17. 2. 2022

  19. 11. 2021

  1. 10. 2021

  30. 9. 2021

  13. 5. 2021

  21. 1. 2021

  21. 1. 2020

Jarní kolo

  19. 10. 2019

  18. 10. 2019

  16. 10. 2019

  3. 1. 2019

  3. 12. 2018

  19. 10. 2018

Zahájení soudu

  9. 8. 2018

  19. 6. 2018

  19. 9. 2017

  17. 8. 2017

  16. 8. 2017

  12. 8. 2017

  11. 8. 2017

  9. 8. 2017

  8. 8. 2017

  1. 8. 2017

  27. 7. 2017

  25. 7. 2017

  21. 7. 2017

  8. 6. 2017

  17. 4. 2017

  26. 3. 2017

  15. 3. 2017

  10. 3. 2017

  3. 3. 2017

  1. 3. 2017

  28. 2. 2017

  26. 2. 2017

  25. 2. 2017

Odpověď na žalobu

  24. 2. 2017

  23. 2. 2017

  22. 2. 2017

Srpova žaloba

  20. 2. 2017

  17. 2. 2017

  12. 2. 2017

  6. 2. 2017

  5. 2. 2017

Rozhodnutí ÚDV

  3. 2. 2017

  2. 2. 2017

  1. 2. 2017

  31. 1. 2017

Předžalobní výzva

  30. 1. 2017

  29. 1. 2017

  28. 1. 2017

  27. 1. 2017

  26. 1. 2017

  25. 1. 2017

  24. 1. 2017

  23. 1. 2017

  22. 1. 2017

  21. 1. 2017

  20. 1. 2017

Rozhodnutí v roce 2015

  25. 6. 2015

Soud v roce 2000

  13. 12. 2000

  1999

KE KAUZE KAREL SRP

Kauza Karel Srp, která v těchto dnech hýbe médii, na mě působí, mírně řečeno, jednostranně. Dočista opomíjí Srpovu nezastupitelnou práci na poli Jazzové sekce, nejdůležitější organizace, která v sedmdesátých a osmdesátých letech usilovala o to, aby nezávislé umělecké proudy (od jazzu a experimentálního rocku po literaturu) mohly být v Československu provozovány na legální bázi a nebyly pokud možno zatlačeny za hranici toho, co je komunistickou mocí zakázáno a trestně stíháno.

Díky dílu, které po Jazzové sekci zůstalo a bylo zaplaceno mj. uvězněním několika představitelů organizace, Karla Srpa nevyjímaje, se o experimentální a nezávislé umělecké směry začala zajímat celá řada mladých lidí dávno poté, co JS ve své nejslavnější podobě již byla minulostí. Autor těchto řádků je jedním z nich.

Jsem přesvědčen, že kampaň proti Karlu Srpovi je médii vedena tak, aby nic z výše napsaného neinformovanému čtenáři pokud možno nemuselo přelétnout přes nos. A přestože názorově stojím na opačné straně politického spektra a Karla Srpa osobně neznám, cítím lidskou, fanouškovskou i profesní povinnost se jej zastat.

Prosím tedy PT čtenářstvo, seznamte se s jeho příběhem a aktivitami třeba prostřednictvím knih Vladimíra Kouřila Jazzová sekce v čase a nečase 1971 - 1987, memoárů Mikoláše Chadimy Alternativa či jeho vlastních Výjimečných stavů. Obraz bude úplnější.

O vyjádření k celé mediální honičce jsem požádal Mikoláše Chadimu, hudebníka a leadera skupin Extempore a MCH Band, jemuž podle některých hlasů Karel Srp prý uškodil nejvíce. V Mikolášově knize Alternativa se o ničem takovém nedočteme.

S vyjádřením přispěl i Chadimův souputník, zakladatel Extempore a písničkář Jaroslav Jeroným Neduha, jehož memoáry Životaběh vyšly přednedávnem.

Petr Ferenc, šéfredaktor HIS Voice, 2. 2. 2017


Vzhledem k tomu co nepěkného se v poslední době napsalo o Karlu Srpovi, předsedovi Jazzové sekce, pokládám za nutné prohlásit toto:

Ve spisech, které proti mně vedla StB, jsem nenalezl žádný dokument, který by naznačoval, že Karel Srp proti mně, nebo skupině Extempore, zpravodajsky pracoval, chcete-li, že by mě, nebo na jiné členy kapely „práskal“.

Bylo tomu přesně naopak. Díky akcím pořádaným v sedmdesátých letech Jazzovou sekcí se z neznámé kapely Extempore stala kapela známá širšímu publiku, chcete-li slavná. Jsem přesvědčen, že právě vystoupením na Pražských jazzových dnech byly narušeny plány StB, které předpokládaly „bezbolestnou“ likvidaci kapely a uvěznění tehdejšího leadera skupiny J. J. Neduhy, později mého.

Díky vystoupení Extempore s programem Milá 4 viselců na V. Pražských jazzových dnech v Lucerně nemohla StB použít v případě Plastiků osvědčený propagandistický scénář o neumětelech, kteří zneužívají kapelu pro krytí „protisocialistické činnosti“.

Zrovna tak mě Karel Srp nikdy nepřemlouval k emigraci, ať již je na toto téma ve spisech StB cokoliv. Naopak mně případnou emigraci vždy rozmlouval.

Mikoláš Chadima, 1. 2. 2017


Připojuji se k názoru pana Chadimy, co se týče pana Karla Srpa. Nedomnívám se, že by nám jakkoli škodil, ale že naopak s Jazzovou sekcí vykonal mnoho pozitivního pro mladé lidi a pro mnohé muzikanty.

Jaroslav Jeroným Neduha, Extempore, 1. 2. 2017

http://www.hisvoice.cz/cz/articles/detail/3303