jaroslave,
nevím zda můj majlík dočtete do konce, ale přesto se pokusím vám napsat těch několik věcí, které se mi honí dnes hlavou.
Kdysi přinesla domů moje o deset let starší sestřička vaši desku a téměř nábožně ji poslouchala na nějakém velmi zastaralém gramofonu. Byl jsem malý kluk, ale tak nějak jsem se seznámil s vaší poezií. Později v dobách mých prvních kytarových pokusů jsem bušil do strun v (bigbítové) kapele (jak jinak) vaši „Slunečnici“. V roce 1978 jsem už jezdil s folkovou kapelou po kraji, vystupoval s Mírou Kováříkem po klubech a na vás jsme již jen vzpomínali. Doba přituhovala, alespoň pro nás a když jsem prvně viděl Jarka Nohavicu v Lucerně na jakémsi setkání folkových kapel a písničkářů - první moje myšlenka byla - tenhle chlapík zaplní místo po Hutkovi.
Stál jsem se zlomenou nohou v Praze na Letné, když se ozvalo: Hutka je na letišti!!! Jeden milión lidí na Letné tleskal, pískal a dupal. Měl jsem obrovskou radost. Že jste doma, že jste živ a zdráv, že jste zpět. Po čase přišlo zklamání - několik vašich koncertů v průběhu let mi dalo za pravdu v tom, jste jako muzikant zůstal viset někde v sedmdesátých letech. Je celkem jedno zda je to dobře nebo špatně. Stouni taky hrajou pořád stejně a pokud by to bylo jinak, asi by to nebylo dobře. Druhé zklamání se dostavilo v době minulých voleb, kdy jste se začal velmi jednosměrně politicky angažovat. Největší pecku jsem dostal v posledních dnech nad vaší písní „Udavač z Těšína.“
Napsat v textu dnes nám zpívá zbabělec je trochu zcestné. Možná jste nepochopil za ty roky co jste zpět, možná vám to nikdo neřekl, možná jste nechtěl slyšet a rozumět. My „ostatní“, kteří jsme prošli stejným peklem normalizace - věřte , že vím o čem mluvím - považujeme za zbabělce spíše partu lidí, kteří vše vzdali a odjeli ven. Mám hodně kamarádů venku z těch dob a vážím si jich, ale ti všichni zůstali tam venku. Nevraceli se. Měli tam venku nějaký cíl a vizi. Pokud chcete moralizovat a srovnávat sám sebe proti Jarkovi měl by jste mít stejnou zkušenost. Jinak je to hloupé. Mrzí mě to za vás. Pokud si to neuvědomujete je to jen smutné a je mi to líto.
Nedávno přišla má dcera domů a říkala mi: Tatínku víš s kým se znám, s kým si tykám? S Hutkou. Měla takovou radost, že mě může potěšit, že se pohybuje najednou mezi lidmi, které znala z našeho vyprávění. Nic jsem jí neříkal. Co taky, že....
Omlouvám se za upřímnost...
Václav Bořánek
|
Nic se neomlouvejte, upřímnost je upřímnost, já ji mám také rád.
Jaroslav Hutka
Dobrý večer pane Hutka,
dnes jsme si s manželkou po zprávách na Nově několikrát pozorně poslechli
Vaši píseň "Udavač z Těšína". Díky za ni.
Už jako studenti na kolejích, tenkrát z chraplavých nahrávek na kazetách
stokrát kopírovaných, a pak konečně naživo na Vašem komorním koncertě v
Mostě, jsme Vás poslouchali a zpívali. A s touto písničkou si Vás zpíváme
zas.
Je smutné, jak některé věci tento národ klidně přehlíží. Ten člověk je toho
příkladem. To není jen o tom, že byl udavač a teď je zbabělý, ale i o tom,
že se to ví a ...že to spoustě lidí vůbec nevadí. Je hrozně důležité, že
jste tu píseň zveřejnil a že jste to byl právě Vy, protože někdo to musí
říkat. Někdo, jehož hlas je slyšet. A někdo, komu lze věřit (na té samé
židli, co jste v Mostě zpíval, seděl i Pepa Nos, kterého jsem se na tuto věc
přímo zeptal, odpověď byla stejná jako ta Vaše zpívaná). Vy jste vlastně
zase dostál tomu, o čem jste vždycky zpíval.
Proč jsou lidé, kteří se poddali bolševickému režimu dnes takřka pietně
omlouváni s odkazem na lidskou slabost a na to, že "přece nechtěli nikomu
ublížit"? Proč se k nim přistupuje s tak extrémní ohleduplností, aby snad
proboha nebylo dotčeno jejich křehké já, ba jsou skoro slaveni jak vlastně
pomáhali a vnitřně trpěli? A ti druzí, byť i mlčenliví, co vydrželi tlak
režimu a zůstali čestnými lidmi, jsou nakonec nějací podezřelí a je třeba si
na ně dát pozor? Vždyť se vlastně měli dobře v exilu anebo se jim zas tak
moc nestalo, a vůbec, kdoví, jak si to zařídili, že zůstali klidní a
čistí...
Vůbec si nemyslím, že to bylo v exilu snadné, a vím, že to nebylo snadné ani
tady. Málem jsme nezachovali zdravý rozum. Mnozí na to nakonec umřeli, jako
Karel Kryl.
Pak je tu ještě jedna věc. To, co a jak ten člověk "vtíravým hlasem" zpívá a
čemu, bohužel, sál tleská. Jsem trochu muzikant a trochu básník a tak
přinejmenším cítím, jak zní píšťala toho "anděla, co blíží se ke svému
pádu". To jste vyjádřil opravdu správně.
Pane Hutka, i když Vám asi není nutné to říkat, vydržte. Přejeme Vám sílu a
držíme palce. Vydržte nápor negativních názorů zmatených lidí, anebo i těch,
co naopak moc dobře vědí. Zpívejte prosím dál! Tak jako v téhle písni. Zdá
se, že už je nám to zase tuze zapotřebí!
S díky a s pozdravem
Karel a Monika Bořeckých z Mostu
P.S. Jak bylo u Sorgue? To je kraj, což? Dal jste si sklenku vína s
Petrarcou?
|
Vážený pane Bořecký,
děkuji za dopis, zdá se že ta nejkousavější a
hafající smečka se už pomalu přes mne přehnala a začínají se objevoval
hlasy myslící a cítící, jako je ten Váš. Díky, i bych se rozepsal, ale
přece jen mi ze dneška v mailu visí asi ještě dvě stovky dopisů, musím
je alespoň projít a trochu protřídit,
mějte se hezky - Jaroslav Hutka
jméno: Jindra Vávrová Pane Huťka, po včerejším oznámení o písni pro Jar.Nohavicu, jsem se rozhodla Vám napsát. Mám 62 let a dívám se , jak naše společnost a hlavně mladá, vnímá minulou dobu. Moje matka nenáviděla Poláka až do smrti, prtože zažila vyhazov z Těšínska. Byla totálně nasazena v Německu a po válce zažila do roku 1991 a podle jejich rozumných komentářů jsem zírala na naše spoluobčany a jejich politické názory. Nic pěkného, jen hrstka slušných lidí. Jako i dnes. Ale je zarážející, že donášeči, udavači jsou v povaze Čechů vždy dost a museli bychom ukázat skoro na každého blízkého. Nyní politika raději nezajímá i ty, které dříve zajímala. A že Nohavica donášel, je mlaadým tak jedno, chtějí poslouchat zpěvné písně a neposlouchat špínu další současnou. Vyřizování účtů jste vaše skupina měli dělat mezi dozorci z Jáchymova, Příbrami a dalších vězení, ti opravdu týrali fyzicky lidi. Do dnes kolik jste zveřejnili jmen. Bydlí tak
y mezi námi, v roce l99O bylo jich ještě více naživu. To jste zmeškali. O těch by nestačila píseň, ale dát jim aspoň ceduli na vrata, tady žije zdrůda. Nechoďte s ním na pivo. Děkuji, že jste si to přečetl.
jméno: Soňa z LibercePane Hutko, nebuďte zlý. V dnešní době, osmnáct let po \"sametové\" revoluci, je trochu hloupé poměřovat písničkáře tím, jak bojovali či nebojovali s režimem.
Možná se ke svým výpadům vůči Jarkovi Nohavicovi cítíte oprávněn, ale věřte, že dnes už o kvalitě, a tudíž úspěšnosti písničkáře rozhoduje stále více talent a pracovitost než totalitní (či antitotalitní) zásluhy. A v tom se přes svůj křišťálový charakter nemůžete Jarkovi Nohavicovi nikdy rovnat. Přeji Vám, abyste konečně našel oblast lidského konání, ve které se Vám podaří vyniknout, abyste se nemusel nadosmrti nechat píchat ostnem závisti. S pozdravem
Soňa z Liberce
jméno: to je jednoNejlepší je emigrovat a pak se nasrat zpátky a kritizovat ty co tu žili. Kdybys tady žil tak jsi STB nejmíň major. Seš hajzl . ip: 88.100.180.20
jméno: michalVážený pane Hutko, vaše písničky už poslouchám velmi dlouho.Velmi Vám děkuji za Těšínského udavače. Divil by jste se kolik soudruhů ukázalo jak se umí ozvat potrefená kachna. Velice vám děkuji a držím Vám palce. Michal Štorek
jméno: Zbyněk ValentaPane Hutko,
nejsem Váš odpůrce ani příznivec a už jím asi nikdy nebudu, zvláště po Vašem nedávném zviditelnění se. Z Vaší tvorby mě některé texty oslovily,jiné nikoliv, zvláště fejetony jsem mnohdy ani nedočetl. Někdy se daří , jindy méně. Budiž. Jen mě překvapuje, že Vy , křesťan , jste se snížil k tomu, abyste zřejmě z pouhé závisti,útočil na pana Nohavicu. Myslíte si, že Vy jste lepší než on, když jste s určitostí věděl jíž dávno to, co o něm nyní zveřejňujete ? Kde byla Vaše soudnost a smysl pro spravedlnost ?
Vždyť Vám přece v této demokracii nikdo nebránil, abyste ukázal, kdo pan Nohavica byl.Proč jste to neudělal? To závist vede k nenávisti a kdo ji podlehne, to je opravdu ubožák. A proč ne ,že ? Vždyť i to lze považovat za recesi. Bůh Vám určitě požehná, konečně se dostanete do povědomí široké veřejnosti a uchvátíte svými jistě geniálními výplody. Se srdečným pozdravem Váš Zbyněk Valenta.
Odesílatel: "J.Kurfiřt"
Dobrý den pane Hutka ! Dostal jsem informaci od pana V. Veita. V každém
případě stojím na Vaší straně ! Informaci o udavači z Těšína, mám také
cca od roku 1991. Chce se mi zvracet. Odešel mi HDD a ztratil jsem na
Vás kontakt, který jsem opět objevil ve Vámi kdysi zasílaných Revue
Samopal. Scházi mi Vaše fejetony a vůbec kontakt s Vámi. Naposledy jsme
se setkali na Malevilu u pana Vávry. Na kontakt a brzskou odpověď se
těším. S pozdravem Jiří Kurfiřt Mimoň. Přeji vám hlavně hodně hodně zdraví a
spokojenosti ! Jinak bez komentáře k tomuto udavačskému národu, bez
paměti !!!
Odesílatel: Maxwell.von.Hunly
Vážený pane Hutko,
Ta písnička přišla spíš dost pozdě.
Teď to zavání závistí na úspěšnějšího. Vůbec neřeším zda je to pravda o panu Nohavicovi nebo ne, to si musí on sám srovnat, zda někomu ublížil či ne.
Věcně je jeho "udávání" v rovině všeobecných canců, které STB musel navykládat kdekdo, aby měl pokoj. Morálně je to problém pana Nohavici.
Byl jsem také v emigraci (utekl jsem před odsouzením za rockovou muziku), bohužel mne spousta disidentů velmi zklamala. Bylo mezi nimi opravdu velké procento velmi nebezpečných udavačů, bohužel nyní zase velmi mocných. Sám jsem měl možnost se s nimi setkat a pak při výsleších jsem slyšel od estébáků svá vlastní slova, které věděli pouze ti, co se disidenstvím a Chartou velmi ohánějí.
A nedávno jsem v Balbínově poetické hospůdce některé z nich viděl a Vám jejich přítomnost nevadila.
To že jste vydal tuto písničku je Váš svobodný názor, ale sám jste si asi nebyl vědom toho, že jste se dal tak všanc osočení, že je jste pouhým závidějícím, než spravedlivě soudícím. Získal jsem si v emigraci s postupem času po návratu názor, že spousta našich lidí opravdu raději závidí a pomlouvají a donášejí už jen tak z potěšení podle hesla: Když ne já, tak nikdo.
A teď to vypadá, že i Vy Brute.....?
Pane Hutko, mohl jste svou písničku uveřejnit dříve a bylo by to třeba trefné a možná i poučné. Panu Nohavicovi tato písnička komerčně neublíží, naopak. Možná se jej dotkne, možná by mohl dát Vám facku v podobě své písně proti Vám (tady byste pak zaplakal, protože proti mediálně zdatnějšímu Nohavicovi byste patrně neuspěl).
Ta diskuze, co se kolem zvrhla připomíná pouze blábolení, kdo je větší svině. A to se všichni dovíme až někde jinde a jindy.
Musel jsem se ozvat, ta diskuze kolem Vás a pana Nohavici mne svým způsobem k tomu donutila.
Doufám, že se ve svém názoru mýlím a Vaše pohnutky nejsou ze špinavého koše. Muziku Vaší i pana Nohavici poslouchám, spíše starší věci a nechci rozlišovat, kdo z koho a kdo komu víc špatného.
Pokud si můj mail přečtěte, budu rád.
Děkuji Vám
a třeba někdy v mém klubu nashledanou
Max
jméno: JanaTakže k Vaší pseudopísni Udavač z Těšína:
Necítím z toho textu nic víc, než Vaši závist a nepřejícnost, že Nohavica umí a Vy ne... Stačí se podívat na Vaše texty, jak v rýmech buď kulhají na všechny čtyři, nebo to je rým, jaký by vymyslel školáček z národky, hudba taky takříkajíc na jedno kopyto, aby tohle bylo jasné každému, komu ta hlava ještě trochu funguje.
Jsem velmi zvědavá, kdy někdo napíše podobnou píseň o Vašem rektálním alpinismu vůči Václavu Havlovi - mohlo by to být aspoň veselé. Ta Vaše písnička na Nohavicu není ani to. Je to jen chudácký projev chudáka, co je dávno za zenitem, pokud kdy vůbec jaký zenit měl...
ip: 90.177.38.108
jméno: Magdaléna Milý pane Hutko,
Vaše píseň o J. Nohavicovi je moc vtipná a zdá se mi to velmi trefné!!! Mám Vás od malička moc ráda a pro mne jste byl vždy jednička!!! Nenechte si zkazit náladu hloupými názory lidí, je to milé pěkné a trefné, už se těším co vymyslí pan Nohavica. Držte se a mnoho zdaru a dobré nálady!
Magdaléna Solničková
Odesílatel: Karel Reindl Jsi 100%.Dík Karel
Každý máme přeci právo vědět kdo jaký byl.Vy jste to vyjádřil tím, v čem jste jednička. Děkuji za otevření očí.Kdo Vás odsuzuje (zprávy televize)sám na tom asi byl stejně.
jméno: Daniel MenšíkVážený pane Hutko, docela mě mrazí. Dlouhá léta jsem si Vás velmi vážil, ale dnes už si opravdu nejsem zcela jist, zda je to pravda i nadále. Neznám emoce, které v současné době vedly k písni Udavač, ale ať už byly v dané chvíli jakékoli, připadá mi, že zde jste šlápl do \"čecháčkovské\" ubohosti. A to je mi velmi líto. Daniel Menšík, farář ČCE, momentálně mimo sbor, Praha
jméno: Jarina ŠimůnkováVážený pane Hutko, máte mou plnou podporu. STBáci by se neměli podporovat (zvláště ne ti, kteří si hrají na \"mrtvé brouky\" - viz pan Nohavica. Děkuji Vám, srdečně zdravím Jarina Šimůnková
P.S. Ráda Vás sleduji i v Železné oponě - smutný to pořad.
Odesílatel: Pavel Abraham
Jaroslave,
oslovuji Vás křestním, protože jsem Vás vždy měl a i nadále mám rád. A Vaši desku s Radimem Hladíkem jsem si pustil aspoň tisíckrát. .. tam mám místo hotově. Krásně to zpívala i paní Marta. Nemyslím, že ta píseň o Nohavicovi je morálně ospravedlnitelná. Je v tom pýcha. Je celkem jedno, že i ten text je mizerný. Udavač je ten - koho krásně popsal Bulgakov v Mistrovi a Markétě. V různých variantách. To, co jste napsal v onom textu není moudré.
Pavel Abraham
Odesílatel: Ing . Marek ŠOTT
Pane Hutka,
to se už neumíte živit jinak, než vytahovat věci staré dvacet let? Jeden
velmi vážený člověk řekl, že kdo se zabývá minulostí - ztrácí budoucnost.
Jste opravdu takový zapšklý ubožák? O StB vím své pro svou příslušnost k
církvi v době normalizace. Měl jsem v této souvislosti trochu problémy
dostudovat, ale nikdy jsem s StB nespolupracoval. Vás je mi ale fakt líto. K
velkému člověku patří velkorysost. U Vás ji však zcela postrádám. Vy i pan
Nohavica jednou umřete, ale jeho písničky se dle mého názoru budou na rozdíl
od těch Vašich zpívat dál. To je Vaše velká historická prohra, se kterou nic
nenaděláte, ať se snažíte zviditelnit sebevíc.
Marek Šott
jméno: František ŠebekPane Jaroslave,
dost mě štve Vaše zviditelnění se, ohledně \"kausy\" Nohavica. Smrdí ze všeho jen závist z toho, že on něco dokázal i po listopadu a nemusel žít jen z toho, jací byli bolševici svině. Vy jste nic nedokázal. Vaše písničky před listopadem i po něm jsou všechny na jednu notu. Popěvky, které může zpívat náměstí, ale nikdo si je nekoupí. Bohaprosté neumění. Je mi úplně jedno, a to skutečně bolševiky velice a velice nesnáším (jsem ročník 1960), jestli Nohavica někdy řekl estébákům, že Karel je spokojenej. Proboha! Vždyť to všechno věděli! Vy, a bohužel i Karel Kryl, jste tam venku byli totiž trochu \"mimo mísu\". Karel, bohužel, odešel. Zůstal jste vy se svým brekem a bolestínstvím. Zkuste raději vydat nějakou doopravdy pecku, něco, co Jarkovi nahrávky doopravdy položí. Pak budete borec. Teď jste jen chudák, kterej se snaží zviditelnit špínou jako ostatní bulváry u nás.
F. Šebek
jméno: Jiri LaszyDobry den, jen jsem vam chtel rict, ze jste zhrzely pseudoumelec, ktereho nikdo neposloucha a ktery vyuzil lacine moznosti se \"zviditelnit\", coz je taky docela k bliti. Pekny den.
jméno: kasparek johnVažený pane Huťka,to co říkáte o panu Nohavicovi je naprostá pravda.A nejenom o něm.Je mi 59roků a kus života mám za sebou.Zatím všichni slibovali a skutek?Zatím jsu u moci komunisté,Stbáci,udavači,konfidenti,zloději co dělájí mafianskou republiku!Nedejme se.Ahoj.Jan Kašpárek.PS.Učím se na počítači a toto je první e-mail co posílám.
jméno: viktor amalevTak jsem vyslechl Vasi pisen o tesinskem zbabelci. Nevite jak jsem rad, ze konecne nekdo tuto kauzu otevrel. Nejsem zvykly psat umelcum sve nazory, takze vlastne jen v kratkosti Vam sdeluji, ze Vase pisen ma smysl a dekuji, ze jsem ji mohl slyset prave od Vas. Omlouvam se, jestli Vas timto emailem obtezuji, ale citil jsem, ze Vam to musim napsat. Jsem Vas dlouholety posluchac. V. Amalev.
jméno: Karel KlapalMám určité povědomí o metodách KGB , STB apod.
Nedělali to někdy tak, že vytvořily skupiny,či jednotlivce, které označily za své úhlavní nepřátele a s tímto \"životopisem\" je tzv. vyhostily a posléze je po určité době je velmi elegantně a s výborným krytím používaly ke svému prospěchu. Nechcete již přestat se vzájemným kydání hnoje, a to ne Vy osobně, ale vy všichni ?!!!
Teorií a všelijaké špíny lze vytvořit mnoho a v mnoha variantách. Nejdřív dokažte a potom zpívejte.
Karel Klapal
Odesílatel: Podešvovi
Vážený pane Jarku Nohavico, vážený pane Jaroslave Hutko.
Vážím si Vás obou.
Vážím si Vás obou pro vaše protikomunistické postoje v době totality.
Ale podstatně víc si vážím Vás obou pro Vaši tvorbu.
Pro Vaši schopnost dotknout se lidských srdcí, dotknout se mého srdce.
Vždyť to je nad všechny režimní a mocenské kotrmelce.
Proto přece milujeme poezii.
Protože dokáže, protože dokážete vyjádřit něco,
co my, obyčejní smrtelníci jen tak nějak podvědomě cítíme.
Kdo je bez viny, ať hodí kamenem.
Možná jste, pane Hutko, bez viny. Asi myslíte, že můžete házet.
To ale přísluší jen Bohu.
Jestli jsem já nebo Vy, moje žena nebo třeba předseda vlády udělali něco špatného,
Bůh nám to všem nakonec sečte. A podtrhne.
Odmítám si tvořit své názory podle toho co si kde napsal nějaký stbák.
A mrzí mně že jste mu, pane Hutko, poskytl svá ústa.
Vždyť nikdo dnes neví co a proč bylo skartováno a co a proč bylo zachováno.
Pokud ale stbáci chtěli zasít zlobu, která vyklíčí ještě 18 let po Listopadu,
neměli bychom jim v tom pomáhat.
Aby se nám někde ve své noře nechechtali.
Pane Nohavico.
Máme Vás rádi a nikdy nepřestaneme.
Vážený pane Jarku Nohavico, vážený pane Jaroslave Hutko.
Chci dál poslouchat písničky jako je Kometa, Sarajevo nebo
"Sníh jiskří, křupe pod botou, vzduch hraje si, čechrá vlasy.
Králové jdou, kam asi tři králové jdou ...
... vždyť narodil se nám všem Ježíšek."
A nechat přitom v oku zalesknout se slzu.
Jiří Podešva, Dana Podešvová, Ostrava
Odesílatel: shutdownpal
Vážený pane Hutko,
chtěl bych. Vás podpořit ve vašich všech iniciativách, které dráždí současné, bývalé, a jak to tak vypadá, tak i budoucí sympatizanty s komunistickým režimem a jeho přisluhovači. Viděl jsem Vás v živém vstupu ve zpravodajském vysílání, kde jste se vyjadřoval k počechrání pana "vsetínského práskače" a musím uznat, že mi trochu běhal mráz po zádech, jak se pokoušeli někteří účastníci té debaty právě o Vaši diskreditaci. Pan "posluha" nedokázal ani telefonicky reagovat, když už se nedostavil. Víte, nějak podivně se zachází v této zemi s lidmi, kteří se snaží obnažit podstatu dohadů, pokud tak už musíme nazývat známou, avšak neprokázanou činnost mnoha přisluhovačů komunistické éry.
Myslím si, že vaše počiny jsou velmi na místě a díky, že nesete za to kůži na trh, což je opět realitou dneška. Snad Vás tedy ještě za to nezavřou a Nohavica nesloží píseň třeba o pravdě, jak to umí jen on!!!
Mějte se hezky a zdraví Vás Váš příznivec antiestébák a antikomunista a rockový kytarista z Prahy
Roman Vítek
jméno: Jaroslav NěmecDěkuji velice za Vaše trhání \"opon\" v písních, televizi a hlavně trhání té opony nejhorší, strachu před vlastní minulostí - před zrůdností vlastní zbabělosti ...
Děkuji Jaroslav Němec - Ostrava
|
|